לא רק כנס: איך להשיג מודיעין עסקי?

תוכן בחסות |

מודיעין עסקי יאפשר לכם לדעת מה קורה בתחום שבו אתם נמצאים ומה עליכם לעשות על מנת לבלוט על רקע המתחרים. בשביל לאסוף את המודיעין הזה תצטרכו כמובן להשתתף בכנסים מקצועיים, אבל יש עוד כמה דברים שכדאי להביא בחשבון

איסוף מודיעין עסקי הוא נכון להיום אחד הכלים החשובים ביותר שעומדים לרשות מנהלים, יזמים ועצמאיים. בעזרת המודיעין ניתן לקבל תמונה אמינה של המצב בשוק ולבצע התאמות ושינויים לפי צרכי קהל היעד. במקביל, איסוף המודיעין קריטי לצורך יצירת בידול מול מתחרים ולכן השקעה בו משתלמת בטווח הארוך.

הדרך לאסוף מודיעין עוברת באיתור כנסים מקצועיים. בהקשר הזה, חשוב להקפיד על מספר טיפים רלוונטיים:

1. איתור כנסים מתאימים

יש מאות כנסים שמתקיימים בתחומים שונים בכל רגע נתון ברחבי העולם. הסוד הוא לאתר את הכנס שמתאים לנקודת הזמן הנוכחית שבה העסק שלכם נמצא: בין אם מדובר בשלבי פיתוח ראשוניים, בשלבי השקה או רגע לפני אקזיט.

2. השוואה בין סוגי כנסים

לא מספיק להחליט שמשתתפים בכנס, כי צריך לדעת לקראת מה הולכים. בשביל זה חשוב להשוות בין תערוכות, ירידים, ועדות, כנסים מקומיים או כנסים בינלאומיים. השוואה בין סוגי כנסים תאפשר לכם למקם את עצמכם בהתאם לתחרות הקיימת ולאסוף את המודיעין העסקי על הצד הטוב והיעיל ביותר.

3. מינגלינג – קשרים אישיים

קשרים אישיים הם חלק בלתי נפרד מהניסיון לאסוף מודיעין על עסקים מתחרים, קולגות ולקוחות. אין תחליף לקשרים אישיים וזה ידרוש מכם לצאת מאזור הנוחות. נסו להישאר חדים וערניים, אל תתביישו לשאול שאלות ושדרו ביטחון. אם אתם לא בטוחים מה לעשות, היעזרו באנשי מקצוע ודעו עם מי אתם הולכים לדבר בכל רגע נתון.

4. חלוקת משימות

בתחום העסקים נהוג להשתתף בכנסים יחד עם צוותי עבודה משלימים. במידה וזה גם המצב שלכם, הדבר הנכון לעשות יהיה לחלק משימות. כך תדאגו שכל עובד מגיע לתחום שרלוונטי עבורו ותחסכו מאמץ מיותר.

את חלוקת המשימות רצוי לבצע כמובן לפני הכנס, בהתאם למי שעומד להשתתף בו ולתחומים שעליהם הוא אחראי. אפשרות אחרת היא להחליט מי הולך לאיזה מוקד בכנס או לארגן חמ"ל: נקודה מרכזית שבה ניתן להיפגש כדי להעביר עדכונים ומידע בין אחד לשני.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

5. הכנת שיעורי בית

אף אחד מהטיפים לעיל לא רלוונטי אם לא תדעו מראש מה אתם מנסים להשיג. בשביל לדעת את זה תצטרכו להכין שיעורי בית, אפילו אם על פניו מדובר בהשקעה לא משתלמת של זמן ומשאבים. זכרו שריגול עסקי דורש הכנה מוקדמת ושהוא נמדד רק אחרי תקופת זמן מסוימת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.