אברכהן: "שנת 2017 תהיה לא פחות טובה מ-2016"
רשת שופרסל -1.14% דיווחה מוקדם יותר היום על תוצאת הרבעון הראשון שבמהלכו מכירות המותג הפרטי המשיכו לעלות, מכירות האונליין גם כן עלו במקביל לצמצום שטחי המסחר, ובשורה התחתונה, למרות קיפאון במכירות החנויות הזהות, הרווח הנקי זינק ב-22%.
בשורה העליונה, ההכנסות עלו ב-1.5% מ-2.86 מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2016 לכ-2.9 מיליארד שקל ברבעון הראשון השנה. המכירות בחנויות זהות, אשר פעלו באופן מלא ברבעון הראשון השנה וברבעון המקביל אשתקד, נותרו ללא שינוי. המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון הראשון השנה עלו ב-1.6%ל-5,823 שקל ברקע לצמצום שטחי מסחר. וההכנסות של מגזר הנדל"ן ירדו מ-43 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-41 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה. בתוך כך, מכירות המותג הפרטי עלו ל-21% מההכנסות.
הרווח התפעולי עלה ב-27% מ-94 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-108 ברבעון הראשון של השנה.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי קפץ ב-22% מ-53 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2016 ל-65 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה.
איציק אברכהן וישראל ברמן התייחסו בשיחה עם Bizportal לתוצאות ולהמשך הדרך.
מדוע נרשם קיפאון במכירות בחנויות זהות?
"אנחנו נמצאים בתחרות ואנו הרשת היחידה בניגוד למתחרים שלא הוסיפה לעצמה שטחים. כל המתחרים למעשה יורדים במכירות חנויות זהות. אנו ממשיכים לצמוח במכירות אונליין, המותג הפרטי עלה, הרווחיות עולה וזו תוצאה של עבודה מוקפדת על התוצאות הישירות. אנו באים עם יוזמות חדשות לבקרים, אם זה של מוצרים חדשים, בנוסף להסתכלות על תחומים הפריפריה כמו הפארמה. מניחים ששנת 2017 תהיה שנה לא פחות טובה מ-2016".
אחוז המכירות של המותג הפרטי עלו הרבעון ל-21% מהמכירות, היכן עובר הגבול?
"בעולם המערבי מגיעים ל-40%-45% מהמכירות אצל הרשתות הגדולות כמו שלנו. לא נגיע ל-100%, שכן אנו רוצים גם את הספקים המובילים, אבל יש עוד מקום לעלות. אנו בעולם של 'גם וגם' ולא 'אני או אתה'".
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יש יעד מוגדר באסטרטגיה לאחוז מהמכירות?
"תכנית העבודה שלנו היא כי עד סוף 24%-25% מההכנסות מקורן יזוהה עם המותג הפרטי. יחסית נמוך בהשוואה לסטנדרט בעולם".
מכירות האונליין עלו במקביל לירידה בשטחי המסחר. יש קורלציה בין השניים?
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 1.18% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
גיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתותאקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו וכמה הם קיבלו?
ברנשטיין, מנכ"ל ולמעשה בעל השליטה בפורמולה, הוא הדוגמה הכי טובה בארץ לשלטון המנהלים - יצר לעצמו דרך אופציות (למרות שבחברת החזקה אין מקום לאופציות) הון של כ-200 מיליון דולר; 4,800 עובדי סאפיינס ביחד לא מקבלים חלק קטן ממה שהוא מקבל באופציות בשנה
בזמן שהנהלת פורמולה ובראשה גיא ברנשטיין חוגגים את האקזיט בחברה הבת - סאפיינס, ובמקביל להתעשרות יוצאת דופן של ברנשטיין שממנכ"ל שכיר הפך להיות בעצם בעל שליטה בפורמולה עם שכר פנומנלי והקצאת אופציות נדיבה (לעצמו), הוא לא דאג לעובדים (הרחבה: שכר העתק של גיא ברנשטיין ואיך זה שהוא בפועל בעל השליטה בפורמולה?
הוא יכול להתחמק ולהעביר את האחריות לרוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס כבר 20 שנים, אבל האחריות של שניהם. גם על-דור דאג להתעשר ולחלק לעצמו אופציות, אבל בעוד שברוב האקזיטים אנחנו שומעים על התעשרות של העובדים זה לא קרה.
מצד אחד זה מקומם כי פורמולה היא האחרונה שאמורה להקצות אופציות למנהלים שלה - זו חברת החזקות, ובחברת החזקות מי שמזיז את הפעילות והרווחים הם החברות למטה. מעבר לכך, אם כבר יש בקבוצה מדיניות של חלקוה מאוד נדיבה למעלה, אז הקיצוניות בין הראש לבין עובדי סאפיינס קשה לעיכול. ברנשטיין מקבל שכר בשנה של 37 מיליון שקל, הוא שווה כ-200 מיליון דולר דרך אופציות ומניות שחולקו לו, והוא שווה יותר מכל 4,800 עובדי סאפיינס. לא הגיוני.
כל עובדי סאפיינס מחזיקים נכון לסוף 2024 ב-43 אלף מניות בסכום נמוך מ-2 מיליון דולר. החברה לא חילקה מניות בשנה שעברה, ונראה שהיא לקראת חיסול ההטבות דרך מניות:
- היום בוול סטריט - מניית ה-AI שצונחת למרות דוחות טובים ומה קורה בחוזים עתידיים?
- סאפיינס נמכרת בפרמיה של 48%: הרוכשת - קרן ההשקעות Advent
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
