האג"ח של אלבר בתשואה של עד 70% והחברה מתקרבת להסדר חוב; ובכל זאת - הדירקטוריון מחלק דיבידנד
כתבנו כבר רבות על הקריסה באג"ח של חברות הליסינג והשוק מתמחר הסדר חוב בחברות בתחום - כאשר מרבית הסדרות כבר נסחרות בתשואת זבל, בהובלת האג"ח של אלדן תחבורה (תשואות של 22%-94%) וסדרות האג"ח של אלבר שנסחרות בתשואות של 22% עד 67%. אז כנראה שבעלי האג"ח מודאגים, אבל באלבר פחות מודאגים. בדירקטוריון כנראה כל כך בטוחים שיוכלו לשרת את החוב עד כדי כך שהחליטו (למרות משבר הקורונה) לשלם דיבידנד של כ-5 מיליון שקל.
> הבלוף הגדול של חברות הליסינג - מיליארדים של אג"ח בסכנה - חלק 1
> הבלוף של חברות הליסינג - חלק 2
> בוקר טוב מידרוג - יוצאת ב"הערת ענף" על חברות הליסינג
כפי שהזהרנו לפני יותר משלושה חודשים אודות הסכנה הכרוכה באג"ח של חברות הליסינג, כאשר האג"ח של חברות הליסינג הציבוריות עוד נסחרו בתשואות של עד 3% - ולאחר שגם חברת דירוג האשראי מידרוג יצאה לפני ימים ספורים ב"הערת ענף" על התחום, האג"ח כבר נסחרות היום בתשואות זבל של עד 94%.
- אווטר 11 - קרוסאובר קופה חשמלי עם עיצוב מיוחד
- אלבר נכנסת לייבוא רכב עם האוואטר 11, מ - 289.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפני מספר ימים הזהירה אלדן כי רווחיה ברבעון הראשון צפויים לחטוף מכה אנושה, בשל הפגיעה בסקטור התיירות והצפי לירידה חדה במכירת רכבים וכעת נראה שקריסת חברות בתחום, הינה תרחיש שהולך ומתגשם.
היקף החוב של חברות הליסינג הציבוריות בישראל עמד בסוף הרבעון השלישי של 2019 על כ-3.5 מיליארד שקל, מתוכו כ-2.2 מיליארד שקל באג"ח. הבעיה בחובות של חברות הליסינג שהולכות עכשיו למשבר כפול - גם משבר נזילות (אין יכולת למחזר חוב בתשואה כזו) וגם משבר ריאלי - החברות האלו יסבלו מירידה בצי הרכבים במקביל לפיטורים וצמצומים בענף, היא שמדובר בכדור שלג.
חברות הרכב הגדולות שהן למעשה הספקיות של חברות הליסינג, מממנות אותן ובהרבה כסף - זה עלול לפגוע בחברות דלק רכב 5.73% , קרסו ואחרות - זה לא יהיה מפתיע מאוד אם יתברר ששוק הרכב הוא אחד השווקים הבעייתים במשק, וממנו "תצא הרעה", ותחשבו על ההלוואות בשיעור של 100% שנותנים הבנקים וחברות האשראי החוץ בנקאי לאנשים - פגיעה בענף ובמקביל ירידת ערך הרכבים, עלולה להביא לקטסטרופה.
- הכשרת הישוב מגייסת כ-100 מיליון שקל מהמוסדיים
- שוק האג"ח הקונצרני: ירידה של 10% באוקטובר אך זינוק של 200% בשנתיים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
כפי שהסברנו בעבר, מדובר באיגרות חוב מגובות בצי רכבים, ולא רק זה, אלא שצי הרכבים על פי מחירון לוי יצחק עולה על גובה ההתחייבות. הנתונים האלו הם של אלדן, מחברות הליסינג הגדולות בארץ, אלא שלמרות הביטחונות, אי אפשר להתנער מסימני האזהרה בדוחות הכספיים, ואי אפשר להתעלם מהסיכונים המימוניים והעסקיים בענף.
הסיכון העיקרי של מחזיקי האג"ח הוא התלות בגיוסי חוב כדי להחזיר חוב. החברות האלו, ולא מדובר רק על אלדן אלא על כל התעשייה, "חיות" בזכות שוק ההון. הבנקים שהיו לפני שנים מקור החמצן של חברות הליסינג הוחלפו בגופים המוסדיים - למה? חברות הליסינג יגידו שקיבלו מימון זול יותר בשוק האג"ח, וזה נכון, אבל השאלה החשובה היא למה הבנקים ויתרו עליהן? הניסיון מלמד, שהבנקים הם השחקן החכם ביותר בתחום האשראי ועל פי תשואות האג"ח של חברות הליסינג, נראה שגם הפעם זה לא שונה.
- 14.הכותב שורטיסט, מחר יגיד שהכול תקין כי הוא כבר לונג (ל"ת)יוני 25/03/2020 18:38הגב לתגובה זו
- 13.יהווית 25/03/2020 00:14הגב לתגובה זוחשופים לתביעות
- 12.בני גור 24/03/2020 23:02הגב לתגובה זולפני שנה הוא עשה את זה באגרות חוב האמריקאיות , וכל יום היתה כתבה על ממשל לא תקין, ושהאגח יקרסו, בסוף הם עלו 70%, השורטיסט הרויח עשרות מליונים. עכשיו אותו סיפור אחד על אחד עם האג"ח של החברות להשכרת רכב, זה בדיוק אותו יחצ"ן, זה מזכיר לי שלגינדי פעם היה יחצ"ן, שכל פרויקט בניה שהם התחילו, תוך 5 שעות נמכרו כל הדירות.
- 11.אילן 24/03/2020 21:29הגב לתגובה זואם המושחתים יחלקו דיבידנד, מדינת ישראל חייבת לתבוע בשם הציבור את הכספים, האחריים צריכים להכנס לבית סוהר. פשוט חזירים.
- 10.אחד מהעם 24/03/2020 21:29הגב לתגובה זואנו מתקרבים לאט לבטוח לפרשת "ברני מיידוף מספר 2 ; מעילות ענק ותספורות מודרניות בחברות הגז ,הרכב והליסינג - התחלת התפוררות של כלכלה דמוקרטית ???
- כלכלה "דמוקרטית"? מה זה? לך צפה ב-ריאליטי (ל"ת)עוד טרמח 25/03/2020 08:24הגב לתגובה זו
- 9.Yl 24/03/2020 20:20הגב לתגובה זואם זו התמונה הנכונה אתם תקבלו רכב בהנחה גם של 50 אחוז אבל אזהרה תבדקו טוב את הרכב וסיכומים רק בכתב
- 8.קורא מודאג 24/03/2020 20:18הגב לתגובה זואלבר לא נמצאת בשום הסדר חוב, זה בכלל לא על הפרק מדוע אתם ממציאים כותרות או לפחות בודקים את העובדות לפני שמפרסמים???
- 7.לא קונה 24/03/2020 19:38הגב לתגובה זולקחת את צי המכוניות הישנות בצו בית משפט. החברה תצטרך לקנות צי חדש, בנתיים הלקוחות ששוטרים יעקלו להם את הרכב כבר ילכו לחברה אחרת. אז נראה מי מצפצף על מי
- 6.jucci 24/03/2020 19:13הגב לתגובה זואיפה הרשות לניע????
- 5.אחד העם 24/03/2020 17:45הגב לתגובה זולמרות הכל לאגח של אלדן ואבלר יש ביטחונות , בניגוד להרבה מאוד אגחים אחרים שהונפקו ללא ביטחונות ועם נכסים משועבדים לבנק. אני מניח שחברות הליסינג ימכרו רכבים בהנחה עמוקה יותר מהרגיל ויקבלו אשראי בנקאי ובכך יחזירו את החוב.
- 4.במקום לחלק דיבידנד , עדיף לכם לקנות חזרה את האגחים (ל"ת)עצה לכל החברות 24/03/2020 17:41הגב לתגובה זו
- בני גור 24/03/2020 22:55הגב לתגובה זוקנתה אגח ב 30 מליון ש"ח ומחקה מבמסחר
- 3.משה 24/03/2020 17:38הגב לתגובה זוכדאי להזכיר שהחברות דורגו במידרוג הרבה לפני המשבר כ -A והדבר לא מצא חן בעיני החברה והם עברו.... למעלות ש"ברכה" אותם בדרוג לא מוצדק של +A
- 2.כמה אפשר למחזר כתבות ? (ל"ת)אלי 24/03/2020 17:37הגב לתגובה זו
- 1.אלי 24/03/2020 17:04הגב לתגובה זוואני הכוונה מדבר על טעות. ברוב המקרים מדובר בשילוב של טפשות, בצע כסף, וחוסר עמוד שידרה.

שוק האג"ח הקונצרני: ירידה של 10% באוקטובר אך זינוק של 200% בשנתיים
18 מנפיקים גייסו באוקטובר 5.2 מיליארד שקל - ההיקף המצטבר מתחילת השנה מטפס ל-127.4 מיליארד שקל, עלייה של כ-71% לעומת 2024 ופי שניים מהיקף ההנפקות בשנת 2023; "ציבור המשקיעים ממשיך לחפש תשואות עודפות על פני פיקדונות בנקאיים, נרשמה מאז תחילת 2025 עלייה
 ניכרת בהנפקות אג"ח מגובה פקדון בנקאי"
שוק האג"ח הקונצרני ממשיך להפגין פעילות ערה גם באוקטובר, אם כי ברמה החודשית נרשמה האטה קלה. לפי נתוני מידרוג, היקף ההנפקות באוקטובר צפוי להסתכם בכ-5.2 מיליארד שקל ע"נ, ירידה של כ-10% לעומת אוקטובר 2024 שבו הונפקו כ-5.8 מיליארד שקל, אך קפיצה של כ-201% לעומת אוקטובר 2023, שבו גויסו כ-1.7 מיליארד שקל.
לעומת זאת, בהסתכלות שנתית התמונה שונה לגמרי. מתחילת השנה (ינואר-אוקטובר) הסתכם היקף ההנפקות בכ-127.4 מיליארד שקל, לעומת כ-74.6 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של כ-71%. בהשוואה ל-2023 מדובר בזינוק של כמעט פי שניים.
סך הנפקות חודשי של אג"ח קונצרניות בשנים 2025-2023, במיליוני שקלים ע"נ:
- "האג"ח הממשלתי בתשואת חלום; המכפיל ההיסטורי בשוק המקומי נמוך"
- "המניות בארץ זולות, האג"ח הקונצרני יקר" - מה צפוי בוול סטריט ובבורסה היפנית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי אבי שטרנשוס, מנכ"ל מידרוג, "על אף ירידה מתונה בסך הגיוסים בחודש אוקטובר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, הנובעת בעיקר מכך שמרבית חגי תשרי חלו באוקטובר השנה, מתחילת השנה נרשם שיא בהיקף ההנפקות המצטבר, בהובלת המוסדות הפיננסיים וסקטור הנדל"ן. מגמה זו משקפת היטב את התרחבות הפעילות הכלכלית במשק במהלך התקופה האחרונה, הצורך ההולך וגובר של חברות במקורות מימון ארוכי-טווח והיכולת לנצל את המומנטום החיובי בשוק ההון המקומי על מנת לגוון את מקורות המימון שלהן מעבר לאשראי הבנקאי המסורתי. במקביל, על רקע העובדה שציבור המשקיעים ממשיך לחפש תשואות עודפות על פני פיקדונות בנקאיים, נרשמה מאז תחילת 2025 עלייה ניכרת בהנפקות אג"ח מגובה פקדון בנקאי"

בגלל הורדת התחזיות -הורדת דירוג לתדיראן
מעלות מורידה את הדירוג של תדיראן בנוץ' אחד, ברקע הורדת התחזיות וביצועים תפעוליים שהיו נמוכים מהצפי
חברת תדיראן גרופ תדיראן גרופ סופגת מכה נוספת, והפעם היא מגיעה מכיוון שוק החוב. סוכנות הדירוג S&P מעלות (Maalot) הורידה את דירוג המנפיק של החברה ל-'ilA+'
פעולת הדירוג מגיעה כהמשך ישיר לעדכוני התחזיות של החברה כלפי מטה. סוכנות הדירוג מציינת במפורש כי ההורדה נובעת בעיקר מהיחלשות הפרופיל הפיננסי של החברה, כמו גם התוצאות התפעוליות שהיו נמוכות מהצפי. 
נזכיר כי תדיראן הודיעה על קיצוץ משמעותי בתחזית ההכנסות ל-2026 ל-2.5 מיליארד שקל בלבד, ירידה של 45% לעומת היעד המקורי של 4.5 מיליארד שקל שהוצג במאי 2024. העדכון נבע בין היתר מהערכה מחודשת של קצב הצמיחה המתון בשוק הסולארי באיטליה, מה שהוביל להפחתת מוניטין לא תזרימית של 73 מיליון שקל על חברת הבת VP Solar. בנוסף, מימוש הפוטנציאל בתחום מערכות האגירה בישראל נדחה לשלהי 2026 ולשנים מאוחרות יותר. מדובר בעדכון שלישי כלפי מטה בתוך שנה, המשקף פער עצום בין הצהרות ההנהלה למציאות העסקית בשווקי האנרגיה. להרחבה - תדיראן שוב מאכזבת את המשקיעים - מעדכנת תחזיות למטה
החולשה בפעילות ובפרופיל הפיננסי
השיקול המרכזי להורדה הוא פער משמעותי בין ציפיות הצמיחה המקוריות לבין הביצועים בפועל בתחומי הפעילות המרכזיים, קרי מוצרי
 צריכה ואנרגיה מתחדשת
- תדיראן נכנסת לתחום קירור חוות השרתים
- תדיראן: ההכנסות עלו, הפסד של 43.6 מיליון בשל שיערוך VP סולאר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היחלשות
 הפרופיל הפיננסי באה לידי ביטוי ביחסים המתואמים. יחס חוב ל-EBITDA המתואם עמד על כ-3.9x ב-12 החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2025 

