קסטרו משיקה מותג הום סטיילינג בהשקעה של 30 מיליון שקל
חברת האופנה מתכננת לפתוח במחצית השנייה של השנה 20 חנויות ייעודיות לעיצוב הבית; צופה להגיע במהלך 5 השנים הבאות לפריסה של 50-80 חנויות חלקן ייעודיות וחלקן ישתלבו בחנויות הקיימות
רשת האופנה קסטרו 0% מרחיבה את המותג שלה, וצפויה לפתוח בתקופה הקרובה חנויות הלבשה לבית. החברה, מתכננת לפתוח עד המחצית השנייה של 2021 בין 10-20 נקודות מכירה, ובמהלך 5 השנים הבאות להגיע לפריסה של 50-80 חנויות. ההשקעה בהשקת הקו צפויה להסתכם בכ-30-20 מיליון שקל, בשנה הקרובה. בכך, צפויה החברה להתחרות עם רשתות ותיקות בתחום כמו גולף ופוקס.
קסטרו מתכננת לפעול בשתי חזיתות; האחת, לשלב את קו הלבשת הבית בחנויות קיימות של החברה, והשנייה היא פתיחה של חנויות ייעודיות במסגרתן תציע החברה מוצרי טקסטיל ואירוח מגוונים לבית; כמו כן, עתיד קו הלבשת הבית להימכר גם באופן מקוון.
קסטרו רשמה רצף של רבעונים חלשים ותשואה שלילית והייתה תחושה שמשבר הקורונה יכריע את קסטרו סופית, אך הרבעון השני של 2020 שינה את התמונה, וסופסוף הגיעה ההתאוששות שהחברה כה ציפתה לה; ברבעון השני של 2020 רשת האופנה דיווחה על זינוק של 190% ברווח הנקי, השיפור הגיע בעקבות השבתת הפעילות שהחלה באמצע חודש מרץ, אולם שיפור מהותי ברמה התפעולית, במקביל להוצאת עובדים לחל"ת וקבלת הנחות בשכירות ובארנונה הוביל להכפלת הרווח כמעט פי 3. מגמת השיפור המשיכה גם ברבעון השלישי של 2020, במסגרתו החברה הגיעה לרווח נקי של 41 מיליון שקל, לעומת הפסד של 31 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2019.
בדוחותיה לרבעון השלישי של 2020 דיווחה החברה כי הכנסותיה ירדו ב-17.4% מ-428 מיליון ל-353 מיליון. עלות הכנסות ירדה מ-195 מיליון ל-154 מיליון, ירידה של 21%. אבל מה שבאמת משנה לחברת הביגוד קסטרו זו העובדה שמכירות האונליין היו יציבות ברבעון השלישי והחל"ת של עובדי החברה – שחנויותיה ברובה פרוסים בקניונים – בהחלט ניכר בשורה התחתונה, שעלתה ממינוס 32 מיליון שקל ברבעון המקביל, לרווח של 41 מיליון שקל – קפיצה של 228% - תודות לעסקה חד פעמית ממכירת נכס.
- עיצוב הבית עם מדפים מעוצבים מברזל – שילוב של פונקציונליות ואסתטיקה
- לחבר בין עולמות, להוביל להצלחה: חגית יצחק מציגה מודל חדשני לניהול עסקים בעידן של אי-ודאות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקיטון בתקציבי עוגת הפרסום, שקטנו רוחבית בתקופת הקורונה אצל מרבית הקמעונאים, גם השפיעו לחיוב, כשהוצאות המכירה והשיווק קטנו מ-233 מיליון שקל ל-200 מיליון שקל. ירידה של קצת למעלה מ-14%. הוצאות ההנהלה והכלליות גם ירדו, מ-24 מיליון ל-17 מיליון. ירידה של 29%.
עם זאת, כשמנטרלים את ההכנסה על הנכס שהחברה מכרה בבת ים, שהכניס ברבעון האחרון לחברה 40 מיליון שקל, השורה התחתונה של החברה עומדת על קצת למעלה מ-1 מיליון שקל. שיפור מהותי מהפסד של 32 מיליון שקל ברבעון המקביל, הודות בעיקר לחיסכון במשכורות של מרבית עובדי החברה שבחל"ת.

משרד התקשורת בדרך לביטול ההפרדה המבנית - בשורה גדולה לבזק
מאז תחילת ההפרדה המבנית בבזק, השוק עבר מהפכה: נכנסו שחקנים חדשים, פריסת הסיבים יותר מ-90% וקווים, טלוויזיה וסלולר התמזגו לשירות אחיד - לאן זה יקח את חברת התקשורת הגדולה בישראל? עדכון: צו מניעה זמני הוצא נגד בזק אונליין בעניין התשלום מהמדינה על הפעלת
מוקד האזרחים הוותיקים
מניית בזק בזק -0.92% מטפסת בבורסה, בעקבות פרסום קול קורא חדש של משרד התקשורת לבחינה מחודשת של חובת ההפרדה המבנית החלה על קבוצות בזק והוט. זה יכול להיות דרמטי מאוד בשביל בזק, אם ההפרדה תבוטל, חברת התקשורת תוכל סוף-סוף למזג לתוכה את פעילות yes ולהכיר בהפסדים הצבורים שלה מה שיכול ליצור לה מגן מס ולחסוך לה מסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הקול הקורא שפרסם משרד התקשורת מבקש לשמוע עמדות מהציבור ומהחברות לקראת שינוי כולל במודל הרגולציה של שוק התקשורת. זה צעד בתהליך ארוך, שבמסגרתו נבחנת השאלה האם יש עדיין הצדקה להחזיק את בזק כמבנה מפוצל - בין פעילות התשתיות הקוויות, בזק בינלאומי ו-yes - או שהגיע הזמן לשחרר את החברות לפעול תחת קורת גג אחת כמו בשאר החברות.
ההפרדה המבנית הוטלה על בזק בראשית שנות ה-2000, כדי למנוע ריכוז כוח ולשמור על התחרות. באותה תקופה, בזק שלטה כמעט לבד בתשתיות התקשורת הקוויות בישראל - צינורות, תעלות, וארונות תקשורת - ולכן היא נדרשה להפריד את החברות כך שלא תנצל את כוחה בשוק לרעת המתחרות.
עם השנים השתנה השוק. תשתיות הנחושת מוחלפות בפריסת סיבים אופטיים, נכנסו שחקנים חדשים כמו פרטנר ואחרים, והגבולות בין אינטרנט, טלוויזיה וסלולר היטשטשו. במשרד התקשורת טוענים שכיום ההפרדה המבנית הפכה בעיקר לנטל על בזק, שמוגבלת בשיווק חבילות משולבות ("באנדלים") תחת מותג אחד - בניגוד למתחרות סלקום, פרטנר והוט.
שלוש חלופות
לפי הקול הקורא שפורסם היום, משרד התקשורת שוקל שלוש חלופות עיקריות: ביטול מלא של ההפרדה המבנית; מעבר להפרדה פונקציונלית, שתשמור על יחידה סיטונאית נפרדת בתוך בזק; או הפרדת בעלות מלאה על התשתיות הפיזיות. בעוד שהחלופות מוצגות לציבור זה נראה שבמשרד נוטים לבחון ברצינות בעיקר את האפשרות הראשונה - ביטול ההפרדה הקיימת. במשרד מציינים כי רמת פריסת הסיבים בישראל עומדת כיום על יותר מ-90% ממשקי הבית, והרגולציה החדשה כבר מבטיחה גישה שוויונית לתשתיות. במילים אחרות, הנימוק ההיסטורי להפרדה - החשש ממונופול של בזק - כבר לא קיים.
- מנכ"ל משרד התקשורת: "95% ממשקי הבית בישראל כבר נגישים לסיבים אופטיים"
- מאות אלפי שקלים הושבו לצרכנים בעקבות תלונות, כך בדוח פניות הציבור בטלקום 2024
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במשרד התקשורת מדגישים שהמהלך נבחן מנקודת מבט רחבה - לא רק דרך שיקולי תחרות, אלא גם תוך בחינת התרומה של ההפרדה ליעילות, להשקעות ולחדשנות. ביטול ההפרדה, טוענים, עשוי לאפשר למפעילים להשקיע יותר בתשתיות, לשפר את השירות ולתת מענה מהיר יותר לתקלות.

תמיס משלימה את רכישת מי עדן יחד עם סטולרו לפי שווי של 400 מיליון שקל
לאחר עיכובים רגולטוריים ופסילת מעורבותה של טמפו, תמיס ואביחי סטולרו משלימים את רכישת מי עדן מידי פרימו ווטר האמריקאית; העסקה, בהיקף מזומן של 150 מיליון שקל ובשווי כולל של כ-400 מיליון שקל, מחזירה את מותג המים המינרליים הוותיק לידיים ישראליות אחרי כעשור
חברת תמיס תמיס 29.59% קופצת היום בבורסה לאחר שהודיעה כי יחד עם גולדן יעוץ השקעות ופיתוח, שבבעלות אביחי סטולרו, השלימה את רכישת מי עדן ו"קפה אספרסו איטליה" מידי חברת Primo Water האמריקאית. התמורה הכוללת בעסקה עומדת
על 150 מיליון שקל במזומן, אך עם החובות וההתחייבויות שניטלו במסגרת ההסכם, העסקה משקפת שווי של כ-400 מיליון שקל.
על פי הודעת החברה, העסקה הושלמה לאחר כשנה של מגעים, שכללו מספר עיכובים רגולטוריים (מסתמן:
תמיס וסטולרו זכו במכרז וירכשו את מי עדן). בין היתר, רשות התחרות פסלה את מעורבותה של טמפו משקאות, שנכללה במתווה המקורי עם אופציה לרכישת מלוא הבעלות במי עדן. רק לאחר ביטול סעיף זה ואישור מחודש של המתווה, נחתם העדכון הסופי והבעלות עברה לרוכשים.
לפי ההסכם החדש, לכל אחד מהצדדים תהיה נציגות שווה בדירקטוריון של מי עדן, והחלטות מהותיות, כמו שינויי הון, פעילות חדשה או עסקאות בעלי עניין, יחייבו רוב של 75%. כמו כן נקבעה תקופת חסימה של שנתיים להעברת מניות וזכות הצעה ראשונה הדדית.
מרכיב המזומן
בעסקה מומן ברובו באמצעות הלוואה בנקאית של 105 מיליון שקל, בריבית פריים בתוספת 1%-2%, שנלקחה יחד ולחוד על ידי תמיס וסטולרו. יתרת 30% שולמה ממקורות עצמיים. להבטחת ההלוואה שיעבדו הרוכשים את מניות מי עדן ואת זכויותיהם בהסכם הרכישה, וסטולרו העמיד ערבות אישית של
15 מיליון שקל.
תוצאות מי עדן
מהנתונים שפורסמו, מי עדן רשמה הפסדים בשנים האחרונות, אך במקביל רשמה צמיחה בהכנסות. למרות רווח גולמי שעמד על כ-280 מיליון שקל, החברה רשמה הפסד של כ-24.8 מיליון שקל בשורה התחתונה, גידול לעומת השנים הקודמות.
עם זאת, השנה ניכר שיפור בשורת הרווח, כשאר המרווח התפעולי השתפר משמעותית ועמד על כ-31.6 מיליון שקל ב-8 החודשים הראשונים של השנה.