אחרי מנועי ה-AI - זה הדבר הבא בעולם הטכנולוגיה
העולם הדיגיטלי, שעבר מהפכה בעקבות מנועי ה-AI שהשיקו חברות טכנולוגיה, עומד בפני שינוי עמוק נוסף - עם כניסתם של סוכני AI. מדובר במערכות בינה מלאכותית שמיועדות לבצע משימות אונליין בשמנו, כמו קניות, ניהול משימות, ואפילו קבלת החלטות מורכבות. בזמן שחברות כמו OpenAI, מיקרוסופט ואנטרופיק מתחרות על פיתוח הכלים המתקדמים ביותר בתחום, ברור שהטכנולוגיה הזו משנה את כללי המשחק כבר עכשיו.
סוכני AI הם מערכות מתקדמות המיועדות לייעל את חיי המשתמשים על ידי ביצוע משימות אוטונומיות. מדובר ברובוטים חכמים שמתוכנתים לבצע פעולות יומיומיות, כמו חיפוש והשוואת מוצרים, ביצוע הזמנות, ניהול יומנים ואפילו ניהול מערכות מורכבות בארגונים. המטרה היא להקל על המשתמשים, לחסוך זמן ולשפר את קבלת ההחלטות.
סוכני ה-AI של OpenAI לבצע גם ניהול לוגיסטי צילום: ביזפורטל
OpenAI לדוגמה, פיתחה מערכת סוכנים חכמה שמשתמשת במודל GPT-4, המסוגלת לזהות העדפות משתמש, להשוות אלפי תוצאות, ולבצע החלטות רכישה אוטומטיות – הכל בתוך שניות ספורות. החברה הצהירה באחרונה כי הסוכנים שלה מסוגלים לבצע לא רק קניות פרטיות, אלא גם משימות עסקיות כמו ניהול לוגיסטי ושיפור מערכות שירות.
הפיתוחים המרכזיים של ענקיות הטכנולוגיה בתחום
OpenAI - מתמקדת בפיתוח סוכנים שמסוגלים לעבוד בפלטפורמות מרובות, לשלב בין מקורות מידע שונים ולהציע פתרונות אינטגרטיביים. כך לדוגמה, סוכני החברה כבר מציגים הצלחה בשיפור חוויית הקנייה באינטרנט: הם מנתחים ביקורות, משווים מחירים ובוחרים את המוצר המתאים ביותר לכל לקוח. בנוסף, החברה מדגישה את הפוטנציאל לשלב סוכנים במערכות ניהול לקוחות (CRM) ובמערכות פיננסיות.- סם אלטמן משתעשע: ה-ChatGPT הבא ייקרא 6-7
- אמזון חותמת על עסקה של 38 מיליארד דולר עם OpenAI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מיקרוסופט - הציגה את Copilot, מערכת סוכני AI מתקדמת שמובנית במוצרי האופיס שלה. המערכת מאפשרת לעובדים לייעל את עבודתם על ידי יצירת מסמכים, ניתוח נתונים ותכנון פרויקטים בצורה אוטומטית. בתחום הקניות, החברה מתכננת לחבר את Copilot לשירותים כמו Teams ואאוטלוק, כך שמשתמשים יוכלו לבצע קניות, לנהל פגישות ולסנכרן משימות בצורה חלקה.
אנטרופיק - פיתחה את קלוד, סוכן AI ייחודי שיכול "להשתלט" על מחשבים אישיים ולבצע דרכם משימות כמו חיפוש באינטרנט, פתיחת אפליקציות ואפילו שליחה של מיילים. המערכת מיועדת בעיקר לארגונים, אבל גם צרכנים פרטיים יכולים להשתמש בה לניהול חיים דיגיטליים.
גוגל - משקיעה רבות בפיתוח סוכני בינה מלאכותית במטרה לשפר את חוויית המשתמש ולהציע פתרונות חכמים במגוון תחומים. אחד הפיתוחים המרכזיים הוא ג'מיני (Gemini), מודל AI מתקדם המשלב יכולות עיבוד טקסט, תמונה, וידאו וקוד, ומיועד להשתלב במוצרים ושירותים של החברה. בנוסף, גוגל מפתחת את פרויקט ג'רוויס - מערכת AI שתוכל לבצע משימות מורכבות כמו הזמנת טיסות, עריכת קניות וביצוע מחקרים, באופן אוטונומי וללא התערבות אנושית. בכנס Google Cloud Next 2024 הציגה החברה את פלטפורמת הענן Vertex AI, המציעה מעל 130 מודלי AI לשימוש, בהם מודלים של גוגל עצמה כמו Gemini ומחולל התמונות Imagen 2.0, לצד מודלים של צד ג' כמו Claude 3.
- איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
- פיטנגו גייסה 300 מיליון דולר לקרנות טכנולוגיה ובריאות המשקיעות בשלבים מוקדמים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מהאופציה ועד ההנפקה: ESOP מבית הפניקס ו-Slice Global משיקות...
אמזון - משקיעה בסוכני AI שיכולים לנהל לוגיסטיקה במחסנים ובשירותי פריים.
מטא - מתמקדת בפיתוח סוכנים למדיה חברתית שיוכלו לנהל חשבונות, להציע פוסטים ולהגיב אוטומטית.
מה סוכני AI יכולים להציע לנו?
חיסכון בזמן ובמאמץ: סוכני AI יכולים לבצע משימות שבדרך כלל לוקחות שעות, בתוך שניות.
התאמה אישית גבוהה: היכולת ללמוד את העדפות המשתמש ולספק פתרונות שמותאמים באופן אישי.
ייעול כלכלי: יכולת השוואת מחירים ואיתור מבצעים שיכולים לחסוך עשרות אחוזים בהוצאות.
שיפור התפוקה: בארגונים, סוכנים יכולים לבצע אוטומציה של משימות מורכבות, כמו ניתוח נתונים, סידור לוחות זמנים וניהול מלאי.
מה החסרונות של סוכני AI?
אבטחת מידע ופרטיות: אחד החששות המרכזיים בתחום הוא אבטחת המידע האישי של המשתמשים. דליפות נתונים עלולות לחשוף את הרגלי הקנייה, פרטי תשלום ומידע רגיש נוסף.
תלות טכנולוגית: ככל שסומכים יותר על סוכנים, המשתמשים עלולים לאבד יכולות אישיות לניהול משימות, ואולי גם את המחשבה היצירתית ורעיונות חדשניים.
טעויות והטיה: אלגוריתמים לא מושלמים עלולים להציע פתרונות שאינם אידיאליים או מבוססים על נתונים מוטים.
- 4.Amizur Nachshoni 04/12/2024 18:28הגב לתגובה זוכמו בכל דבר בחיים... בכל דבר צריך את המינון שלו...
- 3.עולם מסובך יוצר מלחמות -תנו לחיות פשוט (ל"ת)עושה חשבון 04/12/2024 01:02הגב לתגובה זו
- 2.לא 04/12/2024 00:23הגב לתגובה זוצריך לראות את המוצר לדעת מה אני מזמין, לא שהוא יחליט בשבילי...
- 1.איתן 03/12/2024 18:25הגב לתגובה זושלא יהפכו לגוגל שאוסף עלינו מידע שלא בהכרח לטובתנו
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
