אברכהן: "שנת 2017 תהיה לא פחות טובה מ-2016"
רשת שופרסל 0.81% דיווחה מוקדם יותר היום על תוצאת הרבעון הראשון שבמהלכו מכירות המותג הפרטי המשיכו לעלות, מכירות האונליין גם כן עלו במקביל לצמצום שטחי המסחר, ובשורה התחתונה, למרות קיפאון במכירות החנויות הזהות, הרווח הנקי זינק ב-22%.
בשורה העליונה, ההכנסות עלו ב-1.5% מ-2.86 מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2016 לכ-2.9 מיליארד שקל ברבעון הראשון השנה. המכירות בחנויות זהות, אשר פעלו באופן מלא ברבעון הראשון השנה וברבעון המקביל אשתקד, נותרו ללא שינוי. המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון הראשון השנה עלו ב-1.6%ל-5,823 שקל ברקע לצמצום שטחי מסחר. וההכנסות של מגזר הנדל"ן ירדו מ-43 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-41 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה. בתוך כך, מכירות המותג הפרטי עלו ל-21% מההכנסות.
הרווח התפעולי עלה ב-27% מ-94 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-108 ברבעון הראשון של השנה.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי קפץ ב-22% מ-53 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2016 ל-65 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה.
איציק אברכהן וישראל ברמן התייחסו בשיחה עם Bizportal לתוצאות ולהמשך הדרך.
מדוע נרשם קיפאון במכירות בחנויות זהות?
"אנחנו נמצאים בתחרות ואנו הרשת היחידה בניגוד למתחרים שלא הוסיפה לעצמה שטחים. כל המתחרים למעשה יורדים במכירות חנויות זהות. אנו ממשיכים לצמוח במכירות אונליין, המותג הפרטי עלה, הרווחיות עולה וזו תוצאה של עבודה מוקפדת על התוצאות הישירות. אנו באים עם יוזמות חדשות לבקרים, אם זה של מוצרים חדשים, בנוסף להסתכלות על תחומים הפריפריה כמו הפארמה. מניחים ששנת 2017 תהיה שנה לא פחות טובה מ-2016".
אחוז המכירות של המותג הפרטי עלו הרבעון ל-21% מהמכירות, היכן עובר הגבול?
"בעולם המערבי מגיעים ל-40%-45% מהמכירות אצל הרשתות הגדולות כמו שלנו. לא נגיע ל-100%, שכן אנו רוצים גם את הספקים המובילים, אבל יש עוד מקום לעלות. אנו בעולם של 'גם וגם' ולא 'אני או אתה'".
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יש יעד מוגדר באסטרטגיה לאחוז מהמכירות?
"תכנית העבודה שלנו היא כי עד סוף 24%-25% מההכנסות מקורן יזוהה עם המותג הפרטי. יחסית נמוך בהשוואה לסטנדרט בעולם".
מכירות האונליין עלו במקביל לירידה בשטחי המסחר. יש קורלציה בין השניים?
בכ-90 מיליון שקל: אקסל רוכשת שתי ביטחוניות - המניה זינקה כבר אתמול; צירוף מקרים?
אקסל בנויה משכבות של רכישות היא רכשה 14 חברות מאז הפיכתה לציבורית והיום היא מעדכנת על רכישה נוספת של סטארלייט ונקסטוויב שעוסקות ב-RF ומיקרוגל ומתכננת לממן את זה בגיוס אג"ח; הרכישה מגיעה 3 חודשים אחרי עסקת סינאל, שהתבררה כמהלך בעייתי עם חשיפת טעות מהותית בדוחות הנרכשת
לפני שנדבר על הרכישה אנחנו רוצים לדבר רגע על המניה. המניה של אקסל אקסל 12.52% קפצה לנו על המסכים אתמול וכנראה גם אתם תהיתם מה מתבשל שם. המניה עוד הספיקה לרדת מתחת לרף הפתיחה אבל מאיזור 11 בבוקר היא התחזקה וזינקה עד 8% עד שנעלה ב-6.7%. כל זה לא קרה במחזורים זניחים זה קרה בתמורה עצומה של 5.1 מיליון שקל שזה כמעט פי שבעה מהמחזור הממוצע שלה בשבוע האחרון. אז למי מכם שתהה אמש אם יש התפתחות חדשה סביב עסקת סינאל הבעייתית גילה הבוקר שזה סיפור אחר. אקסל שוב יצאה לשופינג, הפעם ביטחוני ויש סיכוי שמישהו ידע משהו ו"עשה עם זה" משהו. זה לא ממש מפתיע ולא כל כך חריג, לצערנו, לראות זינוקים או צניחות במניות לפני שהציבור מתעדכן על מה קרה.
זה חלק מהרעה החולה של הבורסה המקומית, זה מה שהעניק לה את הכינוי "ביצה". מי שקיווה שהמצב הזה שייך לעבר מגלה כל פעם מחדש שיש עוד דרך ארוכה לעשות, מענישה והרתעה ומחקר - אותו ניתן לבצע בקלות - כדי לגלות מי העמיס או התפטר לפני שהמשקיעים ידעו. מעגל הקסמים הזה ממשיך וימשיך כל עוד חברות וגופים מסוימים ינהלו את הקשר עם השוק דרך "סקופים" ומהצד השני גופי תקשורת יזינו את הפיד מ"בלעדי" ל"בלעדי".
הגרף התוך-יומי של אקסל - צילום מתוך הטרמינל
הרחבת דריסת הרגל בשוק הביטחוני
אקסל חתמה על הסכם לרכישת סטארלייט טכנולוגיות ונקסטוויב טכנולוגיות, שתי חברות ותיקות שהוקמו בשנת 2000 ופועלות בתחום מערכות ה-RF והמיקרוגל לתעשיות ביטחוניות. אלו טכנולוגיות שנמצאות בשימוש נרחב במערכות כטב"מים, כלים אליהם יש ביקוש גדול לא רק בשל המערכה הביטחונית שהייתה בישראל אלא וביתר שאת מהמציאות הגיאופוליטית באירופה כשכלי טיס בלתי מאוישים משנים את פניו של שדה הקרב. בין הלקוחות של החברות נמנות רפאל, אלביט, התעשייה האווירית ועוד. במקרים מסוימים הן מספקות רכיבים ייעודיים שמהווים חלק מובנה במוצרים המרכזיים של הגופים האלה, כך שהביקוש לפעילות שלהן מושפע ישירות מצברי ההזמנות הגדלים של התעשיות הביטחוניות. 2 החברות נשלטות במלואן על ידי המייסדים רמי בל-עש ואודי פרידמן, מהנדסים בעלי ניסיון של שנים רבות, אלו גם ימשיכו להוביל את הפעילות לפחות שנתיים וייתכן עד חמש שנים קדימה.
- סינאל של "אחרי" הטעות: צניחה בהכנסות ומעבר להפסד
- אופס, טעות של 20 מיליון שקל בדוחות סינאל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העסקה בנויה משני נדבכים. במועד ההשלמה תשלם החברה 49.2 מיליון שקל במזומן, ובשלב ב' היא תוסיף עד 40.3 מיליון שקל נוספים במידה והחברות יעמדו ביעדי הרווח הממוצעים לשנים 2026-2028. עוד סוכם כי סטארלייט ונקסטוויב יוכלו לחלק דיבידנד מהרווחים שבקופה לפני השלמת העסקה, כך שההון העצמי של כל אחת מהן לא ירד מ-1.5 מיליון שקל.
השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.
מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.
השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.
הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.
אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.
ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.
מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).
- הגשמה, סלייס, טריא ועוד: רוצים אלטרנטיבי? תבדקו טוב טוב
- איבדה את הדירה בגלל משכנתא שלא יכלה לשלם; האם היא יכולה להיות מעורבת במכירת הדירה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.
