שני כהן בקמפיין פנגו
צילום: שי יחזקאל
ראיון

"ככל שהתחבורה עולה יותר זמן וכסף - צריך יותר פתרונות חכמים"

מאפליקציית חניה בכחול לבן וחניונים, הפכה פנגו לשירות כלל-תחבורתי. סמנכ"לית השיווק של האפליקציה, ליטל פרנקל, מסבירה ל"ביז מדיה" על האבולוציה של פנגו, הבחירה בשני כהן לפרנזטורית והאפקטיביות של הקמפיין החדש שעלה | סמנכ"לי שיווק מדברים
אלכסנדר כץ | (2)

פנגו השיקה לפני מספר שבועות קמפיין חדש בכיכובה של הפרזנטורית שלה בשנה האחרונה, שני כהן, לקראת השקת ה"סופר-אפליקציה" שלה. ומה זה סופר-אפליקציה? אחרי שנים רבות שהאפליקציה היה בעיקרון חד-ממדית - כלומר כזו שאפשרה פחות או יותר שירות מרכזי אחד – תשלום עבור חניה בכחול-לבן (ובהמשך גם בחניונים), היא עברה תהליך אבולוציוני לפלטפורמה למגוון שירותים תחבורתיים, כגון תשלום בתחבורה ציבורית אוטובוסים ורכבות, קורקינטים שיתופיים, תשלום על תדלוק בתחנות וחנויות נוחות, תשלום עבור כבישי אגרה, ועוד.

 

ההשקה כללה את עיצוב האפליקציה מחדש, וקמפיין בהשקעה של כמה מיליוני שקלים באמצעות משרד הפרסום אברהם, עם סדרת סרטונים המציגים מקרים משעשעים. עם ההשקה והקמפיין, שוחחנו עם סמנכ"לית השיווק של פנגו, ליטל פרנקל, על איך מוצאים אפיקים חדשים למותג טכנולוגי ותיק, כיצד בוחרים פרזנטור, ואילו מהלכים דווקא פחות הלכו.

 

-התחושה שפנגו יודעת לעשות את מה שעשתה שנים בצורה טובה, אבל לא הייתה אפשרות להתפתח. כלומר הייתה במצב סטטי. ובסוף זה כן קרה. איך מוצאים מסלולים חדשים?

"פנגו נתנה פתרון של חניה סלולארית. היא התעסקה בעולמות החניה בכחול לבן מההתחלה, ואחר כך גם עברה לחניה בחניונים. אבל עם ההתפתחות הטכנולוגית והגידול בצרכים, היה טבעי שנגיע לעוד אפיקים. אנחנו חברה שמוכוונת לשירות למשתמש, להציע פתרונות והקלה לדרך. אנחנו שמים לב כמה זה השתנה לנו בשנים האחרונות - הפקקים, מחירי הדלק, זה הפך יותר ויותר למרכז חיינו, ובטח עם פתרונות התחבורה החכמה זה אפשר לנו שיתופי פעולה מעניינים. ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, נושא התחבורה עולה על הפרק. ככל שאנשים מתרגלים לשלם יותר ויותר בסלולר, האפשרות להעניק שירותים הלכה וגדלה. בעתיד אפשר יהיה ניתן להטעין תשלום עבור רכבים חכמים.

.

ליטל פרנקל (צילום: עופר חג'יוב)

. 

"צרכי הקהל משתנים כל הזמן. ככל שהגודש עולה, יש יותר נוסעים היברידיים שמשלבים רכב, תחבורה ציבורית ואפילו קורקינטים. בסוף, ככל שהתחבורה מתחילה לעלות לנו יותר – גם בזמן וגם בכסף - הצורך בפתרונות חכמים הולך ומתגבר. למשל למצוא את החניון הקרוב והזול ביותר. עד לפני כמה שנים לא היינו בודקים בווייז יום לפני שתכננו נסיעה, כמה זמן ייקח לנו להגיע לפגישה מחר. אנחנו מאמינים שכל מה שקורה ם בעיות הגודש בכבישים, יותר ויותר אנשים מתחילים לתכנן את המסלול שלהם - כמה זמן ייקח להם לנסוע, איפה להחנות. לפתור את המהמורות שבדרך".

 

-טוב, בוא נדבר קצת על הקמפיין החדש שלכם

"הקמפיין שלנו הגיע ביחד עם השקת הנראות החדשה של האפליקציה. כשלקחנו את כל האסטרטגיה שמדברת - לא רק חניה, אלא פתרונות תחבורה חדשים, והקמפיין בא לתמוך בך ולבשר את זה. אנחנו ממשיכים עם אותה אסטרטגיה שהתחלנו לעבוד עליה לפני כשנה, שהערך המוביל שלנו זה הקלה בדרך דרך כל השירותים שאנחנו מעניקים באפליקציה. אז הקמפיין העביר את הערך הזה. עברנו שלב אחד קדימה ולקחנו את הדמות של שני דרך השירותים שלנו, והעברנו בצורה הומוריסטית. אנחנו מאד מרוצים".

.

.

-זה הביא לעלייה משמעותית במספר ההורדות של האפליקציה?

(פרנקל לא מתלהבת לחלוק נתונים) "יש לאפליקציה שלושה מיליון משתמשים (מאז הושקה לפני שנים, א"כ). ההצלחה של הקמפיין הייתה להחדיר את הערך של 'הקלה בדרך' ולחשוף את השירותים החדשים. יש אפשרות לתדלק באפליקציה, לשלם על חניה, ועל כל השירותים האלה - מוסיפים עוד נדבך של הנחות, כמו הנחות בחניונים וכן קש-בק (CASH BACK) בתדלוק ותחבורה ציבורית שמעניקה כסף חזרה לטובת חניה בכחול לבן".

 

-איך בחרתם בשני כהן - חוץ מזה שהיא הייתה פנויה להובלה אחרי שנים כפרזנטורית של ביטוח תשעה מיליון

"מה שהוביל אותנו זה שפנגו היא אפליקציה לאומית של כולנו, והיה חשוב לנו שהשפה הפרסומית תהיה מחוברת לזה. המטרה הייתה למצוא פרזנטור שיושב ממש על הערכים האלה, של קלילות, ישראליות. היא בדיוק התפנתה, והרבה מותגים קפצו עליה – אבל היא בחרה בנו. שני היא טאלנטית מעורבת, גם בבנייה של הדמות, גם בטקסט. היא הביאה איתה צוות מקצועי מכותבי 'ארץ נהדרת'".

 

-בחלוקה בין השקעה בפרסום בטלוויזיה לדיגיטל, מה שולט כיום?

"מעצם היותנו אפליקציה דיגיטלית, הלחם והחמאה שלנו נמצאים במובייל. אנחנו חיים בתוך מכשיר הטלפון של המשתמשים. השילוב של השקעה בתוך האפליקציה בעולמות המדיה הדיגיטלית, בשילוב של מדיה מסורתית כמו שילוט חוצות, רדיו וטלוויזיה, נותן לנו את נקודות המפגש הכי נכונות בהתאם למסרים השונים. החלוקה בין טלוויזיה לדיגיטל בפרסום משתנה בהתאם לצורך לזמן ולמסר".

 

-מה המהלך הכי מוצלח שלכם בשנים האחרונות?

"זה עדיין מוקדם להגיד, אבל האפליקציה החדשה שלנו 'סופר אפליקציה' מרגישה לנו כמו הדבר הגדול המוצלח שלנו. לקחת אפליקציה כל כך גדולה עם שלושה מיליון משתמשים, ולשדרג אותה בצורה מהותית בחוויית המשתמש שלה, בלי לפגוע בנוחות שלה, והתגובות החיוביות שאנחנו מקבלים - מחזק אותנו שהמהלך היה נכון".

 

-אתם מקבלים פידבקים על בעיות וטעויות מגולשים – ומתקנים תוך כדי "נסיעה"?

"כל התהליך של הצד הטכנולוגי והמוצרי של שינוי האפליקציה, לווה בבדיקות משתמשים, מחקרים, גרסאות ועיצובים. המון מהשינויים שאנחנו עושים, מתקבלים מפידבקים של גולשים. אנחנו לומדים המון מהמשתמשים שלנו".

 

-איזה מהלך פחות עבד?

"יש מוצרים שמתאימים לקהל הרחב ויש מוצרים לקהל יותר מצומצם - שירות טסט עד הבית, אז החלטנו לשים עליו פחות דגש בהמשך. אבל לא הסרנו אותו. מעניין אותנו לעשות דברים שנותנים פתרונות לפלח גדול של המשתמשים".

 

 

-ואם נותנים לך יד חופשית להתפרע – בלי מגבלה תקציבית או קריאטיבית, מה הדבר הכי מטורף שהיית עושה?

"אולי בלי קשר לפנגו, אבל ממש הייתי רוצה - ולאו דווקא כמהלך שיווקי - להביא למצב שהחניונים פה יהיו ברמה מתקדמת, שאפשר יהיה להזמין מקום מראש, שהמחירון יהיה דיפרנציאלי".

 

-מה זאת אומרת דיפרנציאלי?

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יש לו את שרה (ל"ת)
    חזי 10/07/2022 05:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שאול 09/07/2022 20:01
    הגב לתגובה זו
    בראש ובנשמה הוא מתנהג כמו שנורר ( קבצן ). מעולם לא שילם , מעולם לא נשא עמו ארנק , מעולם לא היה בסופר ומעולם לא תידלק בתחנת דלק . אמנם יש לו נכסים במליונים , אבל כמו שנאמר יש לו הכל ואין לו כלום .
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת

בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
סך הצופים במהדורות החדשות ממשיך לטפס לאיטו, ומתקרב ל-800 אלף צופים. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 11 שיורד מתחת לרף ה-100 אלף צופים. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-372 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.8% ו-198 אלף צופים. חדשות 13 פתחה קצת פער מהמקום הרביעי, ואמש עמדה על 5.1% רייטינג ו-123 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-89 אלף צופים בלבד.


תוכן איכותי בפריים טיים? 

אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים. 


רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.

"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת

בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
סך הצופים במהדורות החדשות ממשיך לטפס לאיטו, ומתקרב ל-800 אלף צופים. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 11 שיורד מתחת לרף ה-100 אלף צופים. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-372 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.8% ו-198 אלף צופים. חדשות 13 פתחה קצת פער מהמקום הרביעי, ואמש עמדה על 5.1% רייטינג ו-123 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-89 אלף צופים בלבד.


תוכן איכותי בפריים טיים? 

אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים. 


רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.