שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס
צילום: יח"צ

אודיוקודס מכה את הצפי ברבעון הרביעי, אך מספקת תחזית רווח מאכזבת

ההכנסות צמחו בכ-15% והרווח הנקי המתואם צמח בכ-29%. תשלום חד פעמי בגין הסדר עם רשות החדשנות העביר את החברה להפסד חשבונאי של כ-8.2 מיליון דולר

ערן סוקול | (2)

חברת אודיוקודס -2.06% הדואלית (סימול AUDC), ספקית רשתות קול מתקדמות ופתרונות עיבוד מדיה לסביבת עבודה דיגיטלית, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של שנת 2019, עם צמיחה של כ-15.3% בהכנסות וגידול של כ-28.6% ברווח הנקי (Non-GAAP) ביחס לרבעון המקביל אשתקד. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים.

ההכנסות ברבעון הרביעי של שנת 2019 הסתכמו בכ-52.8 מיליון דולר, עלייה של כ-15.3% לעומת כ-45.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ומעל לתחזיות האנליסטים אשר עמדו על כ-52 מיליון דולר.

הפסד חשבונאי של כ-8.2 מיליון דולר

נוכח הוצאה חד פעמית של 32.2 מיליון דולר שנכללה בעלות המכר (GAAP) החברה הציגה הפסד נקי ברבעון הרביעי של שנת 2019 שהסתכם בכ-8.2 מיליון דולר או 28 סנט למניה, לעומת רווח נקי של כ-4.5 מיליון דולר או 15 סנט למניה ברבעון המקביל.

עם זאת, הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ברבעון הרביעי ב-8.1 מיליון דולר, או 26 סנט למניה, עלייה של כ-28.6% לעומת רווח נקי של כ-6.3 מיליון דולר או 20 סנט למניה ברבעון המקביל.

עדכון 17:00 - במסגרת שיחת הוועידה עם המשקיעים שהחלה בשעה 15:30 (שעון ישראל), הודיעה אודיוקודס כי היא צופה לשנת 2020 הכנסות של 214-222 מיליון דולר, עם רווח נקי Non-GAAP בטווח של 1.08-1.12 דולר למניה. צפי האנליסטים היה להכנסות של 217.5 מיליון דולר על רווח של 1.12 דולר למניה בשנת 2020.

תשלום חד פעמי - חתך את הרווחיות הגולמית 

שולי הרווחיות הגולמית (GAAP) עמדה על כ-3.9% ברבעון הרביעי של שנת 2019, לעומת שולי רווחיות גולמית של כ-62.6% ברבעון המקביל אשתקד. על בסיס Non-GAAP עמד שולי הרווח הגולמי על כ-65.1% ברבעון הרביעי של 2019.

כתוצאה מהקריסה ברווחיות הגולמית, החברה הציגה הפסד תפעולי (GAAP) של כ-26 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה, לעומת רווח תפעולי של כ-5.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

החברה מציינת כי כפי שפורסם בנובמבר 2019, החברה ואחת מהחברות הבנות שלה הגיעו להסדר תשלום תמלוגים עם הרשות הלאומית לחדשנות בקשר למענקים מסוימים אותם קיבלו מהרשות.

ההתחייבות המותנית עבור מענקים אלה היתה בסך של כ-49 מיליון דולר. במסגרת ההסדר, החברה הסכימה לשלם כ-32.2 מיליון דולר לרשות (כדי ליישב את החוב כולו) ב-3 תשלומים שנתיים החל מ-2019.

בכפוף להסדר, שוחררה אודיוקודס מכל מחוייבות לתשלום תמלוגים בהקשר להכנסות העתידיות עבור מענקים אלה. להסדר יש השפעה חיובית על הרווח הגולמי על בסיס Non-GAAP החל מהרבעון הרביעי של שנת 2019 ותהיה לו השפעה חיובית על הרווח הגולמי על בסיס GAAP החל מהרבעון הראשון של שנת 2020.

מנגד, ההוצאה בסך 32.2 מיליון דולר כלולה בעלות המכר על בסיס GAAP ברבעון הרביעי של שנת 2019 ומשפיעה על התוצאות על בסיס GAAP ל-3 חודשים ולשנה שהסתיימו ב-31 בדצמבר, 2019.

שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס: "שנת 2019 היא השנה המוצלחת ביותר שלנו. התוצאות החזקות של הרבעון הרביעי מדגישות ביתר שאת את הביצועים החזקים של החברה בשנה הזו. ההצלחה באה לידי ביטוי בשמירה על מעמדנו כמובילים במתן פתרונות תקשורת לעולם העסקים, בתוצאות החזקות שלנו בעסקי הרשתות הקוליות ובהשקעה גדלה בשני שווקים/תחומים מתפתחים חדשים: שוק ה-Meeting space ותחום ה-Voice.ai.  הצמיחה השנתית בהכנסות של 13.7%, שנה שנייה ברציפות של צמיחה דו ספרתית בהכנסות, שיפור שיעור הרווח התפעולי השנתי על בסיס non-GAAP ל-14.1% בהשוואה ל-11.7% בשנה הקודמת, וגידול ברווח הנקי השנתי על בסיס non-GAAP  של 38.9% בהשוואה לזה ב-2018, כל אלו משקפים את חוזקם של ביצועי החברה. הגורם המרכזי לצמיחה משמעותית זו הוא קו העסקים UC-SIP שצמח בלמעלה מ-20% ברמה שנתית. הצלחתנו להגדיל את עסקי ה-UC-SIP  ניכרת במעמדנו המוביל בתעשייה ובביצועינו המוצלחים בשווקים בהם אנו פועלים".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מושקע וממשיך להשקיע בה (ל"ת)
    חברה נהדרת 28/01/2020 13:04
    הגב לתגובה זו
  • גם אני (ל"ת)
    א. 28/01/2020 18:03
    הגב לתגובה זו
קרן כהן חזון מנכלית תורפז
צילום: ששון משה

"לתורפז יש פייפליין ענק של רכישות. אני צופה שהקצב יתגבר"

על הביזנס האמיתי של תורפז, על המניה שהמריאה פי 3 בשנה האחרונה ומה צפוי בהמשך, על בעלת השליטה והמנכ"לית, קרן כהן חזון שמצליחה להפוך את תורפז לחברה מרשימה ועל התרומה המשמעותית שלה לבתי חולים בארץ - למה תרמה, והאם היא חושבת שאחרים ילכו בעקבותיה?

רן קידר |

מאי 21 - תורפז מונפקת בבורסה. מחיר המניה באזור 12 שקלים. שווי של קרוב למיליארד שקל. זו תקופה של הייפ בהנפקות ובשוק. תורפז נתפסת כפרוטרום קטנה. אותו תחום פעילות - תמציות טעם וריח ועובדים והנהלה שמגיעים גם מפרוטרום. פרוטרום עשתה אקזיט ענק, אז השוק מתלהב. המניה של תורפז עולה פי 2 תוך חצי שנה כשהחברה מספקת תוצאות טובות ורכישות. היא מצהירה על אסטרטגיה של צמיחה חיצונית לצד צמיחה פנימית-אורגנית. השוק מאוד אוהב את זה כי כך צמחה פרוטרום. 

בשוק של תמציות טעם וריח יש הרבה מאוד עסקים קטנים-בינוניים משפחתיים. תורפז רוכשת ומתרחבת דרכם בגיאוגרפיות. העסק שלה הופך להיות עסק של רכישות ומיזוגים. כן, יש את תחום הפעילות המסורתי-בסיסי, אבל מה שקובע את השווי הוא פעילות המיזוגים ורכישות. הסיבה היא שיש יתרון לגודל. כאשר אתה גדול, אתה נסחר במכפיל רווח של 20 ויותר. כאשר אתה חברה משפחתית קטנה אתה תימכר במכפיל של 5. דמיינו מה קורה כאשר תורפז שנסחרת הרבה מעל 20 (קצב רווחים שמבטא מכפיל רווח של 50 עד 70 לשנה הבאה)  רוכשת חברה במכפיל רווח של 5. הרווח שמגיע מהרכישה מיד אמור לקבל את המכפיל הסביר של תורפז, כלומר - תורפז רוכשת לדוגמה עסק ב-30 מיליון דולר במכפיל 5 ומקבלת אפסייד לשווי כי בעיני המשקיעים  צריך לתמחר את זה (בשמרנות) במכפיל 20 - השוק מעריך את העסקה פי 4, כלומר בשווי של 120 מיליון דולר, כל ההפרש - 90 מיליון דולר הוא מעין גידול בשווי שוק. 

זה רווח מידי ברכישות. יש סיכון קטן שהחברה לא תוכל לשמור על הרווח, אבל יש אפסייד גדול נוסף שנובע מהסינרגיה. אם החברה רכשה ומיזגה ונהנתה מהסינרגיה והגודל שלה לרבות יכולות שיווק ומכירה גדולות, אולי צמצום מפעלים, צמצום מטה ועוד, אז הרווח יגדל, ואז זה לא רווח של פי 4, אלא פי 6. 

וככה תורפז הופכת להיות מכונה משומנת של רכישות והשוק שמבין לאן זה הולך, כבר לא עוצר במכפיל של 20 או 30, אלא מגיע ל-50 ומעלה. 

הדוחות של תורפז לרבעון השלישי היו טובים. המניה כבר ב-58 שקלים, שווי של 6.4 מיליארד שקל. תורפז היא מההנפקות המוצלחות של גל 2021 שהכיל מעל 100 חברות מתוכם אולי 3-4 חברות טובות כשהבולטות בהן - נקסט ויז'ן ותורפז. השאלה הגדולה אם השוק לא מעריך דווקא ביתר את תורפז. המניה רצה בעיקר בשנה האחרונה, אבל היא רצה מהר יותר מקצב הרכישות. גם בתרחישים אופטימיים של רכישות נוספות, קשה לראות את החברה עולה בהכנסות וברווחים פי 3 בשנה הבאה למצב שיוביל אותה למכפיל רווח סביר של 20. במילים פשוטות - התמחור הוא חלום, אבל הנהלת החברה הוכיחה עד כה שהיא בדרך לשם - היא יודעת לרכוש ולמזג  וזה הערך הגדול שלה. 




עודד רוזנברג מנכל אפולו פאוור; צילום: אורן אביביעודד רוזנברג מנכל אפולו פאוור; צילום: אורן אביבי

אפולו פאוור נכנסת לשוק האמריקאי: פרויקט סולארי של 53 מיליון דולר עם ARKO ביותר מ-300 תחנות דלק

החברות חתמו על מזכר הבנות במסגרתו יפרסו יריעות סולאריות גמישות של אפולו פאוור באתרים של רשת תחנות הדלק ARKO הפרוסה ב-30 מדינות בארה"ב - המניה מזנקת

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אפולו פאוור

אפולו פאוור אפולו פאוור 5.78%   נכנסת לשוק האמריקאי עם מהלך שיכול להתברר כקפיצת מדרגה משמעותית. חברת הפאנלים הגמישים מדווחת כי חתמה על מזכר הבנות עם GPM Investments, חברה אמריקאית שבבעלות מלאה של ARKO ARKO -0.23%   אחת הרשתות הגדולות בארה"ב בתחום תחנות הדלק וחנויות הנוחות (שגם נסחרת בנאסד"ק בשווי של 486 מיליון דולר). במסגרת ההסכם, תיבחן האפשרות להתקין מערכות סולאריות בלפחות 300 אתרים ברחבי ארה"ב - פרויקט שיכול להגיע להיקף של כ-53 מיליון דולר ולהתפרס על פני כשנתיים.

במהלך התקופה הקרובה, הצדדים צפויים לגבש הסכם סופי, כשבינתיים לאפולו ניתנה בלעדיות לפיתוח הפרויקטים. המערכות יוקמו במודל Turnkey, כלומר פרויקט שלם מקצה לקצה - מהפיתוח ועד החיבור לרשת החשמל. אם הכול יתקדם לפי התכנון, התחנות של ARKO עשויות להפוך בהדרגה גם למוקדי ייצור של אנרגיה סולארית.

מעבר להיקף הכספי, שיתוף הפעולה עם ARKO פותח בפני אפולו פאוור את שוק תחנות הדלק האמריקאי שבו יש כ-140 אלף תחנות דלק, שוק עצום בגודלו. ARKO עצמה מפעילה יותר מ-3,500 תחנות וחנויות נוחות בכ-30 מדינות בארה"ב, ונחשבת לאחת מהשחקניות הבולטות בתחום. היא כלולה ברשימת Fortune 500, ופועלת מארבעה מגזרים מדווחים: קמעונאות (חנויות נוחות עם דלק וסחורה), סיטונאות דלק לסוחרים עצמאיים, שירותי תדלוק לציי רכב עם הנפקת כרטיסי דלק ייעודיים, ומגזר נוסף של הפצת דלקים דרך GPM Petroleum. בנוסף לפעילות בתחום הדלק, ARKO מפעילה מותגי חנויות נוחות עם מזון מוכן, בירה, ממתקים ומשקאות, לצד רשת של מסעדות שירות מהיר. החברה ממוקמת בריצ'מונד, וירג'יניה, ומשווקת תחתיה קשת רחבה של מותגים מוכרים לצרכן האמריקאי.

עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור, אומר כי השותפות הזו ממחישה את הייחוד הטכנולוגי של החברה: "כניסתנו המתוכננת לשוק תחנות הדלק בארצות הברית, יחד עם שותף מקומי המחזיק באלפי תחנות ברחבי המדינה, ממחישה באופן חד את היתרון הטכנולוגי הייחודי שלנו - היכולת להפיק אנרגיה סולארית גם מגגות שאינם מסוגלים לשאת פאנלים סטנדרטיים. היכולת הזו צפויה לאפשר לבעלי תחנות הדלק להפוך את הנדל״ן שלהם למקור הכנסה נוסף של ייצור ומכירת חשמל סולארי. פוטנציאל השוק עצום, ואנו ערוכים לספק את ההזמנות הפוטנציאליות. אנו מודים ל-ARKO על האמון ומצפים לחודשים של עבודה משותפת".

המערכות שצפויות להיות מותקנות מבוססות על טכנולוגיה ייחודית של אפולו - יריעות סולאריות גמישות, שיכולות להתאים גם למשטחים שאינם מיועדים לנשיאת פאנלים רגילים. החברה, שפועלת באמצעות חברת הבת שלה SolarPaint, פיתחה את הפתרונות האלה במיוחד עבור סביבות שבהן נדרשת התאמה מבנית וגמישות בשטח - כמו בגגות תחנות דלק או מתקנים מסחריים אחרים.