
ב-200 מיליון שקל: המבורגר מוכרים לכלל מניות הראל
המוסדיים ממשיכים לקנות ובעלי העניין ממשיכים למכור: כלל ביטוח רוכשת 1% מהראל תמורת 200 מיליון שקל ממשפחת המבורגר שתרד להחזקה של כ45.3%; אחרי קפיצה של כ-113% בהראל המבורגר מחזיקים ברווח תיאורטי של למעלה מ-5 מילארד שקל
מנגד, הרכישה מצד כלל ביטוח שמגיעה אחרי זינוק של כ-102% במדד הביטוח מראה שיש את מי שחושב
שיש עוד לאן לעלות. וכנראה שלמוסדיים יש לא רק אמונה אלא גם תיאבון, המכירה בוצעה לפי 10,670 אג' למניה מה שמהווה דיסקאונט של כ-2% על מחיר הסגירה (10,780 אג') פער קטן יחסית למה שאנחנו רגילים לראות בעסקאות מחוץ לבורסה, שלרוב כוללות דיסקאונט גדול יותר.
מניית הראל, שנסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-22 מיליארד שקל, זינקה בכ-113% מתחילת השנה. העלייה החדה מוסברת בשורה של גורמים: סביבת שוק הון חזקה, רווחיות משופרת של תחום הנוסטרו, עלייה בדמי הניהול שנגבים על רקע גידול בתיקי הנכסים, וגם אימוץ התקן החשבונאי IFRS
17 התקן שמאפשר לחברות הביטוח להכיר ברווחים עתידיים מוקדם יותר. בנוסף, מחירי הביטוחים ובעיקר ביטוחי הרכב התייקרו, מה שהחזיר את הענף לרווחיות של 1.7 מיליארד שקל במצטבר לכלל החברות.
עסקת המכירה האחרונה של משפחת המבורגר מגלמת רווח יפה על הנייר. בהתחשב
בכך שהמניה עלתה השנה ב-113% ושהמשפחה מחזיקה כ-46.63% מהון החברה, מדובר בשווי תיאורטי של כ-10.25 מיליארד שקל - לעומת שווי של כ-4.8 מיליארד שקל בתחילת השנה. כלומר, רווח פוטנציאלי של מעל 5 מיליארד שקל וזה רק השנה.
את חגיגת המימושים אנחנו רואים בעוד
חברות, גם בעלי המניות המרכזיים בבית ההשקעות מיטב ניצלו את הזינוק החריג במניית החברה ובחרו לממש חלק קטן מהחזקותיהם, בעסקה מחוץ לבורסה תמורת כ-200 מיליון שקל בדיסקאונט של כ-3% ממחיר השוק - המלצת
מכירה למיטב השקעות? בעלי העניין מממשים במאות מיליונים.
- כלל ביטוח תשקיע 250 מיליון שקל בבוני התיכון; המניה עולה 7%
- כלל רוכשת מניות ב-200 מיליון שקל בקבוצת ניסקו לפי שווי של 1.6 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בסופו של דבר, אפשר להבין את הרצון של משפחת המבורגר לפגוש קצת רווחים אחרי עשרות שנים של שליטה רצופה, ובמיוחד בשנה שבה שווי ההחזקה שלה כמעט הוכפל, אבל מה שנראה טבעי מצד בעלי השליטה, יכול
להיראות אחרת בעיני המשקיעים. כשגם השחקנים הכי ותיקים בענף מתחילים לממש, אולי זו הזדמנות לשאול בכנות איפה באמת נמצאת מניית הראל היום והאם נשאר עוד מקום לעליות.
- 4.הרצת מניות הביטוח מצדיקה חקירה דחופה (ל"ת)מיה 24/07/2025 08:38הגב לתגובה זו
- 3.משקיע ותיק 24/07/2025 00:23הגב לתגובה זושכלל קונה הראל מוכיח שהראל חבגה עם עתיד.ככלל חברות הביטוח עוד עם עתיד גדול.
- 2.בועה. (ל"ת)אנונימי 23/07/2025 21:41הגב לתגובה זו
- 1.יחזקאל 23/07/2025 15:51הגב לתגובה זוהם הרי לא מטומטמים הציבור המטומטם קונה

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 1.79%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

אלקטריאון: עסקה בשווי 21.8 מיליון שקל בארה"ב
אלקטריאון נבחרה לפרויקט טעינה במישיגן, ארה"ב בהיקף של כ-21.8 מיליון שקל, לצד הגשת הצעה לפרויקט טעינה דו-כיווני בשטוקהולם ובמילאנו
אלקטריאון אלקטריאון -2.97% מדווחת על זכייה בפרויקט הובלה בתחום תשתיות טעינה חכמות במישיגן. מדובר בפרויקט עירוני בהובלת משרד התחבורה של מישיגן בשווי של כ-21.8 מיליון שקל, שבמסגרתו ייפרסו מערכות טעינה דינמית, סמי-דינמית וסטטית ל-16 כלי רכב משישה ציים שונים, ביניהם ובהם רכבי הפצה של UPS ורכבי שאטל, חלוקה והפצות של חברות נוספות.
הפרויקט כולל השקת מודל Charging-as-a-Service) CaaS) בארה"ב, שבמסגרתו אלקטריאון מספקת את תשתית הטעינה ומקבלת תשלום חודשי עבור כל רכב בתמורה לשירות. הפרויקט צפוי לשמש כבסיס להתקשרות נוספת ולהעלות לכביש רכבים נוספים (נמצאים בשימוש של חברת מוניות מהגדולות בעולם) עם מערכת הטעינה האלחוטית של אלקטריאון.
בפרויקט תחבור אלקטריאון לשותפים אסטרטגיים מובילים בתעשיית הרכב, ובהם יצרנית הרכב Xos Xos 0.31% עמה מקיימת החברה פרויקט נוסף, יצרניות חלקי הרכב Roush ו-UES וחברת DENSO, עמה מקיימת החברה פעולה מעמיק ורחב, לפיתוח מערכות טעינה אלחוטיות עבור רכבי נוסעים. כמו כן, הפרויקט יבוצע בליווי הנדסי של חברת ההנדסה המובילה Jacobs Engineering ובשיתוף עם חברת החשמל DTE energ. בנוסף הפרויקט ילווה מחקרית על ידי אוניברסיטת מישיגן ומכון המחקר Aspire.
הפרויקט מהווה שלב שלישי ומשמעותי בפעילותה של החברה בדטרויט, וזאת לאחר פרויקט משותף עם חברת MDOT ב-2023 שעסק בהקמת הכביש החשמלי הראשון בארה"ב, ופרויקט משותף עם חברת עם Xos בדטרויט, הכולל בתוכו, בין היתר, אינטגרציה של מערכות הטעינה האלחוטיות של החברה לרכבי טעינה דינמית שלהם על הכביש החשמלי שהקימה החברה בדיטרויט, וטעינה סטטית במסוף UPS.
- אלקטריאון מתייעלת: תפטר כמה עשרות עובדים בישראל, מודה שהפתרון נישתי?
- אלקטריאון חושפת: "טויוטה מאמינה בנו, זו השקעה לטווח בינוני-ארוך"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כיצד בנוי מודל ה-CaaS
שאלנו את החברה מספר שאלות לגבי מודל התפעול של הפרויקט במישיגן:
מהם מנגנוני התשלום הצפויים, מהן ההערכות לגבי החזר ההשקעה (IRR), ומתי החברה צופה להתחיל לייצר הכנסות מהותיות?