אברכהן: "שנת 2017 תהיה לא פחות טובה מ-2016"
רשת שופרסל 0.37% דיווחה מוקדם יותר היום על תוצאת הרבעון הראשון שבמהלכו מכירות המותג הפרטי המשיכו לעלות, מכירות האונליין גם כן עלו במקביל לצמצום שטחי המסחר, ובשורה התחתונה, למרות קיפאון במכירות החנויות הזהות, הרווח הנקי זינק ב-22%.
בשורה העליונה, ההכנסות עלו ב-1.5% מ-2.86 מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2016 לכ-2.9 מיליארד שקל ברבעון הראשון השנה. המכירות בחנויות זהות, אשר פעלו באופן מלא ברבעון הראשון השנה וברבעון המקביל אשתקד, נותרו ללא שינוי. המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון הראשון השנה עלו ב-1.6%ל-5,823 שקל ברקע לצמצום שטחי מסחר. וההכנסות של מגזר הנדל"ן ירדו מ-43 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-41 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה. בתוך כך, מכירות המותג הפרטי עלו ל-21% מההכנסות.
הרווח התפעולי עלה ב-27% מ-94 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-108 ברבעון הראשון של השנה.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי קפץ ב-22% מ-53 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2016 ל-65 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה.
איציק אברכהן וישראל ברמן התייחסו בשיחה עם Bizportal לתוצאות ולהמשך הדרך.
מדוע נרשם קיפאון במכירות בחנויות זהות?
"אנחנו נמצאים בתחרות ואנו הרשת היחידה בניגוד למתחרים שלא הוסיפה לעצמה שטחים. כל המתחרים למעשה יורדים במכירות חנויות זהות. אנו ממשיכים לצמוח במכירות אונליין, המותג הפרטי עלה, הרווחיות עולה וזו תוצאה של עבודה מוקפדת על התוצאות הישירות. אנו באים עם יוזמות חדשות לבקרים, אם זה של מוצרים חדשים, בנוסף להסתכלות על תחומים הפריפריה כמו הפארמה. מניחים ששנת 2017 תהיה שנה לא פחות טובה מ-2016".
אחוז המכירות של המותג הפרטי עלו הרבעון ל-21% מהמכירות, היכן עובר הגבול?
"בעולם המערבי מגיעים ל-40%-45% מהמכירות אצל הרשתות הגדולות כמו שלנו. לא נגיע ל-100%, שכן אנו רוצים גם את הספקים המובילים, אבל יש עוד מקום לעלות. אנו בעולם של 'גם וגם' ולא 'אני או אתה'".
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יש יעד מוגדר באסטרטגיה לאחוז מהמכירות?
"תכנית העבודה שלנו היא כי עד סוף 24%-25% מההכנסות מקורן יזוהה עם המותג הפרטי. יחסית נמוך בהשוואה לסטנדרט בעולם".
מכירות האונליין עלו במקביל לירידה בשטחי המסחר. יש קורלציה בין השניים?
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףיו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את
'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"
נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 3.04% דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים.
עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.
איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?
"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.
כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?
"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".
- נקסט ויז’ן עם הזמנת ענק של כ-77 מיליון דולר - עד כמה זה משמעותי ומי עשוי להיות הלקוח?
- נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?
"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".

רובינהוד מרחיבה את שוקי התחזיות לספורט
לקראת פלייאוף ה-NFL החברה מוסיפה שכבת מוצרים חדשה לשוקי התחזיות, עם קומבינציות וחוזים על שחקנים, ובהמשך גם בנייה עצמית בתחילת 2026
