"ככל שהתחבורה עולה יותר זמן וכסף - צריך יותר פתרונות חכמים"
פנגו השיקה לפני מספר שבועות קמפיין חדש בכיכובה של הפרזנטורית שלה בשנה האחרונה, שני כהן, לקראת השקת ה"סופר-אפליקציה" שלה. ומה זה סופר-אפליקציה? אחרי שנים רבות שהאפליקציה היה בעיקרון חד-ממדית - כלומר כזו שאפשרה פחות או יותר שירות מרכזי אחד – תשלום עבור חניה בכחול-לבן (ובהמשך גם בחניונים), היא עברה תהליך אבולוציוני לפלטפורמה למגוון שירותים תחבורתיים, כגון תשלום בתחבורה ציבורית אוטובוסים ורכבות, קורקינטים שיתופיים, תשלום על תדלוק בתחנות וחנויות נוחות, תשלום עבור כבישי אגרה, ועוד.
ההשקה כללה את עיצוב האפליקציה מחדש, וקמפיין בהשקעה של כמה מיליוני שקלים באמצעות משרד הפרסום אברהם, עם סדרת סרטונים המציגים מקרים משעשעים. עם ההשקה והקמפיין, שוחחנו עם סמנכ"לית השיווק של פנגו, ליטל פרנקל, על איך מוצאים אפיקים חדשים למותג טכנולוגי ותיק, כיצד בוחרים פרזנטור, ואילו מהלכים דווקא פחות הלכו.
-התחושה שפנגו יודעת לעשות את מה שעשתה שנים בצורה טובה, אבל לא הייתה אפשרות להתפתח. כלומר הייתה במצב סטטי. ובסוף זה כן קרה. איך מוצאים מסלולים חדשים?
"פנגו נתנה פתרון של חניה סלולארית. היא התעסקה בעולמות החניה בכחול לבן מההתחלה, ואחר כך גם עברה לחניה בחניונים. אבל עם ההתפתחות הטכנולוגית והגידול בצרכים, היה טבעי שנגיע לעוד אפיקים. אנחנו חברה שמוכוונת לשירות למשתמש, להציע פתרונות והקלה לדרך. אנחנו שמים לב כמה זה השתנה לנו בשנים האחרונות - הפקקים, מחירי הדלק, זה הפך יותר ויותר למרכז חיינו, ובטח עם פתרונות התחבורה החכמה זה אפשר לנו שיתופי פעולה מעניינים. ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, נושא התחבורה עולה על הפרק. ככל שאנשים מתרגלים לשלם יותר ויותר בסלולר, האפשרות להעניק שירותים הלכה וגדלה. בעתיד אפשר יהיה ניתן להטעין תשלום עבור רכבים חכמים.
.
ליטל פרנקל (צילום: עופר חג'יוב)
.
"צרכי הקהל משתנים כל הזמן. ככל שהגודש עולה, יש יותר נוסעים היברידיים שמשלבים רכב, תחבורה ציבורית ואפילו קורקינטים. בסוף, ככל שהתחבורה מתחילה לעלות לנו יותר – גם בזמן וגם בכסף - הצורך בפתרונות חכמים הולך ומתגבר. למשל למצוא את החניון הקרוב והזול ביותר. עד לפני כמה שנים לא היינו בודקים בווייז יום לפני שתכננו נסיעה, כמה זמן ייקח לנו להגיע לפגישה מחר. אנחנו מאמינים שכל מה שקורה ם בעיות הגודש בכבישים, יותר ויותר אנשים מתחילים לתכנן את המסלול שלהם - כמה זמן ייקח להם לנסוע, איפה להחנות. לפתור את המהמורות שבדרך".
-טוב, בוא נדבר קצת על הקמפיין החדש שלכם
"הקמפיין שלנו הגיע ביחד עם השקת הנראות החדשה של האפליקציה. כשלקחנו את כל האסטרטגיה שמדברת - לא רק חניה, אלא פתרונות תחבורה חדשים, והקמפיין בא לתמוך בך ולבשר את זה. אנחנו ממשיכים עם אותה אסטרטגיה שהתחלנו לעבוד עליה לפני כשנה, שהערך המוביל שלנו זה הקלה בדרך דרך כל השירותים שאנחנו מעניקים באפליקציה. אז הקמפיין העביר את הערך הזה. עברנו שלב אחד קדימה ולקחנו את הדמות של שני דרך השירותים שלנו, והעברנו בצורה הומוריסטית. אנחנו מאד מרוצים".
.
.-זה הביא לעלייה משמעותית במספר ההורדות של האפליקציה?
(פרנקל לא מתלהבת לחלוק נתונים) "יש לאפליקציה שלושה מיליון משתמשים (מאז הושקה לפני שנים, א"כ). ההצלחה של הקמפיין הייתה להחדיר את הערך של 'הקלה בדרך' ולחשוף את השירותים החדשים. יש אפשרות לתדלק באפליקציה, לשלם על חניה, ועל כל השירותים האלה - מוסיפים עוד נדבך של הנחות, כמו הנחות בחניונים וכן קש-בק (CASH BACK) בתדלוק ותחבורה ציבורית שמעניקה כסף חזרה לטובת חניה בכחול לבן".
-איך בחרתם בשני כהן - חוץ מזה שהיא הייתה פנויה להובלה אחרי שנים כפרזנטורית של ביטוח תשעה מיליון
"מה שהוביל אותנו זה שפנגו היא אפליקציה לאומית של כולנו, והיה חשוב לנו שהשפה הפרסומית תהיה מחוברת לזה. המטרה הייתה למצוא פרזנטור שיושב ממש על הערכים האלה, של קלילות, ישראליות. היא בדיוק התפנתה, והרבה מותגים קפצו עליה – אבל היא בחרה בנו. שני היא טאלנטית מעורבת, גם בבנייה של הדמות, גם בטקסט. היא הביאה איתה צוות מקצועי מכותבי 'ארץ נהדרת'".
-בחלוקה בין השקעה בפרסום בטלוויזיה לדיגיטל, מה שולט כיום?
"מעצם היותנו אפליקציה דיגיטלית, הלחם והחמאה שלנו נמצאים במובייל. אנחנו חיים בתוך מכשיר הטלפון של המשתמשים. השילוב של השקעה בתוך האפליקציה בעולמות המדיה הדיגיטלית, בשילוב של מדיה מסורתית כמו שילוט חוצות, רדיו וטלוויזיה, נותן לנו את נקודות המפגש הכי נכונות בהתאם למסרים השונים. החלוקה בין טלוויזיה לדיגיטל בפרסום משתנה בהתאם לצורך לזמן ולמסר".
-מה המהלך הכי מוצלח שלכם בשנים האחרונות?
"זה עדיין מוקדם להגיד, אבל האפליקציה החדשה שלנו 'סופר אפליקציה' מרגישה לנו כמו הדבר הגדול המוצלח שלנו. לקחת אפליקציה כל כך גדולה עם שלושה מיליון משתמשים, ולשדרג אותה בצורה מהותית בחוויית המשתמש שלה, בלי לפגוע בנוחות שלה, והתגובות החיוביות שאנחנו מקבלים - מחזק אותנו שהמהלך היה נכון".
-אתם מקבלים פידבקים על בעיות וטעויות מגולשים – ומתקנים תוך כדי "נסיעה"?
"כל התהליך של הצד הטכנולוגי והמוצרי של שינוי האפליקציה, לווה בבדיקות משתמשים, מחקרים, גרסאות ועיצובים. המון מהשינויים שאנחנו עושים, מתקבלים מפידבקים של גולשים. אנחנו לומדים המון מהמשתמשים שלנו".
-איזה מהלך פחות עבד?
"יש מוצרים שמתאימים לקהל הרחב ויש מוצרים לקהל יותר מצומצם - שירות טסט עד הבית, אז החלטנו לשים עליו פחות דגש בהמשך. אבל לא הסרנו אותו. מעניין אותנו לעשות דברים שנותנים פתרונות לפלח גדול של המשתמשים".
-ואם נותנים לך יד חופשית להתפרע – בלי מגבלה תקציבית או קריאטיבית, מה הדבר הכי מטורף שהיית עושה?
"אולי בלי קשר לפנגו, אבל ממש הייתי רוצה - ולאו דווקא כמהלך שיווקי - להביא למצב שהחניונים פה יהיו ברמה מתקדמת, שאפשר יהיה להזמין מקום מראש, שהמחירון יהיה דיפרנציאלי".
-מה זאת אומרת דיפרנציאלי?
- 2.יש לו את שרה (ל"ת)חזי 10/07/2022 05:42הגב לתגובה זו
- 1.שאול 09/07/2022 20:01הגב לתגובה זובראש ובנשמה הוא מתנהג כמו שנורר ( קבצן ). מעולם לא שילם , מעולם לא נשא עמו ארנק , מעולם לא היה בסופר ומעולם לא תידלק בתחנת דלק . אמנם יש לו נכסים במליונים , אבל כמו שנאמר יש לו הכל ואין לו כלום .
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
