"ככל שהתחבורה עולה יותר זמן וכסף - צריך יותר פתרונות חכמים"
פנגו השיקה לפני מספר שבועות קמפיין חדש בכיכובה של הפרזנטורית שלה בשנה האחרונה, שני כהן, לקראת השקת ה"סופר-אפליקציה" שלה. ומה זה סופר-אפליקציה? אחרי שנים רבות שהאפליקציה היה בעיקרון חד-ממדית - כלומר כזו שאפשרה פחות או יותר שירות מרכזי אחד – תשלום עבור חניה בכחול-לבן (ובהמשך גם בחניונים), היא עברה תהליך אבולוציוני לפלטפורמה למגוון שירותים תחבורתיים, כגון תשלום בתחבורה ציבורית אוטובוסים ורכבות, קורקינטים שיתופיים, תשלום על תדלוק בתחנות וחנויות נוחות, תשלום עבור כבישי אגרה, ועוד.
ההשקה כללה את עיצוב האפליקציה מחדש, וקמפיין בהשקעה של כמה מיליוני שקלים באמצעות משרד הפרסום אברהם, עם סדרת סרטונים המציגים מקרים משעשעים. עם ההשקה והקמפיין, שוחחנו עם סמנכ"לית השיווק של פנגו, ליטל פרנקל, על איך מוצאים אפיקים חדשים למותג טכנולוגי ותיק, כיצד בוחרים פרזנטור, ואילו מהלכים דווקא פחות הלכו.
-התחושה שפנגו יודעת לעשות את מה שעשתה שנים בצורה טובה, אבל לא הייתה אפשרות להתפתח. כלומר הייתה במצב סטטי. ובסוף זה כן קרה. איך מוצאים מסלולים חדשים?
"פנגו נתנה פתרון של חניה סלולארית. היא התעסקה בעולמות החניה בכחול לבן מההתחלה, ואחר כך גם עברה לחניה בחניונים. אבל עם ההתפתחות הטכנולוגית והגידול בצרכים, היה טבעי שנגיע לעוד אפיקים. אנחנו חברה שמוכוונת לשירות למשתמש, להציע פתרונות והקלה לדרך. אנחנו שמים לב כמה זה השתנה לנו בשנים האחרונות - הפקקים, מחירי הדלק, זה הפך יותר ויותר למרכז חיינו, ובטח עם פתרונות התחבורה החכמה זה אפשר לנו שיתופי פעולה מעניינים. ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, נושא התחבורה עולה על הפרק. ככל שאנשים מתרגלים לשלם יותר ויותר בסלולר, האפשרות להעניק שירותים הלכה וגדלה. בעתיד אפשר יהיה ניתן להטעין תשלום עבור רכבים חכמים.
.
ליטל פרנקל (צילום: עופר חג'יוב)
.
"צרכי הקהל משתנים כל הזמן. ככל שהגודש עולה, יש יותר נוסעים היברידיים שמשלבים רכב, תחבורה ציבורית ואפילו קורקינטים. בסוף, ככל שהתחבורה מתחילה לעלות לנו יותר – גם בזמן וגם בכסף - הצורך בפתרונות חכמים הולך ומתגבר. למשל למצוא את החניון הקרוב והזול ביותר. עד לפני כמה שנים לא היינו בודקים בווייז יום לפני שתכננו נסיעה, כמה זמן ייקח לנו להגיע לפגישה מחר. אנחנו מאמינים שכל מה שקורה ם בעיות הגודש בכבישים, יותר ויותר אנשים מתחילים לתכנן את המסלול שלהם - כמה זמן ייקח להם לנסוע, איפה להחנות. לפתור את המהמורות שבדרך".
-טוב, בוא נדבר קצת על הקמפיין החדש שלכם
"הקמפיין שלנו הגיע ביחד עם השקת הנראות החדשה של האפליקציה. כשלקחנו את כל האסטרטגיה שמדברת - לא רק חניה, אלא פתרונות תחבורה חדשים, והקמפיין בא לתמוך בך ולבשר את זה. אנחנו ממשיכים עם אותה אסטרטגיה שהתחלנו לעבוד עליה לפני כשנה, שהערך המוביל שלנו זה הקלה בדרך דרך כל השירותים שאנחנו מעניקים באפליקציה. אז הקמפיין העביר את הערך הזה. עברנו שלב אחד קדימה ולקחנו את הדמות של שני דרך השירותים שלנו, והעברנו בצורה הומוריסטית. אנחנו מאד מרוצים".
.
.-זה הביא לעלייה משמעותית במספר ההורדות של האפליקציה?
(פרנקל לא מתלהבת לחלוק נתונים) "יש לאפליקציה שלושה מיליון משתמשים (מאז הושקה לפני שנים, א"כ). ההצלחה של הקמפיין הייתה להחדיר את הערך של 'הקלה בדרך' ולחשוף את השירותים החדשים. יש אפשרות לתדלק באפליקציה, לשלם על חניה, ועל כל השירותים האלה - מוסיפים עוד נדבך של הנחות, כמו הנחות בחניונים וכן קש-בק (CASH BACK) בתדלוק ותחבורה ציבורית שמעניקה כסף חזרה לטובת חניה בכחול לבן".
-איך בחרתם בשני כהן - חוץ מזה שהיא הייתה פנויה להובלה אחרי שנים כפרזנטורית של ביטוח תשעה מיליון
"מה שהוביל אותנו זה שפנגו היא אפליקציה לאומית של כולנו, והיה חשוב לנו שהשפה הפרסומית תהיה מחוברת לזה. המטרה הייתה למצוא פרזנטור שיושב ממש על הערכים האלה, של קלילות, ישראליות. היא בדיוק התפנתה, והרבה מותגים קפצו עליה – אבל היא בחרה בנו. שני היא טאלנטית מעורבת, גם בבנייה של הדמות, גם בטקסט. היא הביאה איתה צוות מקצועי מכותבי 'ארץ נהדרת'".
-בחלוקה בין השקעה בפרסום בטלוויזיה לדיגיטל, מה שולט כיום?
"מעצם היותנו אפליקציה דיגיטלית, הלחם והחמאה שלנו נמצאים במובייל. אנחנו חיים בתוך מכשיר הטלפון של המשתמשים. השילוב של השקעה בתוך האפליקציה בעולמות המדיה הדיגיטלית, בשילוב של מדיה מסורתית כמו שילוט חוצות, רדיו וטלוויזיה, נותן לנו את נקודות המפגש הכי נכונות בהתאם למסרים השונים. החלוקה בין טלוויזיה לדיגיטל בפרסום משתנה בהתאם לצורך לזמן ולמסר".
-מה המהלך הכי מוצלח שלכם בשנים האחרונות?
"זה עדיין מוקדם להגיד, אבל האפליקציה החדשה שלנו 'סופר אפליקציה' מרגישה לנו כמו הדבר הגדול המוצלח שלנו. לקחת אפליקציה כל כך גדולה עם שלושה מיליון משתמשים, ולשדרג אותה בצורה מהותית בחוויית המשתמש שלה, בלי לפגוע בנוחות שלה, והתגובות החיוביות שאנחנו מקבלים - מחזק אותנו שהמהלך היה נכון".
-אתם מקבלים פידבקים על בעיות וטעויות מגולשים – ומתקנים תוך כדי "נסיעה"?
"כל התהליך של הצד הטכנולוגי והמוצרי של שינוי האפליקציה, לווה בבדיקות משתמשים, מחקרים, גרסאות ועיצובים. המון מהשינויים שאנחנו עושים, מתקבלים מפידבקים של גולשים. אנחנו לומדים המון מהמשתמשים שלנו".
-איזה מהלך פחות עבד?
"יש מוצרים שמתאימים לקהל הרחב ויש מוצרים לקהל יותר מצומצם - שירות טסט עד הבית, אז החלטנו לשים עליו פחות דגש בהמשך. אבל לא הסרנו אותו. מעניין אותנו לעשות דברים שנותנים פתרונות לפלח גדול של המשתמשים".
-ואם נותנים לך יד חופשית להתפרע – בלי מגבלה תקציבית או קריאטיבית, מה הדבר הכי מטורף שהיית עושה?
"אולי בלי קשר לפנגו, אבל ממש הייתי רוצה - ולאו דווקא כמהלך שיווקי - להביא למצב שהחניונים פה יהיו ברמה מתקדמת, שאפשר יהיה להזמין מקום מראש, שהמחירון יהיה דיפרנציאלי".
-מה זאת אומרת דיפרנציאלי?
- 2.יש לו את שרה (ל"ת)חזי 10/07/2022 05:42הגב לתגובה זו
- 1.שאול 09/07/2022 20:01הגב לתגובה זובראש ובנשמה הוא מתנהג כמו שנורר ( קבצן ). מעולם לא שילם , מעולם לא נשא עמו ארנק , מעולם לא היה בסופר ומעולם לא תידלק בתחנת דלק . אמנם יש לו נכסים במליונים , אבל כמו שנאמר יש לו הכל ואין לו כלום .
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
