אמיר יניב מנכל אלקטרה נדלן
צילום: אלדד רפאלי

קרן החוב הראשונה של אלקטרה נדל"ן הניבה תשואה שנתית של 16%

אלקטרה נדל"ן דיווחה כי קרן החוב הראשונה שלה שנטלה הלוואה למימון מקבץ דיור בבוסטון, קיבלה פירעון מלא; בסך הכל הניבה הקרן תשואה של כ-16% על השקעתה ב-4 שנים

רוי שיינמן | (4)

אלקטרה נדלן -1.27%  שפועלת בניהול קרנות השקעה בתחום הנדל"ן למגורים בארה"ב דיווחה כי קיבלה פרעון מלא לקרן חוב מ-2021 למימון מקבצי דיור בארה"ב בסך של 3.1 מיליון דולר, ובסך הכל לאורך תקופת ההשקעה קיבלה הקרן כ-4.8 מיליון דולר, המשקפים תשואה שנתית של כ-16%. כתוצאה מכך, ההשקעה לא צפויה להניב רווח או הפסד מהותיים.


לאחרונה דיווחה החברה על מכירת מלוא זכויותיה בארבעה מקבצי דיור בפלורידה, ארה"ב, בתמורה ל-300 מיליון דולר, כאשר עם השלמת העסקה החברה תפיק תזרים מזומנים חופשי בסך של 95.7 מיליון דולר.  בסך הכול, ההשקעה תניב למשקיעים תזרים כולל של 162.8 מיליון דולר, המשקף תשואה שנתית (IRR) של 15.4% ומכפיל על ההון של 1.6. החלק של אלקטרה נדל"ן בהון העצמי שהושקע עמד על 6.4 מיליון דולר, כאשר מעסקת המכירה ייווצר לה תזרים מזומנים חופשי נוסף של 5.9 מיליון דולר. בסיכום כולל, התזרים שהופק לחברה מהעסקה עומד על כ-10 מיליון דולר.


עם זאת, החברה עדיין צפויה לרשום הפסד בסך 3.7 מיליון דולר בדוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2024, כאשר ההפסד נובע מהתאמות מיסוי ועלויות נוספות הקשורות לעסקה.


מאז 2017 ועד לסוף הרבעון השלישי, גייסה החברה כ-5.9 מיליארד דולר בקרנות מקבצי דיור, קרנות חוב ועוד, כאשר נכון לסוף הרבעון החברה מנהלת הון בסך של 5.1 מיליארד דולר. 

מתוך מצגת החברה


את הרבעון השלישי סיימה החברה עם הכנסות מדמי ניהול ועמלות רכישה בסך של 4.3 מיליון דולר ורשמה הפסד נקי של 27 מיליון דולר. ב-9 החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הפסד של כ-78 מיליון דולר. בנוסף, ב-9 החודשים הראשונים של השנה החברה רשמה תזרים חיובי של כ-900 אלף דולר לעומת תזרים שלילי של כ-11.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה. את 2023 סיימה אלקטרה נדל"ן עם הפסד של כ-63 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-181.4 מיליון דולר ב-2022.


בשבועות האחרונים הודיעה אלקו בעלת השליטה (54.77%), על מכירת מניות אלקטרה בע"מ בכ-85 מיליון שקל. בנוסף, החברה הנפיקה 41,830 כתבי אופציה פרטיים, שמאפשרים רכישת מניות נוספות של אלקטרה במחיר מימוש של 2,073.5 שקל עד סוף יוני 2025. אם כל כתבי האופציה ימומשו, התמורה הכוללת מהמהלך תעמוד על כ-171.7 מיליון שקל, בעוד שיעור ההחזקה של החברה באלקטרה יקטן לכ-45.68%.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


מניית החברה נסחרת לפי שווי של 2.75 מיליארד שקל כאשר לחברה הון עצמי של כ-1 מיליארד שקל. בשנה האחרונה עלתה המניה ב-23%.


מניית אלקטרה נדל"ן בשנה האחרונה

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אחד מהעם 01/04/2025 23:46
    הגב לתגובה זו
    בקושי נותנות 5 אחוז
  • 2.
    דמבלדור 18/02/2025 21:50
    הגב לתגובה זו
    נתנה תשואה מאוד נמוכה
  • רוני גבעתיים 01/04/2025 23:44
    הגב לתגובה זו
    בעיית נזילות
  • 1.
    מומו 27/01/2025 07:57
    הגב לתגובה זו
    כולם נהנים.מנהלי החברה והגופים המוסדיים שמפקידים את כספי החוסכים בחברה.היחידים שלא נהנים הם בעלי המניותנא לשלש את גובה הדיבידנדים
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.