אחרי מנועי ה-AI - זה הדבר הבא בעולם הטכנולוגיה
העולם הדיגיטלי, שעבר מהפכה בעקבות מנועי ה-AI שהשיקו חברות טכנולוגיה, עומד בפני שינוי עמוק נוסף - עם כניסתם של סוכני AI. מדובר במערכות בינה מלאכותית שמיועדות לבצע משימות אונליין בשמנו, כמו קניות, ניהול משימות, ואפילו קבלת החלטות מורכבות. בזמן שחברות כמו OpenAI, מיקרוסופט ואנטרופיק מתחרות על פיתוח הכלים המתקדמים ביותר בתחום, ברור שהטכנולוגיה הזו משנה את כללי המשחק כבר עכשיו.
סוכני AI הם מערכות מתקדמות המיועדות לייעל את חיי המשתמשים על ידי ביצוע משימות אוטונומיות. מדובר ברובוטים חכמים שמתוכנתים לבצע פעולות יומיומיות, כמו חיפוש והשוואת מוצרים, ביצוע הזמנות, ניהול יומנים ואפילו ניהול מערכות מורכבות בארגונים. המטרה היא להקל על המשתמשים, לחסוך זמן ולשפר את קבלת ההחלטות.
סוכני ה-AI של OpenAI לבצע גם ניהול לוגיסטי צילום: ביזפורטל
OpenAI לדוגמה, פיתחה מערכת סוכנים חכמה שמשתמשת במודל GPT-4, המסוגלת לזהות העדפות משתמש, להשוות אלפי תוצאות, ולבצע החלטות רכישה אוטומטיות – הכל בתוך שניות ספורות. החברה הצהירה באחרונה כי הסוכנים שלה מסוגלים לבצע לא רק קניות פרטיות, אלא גם משימות עסקיות כמו ניהול לוגיסטי ושיפור מערכות שירות.
הפיתוחים המרכזיים של ענקיות הטכנולוגיה בתחום
OpenAI - מתמקדת בפיתוח סוכנים שמסוגלים לעבוד בפלטפורמות מרובות, לשלב בין מקורות מידע שונים ולהציע פתרונות אינטגרטיביים. כך לדוגמה, סוכני החברה כבר מציגים הצלחה בשיפור חוויית הקנייה באינטרנט: הם מנתחים ביקורות, משווים מחירים ובוחרים את המוצר המתאים ביותר לכל לקוח. בנוסף, החברה מדגישה את הפוטנציאל לשלב סוכנים במערכות ניהול לקוחות (CRM) ובמערכות פיננסיות.- אמזון בוחנת השקעה של כ־10 מיליארד דולר ב־OpenAI
- בזמן שמצמצתם: OpenAI שידרגה את יכולות עיבוד התמונה והמדעים של ChatGPT
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מיקרוסופט - הציגה את Copilot, מערכת סוכני AI מתקדמת שמובנית במוצרי האופיס שלה. המערכת מאפשרת לעובדים לייעל את עבודתם על ידי יצירת מסמכים, ניתוח נתונים ותכנון פרויקטים בצורה אוטומטית. בתחום הקניות, החברה מתכננת לחבר את Copilot לשירותים כמו Teams ואאוטלוק, כך שמשתמשים יוכלו לבצע קניות, לנהל פגישות ולסנכרן משימות בצורה חלקה.
אנטרופיק - פיתחה את קלוד, סוכן AI ייחודי שיכול "להשתלט" על מחשבים אישיים ולבצע דרכם משימות כמו חיפוש באינטרנט, פתיחת אפליקציות ואפילו שליחה של מיילים. המערכת מיועדת בעיקר לארגונים, אבל גם צרכנים פרטיים יכולים להשתמש בה לניהול חיים דיגיטליים.
גוגל - משקיעה רבות בפיתוח סוכני בינה מלאכותית במטרה לשפר את חוויית המשתמש ולהציע פתרונות חכמים במגוון תחומים. אחד הפיתוחים המרכזיים הוא ג'מיני (Gemini), מודל AI מתקדם המשלב יכולות עיבוד טקסט, תמונה, וידאו וקוד, ומיועד להשתלב במוצרים ושירותים של החברה. בנוסף, גוגל מפתחת את פרויקט ג'רוויס - מערכת AI שתוכל לבצע משימות מורכבות כמו הזמנת טיסות, עריכת קניות וביצוע מחקרים, באופן אוטונומי וללא התערבות אנושית. בכנס Google Cloud Next 2024 הציגה החברה את פלטפורמת הענן Vertex AI, המציעה מעל 130 מודלי AI לשימוש, בהם מודלים של גוגל עצמה כמו Gemini ומחולל התמונות Imagen 2.0, לצד מודלים של צד ג' כמו Claude 3.
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
אמזון - משקיעה בסוכני AI שיכולים לנהל לוגיסטיקה במחסנים ובשירותי פריים.
מטא - מתמקדת בפיתוח סוכנים למדיה חברתית שיוכלו לנהל חשבונות, להציע פוסטים ולהגיב אוטומטית.
מה סוכני AI יכולים להציע לנו?
חיסכון בזמן ובמאמץ: סוכני AI יכולים לבצע משימות שבדרך כלל לוקחות שעות, בתוך שניות.
התאמה אישית גבוהה: היכולת ללמוד את העדפות המשתמש ולספק פתרונות שמותאמים באופן אישי.
ייעול כלכלי: יכולת השוואת מחירים ואיתור מבצעים שיכולים לחסוך עשרות אחוזים בהוצאות.
שיפור התפוקה: בארגונים, סוכנים יכולים לבצע אוטומציה של משימות מורכבות, כמו ניתוח נתונים, סידור לוחות זמנים וניהול מלאי.
מה החסרונות של סוכני AI?
אבטחת מידע ופרטיות: אחד החששות המרכזיים בתחום הוא אבטחת המידע האישי של המשתמשים. דליפות נתונים עלולות לחשוף את הרגלי הקנייה, פרטי תשלום ומידע רגיש נוסף.
תלות טכנולוגית: ככל שסומכים יותר על סוכנים, המשתמשים עלולים לאבד יכולות אישיות לניהול משימות, ואולי גם את המחשבה היצירתית ורעיונות חדשניים.
טעויות והטיה: אלגוריתמים לא מושלמים עלולים להציע פתרונות שאינם אידיאליים או מבוססים על נתונים מוטים.
- 4.Amizur Nachshoni 04/12/2024 18:28הגב לתגובה זוכמו בכל דבר בחיים... בכל דבר צריך את המינון שלו...
- 3.עולם מסובך יוצר מלחמות -תנו לחיות פשוט (ל"ת)עושה חשבון 04/12/2024 01:02הגב לתגובה זו
- 2.לא 04/12/2024 00:23הגב לתגובה זוצריך לראות את המוצר לדעת מה אני מזמין, לא שהוא יחליט בשבילי...
- 1.איתן 03/12/2024 18:25הגב לתגובה זושלא יהפכו לגוגל שאוסף עלינו מידע שלא בהכרח לטובתנו
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
הונאה ברשת (AI)המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?
על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור
בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת.
צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים.
מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך TrueScontrol.
הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון.
- יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס- יצא ל"שרת" בעזה מהבית
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובדן אמון = אובדן הכנסות
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממש. עסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.
