מנכ"ל ביג: "אנחנו הרבה יותר סלקטיביים ברכישת נכסים בארה"ב"
"אנחנו היום הרבה יותר סלקטיביים ברכישת נכסים בארה"ב ועושים את זה בפינצטה", כך אמר היום (ג') איתן בר זאב מנכ"ל חברת הנדל"ן ביג בכנס "כלכלת ארה"ב מחמש זוויות" שנערך על ידי אתר Bizportal ובנק דיסקונט.
ביג מפעילה מרכזי קניות בישראל ובארה"ב אך הפעילות מתבצעת בצורה שונה. בישראל החברה רוכשת מגרשים ומפתחת את המרכזים המסחריים. בארה"ב פועלת החברה באמצעות רכישת נכסים קיימים ועוסקים בניהול האסטרטגי שלו.
בכנס הסביר בר זאב כי האסטרטגיה בשנתיים האחרונות הוא להעלות את שיעור התפוסה כאשר כל שבריר אחוז מסייע מאוד לשפר את התשואה להון. נכון להיום שיעור התפוסה בנכסים של החברה בארה"ב עומדת על 90.5%.
בר זאב ציין כי ההתאוששות בשיעור התפוסה נובע מחברות הריטייל שעברו בתקופת המשבר קיצוצים משמעותיים והיום הן רווחיות מאוד ומבקשות להתרחב. מהלך זה מחייב אותן לחפש שטחים חדשים לפתיחת חנויות, וזה מה שמסייע לחברה.
חי גאליס, מנכ"ל ביגמנכ״ל ביג: "הפדיונות בגלילות חזקים בכל ימות השבוע - לא רק בסופי שבוע"
ביג ביג 1.15% עדכנה על תוצאות הרבעון השלישי ובהם עליה בכל המדדים. ההכנסות מהשכרה ודמי ניהול הגיעו ברבעון ל-704 מיליון שקל, קפיצה של 17% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הגולמי טיפס גם הוא בכ-17% והסתכם ב-527 מיליון שקל לעומת 450 מיליון שקל אשתקד. תרומה גדולה לצמיחה מגיעה מפתיחה של פרויקטים חדשים והרחבות בישראל, ובהם בניין A בלנדמרק תל אביב, ביג פאשן גלילות, אור עקיבא, גדרה וכרמי גת, לצד תרומה של נכסים שנרכשו בפולין ובסרביה.
המניה של ביג עלתה מתחילת השנה ב-34% וב-12 חודשים קפצה כ-63%,והיא נסחרת בשווי שוק של כ-18.1 מיליארד שקל נושקת לשווי של מליסרון שנע על 19.4 מיליארד שקל. לפי ה-FFO הרבעוני היא במכפיל FFO של 18 - גבוה יחסית לענף, במליסרון שדיווחה במקביל לביג ה-FFO ברבעון עלה בכ-5% לכ-311 מיליון שקל מה שנותן לה מכפיל FFO של 16.
בנתונים המאוחדים ביג הציגה עליה גם בהיקף הפעילות הכוללת. ההכנסות ברבעון עלו לכ-695 מיליון שקל, ה-NOI עומד על 510.8 מיליון שקל וה-FFO על 254 מיליון שקל. שיעורי התפוסה נותרים גבוהים, כמעט מלאים בישראל וכ-99% באירופה, והפדיונות ממשיכים להתרחב הן במרכזים בישראל והן באירופה וברומניה.
כדי להבין את התמונה הרחבה יותר ובעיקר את הביצועים של הנכסים החדשים כמו ביג פאשן גלילות ואת הצמיחה בפעילות בארץ ובאירופה שוחחנו עם מנכ״ל החברה, חי גאליס. הוא מפרט כיצד הפרויקטים שנפתחו בשנה האחרונה משתלבים בתוצאות, מה צפוי להיכנס לפעילות במהלך השנה הקרובה ומה המיקוד קדימה.
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תוצאות מצוינות עם עליה בכל המדדים לצד שיעורי תפוסה שקרובים למאה אחוז בישראל ובאירופה - איך אתה מסכם את התקופה?
אייל שוחט קרדיט תמיר לויטופ גאם בעסקה משמעותית בשווי של לפחות 25 מיליון דולר
טופ גאם חותמת על הסכם אסטרטגי בהיקף מינימלי של 25 מיליון דולר עד סוף 2026; על פי החברה, ההסכם נחתם במתכונת Take or Pay מול אחד המותגים הצומחים והמובילים בארה״ב, וכולל אופציות לחידוש אוטומטי
טופ גאם טופ גאם 0% , המפתחת ומייצרת תוספי תזונה בצורת סוכריות גומי, מודיעה על חתימת הסכם אסטרטגי לאספקת מוצרים ללקוח גדול בצפון אמריקה, מהחברות המובילות והמתפתחות ביותר בתחום תוספי התזונה בארה״ב. לפי ההסכם, שנחתם באמצעות חברת הבת הקנדית, הלקוח התחייב לרכוש מוצרי Tailor-made בהיקף מצטבר שלא יפחת מ-25 מיליון דולר עד סוף 2026, במתכונת Take or Pay המבטיחה לחברה הכנסות מינימום גם במקרה של אי-מימוש מלא מצד הלקוח.
עוד לפני ההסכם, הלקוח רכש מטופ גאם מוצרים בהיקף מצטבר של כ-16 מיליון דולר, סכום שאינו כלול בהתחייבות החדשה. בחברה מציינים כי בהתבסס על קצב ההזמנות הנוכחי, ייתכן שסך הרכישות בפועל יעלה על הסכום המובטח. ההסכם כולל אופציה לחידוש אוטומטי לשנה נוספת בכל פעם, לצד אפשרות ביטול הדדית בהודעה מוקדמת של חצי שנה. כלומר, החברה צופה הכנסות של לפחות 25 מיליון דולר בכ-13 החודשים הבאים, כ-5.7 מיליון דולר ברבעון.
הלקוח פועל במודל היישר-לצרכן (D2C) ונחשב לאחד המותגים הפופולריים ביותר ב-E-commerce האמריקאי, ובתקופה האחרונה הרחיב את פעילותו גם למדפי הקמעונאות בארה״ב. במסגרת ההסכם יספק לטופ גאם תחזיות שנתיות, לצד התחייבות לכמויות מינימום רבעוניות לאורך התקופה.
בטופ גאם מציינים כי החברה נמצאת במגעים מתקדמים עם לקוחות נוספים, ובחלק מהמקרים התהליכים כבר הובילו לחתימה על הסכמי אספקה נוספים, כאשר לפי הערכת החברה, הסכמים נוספים עשויים להיחתם בחודשים הקרובים.
- טופ גאם: ההכנסות זינקו ב-98% ל-29.5 מיליון דולר; רווח של 2 מיליון דולר
- טופ גאם ממשיכה לצמוח: רווח של 3 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דבר החברה
אייל שוחט, מנכ"ל טופ גאם מסר: "חתימת ההסכם מהווה הבעת אמון משמעותית ביכולתנו מצד אחד מהלקוחות המובילים והצומחים ביותר בתחום. ההסכם במתכונת Take or Pay מבטא את מחויבותו של הלקוח לשיתוף פעולה ארוך טווח ומהווה אבן דרך חשובה באסטרטגיית הצמיחה של החברה. התוצאות המרשימות שפרסמנו השבוע, יחד עם חתימת הסכם זה, ממחישות את התנופה בה נמצאת החברה. אנו מצויים במהלכם של תהליכים דומים מול לקוחות נוספים, בחלקם אסטרטגיים, שלהערכתנו חלקם עשויים להבשיל להסכמי הספקה נוספים. האינטגרציה המוצלחת של Island Abbey יחד עם הפעלת המפעל החדש בשדרות, ממצבות אותנו היטב להמשך הצמיחה המואצת שלנו ולהפיכתנו לאחת מהחברות המובילות בעולם בתחום תוספי התזונה."
