ראיון

"מקווה שאורביט תגיע למחזור של 100 מיליון דולר ב-2026"

הרווח של אורביט זינק ב-49% ברבעון לצד עלייה של 21% בהכנסות ל-18.4 מיליון דולר, ברבעון שנחשב חלש עונתית עבור החברה; מנכ"ל החברה, דניאל אשחר, מסמן צמיחה דו ספרתית גבוהה ויעד מכירות של 100 מיליון דולר ל-2026

רוי שיינמן |

ברבעון הראשון של 2025 סיפקה אורביט אורביט -0.29%   תוצאות חזקות, הכנסות החברה זינקו בכ-21% ל-18.4 מיליון דולר, הרווח הגולמי עלה בכ-28%, והרווח הנקי טיפס ב-49% ל-3.3 מיליון דולר. בנוסף, צבר ההזמנות טיפס לשיא של 127.5 מיליון דולר, לא כולל הסכמי מסגרת של עשרות מיליוני דולרים נוספים. על רקע הצמיחה הזו, מנכ"ל אורביט דניאל אשחר מציב מטרה שאפתנית: להגיע למחזור שנתי של 100 מיליון דולר כבר ב-2026. בשיחה איתו הוא מסביר למה הוא חושב שזו מטרה ריאלית - פריסה רחבה יותר באירופה ואסיה, שילוב מוגבר של יכולות בינה מלאכותית במערכות, והמשך העמקה בשוק הביטחוני עם חוזים משמעותיים כמו זה מול משרד הביטחון, שחתם לאחרונה על הזמנה של מעל 11 מיליון דולר.


בשיחה עם ביזפורטל אשחר מציג את אורביט כחברה שכבר אינה רק שחקנית טכנולוגית בינונית, אלא גוף עם שאיפות גדולות, כזה שמוכן לצמוח גם באמצעות רכישות, עם דגש על אחיזה מקומית באירופה. לצד המשך השקעה בפיתוח החברה מתרחבת גם בשיווק ובאופרציה, בתקווה שזו לא רק תנופה רגעית אלא קפיצת מדרגה שתוביל אותה ליעד של מחזור תלת-ספרתי תוך פחות משנתיים, כשבינתיים המניה נסחרת לפי שווי של 960 מיליון שקל אחרי עלייה של 27.4% מתחילת השנה ושל 54% בשנה האחרונה. מכפיל הרווח בהינתן הרבעון האחרון הוא כ-20, אבל אם החברה תדע להגיע ליעד המכירות שהוצב ל-2026 היא עשויה לעלות ברווחים לכיוון ה-5 מיליון דולר ברבעון, מה יעמיד את המכפיל על כ-14-15.  



מה הדגשים שלך לרבעון?

"בדרך כלל הרבעון הראשון הוא הכי חלש עונתית כי הוא מסתמך בעיקר על הצבר, ועדיין הצגנו תוצאות טובות עם צבר בריא של 127.5 מיליון דולר. אנחנו עושים המון פעילות שיווקית, היינו בחודש שעבר למשל ב-5 תערוכות. אנחנו מקבלים רוח גבית מהגידול בתקציבי ביטחון בעולם וגם מהתאוצה בעולמות התקשורת. בנאט"ו קיבלו החלטה להעלות את תקציב הביטחון ל-5% מהתוצר, אנחנו מאוד חזקים בקרב מדינות נאט"ו".


מה ההבדל בין הצבר להסכמי מסגרת?

"חה"א למשל קונה מאיתנו מערכות בהסכם מסגרת של 30 מיליון דולר למשל. כל שנה הוא מזמין כמות מסוימת. הגופים חותמים על הסכמים כאלה כדי לשמור את המחיר והזמינות. עם לוקהיד יש לנו למשל הסכם שהיה 46 מיליון דולר וירד מאז ל-43.5 מיליון דולר ככל שחלק ממנו מומש".


מה המח"מ של הצבר?

"קרוב ל-50% ימומש השנה ובתחילת שנה הבאה, והשאר החל מרבעון 2 של 2026 ואילך. יש עסקאות מסוימות שהלקוחות שרוצים אספקה תוך חצי שנה, ויש עסקאות שזמן האספקה ארוך יותר".


כמה משרד הביטחון משמעותי עבורכם?

"מאוד משמעותי ויהיה יותר משמעותי. זכינו במכרז למערכות קרקעיות במעל 11 מיליון דולר, זה יעזור לנו להרחיב את האחיזה לעוד גופים. אנחנו נכנסים לעוד תחומים שבעבר לא היינו בהם".


סיום המלחמה לא ישפיע לרעה?

"תקציב הביטחון עדיין גדל וצה"ל עדיין בונה את עצמו, ההזמנות לא ייפסקו כשתיגמר המלחמה".


הרווח הגולמי השתפר, הוא יישאר באזורים האלה או ימשיך לעלות?

אני מעריך שאנחנו נמצאים ברצועה של רווחיות גולמית של בין 36-39 ונהיה למעלה או בקרוב ל-36 כפועל יוצא של תמהיל מוצרים והיקף מכירות. אנחנו תמיד עושים הוזלות אם יש הזמנות בהיקפים גדולים. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"


איך אתם לעומת המתחרים? אתם נתפסים יותר כבעלי יתרון טכנולוגי או יותר זולים?

"בין לבין. אנחנו לא מוכרים רולס רויס, אבל מוכרים מוצר מאוד מתקדם ובמחיר תחרותי".


באיזה אזורים בעולם אתם רואים עוד פוטנציאל?

"APAC זו גזרה שאנו עובדים בה לא מעט. הודו היא לקוח מרכזי כבר 20 שנה. חוץ מזה מרכזים מאמץ גם ביפן, הם הכפילו את תקציב הביטחון ל-55 מיליארד דולר. האיום שלהם זה האיום הסיני והם צריכים פתרונות".


המכסים משפיעים עליכם?

"כרגע לא. חלק מההזמנות בארה"ב פטורות במס כי הן לגופי ביטחון. לוקהיד מרטין ובאוינג למשל פטורות. אנחנו עדיין לומדים את הפרטים אבל כרגע לא צופים השפעה מהותית".


אתם משלבים בינה מלאכותית במוצרים?

"כן, גם למידת מכונה. כל הטרמינלים שאנחנו מפתחים יוצאים עם אלגוריתם שדוגם את בריאות המערכת. זה כמו א.ק.ג שנמצא על המערכת כל הזמן. זה משולב יותר בבדיקת האמינות ותקינות המערכות".


בוחנים רכישות?

"כל הזמן בוחנים חברות. נתמקד גם בפריסה גיאוגרפית ואחיזה באירופה, התקשורת עם הלקוחות באירופה חשובה כי היא גם מאפשרת לנו להתמודד במכרזים מקומיים. רכישה של חברה באירופה תעזור לנו מאוד מבחינת האספקטים האלה. אני מקווה שנוכל לדווח על משהו מהותי בנושא עוד השנה".


כמה עובדים יש בחברה?

"כולל ארה"ב יש 250 איש ואנחנו מגייסים עוד בתהליכים קפדניים. אנחנו גדלים גם בפיתוח, גם בשיווק ומכירות, ולמעשה כמעט בכל המחלקות. יש לנו 70 מהנדסים בפיתוח, 70 עובדים בתפעול, רכש שירות, הנדסה ואופרציה, והשאר פרוסים במחלקות האחרות".


מה היעדים מרכזיים השנה ולשנה הבאה?

"אני רוצה שנשיג יעד לצמיחה דו ספרתית משמעותית השנה, מתוך כוונה להביא את החברה למחזור של 100 מיליון דולר ב-2026, אולי עם רכישות אבל מקווה שנגיע לשם גם בלי".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי ועדינה לוי (תמר מצפי)רמי ועדינה לוי (תמר מצפי)
ראיון

רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?

הרשת צומחת, מגדילה מכירות בחנויות זהות בניגוד לשופרסל ורשתות אחרות; מחזיקה במספר מנועי צמיחה - סלולר וגוד-פארם ומתכננת להפוך את קופיקס לגדולה ורווחית; ראיון וניתוח

מנדי הניג |

רמי לוי עומד להנפיק את הנדל"ן בשווי של 4 מיליארד פלוס. מסתבר ששם המשפחה עשתה את ההון הגדול, אבל את ההכרה ואת הפעילות הגדולה הוא עושה בתחום הקמעונאות וגם מקור הכספים הגיע מתחום הקמעונאות. יש קשר הדוק בין הנדל"ן לקמעונאות, כשחברת הנדל"ן מספקת שטחים לסניפים רבים של הרשת. האם זה יכול להוביל לעליית מחירי שכר הדירה בהמשך? החוזים הם ל-15 שנה, כך שהתשובה היא לא. הרשת לא תיפגע, וזו הזדמנות להבין את מצבה של הרשת.  


רשת רמי לוי צמחה ברבעון השני, הגדילה מכירות בחנויות הזהות והרוויחה בקצב של 250 מיליון שקל. בשנה שעברה היא הרוויחה כ-260 מיליון שקל, היא כנראה תרוויח השנה באזור הזה פחות או יותר - מול העלייה במכירות, יש שחיקה ברווחיות. הרשת השלימה את רכישת השליטה המלאה בקופיקס שהיא זרוע הפעילות של הקבוצה במרכזי הערים, והיא נערכת להרחבת הפעילות במרכזי הערים ובכלל. כשמשווים את התוצאות של הקבוצה ביחס לרשתות האחרות, הן טובות -  בשופרסל לדוגמה היתה ירידה חדה בחנויות הזהות של כ-8% אצל רמי לוי עלייה של כ-5%, וזה מדד חשוב כי בסופו של דבר הוא מודד את העוצמה של הרשת, נאמנות ואינטרקציה עם הלקוחות ואת היכולת שלה להרוויח בהמשך. 

הרווחיות של רמי לוי תמיד היתה נמוכה ביחס לאחרים ובעיקר ביחס לשופרסל, ועדיין רמי לוי מתבססת כרשת השנייה בגודלה בארץ והיא מצמצמת בהדרגה את הפער עם שופרסל. קצב המכירות שלה עומד על כ-8 מיליארד שקל, שופרסל בקצב של 14 מיליארד שקל. 


הרווח המייצג של הרשת בהינתן שווי שוק של כ-4.1 מיליארד שקל, מבטא מכפיל רווח של כ-15-16. מכפיל סביר, אבל לרמי לוי יש מנועי צמיחה מעניינים. בתוך הקבוצה יש פעילות סלולר עם קרוב ל-450 אלף מנויים שעל רקע ההתאוששות בתחום, העליות במניות סלקום ופרטנר בשוק וההצעה של פרטנר לקנות את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל,   אפשר להעריך שהיא שווה כ-600-700 מיליון שקל ואפילו יותר. כמו כן, יש בקבוצה אחזקת שליטה בגוד-פארם שלמרות הסקפטיות לפני שנים, מוכיחה שהיא מתחרה חזקה בשוק הפארמה ובהינתן הרווחים שלה (קצב של מעל 50 מיליון שקל) וקצב הצמיחה, היא  יכולה להיות מוערכת בכ-800 מיליון שקל בשמרנות.

הנכסים האלו באים לידי ביטוי חלקי בשווי של הקבוצה. הסלולר לא מקבל ביטוי - מדובר בתחום רווחי אצל רמי לוי, אבל שולי ביחס לפעילות כולה, הפארמה מקבלת ביטוי, אבל לא לפי ערכים מלאים. חוץ מזה יש לחברה מזומנים נטו של כ-1 מיליארד שקל, אך חשוב לציין שההון העצמי עומד על כ-550 מיליון שקל - היכולת להציג מזומנים מעל ההון מבטא מצד אחד את העוצמה של הרשתות האלו שמקבלות מימון שוטף מהלקוחות (מקבלת במזומן ובתנאי אשראי טובים). מצד שני- זה לא יהיה נכון להגדיר את כל הסכום כמזומנים פיננסים עודפים, ונראה שהמזומנים העודפים הם בסדרי גודל של כ-500 מיליון דולר.