לא רק כנס: איך להשיג מודיעין עסקי?
מודיעין עסקי יאפשר לכם לדעת מה קורה בתחום שבו אתם נמצאים ומה עליכם לעשות על מנת לבלוט על רקע המתחרים. בשביל לאסוף את המודיעין הזה תצטרכו כמובן להשתתף בכנסים מקצועיים, אבל יש עוד כמה דברים שכדאי להביא בחשבון
איסוף מודיעין עסקי הוא נכון להיום אחד הכלים החשובים ביותר שעומדים לרשות מנהלים, יזמים ועצמאיים. בעזרת המודיעין ניתן לקבל תמונה אמינה של המצב בשוק ולבצע התאמות ושינויים לפי צרכי קהל היעד. במקביל, איסוף המודיעין קריטי לצורך יצירת בידול מול מתחרים ולכן השקעה בו משתלמת בטווח הארוך.
הדרך לאסוף מודיעין עוברת באיתור כנסים מקצועיים. בהקשר הזה, חשוב להקפיד על מספר טיפים רלוונטיים:
1. איתור כנסים מתאימים
יש מאות כנסים שמתקיימים בתחומים שונים בכל רגע נתון ברחבי העולם. הסוד הוא לאתר את הכנס שמתאים לנקודת הזמן הנוכחית שבה העסק שלכם נמצא: בין אם מדובר בשלבי פיתוח ראשוניים, בשלבי השקה או רגע לפני אקזיט.
2. השוואה בין סוגי כנסים
לא מספיק להחליט שמשתתפים בכנס, כי צריך לדעת לקראת מה הולכים. בשביל זה חשוב להשוות בין תערוכות, ירידים, ועדות, כנסים מקומיים או כנסים בינלאומיים. השוואה בין סוגי כנסים תאפשר לכם למקם את עצמכם בהתאם לתחרות הקיימת ולאסוף את המודיעין העסקי על הצד הטוב והיעיל ביותר.
- "שנת 2025 היא נקודת המפנה של שוק הנדל"ן בארה"ב"- מנכ"ל בוליגו קפיטל
- לראשונה בישראל: תערוכה ביטחונית בהשתתפות חברות ומשלחות מהעולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3. מינגלינג – קשרים אישיים
קשרים אישיים הם חלק בלתי נפרד מהניסיון לאסוף מודיעין על עסקים מתחרים, קולגות ולקוחות. אין תחליף לקשרים אישיים וזה ידרוש מכם לצאת מאזור הנוחות. נסו להישאר חדים וערניים, אל תתביישו לשאול שאלות ושדרו ביטחון. אם אתם לא בטוחים מה לעשות, היעזרו באנשי מקצוע ודעו עם מי אתם הולכים לדבר בכל רגע נתון.
4. חלוקת משימות
בתחום העסקים נהוג להשתתף בכנסים יחד עם צוותי עבודה משלימים. במידה וזה גם המצב שלכם, הדבר הנכון לעשות יהיה לחלק משימות. כך תדאגו שכל עובד מגיע לתחום שרלוונטי עבורו ותחסכו מאמץ מיותר.
את חלוקת המשימות רצוי לבצע כמובן לפני הכנס, בהתאם למי שעומד להשתתף בו ולתחומים שעליהם הוא אחראי. אפשרות אחרת היא להחליט מי הולך לאיזה מוקד בכנס או לארגן חמ"ל: נקודה מרכזית שבה ניתן להיפגש כדי להעביר עדכונים ומידע בין אחד לשני.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
5. הכנת שיעורי בית
אף אחד מהטיפים לעיל לא רלוונטי אם לא תדעו מראש מה אתם מנסים להשיג. בשביל לדעת את זה תצטרכו להכין שיעורי בית, אפילו אם על פניו מדובר בהשקעה לא משתלמת של זמן ומשאבים. זכרו שריגול עסקי דורש הכנה מוקדמת ושהוא נמדד רק אחרי תקופת זמן מסוימת.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
