ישי דוידי קרן פימי
צילום: יונתן בלום

אוברסיז של קרן פימי ממזגת לתוכה את ליעד ותקים חברה חדשה

החברה החדשה תחזיק בצי של 38 משאיות ו- 23 נגררים; אוברסיז תחזיק ב-50.01% מהמניות
נועם בראל |

אוברסיז קומרס, שבשליטת קרן פימי, ממזגת את פעילות ההובלה וההפצה שלה עם חברת ליעד לוגיסטיקה והפצה. אוברסיז תהיה בעלת השליטה ותחזיק ב-50.01% מהמניות בפעילות הממוזגת אשר תקרא אוברסיז קומרס שינוע והפצה, ותאחד אליה את מלוא תוצאות הפעילות המשותפת. בתוך כך, מניית אוברסיז 0% מטפסת 1.75%.

 

ליעד, שבבעלות קבוצת לינוע, מחזיקה ב- 21 משאיות עד 15 טון ופועלת בתחום הפצת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, מוצרים נלווים לתחום המזון, תרופות, משקאות, קוסמטיקה, הלבשה ועוד. במידה ותושלם העסקה,  החברה החדשה תחזיק בצי של 38 משאיות ו- 23 נגררים.

 

החברה המשותפת תנוהל ע"י קובי שריקי, מנהל פעילות ההובלה באוברסיז כיום, יו"ר הדירקטוריון יהיה מוטי גליק, וכמנכ"ל אוברסיז קומרס, וכיו"ר ועדת התפעול ישמש אמיר ליפשיץ, מנכ"ל ליעד הנוכחי.

 

מוטי גליק, מנכ"ל אוברסיז קומרס: "אנו מברכים על הסיכום למיזוג פעילות חברת ליעד לוגיסטיקה והפצה עם פעילות ההובלה וההפצה של אוברסיז קומרס. עסקה זו הינה בהמשך לרכישת שי תובלה שביצענו ב-2015, שתרמה משמעותית ליכולות אוברסיז בעיקר בתחום ההובלה וחומרים מסוכנים. ליעד לוגיסטיקה והפצה נמצאה כמתאימה ביותר למיזוג ותהווה פעילות משלימה ליתר הפעילות הלוגיסטית הקיימת של הקבוצה כיום. אוברסיז קומרס תמשיך לבחון פעילויות נוספות אשר תואמות את ליבת הפעילות של החברה כחלק מביסוס מעמדה כמובילה בתחום  השירותים הלוגיסטיים בישראל".  

אוברסיז קומרס, והחברות בשליטתה עוסקות במתן שירותים לוגיסטיים כוללים "מן הנמל עד המדף" (באמצעות מסופי מכולות ומטענים, מחסני ערובה ומחסנים לוגיסטיים) לפעילויות לוגיסטיות מגוונות של סחורה מיובאת לאחר שחרור מהמכס או תוצרת מקומית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

תדיראן עולה 6%, חלל תקשורת 5%; הבנקים מאבדים 0.8%, חברות הביטוח 0.2%

המומנטום השלילי של "נאום ספרטה" נקטע, אחרי נפילות במדדים משעות הבוקר שהגיעו לירידה של עד 2.5% בת״א 90 ויותר מ-3% במדד הביטוח, הירידה נבלמת ומדדי הדגל בטריטוריה שלילית מתונה; תדיראן קופצת אחרי כניסת לתחום קירור חוות שרתים, חלל תקשורת עולה עם חוזה חדש

מערכת ביזפורטל |

אחרי המכירה החזקה של המניות בבוקר, מדדי ת"א נסחרים בירידות קלות. מדד ת"א 35 יורד 0.2% ומדד ת"א 90 יורד 0.3%. במבט על הסקטורים, מדד הבנקים יורד 0.3% ומדד הביטוח עבר לעליה של 0.2% אחרי שירד יותר מ-3% מוקדם יותר הבוקר.

את המחזורים הגדולים כמובן מרכזים מניות הבנקים, פועלים ולאומי, שנסחרים בירידות מתונות כעת נייס ונובה נסחרות בעליות הודות לארביטרז' חיובי.

עוד במוקד, אפשר להסתכל על המניות הביטחוניות כדי לנסות ולהבין את הדאגה של המשקיעים. מצד אחד, אם ישראל באמת תהיה מבודדת, יהיה צורך להגדיל את התקציבים והרכישה מהחברות הביטחוניות המקומיות, אך מהצד השני כל הצמיחה מול העולם נעלמת ברגע. המון חברות עושות פעילות במדינות זרות, בדגש על ארה"ב ואירופה, שם חברות נאט"ו מצפות להגדיל את התקציבים בצורה מהותית. נקסט ויז'ן בולטת לשלילה.


הבנקים חזקים - הציבור חלש. אין מספיק תחרות, והבנקים מצפצפים עלינו - אפס על ריבית עו"ש ביתרת זכות, 12.2% על ריבית עו"ש ביתרת חובה. הנגיד ובנק ישראל מסבירים לנו שהם עושים הכל כדי לשנות את זה - הם מסבירים את זה כבר שנים, אבל שום דבר לא השתנה למעט דבר אחד - הרווחים של הבנקים. הם שוברים מדי שנה שיאים. על חשבוננו. פרופ' אמיר ירון מתעתע בציבור - מדבר על החלשת הבנקים, בפועל הוא רק חיזק אותם ופגע בציבור; האם 10 מיליונים איש אנונימיים פחות חשובים מעשרות החברים והמכרים של הנגיד במערכת הבנקאית? בסוף הכל אישי - הנגיד: "פועל להעביר את הכוח מהבנקים לציבור" - האומנם?

מנכ״ל משרד התחבורה: "צריך להיות ערס כדי לשחרר תקציבים" - משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים. משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".