מה אומר גורביץ' על הנפילה הבוקר במדד הניקיי היפני?
מדד הניקיי היפני צלל הבוקר ב-7.3% וריכז מחזור מסחר אדיר. אייל גורביץ', המנתח הטכני של Bizoprtal, אמר כי "פשוט צריך לצאת החוצה מהמדד הזה כי עלתה הסבירות לגל ירידות משמעותי. כבר כשהירידות הגיעו ל-3%-4% זה היה ברור שמשהו לא טוב קורה - צריך לצאת משם ועכשיו".
מחר בסקירת הווידאו השבועית יתייחס גורביץ' בהרחבה למדד הניקיי, כמו גם למדדים בוול סטריט ולעוד מדד שנמצא מתחת לראדאר אבל מתקרב לנק' פריצה משמעותית.
- 12.לעשות הפוך, רווח בטוח. (ל"ת)איתמר 28/05/2013 08:31הגב לתגובה זו
- 11.כרגיל מטעה, ניקי 2 אחוז ירוק,בי קומינקשן לא מגיעה ל3000 (ל"ת)קובי 28/05/2013 08:31הגב לתגובה זו
- 10.רפי 25/05/2013 03:02הגב לתגובה זוגורביץ אתה לא לןמד בימים כאלה אתה לא יכול לתת אחרי שעתיים מכירות שהנה מתחיל גל,לא פחות,גל ירידות אז בנתיים לא בא גל אוליי יבוא אוליי לא מה שבטוח אין לך שום כלי לחזות זאת
- 9.גורביץ אני מסכים איתך (ל"ת)ש.א 23/05/2013 22:53הגב לתגובה זו
- 8.י. 23/05/2013 20:57הגב לתגובה זומישהו גולם דיו ע״מ לשלם עבור ״השירותים״ שלו ?
- 7.י. 23/05/2013 20:51הגב לתגובה זושיגיד מה יהיה, לא מה היה
- 6.משה עמר 23/05/2013 19:36הגב לתגובה זואני לא מבין איך אנשים פה שוכחים לך שרק ליפני פחות צמשבוע אמרת במילים האלה"מי שרוצה תשואה שילך לניקיי" פתאום אתה מדבר על ירידות אחרי שהמדד שם צנח לתת המלצות אחרי שהן כבר זה כל אחד יכול גם ילד בכיתה ז....
- 5.vrcbh, 23/05/2013 17:04הגב לתגובה זומחר...התייחס.
- 4.שלום 23/05/2013 13:39הגב לתגובה זועל פי המלצתך ,נאמר לא להתקרב למניית נייס,!!!! ובכן ,אני עושה הפוך ממה שאתה ממליץ ,קניתי וגרפתי רווח= 8% ויצאתי,אני מחכה להמלותיך מחר תודה!!
- 3.התלמיד 23/05/2013 12:50הגב לתגובה זוהדרך הטובה ביותר למקסם הפסדים
- 2.רפי 23/05/2013 12:09הגב לתגובה זואיך שהתחילו הנפילות בניו יורק קניתי פוט 1 1550 על הניקיי במחיר של 22000 דולר. אתה יודע כמה אקטוף היום ב16.30 103000 דולר לא כותבים אחרי מר גורביץ. בזמנים כאלה ובעיר במימושים ההחלטה הינה עיניין של שניות , ולא של ניתוח טכני
- קצת חשבון להדיוטות 23/05/2013 12:32הגב לתגובה זואיך הגעת למסקנה שתרויח 103,000 דולר ב16:30? תודה מתעניין
- רפי 23/05/2013 12:53המדד היה אתמול 15560 פוט ליוני 15550 עלה ב19.00 220 דולר-זה במכפלות של 100 שווה ל22000 דולר המדד נסגר14483 זה פחות 15550 נותן 1067 כפול 100 נותן 106-103 אלף דולר אל תנסו בבית זה קורה פעם בשנה או שנתיים
- דוד הגנן 23/05/2013 12:44כמו גורביץ ורוב " סוחרי הדיבורים " הכל בדיעבד !!
- 1.חיליק66 23/05/2013 11:43הגב לתגובה זורק שבוע שעבר אמר מי שרוצה תשואה שיילך לניקי...אז מה עכשיו?
- מחר יבוא תיקון אגרסיבי.יגיד להתנפל על השוק (ל"ת)til 23/05/2013 19:07הגב לתגובה זו
- jeky1234 23/05/2013 11:53הגב לתגובה זוכמה שאתה צודק. זה האיש שרק לפני ימים ספורים המליץ על השוק היפני...
יאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסף"אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
"הזינוקים הם לא ברי-קיימא וכולם יודעים את זה": בוועידה הכלכלית של ביזפורטל יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף של ילין לפידות מסביר למה העליות האחרונות בשווקים לא יחזיקו מעמד, הוא מצביע על ״קאפקס״ עצום בתשתיות AI, על עסקאות מנופחות בין חברות הטק, ועל זה שכולנו צריכים להיות מוכנים לתיקון שיחזיר את השוק לפרופורציות; וגם: על ההטיה של הבורסה המקומית לפיננסים ונדל״ן
בזמן שהבורסות בעולם שוברות שיאים והמדדים בארה״ב רושמים שלוש שנים רצופות של עליות דו-ספרתיות, יאיר לפידות, מייסד ומנכ״ל משותף של ילין לפידות, רוצה שנעצור רגע את המסיבה ונסתכל על העובדות. זה קורה במושב מיוחד בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. הועידה השביעית הכלכלית נערכת הפעם בסימן של ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים, הבורסה זינקה, המשק גילה חסינות אבל השאלה מה הלאה?
באולם שהמה מפה לפה יכולתם להרגיש את הדואליות הזאת. כמו המיקרוקוסמוס של הכלכלה הישראלית שהתנקזה לאולם הכנסים במתחם הבורסה. מצד אחד, כלכלנים כמו פרופ’ אמיר אקשטיין הציגו נתונים מדאיגים. הפריון נפגע, יש תלות מוגברת בייצוא הביטחוני כשבתווך מעמד הביניים נשחק. אבל מצד שני, יש גם את הצד האחר, מי שמגיע מהשטח וחושב שהמצב לא כזה גרוע. צביקה שווימר, מנכ״ל אלקטרה צריכה, הציג תמונה מעורבת הוא אומר לנו שלמרות המציאות הביטחונית המאתגרת שהייתה כאן, הצריכה בישראל לא נעצרה. אבל זה לא בהכרח כי יש לנו ברירות - "אנחנו חיים באי צרכני" הביקושים כאן קשיחים (ברמת הצריכה הקמעונאית) גם בזכות ילודה גבוהה ״200 אלף תינוקות בשנה זה כמו עיר חדשה״ הוא חושב שחברות קמעונאות ימשיכו לצמוח גם כשהגרפים המאקרו-כלכליים יציירו תמונה יציבה פחות. להרחבה - ״אלקטרה צריכה תצמח בקצב של 10-15% בשנה״
הדיון מתקדם. לבמה עולה יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות ילין לפידות. גם הוא מתחבר לדואליות שהזכרנו. צריכים להיות זהירים ממה שראינו בבורסה ולא רק פה בארץ. הוא מציע לנו נקודת מבט מפוכחת על מה שהניע את הראלי האחרון וגם על מה שעלול לעצור אותו. הוא לא ״דובי״ על השוק, ההתרסקות אינה בהכרח מעבר לפינה, אבל אם אתם חושבים שהמגמה הזאת תימשך עוד שנים אפילו עוד שנה אתם מתעלמים מההיסטוריה.
"אם מסתכלים על המדדים הגדולים לאורך עשרים שנה, תראו תשואה ריאלית של 5%-7% בשנה - זה הממוצע, זה הקצב שהכלכלה יכולה לייצר", אמר. “מה שקורה בשלוש השנים האחרונות - עליות של 20%-30% בשנה - זה לא ססטיינבל. (בר קיימא, מ.ה.) אין כלכלה שיכולה לעמוד בזה לאורך זמן”.הקצבים החריגים האלה לדעתו יכולים להופיע רק בשני מצבים: יציאה ממשבר אמיתי, או שקיעה-רדיפה להייפ שמנתק את השוק מהמציאות. “והפעם”, הוא אומר, “זה הייפ. הייפ סביב AI”.
- ילין לפידות עם תוצאות שיא: היקף הנכסים על 150 מיליארד שקל - רווח של 108 מיליון שקל במחצית
- מה עשתה קרן ההשתלמות שלכם? - כל התוצאות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז מה עושים? לפידות חושב שזה לא הזמן להגדיל חשיפה מנייתית. אם אתם מאלו שלא תרדמו בלילה בתיקון עמוק, חלק ממכם צריכים אפילו לשקול להקטין. “העליות האחרונות גרמו להרבה אנשים להרגיש שזה ‘רק עולה’. זה לא עובד ככה. ככל שהעליות נמשכות בקצב הזה - ככה אני יותר מודאג”.

מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור
המוסדיים יקנו, אבל האם הם היו קונים אם זה היה הכסף האישי שלהם? ארית בתקופה נהדרת ואחרי שהיתה על סף פשיטת רגל והמדינה הצילה אותה, היא מרוויחה מהמדינה מאות מיליונים ברווחיות של חברת אנבידיה - גאות בשוק הביטחוני היא סיבה נהדרת לצבי לוי למכור-להנפיק לפי 5 מיליארד שקל, אבל האם הרווחים האלו יימשכו? ממש לא בטוח
אם המוכר רוצה למכור במחיר מסוים, אז ברור שהמחיר מתאים לו, המחיר טוב מבחינתו. אם הקונה רוצה לקנות במחיר הזה - אז יש עסקה. האם יכול להיות שהמחיר טוב לשני הצדדים. כן, אם שניהם "מקריבים" בדרך ומתכנסים לעסקה. בהנפקות זה לא קורה, כי לרוב יש א-סימטריה של מידע. המוכר יודע יותר מהקונה, וגם כי הקונים הם לא באמת שמים את הכסף שלהם, אלא "כסף של אחרים".
במצב המתואר, האם זו עסקה במחיר ראוי-נכון? האם כשגופים מוסדיים יקפצו עכשיו על ההנפקה של ארית-רשף זו עסקה ראויה? אי אפשר לדעת מה יהיה והמניה בהחלט יכולה להמשיך לעלות, אבל אפשר לדעת דבר אחד ברור - ארית שהיתה חברה של 100-150 מיליון שקל, קפצה לשווי של 5 מיליארד שקל בזכות המלחמה. ההצטיידות היתה גדולה, המחירים היו בשמיים - משרד הביטחון קנה כנראה בלי לחשוב יותר מדי - המספר בדוח של ארית שמוכיח - משרד הביטחון מפזר כספים
זה לא יכול להימשך. נכון שיש שינוי תפיסתי עולמי ונכון שההצטיידות הצבאית עלתה, אבל זה גם יביא תחרות ויוביל לשחיקה ברווחיות. כמו כמעט כל דבר שעולה מהר, יש גם ירידות, טלטלות וגלים בדרך. ארית לא מפתחת שבבי AI שהיא יכולה להרוויח עליהם 75% , היא לא אינבידיה, היא חברה של לואו טק שעושה עבודה טובה, מייצרת מערכות וכלים טובים מאוד, אבל יש גאות בעסקיה, בשל ניצול הזדמנות של ההנהלה והבעלים. אגב, כשהחברה קרסה והגיעה לפשיטת רגל, המדינה הצילה אותה מספר פעמים. עכשיו כשצריך אותה, היא - ואין לנו טענות על כך, זו המטרה של עסק - ממקסמת רווחים ומוכרת במחירים גבוהים.
הטענות שלנו הן כלפי המוסדיים שאם יעשו שיעורי בית יפנימו שהתוצאות של ארית ימשיכו להיות טובות עוד שנה, אולי שנתיים, אבל מה אחר כך? לקנות חברה במכפיל רווח של 8 זה לא תמיד נכון, השאלה אם זה יימשך לאורך זמן. וכל זה כשהטכנולוגיה משתנה - התותחים החדשים שייכנסו לצבא מתוצרת אלביט לא יעבדו כנראה רק עם סוגי המרעומים של ארית.
- ארית מציגה מרווחים של אנבידיה; איפה מסתתרת החולשה בדוחות?
- ארית במזכר הבנות עם חברה אירופית לשיווק וייצור מרעומים למדינות נאט"ו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וכמובן שדגל האזהרה הגדול הוא המכירה - ארית מנפיקה את רשף שהיא כאמור כל הפעילות של ארית, היא בעצם מוכרת את עצמה. אם המצב כל כך טוב, והצמיחה ברורה והרווחים הגדולים ימשיכו, אז למה להנפיק? מה יודע המוכר, צבי לוי, הבעלים ויו"ר החברה שהקונים לא יודעים? ולמה הוא כנראה יצליח לסדר אותם?
