אוואטר 11 (אחד אחד). צילום רונן טופלברגאוואטר 11 (אחד אחד). צילום רונן טופלברג

אלבר נכנסת לייבוא רכב עם האוואטר 11, מ - 289.0 אש"ח

קבוצת אלבר המחזיקה במגוון פעילויות בתחום הרכב משלימה את הפעילות עם תחילת ייבוא מותג אוואטר, מותג הפרימיום של צ'נגן. הדגם הראשון האוואטר 11 (אחד אחד) מביא עימו עיצוב ופתרונות חדשניים, במחיר השקה של החל מ 289.0 אש"ח

יואב פולס |

קבוצת אלבר השיקה את פעילות ייבוא דגמי אוואטר לישראל, ובמקביל את אולם התצוגה החדש והמרשים בהרצליה פיתוח.

מותג אוואטר הוא מותג הייצוא של קבוצת צ'נגן הסינית, אחת מיצרניות הרכב הוותיקות (עול מלפני 1900) והגדולות בסין (2.4 מיליון כלי רכב בשנת 2024).

  

תעודת חובה
קטגוריה            קרוסאובר קופה – D-SUV
מימדים            אורך 4.88 /רוחב 1.97 /גובה 1.601 /בסיס גלגלים 2.975
מספר מושבים    חמישה / ארבעה
הנעה                חשמלית אחורית ב ULTRA  /  חשמלית כפולה ב Performance וב- Royal
הספק ומומנט        311 כ"ס ו 36 קג"מ / 575 כ"ס ו 64 קג"מ
סוללה וטעינה    90.4Kwh / 116.8Kwh , טעינת AC 11Kw, טעינה מהירה DC 240
טווח ותקן        475 ק"מ בדגם הכניסה, 540 ק"מ בהנעה הכפולה. תקן יצרן.
בטיחות            ציון איבזור בטיחות 6.
מחיר            החל מ 289.0 אש"ח ועד 379.0 אש"ח.


קבוצת אלבר וייבוא רכב 

קבוצת אלבר המוכרת יותר מתחום הליסינג וההשכרה היא הרבה מעבר לפעילות זו. בנוסף לפעילות זו, מחזיקה החברה גם בחברת 'מוטופרטס' העוסקת בתחום חלפי רכב, חברת יורופקאר המוכרת, חברת ממסי, הן שירותי הדרך והן רשת מוסכים, ייבוא אופנועי הארלי דייוידסון, אופנועי טריומף,  ועוד. בנוסף מחזיקה הקבוצה חברת מימון וחטיבת משכנתאות, שרותי ביטוח באמצעות חברת albi, לצד שתי חברות בתחום איכות הסביבה. הסיבה להקדמה זו היא על מנת להדגיש כי לא מדובר בחברת ליסינג והשכרה הנכנסת לתחום הייבוא, אלא בקבוצה המחזיקה כבר היום במספר חברות בתחום הרכב, וייבוא כלי רכב הוא פעילות משלימה, כאשר את התמיכה לה יכולה קבוצת אלבר לספק בבית באמצעות החברות הקיימות. הדגשה זו ניתנה במהלך ההשקה גם על ידי מר דוד לנקרי, מנכ"ל קבוצת אלבר.

עיצוב חיצוני ופנימי

האוואטר 11 (מבטאים אחד אחד) הוא קרוסאובר קופה חשמלי בסגמנט D-Suv. העיצוב של ה – 11 חריג בסגמנט, כשהוא מדגיש צללית של קורסאובר קופה ספורטיבי ולא צללית של קרוסאובר גדול וזוויתי. העיצוב חריג לקבוצה, כאשר הפרט אשר תפס לי את העין בעניין רב הוא הטיפול בחלקו האחורי של הרכב, שאני לא מסוגל לתאר, ולכן אתם מוזמנים להתבונן בתמונות בעיון, ולבחון אם העיצוב מזכיר לכם כמו לי את החלק האחורי של הקורבט C3 האלמותית.  


אווטר 11. צילום רונן טופלברג

גם הטיפול ביחידות התאורה הקדמיות שונה מכל מה שראיתם עד היום ולוקח אל הקצה את טכנולוגיית Full Led.

לשימוש הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10.25, צג מולטימדיה בגודל ''15.6 עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ומסך נוסף בגודל ''10.25 לנוסע שליד הנהג, כשהמסך שקוע בתוך הדשבורד בצורה שנהג הרכב אינו יכול לצפות בו. המושבים הקדמיים חשמליים כמובן, עם חימום, איוורור ועיסוי, כוללים 3 זיכרונות. מתגי השליטה על המושבים נמצאים על דיפון הדלתות הקדמיות. שני הדגמים הבכירים כוללים בנוסף פתיחה וסגירה חשמלית של הדלתות. גם המושבים האחוריים נהנים מחימום ואיוורור, אולם עיסוי יהיה רק בדגם הבכיר ביותר, שהוא גם עם ארבעה מושבים בלבד, כשאלו האחוריים הם מושבי קפטן המתאימים למחלקה ראשונה בבואינג. כל הדגמים מצויידים במערכת שמע של חברת Meridian עם לא פחות מ -25 רמקולים.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


אוואטר 11. תא נוסעים. צילום רונן טופלברג

האוואטר 11 הוא רכב גדול, גם אם במבט ראשון לא נראה כזה. האורך הכולל 4.88 מטר, הרוחב 1.97 מטר והגובה 1.601 מטר. בסיס הגלגלים באורך 2.975 מטר. נפח תא המטען 489 ליטר / 504 ליטר, ולרכב תא מטען קדמי בנפח 95 ליטר.

מנועים, סוללות וטווחים

לאוואטר 11 שתי רמות הנעה, דגם ULTRA עם הנעה אחורית, מנוע יחיד בהספק של 311 כ"ס ומומנט של 36 קג"מ. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 6.6 שניות בדגם זה. דגמי ה AWD בעלי שני מנועים ו – 575 כ"ס, עם מומנט של 64 קג"מ. התאוצה מעמידה ל - 100 קמ"ש אורכת 4.5 שניות. כל הדגמים מוגבלים למהירות מירבית של 200 קמ"ש.

דגם ההנעה האחורית עושה שימוש בסוללה בקיבולת 90.4Kwh וטווח מוצהר של 475 ק"מ. דגמי ההנעה הכפולה עושים שימוש בסוללה בקיבולת 116.8Kwh והטווח המוצהר 540 ק"מ. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw, וטעינה מהירה DC בהספק של עד 240Kw, הודות לשימוש בארכיטקטורת 800V. מהנסיון האישי עם כמעט כל הדגמים החשמליים הנמכרים בישראל, אני סבור כי הטווח המוצהר על ידי היצרן הוא שמרני מאוד, ובפועל יתקבל טווח גדול משמעותית בזכות הסוללות העצומות המותקנות ברכב. הסוללות אגב הם סוללות של חברת CATL בטכנולוגיית NMC (סוללת ליתיום-יון, בשילוב של ניקל, מנגן וקובלט).  


אוואטר 11. צילום רונן טופלברג

זה המקום לציין שזו פעם ראשונה בה אני רואה יצרן המצהיר על טווח באופן שמרני מאוד, ביחס לגודל הסוללה, כאשר המתחרים מסגלים לעצמם הצהרות מאוד מאוד ליברליות על הטווחים של כלי הרכב שלהם. בפועל אני מאמין כי לאחר מבחן ממצה התוצאה תהיה שהטווח בפועל גדול מהמוצהר, ובקלות.

בטיחות, אחריות ומחירים

בתחום הבטיחות האוואטר 11 מצוידת במרבית אביזרי הבטיחות המתקדמים, ובהתאם מקבלת ציון איבזור בטיחות 6. הרכב טרם נבחן במבחן בטיחות מערבי, אולם במבחן הבטיחות הסיני ה C-Ncap  קיבל ציונים גבוהים. זה המקום לציין כי בעבר ציוני הבטיחות של ה C-Ncap היו מוכתבים מלמעלה, לא שיקפו את המציאות, וכלי הרכב היו מתרסקים (תרתי משמע) במבחנים מערביים. כיום אימצו ב C-Ncap מודולי בדיקה מערביים מחמירים על מנת שהמבחנים הסיניים ישקפו נאמנה את הציונים האמיתיים שיקבלו כלי הרכב כאשר פניהם לייצוא למערב.

האחריות לאוואטר 11 עומדת על אחריות מלאה לחמש שנים או 120,000 ק"מ, ואילו הסוללה נהנית מאחריות לשמונה שנים או 160,000 ק"מ.

המחירים של האוואטר 11 מתחילים ב 289.0 אש"ח לדגם ההנעה האחורית (כרגע במבצע השקה, המחיר הרגיל 299.0 אש"ח), 338.0 אש"ח לדגם ה AWD Performance,(שני הדגמים בעלי חמישה מושבים), ו – 379.0 אש"ח לדגם ה Royal בעל הארבעה מושבים.

התחרות העיקרית של האוואטר 11 תהיה מכיוון האקספנג G9 שמסרה בשנה וחצי האחרונות קרוב ל - 1400 יחידות, ומכיוון הזיקר 001 שמסרה בשנה וחצי האחרונות 1100 יחידות. המשמעות של ה - 2500 יחידות אלו היא שיש מקום בשוק לקרוסאובר חשמלי חדשני המגיע מהמזרח, ואלבר צריכים להציב להם יעדי מסירות שלא נופלים מהמתחרים הישירים, אתגר לא קטן. 

מבחן, בקרוב.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אווטר 11. צילום יואב פולסאווטר 11. צילום יואב פולס

אווטר 11 - קרוסאובר קופה חשמלי עם עיצוב מיוחד

האווטר 11 החשמלית המעוצבת המיובאת על ידי אלבר, מביאה עימה גם ביצוע מצוין על הכביש. 

אהבנו: עיצוב, תא נוסעים, נוחות

פחות אהבנו: מושב אמצעי מאחור, כיול מערכות בטיחות 

ציון מסכם 4.5 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה אווטר 11 אלבר

על השקת מותג אווטר כתבנו כאן לראשונה ביולי האחרון. לחסוך לכם את החיפוש באתר, מותג אווטר הוא מותג הייצוא היוקרתי של קונצרן צ'נגן הסיני, אחד מהגדולים בסין המייצר מעל 2.4 מיליון כלי רכב בשנה. תחת מותג צ'נגן מיובא לארץ דגם הדיפאל S07 ובקרוב יצטרף אליו אחיו הקטן במעט הדיפאל S05, שניהם בייבוא של מכשירי תנועה.

מותג אווטר מיובא על ידי קבוצת אלבר, המחזיקה במגוון חברות בתחום הרכב, ליסינג והשכרה, ממסי, ייבוא אופנועי הארלי דיוודסון וטריומף, יורופקאר פעילות מימון ומשכנתאות ועוד. האווטר 11 הוא אחת המכוניות המסקרנות ביותר שהגיעו לישראל לאחרונה, עם הבטחה להיות פרימיום חשמלי ולתת לנהג איזו חוויה שונה משלל המותגים המגיעים לישראל ומבטיחים 'פרימיום', ולא ממש מקיימים.

אנחנו עם האווטר 11 בדגם ה RWD Ultra שהוא דגם הכניסה של המותג.  

תעודת חובה        
קטגוריה                קרוסאובר קופה – D-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.88 /רוחב 1.97 /גובה 1.601 /בסיס גלגלים 2.975
מספר מושבים        חמישה
הנעה                    חשמלית אחורית ב ULTRA
הספק ומומנט            311 כ"ס ו 36 קג"מ
סוללה וטעינה             90.4Kwh טעינת AC 11Kw, טעינת DC 280Kw
טווח ותקן               475 ק"מ, תקן יצרן.
בטיחות            ציון איבזור בטיחות 6.
מחיר                   289.0 אש"ח. 

    

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני של האווטר 11 שונה ובהחלט לטעמי. המרכב הוא מרכב גדול ורחב, עם צללית של קרסאובר קופה גבוה. החזית אטומה כמקובל בסגמנט החשמליות, עם יחידות תאורה צרות כאשר בכל צד שתיים אופקיות ואחת אנכית. העיצוב מחייך משהו ולא מאיים, אם כי מרשים ושונה. מבט מהצד מציג את צללית הקרוסאובר קופה, כאשר החלק האחורי אגרסיבי ומיוחד. הכנפיים האחוריות מתכנסות לכיוון מרכז הרכב כך שהחלון האחורי גם צר וגם פחות רחב מהמרכב. המבנה של החלק האחורי שללא ספק נהנה מהשראה מהקורבט C3, הוא אחד היפית והמיוחדים שראיתי, וככל שהתבוננתי בו יותר כך הוא היה יותר מעניין. יחידות התאורה האחוריות צרות ונמתחות לרוחב כל המרכב. לטעמי העיצוב החיצוני נאה ומיוחד, במיוחד בחלק האחורי של המכונית.