מובייל
צילום: iStock
מחקר

פחות משנייה: מחקר חושף כמה חשוב מסר מהיר בפרסום מובייל

פחות מחצי שנייה נדרשת כדי לגבש דעה, חיובית או שלילית, כלפי פרסומת במובייל. עוד מגלה המחקר כי פרסומת וידאו עומדת על פי 2 יותר הסתברות ליצירת תגובה רגשית 
משה בנימין |

מחקר חדש שנערך לפני מספר חודשים על ידי הMobile Marketing Assciation - MMA- מגלה עד כמה חשובה המהירות בחשיפת מסר אפקטיבי לגולשים בפרסום במובייל. על פי המחקר נדרשת לגולש ממוצע פחות מחצי שנייה כדי לגבש דעה, חיובית או שלילית, כלפי המותג והקמפיין. 

400 מילי-שניות, או 4 עשיריות השנייה, זהו הזמן המועט הדרוש למוח לעבד את המידע ולתרגם אותו לתגובה כלשהי. המחקר מגלה עוד, שקרוב לוודאי שבפחות מ-7 עשיריות השנייה הגולש הממוצע יגבש תגובה רגשית כלשהי. 

הממצאים מבוססים על מחקרי מוח קוגניטיביים שעוסקים בחקר הבסיס העצבי להכרה האנושית ולתהליכי עיבוד וייצוג יידע. יותר מ-67% מהפרסומות שהוצגו לקהל במהלך הניסוי זוהו והפכו לזכירות תוך פחות מחצי שנייה. פרסומות בסביבת מובייל זוכות לתשומת לב מהירה יותר ומעוררות תגובה קוגניטיבית חזקה יותר בהשוואה לפרסומות דסקטופ שהגיעו לתגובה דומה לאחר 2-3 שניות.

כוחו של המותג בא גם הוא לידי ביטוי בממצאי המחקר שגילו כי מוחנו מעבד ומגיב מהר יותר לפרסומות של מותגים אותם הוא מכיר. בהשוואה בין פרסומות סטטיות לפרסומות וידאו, המחקר מגלה כי הנטייה היא לטובת פרסומות וידאו שעומדות על פי 2 יותר הסתברות ליצירת תגובה רגשית, לעומת מודעה סטטית, בתנאי חשיפה מהירה של פחות משנייה. 

המשמעות היא שבעוד שמפרסמים הורגלו ליצירת פרסומות בנות 15-30 שניות, או אפילו 6-7 שניות, ובהתאם גם בוחרים בפתרונות קריאייטיב ומדיה המבוססים על מסגרת זמן זו, המוקד המרכזי צריך להיות השנייה הראשונה של הסרטון. הדו"ח של ה-MMA ממליץ למפרסמים לפתח אסטרטגיית "שנייה ראשונה" ברורה ובהירה כדי למנף באופן האופטימלי את נקודת עיבוד המידע החשובה בקרב הצרכנים. 

אסטרטגיה זו צריכה לכלול התייחסות לדרך שבה ניתן למקסם את האפקטיביות של הקמפיין, באמצעות אלמנטים ויזואליים ספציפיים המופיעים בו, כדי לתפוס את תשומת הלב של המוח. כמו כן להקדיש מחשבה למורכבות המסר בקמפיין יחסית לסביבה הטקסטואלית בה הוא מופיע. המלצה נוספת היא למצוא שותפים שמאפשרים למפרסם לבצע ארביטראז' על מלאי מדיה של פחות משנייה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.