אברכהן: "שנת 2017 תהיה לא פחות טובה מ-2016"
רשת שופרסל -0.25% דיווחה מוקדם יותר היום על תוצאת הרבעון הראשון שבמהלכו מכירות המותג הפרטי המשיכו לעלות, מכירות האונליין גם כן עלו במקביל לצמצום שטחי המסחר, ובשורה התחתונה, למרות קיפאון במכירות החנויות הזהות, הרווח הנקי זינק ב-22%.
בשורה העליונה, ההכנסות עלו ב-1.5% מ-2.86 מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2016 לכ-2.9 מיליארד שקל ברבעון הראשון השנה. המכירות בחנויות זהות, אשר פעלו באופן מלא ברבעון הראשון השנה וברבעון המקביל אשתקד, נותרו ללא שינוי. המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון הראשון השנה עלו ב-1.6%ל-5,823 שקל ברקע לצמצום שטחי מסחר. וההכנסות של מגזר הנדל"ן ירדו מ-43 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-41 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה. בתוך כך, מכירות המותג הפרטי עלו ל-21% מההכנסות.
הרווח התפעולי עלה ב-27% מ-94 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-108 ברבעון הראשון של השנה.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי קפץ ב-22% מ-53 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2016 ל-65 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה.
איציק אברכהן וישראל ברמן התייחסו בשיחה עם Bizportal לתוצאות ולהמשך הדרך.
מדוע נרשם קיפאון במכירות בחנויות זהות?
"אנחנו נמצאים בתחרות ואנו הרשת היחידה בניגוד למתחרים שלא הוסיפה לעצמה שטחים. כל המתחרים למעשה יורדים במכירות חנויות זהות. אנו ממשיכים לצמוח במכירות אונליין, המותג הפרטי עלה, הרווחיות עולה וזו תוצאה של עבודה מוקפדת על התוצאות הישירות. אנו באים עם יוזמות חדשות לבקרים, אם זה של מוצרים חדשים, בנוסף להסתכלות על תחומים הפריפריה כמו הפארמה. מניחים ששנת 2017 תהיה שנה לא פחות טובה מ-2016".
אחוז המכירות של המותג הפרטי עלו הרבעון ל-21% מהמכירות, היכן עובר הגבול?
"בעולם המערבי מגיעים ל-40%-45% מהמכירות אצל הרשתות הגדולות כמו שלנו. לא נגיע ל-100%, שכן אנו רוצים גם את הספקים המובילים, אבל יש עוד מקום לעלות. אנו בעולם של 'גם וגם' ולא 'אני או אתה'".
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יש יעד מוגדר באסטרטגיה לאחוז מהמכירות?
"תכנית העבודה שלנו היא כי עד סוף 24%-25% מההכנסות מקורן יזוהה עם המותג הפרטי. יחסית נמוך בהשוואה לסטנדרט בעולם".
מכירות האונליין עלו במקביל לירידה בשטחי המסחר. יש קורלציה בין השניים?

פרויקט Sea Lion יוצא לדרך: נאוויטס מאשרת FID לפיתוח בהיקף 1.8 מיליארד דולר
התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה יוצאת לפיתוח בהובלת נאוויטס פטרוליום (65%) המשמשת כמפעילת הפרויקט; תחילת הפקה צפויה ברבעון הראשון של 2028, חלקה של נאוויטס בעתודות: כ-220 מיליון חביות
נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש 2.21% מודיעה כי קיבלה החלטת השקעה סופית בפרויקט הנפט Sea Lion באיי פוקלנד, התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה. החברה מחזיקה ב-65 אחוז מהפרויקט וגם משמשת כמפעילה, אחרי שקיבלה את אישור ממשלת פוקלנד לתכנית הפיתוח המפורטת ולצד חתימה על הסכם הגנת השקעות. במסגרת ההחלטה הוארך תוקף הרישיון ל-35 שנה, מה שמסמן את המעבר לשלב ביצוע מלא.
היקף הפיתוח לשלב א' עומד על כשני מיליארד דולר, מתוכם חלקה של נאוויטס הוא כ-1.17 מיליארד דולר. לפי הערכות החברה, העתודות (2P) הצפויות לה מהפרויקט יעמדו על כ-220 מיליון חביות נפט אקוויוולנטיות, כשהפקה ראשונה מתוכננת לרבעון הראשון של 2028. במקביל להסכם ההשקעה גובשה מסגרת מימון רחבה: כ-650 מיליון דולר יועמדו כהלוואות לטובת הפיתוח, ואילו ההון העצמי שנאוויטס צפויה להזרים יעמוד על כ-734 מיליון דולר, כולל רכיב הלוואה למימון חלקה של השותפה Rockhopper, שיוחזר בהמשך מהתזרים החופשי.
החברה כבר החלה להיערך תפעולית לשלב הפיתוח וחתמה על הסכמים משמעותיים, בהם חכירה והיערכות לשדרוג מתקן FPSO שיפעל באתר למשך עד 20 שנה. בנוסף נחתמו חוזים לקידוחים, לשירותי השלמות, לציוד תת-ימי, לצנרת ולמערכות תפעוליות נלוות, מה שמצביע על כניסה למתווה ביצוע מואץ לקראת 2027 ו-2028.
יו"ר נאוויטס, גדעון תדמור: "החלטת ה-FID בפרוייקט SEA LION מהווה הוכחה
נוספת ליצירתיות לנחישות של נאוויטס וליכולתה להפוך תגליות שטרם פותחו להצלחות יוצאות דופן. נאוויטס מובילה כעת את פרויקט SEA LION לפיתוח שצפוי לייצר ערך רב למשקיעים ולהביא בשורה גדולה של צמיחה ושגשוג כלכלי חסר תקדים לתושבי פוקלנד"
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגת"א 35 זינק 1% ונעל בשיא של 3,604 נק'; הבנקים הוסיפו 1.5%, ת"א ביטוח זינק כ-3%
התנועות במדדים:מדד ת"א 35 1% מדד ת"א 90 -0.58% מדד ת"א 125
דולר שקל רציף 0.3%
BITCOIN 0.18%
מחזור המסחר הסתכם על 3.578 מיליארד שקל
