לא רק כנס: איך להשיג מודיעין עסקי?
מודיעין עסקי יאפשר לכם לדעת מה קורה בתחום שבו אתם נמצאים ומה עליכם לעשות על מנת לבלוט על רקע המתחרים. בשביל לאסוף את המודיעין הזה תצטרכו כמובן להשתתף בכנסים מקצועיים, אבל יש עוד כמה דברים שכדאי להביא בחשבון
איסוף מודיעין עסקי הוא נכון להיום אחד הכלים החשובים ביותר שעומדים לרשות מנהלים, יזמים ועצמאיים. בעזרת המודיעין ניתן לקבל תמונה אמינה של המצב בשוק ולבצע התאמות ושינויים לפי צרכי קהל היעד. במקביל, איסוף המודיעין קריטי לצורך יצירת בידול מול מתחרים ולכן השקעה בו משתלמת בטווח הארוך.
הדרך לאסוף מודיעין עוברת באיתור כנסים מקצועיים. בהקשר הזה, חשוב להקפיד על מספר טיפים רלוונטיים:
1. איתור כנסים מתאימים
יש מאות כנסים שמתקיימים בתחומים שונים בכל רגע נתון ברחבי העולם. הסוד הוא לאתר את הכנס שמתאים לנקודת הזמן הנוכחית שבה העסק שלכם נמצא: בין אם מדובר בשלבי פיתוח ראשוניים, בשלבי השקה או רגע לפני אקזיט.
2. השוואה בין סוגי כנסים
לא מספיק להחליט שמשתתפים בכנס, כי צריך לדעת לקראת מה הולכים. בשביל זה חשוב להשוות בין תערוכות, ירידים, ועדות, כנסים מקומיים או כנסים בינלאומיים. השוואה בין סוגי כנסים תאפשר לכם למקם את עצמכם בהתאם לתחרות הקיימת ולאסוף את המודיעין העסקי על הצד הטוב והיעיל ביותר.
- הכנס של טבע - השלב הבא באסטרטגיית החברה; איך תגיב המניה?
- השקעות, פנסיה ונדל"ן בגובה העיניים: ערב הצעירים של ביזפורטל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3. מינגלינג – קשרים אישיים
קשרים אישיים הם חלק בלתי נפרד מהניסיון לאסוף מודיעין על עסקים מתחרים, קולגות ולקוחות. אין תחליף לקשרים אישיים וזה ידרוש מכם לצאת מאזור הנוחות. נסו להישאר חדים וערניים, אל תתביישו לשאול שאלות ושדרו ביטחון. אם אתם לא בטוחים מה לעשות, היעזרו באנשי מקצוע ודעו עם מי אתם הולכים לדבר בכל רגע נתון.
4. חלוקת משימות
בתחום העסקים נהוג להשתתף בכנסים יחד עם צוותי עבודה משלימים. במידה וזה גם המצב שלכם, הדבר הנכון לעשות יהיה לחלק משימות. כך תדאגו שכל עובד מגיע לתחום שרלוונטי עבורו ותחסכו מאמץ מיותר.
את חלוקת המשימות רצוי לבצע כמובן לפני הכנס, בהתאם למי שעומד להשתתף בו ולתחומים שעליהם הוא אחראי. אפשרות אחרת היא להחליט מי הולך לאיזה מוקד בכנס או לארגן חמ"ל: נקודה מרכזית שבה ניתן להיפגש כדי להעביר עדכונים ומידע בין אחד לשני.
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
5. הכנת שיעורי בית
אף אחד מהטיפים לעיל לא רלוונטי אם לא תדעו מראש מה אתם מנסים להשיג. בשביל לדעת את זה תצטרכו להכין שיעורי בית, אפילו אם על פניו מדובר בהשקעה לא משתלמת של זמן ומשאבים. זכרו שריגול עסקי דורש הכנה מוקדמת ושהוא נמדד רק אחרי תקופת זמן מסוימת.
אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים
סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים,
, חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות
כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.
ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים
בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.
חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
המהדורה המרכזית של חדשות 13 ממשיכה לצנוח, והיא במקום האחרון מבין כל המהדורות, ולא רק שירדה מתחת לרף מאה אלף צופים, אלא עומדת על 66 אלף צופים בלבד
סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול ממשיך לרדת, כשאתמול עמד על 700 אלף צופים בדיוק (כמובן, בהתאם לנתוני המדידה), אבל הדרמה ממשיכה להתרחש במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שממשיך להתרסק מבחינת הרייטינג ונמצא במקום האחרון בטבלת המהדורות.
בראש, כמו
תמיד, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 14% רייטינג ו-353 אלף צופים, ואילו גם חדשות 14 שומרת על יציבות והיתה עם רייטינג של 7.7% ו-208 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות
12, אלא אף היה משמעותית פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של כאן11 עמדה על 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים ואילו חדשות 13 הגיעו לשפל חדש, ורשמו 2.6% רייטינג ו-66 אלף צופים בלבד.
פריים טיים
חזרתה של "ארץ נהדרת" ללוח השידורים היא גם חזרתה לראש הפריים טיים. התכנית הותיקה של קשת עמדה על נתון חריג של 18.9% ו-441 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה, היתה הפטריוטים, שנמצאת באופן קבוע בחמשת התכניות הנצפות ביותר, ועמדה על 8.3% רייטינג ו-264 אלף צופים. אחריה היה ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", שעמד על 5.9% רייטינג ו-128 אלף צופים. את הרשימה סגרה "סודות המטבח נחשפים", התכנית המקדימה ל-"משחקי השף" של רשת, שקיבלה 3.4% רייטינג ו-83 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-69 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחזקת מדי יום, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
- המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד,
אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
