שני כהן בקמפיין פנגו
צילום: שי יחזקאל
ראיון

"ככל שהתחבורה עולה יותר זמן וכסף - צריך יותר פתרונות חכמים"

מאפליקציית חניה בכחול לבן וחניונים, הפכה פנגו לשירות כלל-תחבורתי. סמנכ"לית השיווק של האפליקציה, ליטל פרנקל, מסבירה ל"ביז מדיה" על האבולוציה של פנגו, הבחירה בשני כהן לפרנזטורית והאפקטיביות של הקמפיין החדש שעלה | סמנכ"לי שיווק מדברים
אלכסנדר כץ | (2)

פנגו השיקה לפני מספר שבועות קמפיין חדש בכיכובה של הפרזנטורית שלה בשנה האחרונה, שני כהן, לקראת השקת ה"סופר-אפליקציה" שלה. ומה זה סופר-אפליקציה? אחרי שנים רבות שהאפליקציה היה בעיקרון חד-ממדית - כלומר כזו שאפשרה פחות או יותר שירות מרכזי אחד – תשלום עבור חניה בכחול-לבן (ובהמשך גם בחניונים), היא עברה תהליך אבולוציוני לפלטפורמה למגוון שירותים תחבורתיים, כגון תשלום בתחבורה ציבורית אוטובוסים ורכבות, קורקינטים שיתופיים, תשלום על תדלוק בתחנות וחנויות נוחות, תשלום עבור כבישי אגרה, ועוד.

 

ההשקה כללה את עיצוב האפליקציה מחדש, וקמפיין בהשקעה של כמה מיליוני שקלים באמצעות משרד הפרסום אברהם, עם סדרת סרטונים המציגים מקרים משעשעים. עם ההשקה והקמפיין, שוחחנו עם סמנכ"לית השיווק של פנגו, ליטל פרנקל, על איך מוצאים אפיקים חדשים למותג טכנולוגי ותיק, כיצד בוחרים פרזנטור, ואילו מהלכים דווקא פחות הלכו.

 

-התחושה שפנגו יודעת לעשות את מה שעשתה שנים בצורה טובה, אבל לא הייתה אפשרות להתפתח. כלומר הייתה במצב סטטי. ובסוף זה כן קרה. איך מוצאים מסלולים חדשים?

"פנגו נתנה פתרון של חניה סלולארית. היא התעסקה בעולמות החניה בכחול לבן מההתחלה, ואחר כך גם עברה לחניה בחניונים. אבל עם ההתפתחות הטכנולוגית והגידול בצרכים, היה טבעי שנגיע לעוד אפיקים. אנחנו חברה שמוכוונת לשירות למשתמש, להציע פתרונות והקלה לדרך. אנחנו שמים לב כמה זה השתנה לנו בשנים האחרונות - הפקקים, מחירי הדלק, זה הפך יותר ויותר למרכז חיינו, ובטח עם פתרונות התחבורה החכמה זה אפשר לנו שיתופי פעולה מעניינים. ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, נושא התחבורה עולה על הפרק. ככל שאנשים מתרגלים לשלם יותר ויותר בסלולר, האפשרות להעניק שירותים הלכה וגדלה. בעתיד אפשר יהיה ניתן להטעין תשלום עבור רכבים חכמים.

.

ליטל פרנקל (צילום: עופר חג'יוב)

. 

"צרכי הקהל משתנים כל הזמן. ככל שהגודש עולה, יש יותר נוסעים היברידיים שמשלבים רכב, תחבורה ציבורית ואפילו קורקינטים. בסוף, ככל שהתחבורה מתחילה לעלות לנו יותר – גם בזמן וגם בכסף - הצורך בפתרונות חכמים הולך ומתגבר. למשל למצוא את החניון הקרוב והזול ביותר. עד לפני כמה שנים לא היינו בודקים בווייז יום לפני שתכננו נסיעה, כמה זמן ייקח לנו להגיע לפגישה מחר. אנחנו מאמינים שכל מה שקורה ם בעיות הגודש בכבישים, יותר ויותר אנשים מתחילים לתכנן את המסלול שלהם - כמה זמן ייקח להם לנסוע, איפה להחנות. לפתור את המהמורות שבדרך".

 

-טוב, בוא נדבר קצת על הקמפיין החדש שלכם

"הקמפיין שלנו הגיע ביחד עם השקת הנראות החדשה של האפליקציה. כשלקחנו את כל האסטרטגיה שמדברת - לא רק חניה, אלא פתרונות תחבורה חדשים, והקמפיין בא לתמוך בך ולבשר את זה. אנחנו ממשיכים עם אותה אסטרטגיה שהתחלנו לעבוד עליה לפני כשנה, שהערך המוביל שלנו זה הקלה בדרך דרך כל השירותים שאנחנו מעניקים באפליקציה. אז הקמפיין העביר את הערך הזה. עברנו שלב אחד קדימה ולקחנו את הדמות של שני דרך השירותים שלנו, והעברנו בצורה הומוריסטית. אנחנו מאד מרוצים".

.

.

-זה הביא לעלייה משמעותית במספר ההורדות של האפליקציה?

(פרנקל לא מתלהבת לחלוק נתונים) "יש לאפליקציה שלושה מיליון משתמשים (מאז הושקה לפני שנים, א"כ). ההצלחה של הקמפיין הייתה להחדיר את הערך של 'הקלה בדרך' ולחשוף את השירותים החדשים. יש אפשרות לתדלק באפליקציה, לשלם על חניה, ועל כל השירותים האלה - מוסיפים עוד נדבך של הנחות, כמו הנחות בחניונים וכן קש-בק (CASH BACK) בתדלוק ותחבורה ציבורית שמעניקה כסף חזרה לטובת חניה בכחול לבן".

 

-איך בחרתם בשני כהן - חוץ מזה שהיא הייתה פנויה להובלה אחרי שנים כפרזנטורית של ביטוח תשעה מיליון

"מה שהוביל אותנו זה שפנגו היא אפליקציה לאומית של כולנו, והיה חשוב לנו שהשפה הפרסומית תהיה מחוברת לזה. המטרה הייתה למצוא פרזנטור שיושב ממש על הערכים האלה, של קלילות, ישראליות. היא בדיוק התפנתה, והרבה מותגים קפצו עליה – אבל היא בחרה בנו. שני היא טאלנטית מעורבת, גם בבנייה של הדמות, גם בטקסט. היא הביאה איתה צוות מקצועי מכותבי 'ארץ נהדרת'".

 

-בחלוקה בין השקעה בפרסום בטלוויזיה לדיגיטל, מה שולט כיום?

"מעצם היותנו אפליקציה דיגיטלית, הלחם והחמאה שלנו נמצאים במובייל. אנחנו חיים בתוך מכשיר הטלפון של המשתמשים. השילוב של השקעה בתוך האפליקציה בעולמות המדיה הדיגיטלית, בשילוב של מדיה מסורתית כמו שילוט חוצות, רדיו וטלוויזיה, נותן לנו את נקודות המפגש הכי נכונות בהתאם למסרים השונים. החלוקה בין טלוויזיה לדיגיטל בפרסום משתנה בהתאם לצורך לזמן ולמסר".

 

-מה המהלך הכי מוצלח שלכם בשנים האחרונות?

"זה עדיין מוקדם להגיד, אבל האפליקציה החדשה שלנו 'סופר אפליקציה' מרגישה לנו כמו הדבר הגדול המוצלח שלנו. לקחת אפליקציה כל כך גדולה עם שלושה מיליון משתמשים, ולשדרג אותה בצורה מהותית בחוויית המשתמש שלה, בלי לפגוע בנוחות שלה, והתגובות החיוביות שאנחנו מקבלים - מחזק אותנו שהמהלך היה נכון".

 

-אתם מקבלים פידבקים על בעיות וטעויות מגולשים – ומתקנים תוך כדי "נסיעה"?

"כל התהליך של הצד הטכנולוגי והמוצרי של שינוי האפליקציה, לווה בבדיקות משתמשים, מחקרים, גרסאות ועיצובים. המון מהשינויים שאנחנו עושים, מתקבלים מפידבקים של גולשים. אנחנו לומדים המון מהמשתמשים שלנו".

 

-איזה מהלך פחות עבד?

"יש מוצרים שמתאימים לקהל הרחב ויש מוצרים לקהל יותר מצומצם - שירות טסט עד הבית, אז החלטנו לשים עליו פחות דגש בהמשך. אבל לא הסרנו אותו. מעניין אותנו לעשות דברים שנותנים פתרונות לפלח גדול של המשתמשים".

 

 

-ואם נותנים לך יד חופשית להתפרע – בלי מגבלה תקציבית או קריאטיבית, מה הדבר הכי מטורף שהיית עושה?

"אולי בלי קשר לפנגו, אבל ממש הייתי רוצה - ולאו דווקא כמהלך שיווקי - להביא למצב שהחניונים פה יהיו ברמה מתקדמת, שאפשר יהיה להזמין מקום מראש, שהמחירון יהיה דיפרנציאלי".

 

-מה זאת אומרת דיפרנציאלי?

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יש לו את שרה (ל"ת)
    חזי 10/07/2022 05:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שאול 09/07/2022 20:01
    הגב לתגובה זו
    בראש ובנשמה הוא מתנהג כמו שנורר ( קבצן ). מעולם לא שילם , מעולם לא נשא עמו ארנק , מעולם לא היה בסופר ומעולם לא תידלק בתחנת דלק . אמנם יש לו נכסים במליונים , אבל כמו שנאמר יש לו הכל ואין לו כלום .
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.