Visual Layer
צילום: Visual Layer

חברת Visual Layer גייסה 7 מיליון דולר

החברה פיתחה פלטפורמת ענן שעושה סדר במאגרי נתונים ויזואליים ענקיים ומסייעת לאמן מודלים של בינה מלאכותית; הפיתרון שלה הושק תחילה ככלי קוד פתוח והגיע ל-200,000 משתמשים תוך שנה בלבד

דור עצמון |

הסטארט-אפ הישראלי Visual Layer, שפיתח פלטפורמת ענן לארגון יעיל של מאגרי נתונים ויזואליים המשמשים לאימון מודלים של בינה מלאכותית, נחשף לראשונה עם גיוס סיד של 7 מיליון דולר בהובלת הקרנות Madrona ו-Insight Partners.

בחברה אומרים כי הפתרון שלה, שהיה זמין תחילה כקוד פתוח בשם fastdup, צבר תאוצה בקרב חברות ומפתחים והגיע ליותר מ-200,000 משתמשים תוך שנה בלבד. על רקע הגיוס, החברה מתכננת להמשיך ולשכלל את יכולות הפלטפורמה ולבסס את המודל העסקי, במסגרתו תציע שירותיה לעסקים ולתאגידים (B2B).

Visual Layer הוקמה ב-2022 על ידי ד"ר דני ביקסון, מנכ"ל החברה; ד"ר אמיר אלוש, סמנכ"ל הטכנולוגיות; ופרופ' קרלוס גסטרין, המדען הראשי. Visual Layer מעסיקה כיום כ-15 עובדים במטה החברה בתל אביב וצפויה להמשיך ולגייס כוח אדם במהלך החודשים הקרובים.

עפ"י החברה, מחקר מצא כי מאגרי הנתונים של חברות ותאגידים מבוססים על קרוב ל-90% של unstructured data, אך רק 18% מהארגונים יודעים לתרגם את המידע שנאגר לערך עסקי. הסיבה לכך היא שסינון הנתונים הוא תהליך ארוך ומסועף, הדורש מצוותי הפיתוח להשקיע זמן רב ומשאבים בסיווג הדאטה ובהפקת התובנות. האתגר רק מתעצם כאשר מדובר בתוכן ויזואלי; ארגונים כיום מאחסנים מיליארדי תמונות וסרטונים בעלות גבוהה, שאינם נמצאים בשימוש אך היו יכולים לסייע משמעותית לבניית מודלים טכנולוגיים מתקדמים. חוקרים ומהנדסים בתחום הראייה הממוחשבת שעוסקים באימון בינה מלאכותית, לרבות מודלים של Generative AI, יודעים כי ביצועי המודלים הם פועל יוצא של איכות הנתונים – מודל AI מוצלח הוא כזה המתבסס על מאגר נתונים "נקי", שעבר תהליכי סינון, זיהוי חריגות, הסרת כפילויות, תיוג התכנים וכיוצא בזה.

החברה פיתחה פלטפורמת ענן שנועדה לאפשר לחברות לארגן במהירות וביעילות את מאגרי המידע הויזואלי העצומים שעומדים לרשותם, וכך להפיק מהם ערך עסקי מידי. החברה מסדרת, מתייגת ומנקה את מאגרי הנתונים בזמן קצר ומחליפה תהליך ידני שעלול לקחת זמן רב. כעת, החברה הפכה אותו לפתרון ענן רחב יותר, שיאפשר למדענים, מהנדסים וצוותי למידת מכונה לבנות ולאמן מודלים איכותיים בעלות נמוכה יותר – וכבר משמש שורת חברות Fortune 500 מתעשיות הפיננסים, הקמעונאות ועוד.

ד"ר דני ביקסון, מייסד-שותף ומנכ"ל, Visual Layer: "חברות וארגונים ברחבי העולם נאבקים עם כמויות אדירות של נתונים – ותכנים ויזואליים הם הדאטה המורכב והמאתגר ביותר לניהול. הבנת המידע, סיווג הנתונים והניהול שלהם הם חלק אינטגרלי מהבנייה של שירותים משמעותיים עבור חברות במגוון תעשיות, החל מקמעונאות ועד למכוניות אוטונומיות. בלית ברירה, הארגונים נאלצים לפתח פיתרונות פנימיים, בעלות יקרה ותוך בזבוז זמן יקר, מכיוון שאין תשתית שעוזרת להם לעשות סדר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אייפון מתקפל, ג'ון פרוספראייפון מתקפל, ג'ון פרוספר

יוטיובר חשף את האייפון המתקפל - כמה זה הולך לעלות?

אחרי שנים של שמועות, הדלפה חדשה מרמזת שאפל מרגישה שהשוק סוף סוף בשל; ג’ון פרוסר, שכבר הסתבך עם אפל בעבר, מפרסם הדמיות מפורטות של האייפון המתקפל

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אפל

אפל עדיין לא אמרה מילה רשמית, אבל בעולם שבו הדלפות חזקות כמעט כמו הכרזות קשה לשמור על דברים בסוד. ג’ון פרוסר, אחד היוטיוברים הכי שנויים במחלוקת סביב אפל, פרסם בערב חג המולד סרטון עם הדמיות תלת-ממד של מה שהוא מציג כאייפון המתקפל הראשון. לא ספוקולציה, עיצוב מגובש, עם מידות, מצלמות, עובי ופרטים שמרגישים קרובים מדי למציאות.


ההדלפה של ג'ון פרוספר - האייפון המתקפל:

החשיפה הזו מגיעה ברגע מעניין לשוק. מכשירים מתקפלים קיימים כבר כמעט שבע שנים, אבל למרות ההייפ, הם עדיין מהווים כ-1.6% בלבד ממכירות הסמארטפונים בעולם. ועדיין, משהו מתחיל לזוז. תחזיות כבר מדברות על צמיחה של כ-30% במכירות מתקפלים בשנה הקרובה, ויש לא מעט אנליסטים שסבורים שאפל יכולה להיות הטריגר שיעביר את הקטגוריה משוליים למיינסטרים.

אפל עושים את מה שאחרים עושים - יותר טוב

אפל כמעט אף פעם לא הראשונה. היא לא הייתה הראשונה בסמארטפונים, לא בנגני מוזיקה, ולא בשעונים חכמים. אבל כשהיא נכנסת, היא בדרך כלל מנסה לפתור בעיות בסיסיות, לא רק לשכפל מוצר קיים. במקרה של מתקפלים, הבעיות האלה מוכרות: יש קפל בולט במסך, חשש מעמידות לאורך זמן, פשרות בעובי, בסוללה וגם בחוויה היומיומית.

לפי פרוסר והדלפות נוספות שמסתובבות, האייפון המתקפל של אפל צפוי להגיע בפורמט של "ספר". מסך חיצוני בגודל 5.5 אינץ’, עם חור למצלמת סלפי, ומסך פנימי רחב של 7.8 אינץ’, שגם בו יש מצלמה קדמית. בגב המכשיר מופיע מערך צילום כפול על בליטה מאורכת, עיצוב שמזכיר מאוד את קו ה-Air, עם פלאש בצד הנגדי. העיצוב הכללי רחב יותר מגבוה, גם כשהמכשיר סגור וגם כשהוא פתוח, משהו שמבדיל אותו מהגישה של סמסונג בדגמי ה-Z Fold.

הנתון שהכי מסקרן זה העובי. לפי ההדלפה, המכשיר יהיה בעובי של כ-9 מ"מ כשהוא סגור, כלומר כ-4.5 מ"מ לכל צד. זה דק מאוד, אפילו ביחס לסטנדרטים של אפל, ודק יותר מה-iPhone Air, שכבר היום מרגיש כמעט על גבול הפיזיקה. כדי להגיע לממדים כאלה, אפל לפי הדיווחים משתמשת בציר מתקדם במיוחד, שמשלב פלדת אל־חלד וטיטניום, עם רכיבים מסגסוגת “מתכת נוזלית”, חומר שחזק משמעותית מטיטניום רגיל ומאפשר שטיחות טובה יותר של המסך.

אייפון מתקפל, ג'ון פרוספראייפון מתקפל, ג'ון פרוספר

יוטיובר חשף את האייפון המתקפל - כמה זה הולך לעלות?

אחרי שנים של שמועות, הדלפה חדשה מרמזת שאפל מרגישה שהשוק סוף סוף בשל; ג’ון פרוסר, שכבר הסתבך עם אפל בעבר, מפרסם הדמיות מפורטות של האייפון המתקפל

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אפל

אפל עדיין לא אמרה מילה רשמית, אבל בעולם שבו הדלפות חזקות כמעט כמו הכרזות קשה לשמור על דברים בסוד. ג’ון פרוסר, אחד היוטיוברים הכי שנויים במחלוקת סביב אפל, פרסם בערב חג המולד סרטון עם הדמיות תלת-ממד של מה שהוא מציג כאייפון המתקפל הראשון. לא ספוקולציה, עיצוב מגובש, עם מידות, מצלמות, עובי ופרטים שמרגישים קרובים מדי למציאות.


ההדלפה של ג'ון פרוספר - האייפון המתקפל:

החשיפה הזו מגיעה ברגע מעניין לשוק. מכשירים מתקפלים קיימים כבר כמעט שבע שנים, אבל למרות ההייפ, הם עדיין מהווים כ-1.6% בלבד ממכירות הסמארטפונים בעולם. ועדיין, משהו מתחיל לזוז. תחזיות כבר מדברות על צמיחה של כ-30% במכירות מתקפלים בשנה הקרובה, ויש לא מעט אנליסטים שסבורים שאפל יכולה להיות הטריגר שיעביר את הקטגוריה משוליים למיינסטרים.

אפל עושים את מה שאחרים עושים - יותר טוב

אפל כמעט אף פעם לא הראשונה. היא לא הייתה הראשונה בסמארטפונים, לא בנגני מוזיקה, ולא בשעונים חכמים. אבל כשהיא נכנסת, היא בדרך כלל מנסה לפתור בעיות בסיסיות, לא רק לשכפל מוצר קיים. במקרה של מתקפלים, הבעיות האלה מוכרות: יש קפל בולט במסך, חשש מעמידות לאורך זמן, פשרות בעובי, בסוללה וגם בחוויה היומיומית.

לפי פרוסר והדלפות נוספות שמסתובבות, האייפון המתקפל של אפל צפוי להגיע בפורמט של "ספר". מסך חיצוני בגודל 5.5 אינץ’, עם חור למצלמת סלפי, ומסך פנימי רחב של 7.8 אינץ’, שגם בו יש מצלמה קדמית. בגב המכשיר מופיע מערך צילום כפול על בליטה מאורכת, עיצוב שמזכיר מאוד את קו ה-Air, עם פלאש בצד הנגדי. העיצוב הכללי רחב יותר מגבוה, גם כשהמכשיר סגור וגם כשהוא פתוח, משהו שמבדיל אותו מהגישה של סמסונג בדגמי ה-Z Fold.

הנתון שהכי מסקרן זה העובי. לפי ההדלפה, המכשיר יהיה בעובי של כ-9 מ"מ כשהוא סגור, כלומר כ-4.5 מ"מ לכל צד. זה דק מאוד, אפילו ביחס לסטנדרטים של אפל, ודק יותר מה-iPhone Air, שכבר היום מרגיש כמעט על גבול הפיזיקה. כדי להגיע לממדים כאלה, אפל לפי הדיווחים משתמשת בציר מתקדם במיוחד, שמשלב פלדת אל־חלד וטיטניום, עם רכיבים מסגסוגת “מתכת נוזלית”, חומר שחזק משמעותית מטיטניום רגיל ומאפשר שטיחות טובה יותר של המסך.