אמיר יניב מנכל אלקטרה נדלן
צילום: אלדד רפאלי

קרן החוב הראשונה של אלקטרה נדל"ן הניבה תשואה שנתית של 16%

אלקטרה נדל"ן דיווחה כי קרן החוב הראשונה שלה שנטלה הלוואה למימון מקבץ דיור בבוסטון, קיבלה פירעון מלא; בסך הכל הניבה הקרן תשואה של כ-16% על השקעתה ב-4 שנים

רוי שיינמן | (4)

אלקטרה נדלן -1.07%  שפועלת בניהול קרנות השקעה בתחום הנדל"ן למגורים בארה"ב דיווחה כי קיבלה פרעון מלא לקרן חוב מ-2021 למימון מקבצי דיור בארה"ב בסך של 3.1 מיליון דולר, ובסך הכל לאורך תקופת ההשקעה קיבלה הקרן כ-4.8 מיליון דולר, המשקפים תשואה שנתית של כ-16%. כתוצאה מכך, ההשקעה לא צפויה להניב רווח או הפסד מהותיים.


לאחרונה דיווחה החברה על מכירת מלוא זכויותיה בארבעה מקבצי דיור בפלורידה, ארה"ב, בתמורה ל-300 מיליון דולר, כאשר עם השלמת העסקה החברה תפיק תזרים מזומנים חופשי בסך של 95.7 מיליון דולר.  בסך הכול, ההשקעה תניב למשקיעים תזרים כולל של 162.8 מיליון דולר, המשקף תשואה שנתית (IRR) של 15.4% ומכפיל על ההון של 1.6. החלק של אלקטרה נדל"ן בהון העצמי שהושקע עמד על 6.4 מיליון דולר, כאשר מעסקת המכירה ייווצר לה תזרים מזומנים חופשי נוסף של 5.9 מיליון דולר. בסיכום כולל, התזרים שהופק לחברה מהעסקה עומד על כ-10 מיליון דולר.


עם זאת, החברה עדיין צפויה לרשום הפסד בסך 3.7 מיליון דולר בדוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2024, כאשר ההפסד נובע מהתאמות מיסוי ועלויות נוספות הקשורות לעסקה.


מאז 2017 ועד לסוף הרבעון השלישי, גייסה החברה כ-5.9 מיליארד דולר בקרנות מקבצי דיור, קרנות חוב ועוד, כאשר נכון לסוף הרבעון החברה מנהלת הון בסך של 5.1 מיליארד דולר. 

מתוך מצגת החברה


את הרבעון השלישי סיימה החברה עם הכנסות מדמי ניהול ועמלות רכישה בסך של 4.3 מיליון דולר ורשמה הפסד נקי של 27 מיליון דולר. ב-9 החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הפסד של כ-78 מיליון דולר. בנוסף, ב-9 החודשים הראשונים של השנה החברה רשמה תזרים חיובי של כ-900 אלף דולר לעומת תזרים שלילי של כ-11.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה. את 2023 סיימה אלקטרה נדל"ן עם הפסד של כ-63 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-181.4 מיליון דולר ב-2022.


בשבועות האחרונים הודיעה אלקו בעלת השליטה (54.77%), על מכירת מניות אלקטרה בע"מ בכ-85 מיליון שקל. בנוסף, החברה הנפיקה 41,830 כתבי אופציה פרטיים, שמאפשרים רכישת מניות נוספות של אלקטרה במחיר מימוש של 2,073.5 שקל עד סוף יוני 2025. אם כל כתבי האופציה ימומשו, התמורה הכוללת מהמהלך תעמוד על כ-171.7 מיליון שקל, בעוד שיעור ההחזקה של החברה באלקטרה יקטן לכ-45.68%.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


מניית החברה נסחרת לפי שווי של 2.75 מיליארד שקל כאשר לחברה הון עצמי של כ-1 מיליארד שקל. בשנה האחרונה עלתה המניה ב-23%.


מניית אלקטרה נדל"ן בשנה האחרונה

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אחד מהעם 01/04/2025 23:46
    הגב לתגובה זו
    בקושי נותנות 5 אחוז
  • 2.
    דמבלדור 18/02/2025 21:50
    הגב לתגובה זו
    נתנה תשואה מאוד נמוכה
  • רוני גבעתיים 01/04/2025 23:44
    הגב לתגובה זו
    בעיית נזילות
  • 1.
    מומו 27/01/2025 07:57
    הגב לתגובה זו
    כולם נהנים.מנהלי החברה והגופים המוסדיים שמפקידים את כספי החוסכים בחברה.היחידים שלא נהנים הם בעלי המניותנא לשלש את גובה הדיבידנדים
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים