אברכהן: "שנת 2017 תהיה לא פחות טובה מ-2016"

יו"ר שופרסל מתייחס לתוצאות הרשת ולתחרות בענף. הרווח הנקי זינק ב-22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד
גיא בן סימון |
נושאים בכתבה שופרסל

רשת שופרסל -0.22% דיווחה מוקדם יותר היום על תוצאת הרבעון הראשון שבמהלכו מכירות המותג הפרטי המשיכו לעלות, מכירות האונליין גם כן עלו במקביל לצמצום שטחי המסחר, ובשורה התחתונה, למרות קיפאון במכירות החנויות הזהות, הרווח הנקי זינק ב-22%. 

בשורה העליונה, ההכנסות עלו ב-1.5% מ-2.86 מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2016 לכ-2.9 מיליארד שקל ברבעון הראשון השנה. המכירות בחנויות זהות, אשר פעלו באופן מלא ברבעון הראשון השנה וברבעון המקביל אשתקד, נותרו ללא שינוי. המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון הראשון השנה עלו ב-1.6%ל-5,823 שקל ברקע לצמצום שטחי מסחר. וההכנסות של מגזר הנדל"ן ירדו מ-43 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-41 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה. בתוך כך, מכירות המותג הפרטי עלו ל-21% מההכנסות.

הרווח התפעולי עלה ב-27% מ-94 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-108 ברבעון הראשון של השנה. 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי קפץ ב-22% מ-53 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2016 ל-65 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה.

איציק אברכהן וישראל ברמן התייחסו בשיחה עם Bizportal לתוצאות ולהמשך הדרך.

מדוע נרשם קיפאון במכירות בחנויות זהות?

"אנחנו נמצאים בתחרות ואנו הרשת היחידה בניגוד למתחרים שלא הוסיפה לעצמה שטחים. כל המתחרים למעשה יורדים במכירות חנויות זהות. אנו ממשיכים לצמוח במכירות אונליין, המותג הפרטי עלה, הרווחיות עולה וזו תוצאה של עבודה מוקפדת על התוצאות הישירות. אנו באים עם יוזמות חדשות לבקרים, אם זה של מוצרים חדשים, בנוסף להסתכלות על תחומים הפריפריה כמו הפארמה. מניחים ששנת 2017 תהיה שנה לא פחות טובה מ-2016". 

אחוז המכירות של המותג הפרטי עלו הרבעון ל-21% מהמכירות, היכן עובר הגבול?

"בעולם המערבי מגיעים ל-40%-45% מהמכירות אצל הרשתות הגדולות כמו שלנו. לא נגיע ל-100%, שכן אנו רוצים גם את הספקים המובילים, אבל יש עוד מקום לעלות. אנו בעולם של 'גם וגם' ולא 'אני או אתה'".

יש יעד מוגדר באסטרטגיה לאחוז מהמכירות?

"תכנית העבודה שלנו היא כי עד סוף 24%-25% מההכנסות מקורן יזוהה עם המותג הפרטי. יחסית נמוך בהשוואה לסטנדרט בעולם".

מכירות האונליין עלו במקביל לירידה בשטחי המסחר. יש קורלציה בין השניים?

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
וול סטריט שור וילדה (דאלי)וול סטריט שור וילדה (דאלי)
ניתוח

האם תיקי השקעות של עשירים מניבים יותר מהשקעות הציבור הרחב?

איך עשירים משקיעים, איפה היה לא כדאי להשקיע בשנים האחרונות, כמה הניבה תשואה סולידית ומה היה המוצר המנצח?
ד"ר אדם רויטר |
נושאים בכתבה עשירים בורסה

מי מרוויח יותר בהשקעות - עשירים או הציבור הרחב? השנתיים של אחרי היציאה מהקורונה היו טובות יותר באפיקים שסף הכניסה אליהם גבוה מאד, אלו המיועדים לעשירים בלבד. אך בהמשך האפיקים הסחירים כמו S&P 500 או מדד ת"א 125 היו עדיפים. נוצר מצב בו בשלוש השנים האחרונות השקעות הציבור הרחב ניצחו את השקעות העשירים. כשבוחנים את חמש השנים האחרונות - התמונה מתהפכת, העשירים עשו טוב יותר וזאת בהנחה שהם פעלו באפיקים הספציפיים אליהם - קרנות מיוחדות שמשקיעות גם בנכסים לא סחירים.

מה שהכי מעניין, בבדיקת התשואות בשנים האחרונות הוא שבשלוש השנים האחרונות השקעה באפיקים כמעט חסרי סיכון הניבה תשואה גבוהה יותר מאשר רוב האפיקים המסוכנים.

לפעמים מבט בתוצאות של אפיקי השקעה בלתי סחירים שאינם חשופים לציבור הרחב, נותן הבנה יוצאת דופן הנוגעת לכדאיות השקעה. מידע כזה, היכן כדאי להשקיע לטווחי זמן ארוכים, חשוב ביותר, כי הוא מספק תובנות האם למשל השקעה בנדל"ן עדיפה על הבורסה? האם קרנות הון סיכון עדיפות על השקעה ישירה בנאסד"ק? האם עדיף להשקיע בקרנות של קרנות הנותנות פיזור רחב יותר או שעדיף להתמקד בענפים ספציפיים?

יתכן והמידע המעניין ביותר הוא האם באמת העשירים מצליחים להשיג תשואה גבוהה יותר על כספם לעומת הציבור הרחב? האם עצם העובדה שפתוחים בפניהם אפיקי השקעה שרף הכניסה אליהם גבוה מאד (השקעת מינימום של מיליון שקל או לרוב מיליון דולר), אכן מניב להם תשואה עודפת?

 

בשלוש השנים האחרונות השקעה באפיק חסר סיכון הניבה תשואה גבוהה יותר מאשר רוב האפיקים המסוכנים

מנכל בנק לאומי חנן פרידמן צילום אורן דאימנכל בנק לאומי חנן פרידמן צילום אורן דאי

בנק לאומי מצטרף לתוכנית עשיית השוק בבורסה - לראשונה גם באופציות על מניות הבנק

בנק לאומי ישיק תוכנית עשיית שוק ייעודית למניה ולאופציות, בשיתוף עידן מכשירים פיננסיים ופרוקסימה דינמיקס; עושי השוק יחויבו בציטוטים יומיים של 500 אלף שקל לכל הפחות ובמרווח שלא יעלה על 0.2% 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה לאומי

הבורסה לניירות ערך מודיעה על התקשרותה עם בנק לאומי בתוכנית עשיית השוק הייעודית (Tailor Made). הבנק יצטרף לתוכנית עשיית השוק הייעודית תוך שהוא ממנה עושי שוק הן למניות הבנק והן לאופציות הסחירות של מניות הבנק. בנק לאומי הוא הבנק הראשון שבוחר ליזום תוכנית עשיית שוק גם באופציות הבנק. מדובר במהלך חדשני התומך בפיתוח שוק הנגזרים הישראלי במטרה להנגישו למשקיעים כמקובל בעולם.

הבורסה גם מדווחת היום כי בנק לאומי בחר שני גופים פיננסים מובילים עידן מכשירים פיננסים מקבוצת ברק קפיטל ופרוקסימה דינמיקס, כעושי השוק בתוכנית עשיית השוק הייעודית של הבנק. מדובר בשני גופים פיננסים בולטים בשוק ההון הישראלי, כאשר פרוקסימה מצטרף לראשונה ל- 6 עושי השוק האחרים הפועלים בבורסה הישראלית ונכון לימים אלו קיימים כבר 7 גופים פיננסים הפועלים בתוכניות הנזילות השונות שמפעילה הבורסה.

מניית בנק לאומי היא בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בבורסה, עם שווי שוק של כ- 95 מיליארד שקל ובעלת הסחירות הגבוהה ביותר עם כ- 212 מיליון שקל ביום, ב- 90 ימי המסחר האחרונים.

תוכנית עשיית השוק הייעודית (Tailor Made) של הבורסה הינה תוכנית חדשנית המאפשרת לחברות הציבוריות לבחור מודל עשיית שוק מותאם אישית לצרכיהן. הבנק בחר לאמץ את התוכנית הן למניות הבנק והן לאופציות הסחירות של הבנק, וזאת במטרה לייצר ערך עבור המשקיעים המקומיים והזרים, באמצעות הגדלת הכמויות המצוטטות בספר הפקודות וצמצום מרווחי הציטוט בכמויות גדולות, יותר מהקיים כיום.

שני הגופים הפיננסים שיבצעו את עשיית השוק יחוייבו לצטט מדי יום בספר הפקודות של מניית הבנק בהיקף מינימלי של 500 אלף ש"ח ובמרווח שלא יעלה על 0.2%. מדובר על ערכי שיא של נזילות שנקבעו למניה בבורסה בתל אביב עד היום. ציטוטים אלו עשויים להביא להגדלה משמעותית של רמות הנזילות במניות הבנק, להוזלת עלויות הקנייה והמכירה עבור המשקיעים ולהגברת האטרקטיביות של המניה עבור שחקנים מוסדיים, בינלאומיים והציבור הרחב.