תתכוננו: מיילן תרשם בת"א כדואלית - אם רכישת פריגו תצא לפועל

יוסי פינק | (2)
נושאים בכתבה מיילן

באותו היום בחודש אפריל כשיצא הדיווח של מיילן לפיו בכוונתה לרכוש את פריגו, החשש בקרב ראשי הבורסה בת"א היה כי החברה השניה בגודלה בבורסה (אחרי טבע) בדרך להימחק. עם זאת, בחברת מיילן מאשרים היום כי אין כל כוונה למחוק את פריגו מהמסחר בת"א במידה ורכישת החברה תצא לפועל. במילים אחרות, מיילן עצמה תירשם כדואלית במידה ותירכוש את פריגו.

שווי השוק של מיילן עומד כעת על 35 מיליארד דולר ואם אכן תירשם למסחר בת"א, היא כמובן תחליף את פריגו שנסחרת כעת לפי שווי של 27 מיליארד דולר והיא עצמה החברה השניה בגודלה מסחינת שווי שוק בת"א. טבע נסחרת בשווי של 58 מיליארד דולר. כך או כך, מיילן תקבל את המשקל במקסימאלי במעו"ף - 10%.

תחילה רבים הביעו סקפטיות לגבי צעד שכזה מצד מיילן, אך הדיווח היום משנה את התמונה. מדובר במהלך יחסית דומה למהלך בו רכשה פריגו את אגיס הישראלית בשנת 2005 וכך הגיעה לבורסה בת"א, אך אז אגיס נרכשה לפי שווי של 800 מיליון דולר בלבד וגם שוויה של פריגו היה נמוך בהרבה מהיום, כלומר הבורסה בת"א הייתה רלוונטית יותר לחברה בסדר הגדולה של פריגו - בימים ההם. 

נזכיר כי מיילן הגישה תחילנ הצעת רכש לפריגו במחיר של 205 דולר למניה אך קיבלה סירוב. מאז היא העלתה תג המחיר פעמיים (עד 232 דולר) אך בפריגו עדיין מסרבים. 

בקיצור, יו"ר מיילן רוברט קורי שתוקף בחריפות את טבע - עשוי בקרוב למצוא את עצמו בראש חברה שנסחרת בבורסה בת"א. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ישראל 18/06/2015 21:50
    הגב לתגובה זו
    על מי הם מאיימים טבע כבר רכשה כמעט 5 אחוז מהם אז אם טבע לא תרצה הם ישארו בארה"ב שנית פריגו גם הם לא מעוניינים להמחק בתא יש להם כל פעם גיוס הון נוסף בחינם בתא אז למה לוותר על הנפקת זכויות נוספות ולקבל מימון הציבור בבורסה זה כסף חינם שמשקיעים מכניסים לחברה למימון נוסף בחינם אז בפריגו לא רוצים להמחק לא פה בתא ולא בניו יורק כי בעתיד אם יצטרכו עוד במקום ללכת להלוואות והתחייבויות עתדיות הם יעשו הצעות מדפ נוספות למה לא זה דילול עוד מה איכפת להם להנפיק עוד אופציות ואגח את ההחזר יעשו כשימכרו יותר מאוחר בעתיד ואז יחזירו אגח מה בוער להם היום להמכר שמיילן ימתינו עוד כמה שנים למה לא
  • 1.
    משקיע 18/06/2015 21:46
    הגב לתגובה זו
    https://stocker.co.il/profile/1672-comp465
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

נייקי
צילום: טוויטר

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי

האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך


רונן קרסו |

לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE  באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.

רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.

הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.

לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS  , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשוויתבתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.

השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.