MIFA7
צילום: יואב פולס

האם UMI עומדת לנער את סגמנט ה-7 מקומות עם דגמי MIFA7?

UMI השיקה את דגמי השבעה ושמונה מקומות החשמליים של מקסוס ה-MIFA7 וה MIFA9 במחירים שעשויים לשנות את שיווי המשקל גם בסגמנט של רכבי שבעה מקומות. 
יואב פולס | (1)
נושאים בכתבה MAXUS MIFA 7 MIFA 9 UMI

UMI יבואנית שברולט, קדילאק איסוזו ועוד, השיקה היום גם את דגמי MIFA של מותג מקסוס המיוצר על ידי SAIC.

SAIC מיוצגת בישראל על ידי קבוצת לובינסקי המייבאת את דגמי MG ועל ידי צ'יינה מוטורס ו'אוטו חן' המייבאים את דגמי מקסוס, שעד היום לא הותירו באמת חותם על השוק המקומי, למרות החיבוק החם של המותגים הסיניים על ידי הצרכן הישראלי. יש לי התחושה שהפעם עם דגמי MIFA ו UMI זה יהיה כבר שונה.

דגמי MIFA7 ו MIFA9 הם כלי רכב חשמליים עם שבעה מקומות ב MIFA7 ושתי גירסאות מושבים ב MIFA9 - שבעה מושבים או שמונה מושבים.

MIFA 7

ה MIFA7 הוא כאמור וואן חשמלי גדול מימדים עם אורך כולל של 4.9 מטר ובסיס גלגלים של 2.975 מטר. ל MIFA7 מנוע חשמלי בהספק של 245 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ המניעים את הגלגלים הקדמיים ומאיצים את הרכב מעמידה ל 100 קמ"ש בתוך 8.7 שניות.

ל MIFA7 שתי רמות גימור הנבדלות ביניהן גם באיבזור וגם בגודל הסוללה. דגם הכניסה ברמת גימור לקשרי מצוייד בסוללה בקיבולת 77Kwh וטווח של 410 ק"מ בתקן WLTP. דגם הפרימיום עם סוללה בקיבולת 90Kwh וטווח מוצהר של 480 ק"מ. שני הדגמים נטענים בטעינה איטית AC בקצב של 11Kw או טעינה מהירה DC בקצב של 130Kw.

לנהג מציעה ה MIFA7 איבזור כמקובל היום כמו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'', ומסך מולטימדיה בגודל זהה, לרבות חיבורים לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.  

בהיבטי איבזור מציעה ה MIFA7 איבזור מפנק כבר ברמת הכניסה עם תצורת מושבי קפטן בשורה השניה ושלושה מושבים בשורה השלישית, המציעה גם מרווח נדיב מאוד ליושבים מאחור, ריפודי עור סינטטי, ולא פחות משישה שקעי טעינה.

בהיבטי בטיחות נהנית ה MIFA7 ממערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות בכל הרמות, ציון איבזור בטיחות 7 וחמישה כוכבי בטיחות חשובים במבחן הבטיחות של ה EuroNcap.

הבשורה הגדולה באמת של ה MIFA7 היא המחיר, כאשר דגם הכניסה משווק במחיר של 215.0 אש"ח ואילו הדגם המפואר יותר משווק במחיר של 250.0 אש"ח.

MIFA 9

הדגם השני שהושק היום הוא האח הגדול יותר ה MIFA9, גם הוא חשמלי מלא עם אורך כולל של 5.27 מטר ובסיס גלגלים של 3.2 מטר מרשימים מאוד. ה MIFA9 משווקת בארבע גירסאות שונות החל מהקומפורט עם שמונה מושבים, לקשרי בתצורת שבעה מושבים או שמונה מושבים, ופרימיום עם שבעה מושבים בלבד.

ה MIFA9 נעזר באותו מנוע חשמלי עם 245 כ"ס ו 35.7 קג"מ. הסוללה כאן היא הגדולה יותר עם קיבולת של 90Kwh ונתוני טעינה של 11Kw / 120Kw לטעינה איטית / מהירה בהתאמה.  הטווח המוצהר עומד על 430 ק"מ לפי תקן WLTP.

גם ה MIFA9 נהנה איבזור נדיב ומפנק כבר ברמת הכניסה, כאשר לוח המחוונים הוא בגודל 7'' בלבד בכל רמות הגימור. רמת הגימור הגבוהה 'פרימיום' כבר שמה את הדגש על הנוסעים, עם מושבי קפטן הכוללים חימום ואיוורור, שמונה סוגי עיסוי, ומסך אישי לכל מושב לשליטה על הפונקציות השונות. גם ה MIFA9 נהנית מסט מערכות בטיחות אקטיביות מקיפות.

ה MIFA9 משווקת במחירים של 275.0 אש"ח רמת הגימור קומפורט, 305.0 אש"ח ללקשרי 8 מקומות, 315.0 אש"ח ללקשרי 7 מקומות ו 355.0 אש"ח לפרימיום.

אחריות ושירות

האחריות לשני הדגמים MIFA7 ו MIFA9 עומדת על 5 שנים או 100,000 ק"מ, ואילו האחריות על הסוללה עומדת על שמונה שנים או 200,000 ק"מ. מרווח הטיפולים עומד על 30,000 ק"מ או שנתיים, ולרשות הלקוחות 35 מרכזי שירות של UMI ברחבי הארץ.

מה אנחנו חושבים

דעתנו הצנועה - ה MIFA7 ברמת הכניסה יכולה לייצר שינוי משמעותי בשוק, ויש לה פוטנציאל הצלחה גדול. במחיר של 215.0 אש"ח מתכנסות כמה מכוניות שבעה מקומות שונות מאוד זו מזו, החל מ KGM רקסטון בגירסת 4X2 ומנוע טורבו דיזל, סקודה קודיאק החדש עם מנוע טורבו בנזין ברמת גימור אדוונס, ועכשיו ה MIFA7 שמציגה חלופה חשמלית באותו המחיר, וללא ספק הוצאות תפעול (דלק וטיפולים) נמוכות משמעותית משתי המתחרות.

יש לזכור כי המחירים הנקובים יתייקרו בוודאות ב 1.1.25 עם עליית המע"מ ל 18% ובהתאם לעליית המס על כלי רכב חשמליים שעלולה לטרוף את הקלפים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נדב 02/12/2024 10:26
    הגב לתגובה זו
    מנסיון העבר לא קונה מ - UMI רכב. קניתי מהם שברולט באחריות יצרן ויבואן, הרכב רק נכנס וייצא מהמוסך. קרוב ל-10-12 פעמים היה צריך לגרור למוסך. אחד המקרים ההזויים, שהרכב ייצא מהמוסך ובדרך הביתה נדלקו נורות התרעה. הגיע מנהל המוסך לבדוק, גם השאירו ברכב פלייר וגם לא תקנו את התקלה. גם בשביל להחליף אותו הם דרשו כסף. בקיצור, אני מהטעות שלי למדתי, לא קונה שברולט ולא קונה רכב מ- UMI & AVIS
טסלה מודל 3 חדש
צילום: טסלה

טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?

הרגולטור האמריקאי בוחן אם השחרור המכני בדגם הפופולרי מוסתר ולא מספיק ברור בזמן לחץ, ובמקביל נמשכת בחינה במודל Y סביב תקלות שמנטרלות פתיחה חשמלית

ליאור דנקנר |

הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים NHTSA פותחת בדיקה סביב מנגנון השחרור המכני של הדלתות בטסלה מודל 3. הבדיקה נוגעת לכ-179,071 רכבים משנת דגם 2022, והיא מגיעה אחרי בקשה רשמית לבחינת פגם שמעלה טענה מרכזית אחת, ידית החירום קיימת אבל בפועל היא מוסתרת, לא מסומנת מספיק, ולא אינטואיטיבית לאיתור כשיש לחץ. לבדיקה הזו יש משמעות על כל הדגם האמור לרבות רכבים מחוץ לארה"ב, גם בישראל. 

הטריגר הוא תלונה של בעל רכב מג׳ורג׳יה, קווין קלאוז, שמתאר אירוע חירום בשנת 2023 שבו התקשה לאתר במהירות את השחרור הידני. הוא טוען שהדלתות לא נפתחו, שהרכב החל לבעור, ושנאלץ לעבור למושב האחורי ולשבור חלון כדי להיחלץ. בהמשך הגיעו עדויות נוספות על בעיות דומות. בשלב הזה מדובר בבדיקה מקדמית שמטרתה להחליט אם יש בסיס לפתוח חקירת פגם מלאה, ולא בצעד שמוביל מיד לריקול.

כשעיצוב עתידני פוגש מציאות חירום

טסלה Tesla -0.03%   נשענת ברוב הדגמים על פתיחה אלקטרונית באמצעות כפתור ומנגנון חשמלי, לצד שחרור מכני שאמור לתת גיבוי כשאין מתח או כשיש תקלה. זה עובד חלק ביום יום, אבל בתאונה או שריפה, במיוחד אם יש ניתוק חשמל או פגיעה במערכת, כל אלפית שנייה חשובה, והחילוץ תלוי גם בדברים לכאורה קטנים כמו סימון ברור ותפעול אינטואיטיבי של המערכות המכניות. 

הבדיקה של NHTSA בוחנת לא רק את עצם קיום השחרור המכני, אלא את השאלה אם הוא נגיש וברור מספיק במצבים של לחץ, עשן, חושך או פציעה. בתוך זה נכנס גם ההיבט של נוסעים שלא מכירים את הרכב, או יושבים מאחור ולא יודעים איפה נמצא הגיבוי, אחרי הכל, מדובר ברכיב שמבחינה תפיסתית הוא קשה להבנה ופחות נגיש - הרי בפועל רוב חוויית הפתיחה ברכב בנויה על רכיב חשמלי אחד שמפסיק לעבוד אם אין מתח. אף אחד לא חושב מה נעשה אם לא יהיה חשמל ונהיה לכודים באוטו במצוקה. 


MGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברגMGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברג

התחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG

לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק שני קרוסאוברים חשמליים חדשים ומאובזרים.

ה MGS5 בסגמנט C-SUV במחיר של 149.0 אלף ש"ח

ה MGS6 בסגמנט D-SUV במחיר של 179.0 אלף ש"ח

יואב פולס |
נושאים בכתבה לובינסקי MGS5 MGS6

קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל השיקה הבוקר שני דגמי קרוסאובר חשמליים. שני הדגמים ה MGS5 וה – MGS6 מצטרפים לסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק היום כשלצידם מחיר תחרותי מעניין, רמת אבזור יחידה וציון מקסימלי במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap.

הדגם הראשון ה MGS5 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם אורך כולל של 4.476 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. העיצוב אינו פורץ דרך אולם נאה לכשעצמו. החומרים בתא הנוסעים נעימים למגע, ואיכות ההרכבה נראית לפחות באולם התצוגה כמצוינת. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

ה MGS5 משווקת ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת קילס מלא, מצלמת 360°, טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח ועוד. בתחום הבטיחות בו MG מצטיינת כבר שנים ה MGS5 לא שונה עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap וציון אבזור בטיחות 6 לפי הקריטריונים של 2026, ( או ציון אבזור בטיחות 7 לפי הקריטריונים של 2025).


MGS5 - קרוסאובר חשמלי C-SUV. צילום רונן טופלברג

ה MGS5 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 62.2Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 425 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw. ל S5 יכולות V2L בהספק של עד 6Kw.

ה MGS5 משווקת במחיר של 148,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים מטאליים בתוספת של 1888 ₪, וריפוד פנים בהיר בתוספת של 1555 ₪.