שני כהן בקמפיין פנגו
צילום: שי יחזקאל
ראיון

"ככל שהתחבורה עולה יותר זמן וכסף - צריך יותר פתרונות חכמים"

מאפליקציית חניה בכחול לבן וחניונים, הפכה פנגו לשירות כלל-תחבורתי. סמנכ"לית השיווק של האפליקציה, ליטל פרנקל, מסבירה ל"ביז מדיה" על האבולוציה של פנגו, הבחירה בשני כהן לפרנזטורית והאפקטיביות של הקמפיין החדש שעלה | סמנכ"לי שיווק מדברים
אלכסנדר כץ | (2)

פנגו השיקה לפני מספר שבועות קמפיין חדש בכיכובה של הפרזנטורית שלה בשנה האחרונה, שני כהן, לקראת השקת ה"סופר-אפליקציה" שלה. ומה זה סופר-אפליקציה? אחרי שנים רבות שהאפליקציה היה בעיקרון חד-ממדית - כלומר כזו שאפשרה פחות או יותר שירות מרכזי אחד – תשלום עבור חניה בכחול-לבן (ובהמשך גם בחניונים), היא עברה תהליך אבולוציוני לפלטפורמה למגוון שירותים תחבורתיים, כגון תשלום בתחבורה ציבורית אוטובוסים ורכבות, קורקינטים שיתופיים, תשלום על תדלוק בתחנות וחנויות נוחות, תשלום עבור כבישי אגרה, ועוד.

 

ההשקה כללה את עיצוב האפליקציה מחדש, וקמפיין בהשקעה של כמה מיליוני שקלים באמצעות משרד הפרסום אברהם, עם סדרת סרטונים המציגים מקרים משעשעים. עם ההשקה והקמפיין, שוחחנו עם סמנכ"לית השיווק של פנגו, ליטל פרנקל, על איך מוצאים אפיקים חדשים למותג טכנולוגי ותיק, כיצד בוחרים פרזנטור, ואילו מהלכים דווקא פחות הלכו.

 

-התחושה שפנגו יודעת לעשות את מה שעשתה שנים בצורה טובה, אבל לא הייתה אפשרות להתפתח. כלומר הייתה במצב סטטי. ובסוף זה כן קרה. איך מוצאים מסלולים חדשים?

"פנגו נתנה פתרון של חניה סלולארית. היא התעסקה בעולמות החניה בכחול לבן מההתחלה, ואחר כך גם עברה לחניה בחניונים. אבל עם ההתפתחות הטכנולוגית והגידול בצרכים, היה טבעי שנגיע לעוד אפיקים. אנחנו חברה שמוכוונת לשירות למשתמש, להציע פתרונות והקלה לדרך. אנחנו שמים לב כמה זה השתנה לנו בשנים האחרונות - הפקקים, מחירי הדלק, זה הפך יותר ויותר למרכז חיינו, ובטח עם פתרונות התחבורה החכמה זה אפשר לנו שיתופי פעולה מעניינים. ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, נושא התחבורה עולה על הפרק. ככל שאנשים מתרגלים לשלם יותר ויותר בסלולר, האפשרות להעניק שירותים הלכה וגדלה. בעתיד אפשר יהיה ניתן להטעין תשלום עבור רכבים חכמים.

.

ליטל פרנקל (צילום: עופר חג'יוב)

. 

"צרכי הקהל משתנים כל הזמן. ככל שהגודש עולה, יש יותר נוסעים היברידיים שמשלבים רכב, תחבורה ציבורית ואפילו קורקינטים. בסוף, ככל שהתחבורה מתחילה לעלות לנו יותר – גם בזמן וגם בכסף - הצורך בפתרונות חכמים הולך ומתגבר. למשל למצוא את החניון הקרוב והזול ביותר. עד לפני כמה שנים לא היינו בודקים בווייז יום לפני שתכננו נסיעה, כמה זמן ייקח לנו להגיע לפגישה מחר. אנחנו מאמינים שכל מה שקורה ם בעיות הגודש בכבישים, יותר ויותר אנשים מתחילים לתכנן את המסלול שלהם - כמה זמן ייקח להם לנסוע, איפה להחנות. לפתור את המהמורות שבדרך".

 

-טוב, בוא נדבר קצת על הקמפיין החדש שלכם

"הקמפיין שלנו הגיע ביחד עם השקת הנראות החדשה של האפליקציה. כשלקחנו את כל האסטרטגיה שמדברת - לא רק חניה, אלא פתרונות תחבורה חדשים, והקמפיין בא לתמוך בך ולבשר את זה. אנחנו ממשיכים עם אותה אסטרטגיה שהתחלנו לעבוד עליה לפני כשנה, שהערך המוביל שלנו זה הקלה בדרך דרך כל השירותים שאנחנו מעניקים באפליקציה. אז הקמפיין העביר את הערך הזה. עברנו שלב אחד קדימה ולקחנו את הדמות של שני דרך השירותים שלנו, והעברנו בצורה הומוריסטית. אנחנו מאד מרוצים".

.

.

-זה הביא לעלייה משמעותית במספר ההורדות של האפליקציה?

(פרנקל לא מתלהבת לחלוק נתונים) "יש לאפליקציה שלושה מיליון משתמשים (מאז הושקה לפני שנים, א"כ). ההצלחה של הקמפיין הייתה להחדיר את הערך של 'הקלה בדרך' ולחשוף את השירותים החדשים. יש אפשרות לתדלק באפליקציה, לשלם על חניה, ועל כל השירותים האלה - מוסיפים עוד נדבך של הנחות, כמו הנחות בחניונים וכן קש-בק (CASH BACK) בתדלוק ותחבורה ציבורית שמעניקה כסף חזרה לטובת חניה בכחול לבן".

 

-איך בחרתם בשני כהן - חוץ מזה שהיא הייתה פנויה להובלה אחרי שנים כפרזנטורית של ביטוח תשעה מיליון

"מה שהוביל אותנו זה שפנגו היא אפליקציה לאומית של כולנו, והיה חשוב לנו שהשפה הפרסומית תהיה מחוברת לזה. המטרה הייתה למצוא פרזנטור שיושב ממש על הערכים האלה, של קלילות, ישראליות. היא בדיוק התפנתה, והרבה מותגים קפצו עליה – אבל היא בחרה בנו. שני היא טאלנטית מעורבת, גם בבנייה של הדמות, גם בטקסט. היא הביאה איתה צוות מקצועי מכותבי 'ארץ נהדרת'".

 

-בחלוקה בין השקעה בפרסום בטלוויזיה לדיגיטל, מה שולט כיום?

"מעצם היותנו אפליקציה דיגיטלית, הלחם והחמאה שלנו נמצאים במובייל. אנחנו חיים בתוך מכשיר הטלפון של המשתמשים. השילוב של השקעה בתוך האפליקציה בעולמות המדיה הדיגיטלית, בשילוב של מדיה מסורתית כמו שילוט חוצות, רדיו וטלוויזיה, נותן לנו את נקודות המפגש הכי נכונות בהתאם למסרים השונים. החלוקה בין טלוויזיה לדיגיטל בפרסום משתנה בהתאם לצורך לזמן ולמסר".

 

-מה המהלך הכי מוצלח שלכם בשנים האחרונות?

"זה עדיין מוקדם להגיד, אבל האפליקציה החדשה שלנו 'סופר אפליקציה' מרגישה לנו כמו הדבר הגדול המוצלח שלנו. לקחת אפליקציה כל כך גדולה עם שלושה מיליון משתמשים, ולשדרג אותה בצורה מהותית בחוויית המשתמש שלה, בלי לפגוע בנוחות שלה, והתגובות החיוביות שאנחנו מקבלים - מחזק אותנו שהמהלך היה נכון".

 

-אתם מקבלים פידבקים על בעיות וטעויות מגולשים – ומתקנים תוך כדי "נסיעה"?

"כל התהליך של הצד הטכנולוגי והמוצרי של שינוי האפליקציה, לווה בבדיקות משתמשים, מחקרים, גרסאות ועיצובים. המון מהשינויים שאנחנו עושים, מתקבלים מפידבקים של גולשים. אנחנו לומדים המון מהמשתמשים שלנו".

 

-איזה מהלך פחות עבד?

"יש מוצרים שמתאימים לקהל הרחב ויש מוצרים לקהל יותר מצומצם - שירות טסט עד הבית, אז החלטנו לשים עליו פחות דגש בהמשך. אבל לא הסרנו אותו. מעניין אותנו לעשות דברים שנותנים פתרונות לפלח גדול של המשתמשים".

 

 

-ואם נותנים לך יד חופשית להתפרע – בלי מגבלה תקציבית או קריאטיבית, מה הדבר הכי מטורף שהיית עושה?

"אולי בלי קשר לפנגו, אבל ממש הייתי רוצה - ולאו דווקא כמהלך שיווקי - להביא למצב שהחניונים פה יהיו ברמה מתקדמת, שאפשר יהיה להזמין מקום מראש, שהמחירון יהיה דיפרנציאלי".

 

-מה זאת אומרת דיפרנציאלי?

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יש לו את שרה (ל"ת)
    חזי 10/07/2022 05:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שאול 09/07/2022 20:01
    הגב לתגובה זו
    בראש ובנשמה הוא מתנהג כמו שנורר ( קבצן ). מעולם לא שילם , מעולם לא נשא עמו ארנק , מעולם לא היה בסופר ומעולם לא תידלק בתחנת דלק . אמנם יש לו נכסים במליונים , אבל כמו שנאמר יש לו הכל ואין לו כלום .
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

אלמוג בוקר
צילום: רשתות חברתיות סעיף 27

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים.
ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל