MIFA7
צילום: יואב פולס

האם UMI עומדת לנער את סגמנט ה-7 מקומות עם דגמי MIFA7?

UMI השיקה את דגמי השבעה ושמונה מקומות החשמליים של מקסוס ה-MIFA7 וה MIFA9 במחירים שעשויים לשנות את שיווי המשקל גם בסגמנט של רכבי שבעה מקומות. 
יואב פולס | (1)
נושאים בכתבה MAXUS MIFA 7 MIFA 9 UMI

UMI יבואנית שברולט, קדילאק איסוזו ועוד, השיקה היום גם את דגמי MIFA של מותג מקסוס המיוצר על ידי SAIC. SAIC מיוצגת בישראל על ידי קבוצת לובינסקי המייבאת את דגמי MG ועל ידי צ'יינה מוטורס ו'אוטו חן' המייבאים את דגמי מקסוס, שעד היום לא הותירו באמת חותם על השוק המקומי, למרות החיבוק החם של המותגים הסיניים על ידי הצרכן הישראלי. יש לי התחושה שהפעם עם דגמי MIFA ו UMI זה יהיה כבר שונה. דגמי MIFA7 ו MIFA9 הם כלי רכב חשמליים עם שבעה מקומות ב MIFA7 ושתי גירסאות מושבים ב MIFA9 - שבעה מושבים או שמונה מושבים.

MIFA 7

ה MIFA7 הוא כאמור וואן חשמלי גדול מימדים עם אורך כולל של 4.9 מטר ובסיס גלגלים של 2.975 מטר. ל MIFA7 מנוע חשמלי בהספק של 245 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ המניעים את הגלגלים הקדמיים ומאיצים את הרכב מעמידה ל 100 קמ"ש בתוך 8.7 שניות. ל MIFA7 שתי רמות גימור הנבדלות ביניהן גם באיבזור וגם בגודל הסוללה. דגם הכניסה ברמת גימור לקשרי מצוייד בסוללה בקיבולת 77Kwh וטווח של 410 ק"מ בתקן WLTP. דגם הפרימיום עם סוללה בקיבולת 90Kwh וטווח מוצהר של 480 ק"מ. שני הדגמים נטענים בטעינה איטית AC בקצב של 11Kw או טעינה מהירה DC בקצב של 130Kw. לנהג מציעה ה MIFA7 איבזור כמקובל היום כמו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'', ומסך מולטימדיה בגודל זהה, לרבות חיבורים לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.   בהיבטי איבזור מציעה ה MIFA7 איבזור מפנק כבר ברמת הכניסה עם תצורת מושבי קפטן בשורה השניה ושלושה מושבים בשורה השלישית, המציעה גם מרווח נדיב מאוד ליושבים מאחור, ריפודי עור סינטטי, ולא פחות משישה שקעי טעינה. בהיבטי בטיחות נהנית ה MIFA7 ממערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות בכל הרמות, ציון איבזור בטיחות 7 וחמישה כוכבי בטיחות חשובים במבחן הבטיחות של ה EuroNcap. הבשורה הגדולה באמת של ה MIFA7 היא המחיר, כאשר דגם הכניסה משווק במחיר של 215.0 אש"ח ואילו הדגם המפואר יותר משווק במחיר של 250.0 אש"ח.

MIFA 9

הדגם השני שהושק היום הוא האח הגדול יותר ה MIFA9, גם הוא חשמלי מלא עם אורך כולל של 5.27 מטר ובסיס גלגלים של 3.2 מטר מרשימים מאוד. ה MIFA9 משווקת בארבע גירסאות שונות החל מהקומפורט עם שמונה מושבים, לקשרי בתצורת שבעה מושבים או שמונה מושבים, ופרימיום עם שבעה מושבים בלבד. ה MIFA9 נעזר באותו מנוע חשמלי עם 245 כ"ס ו 35.7 קג"מ. הסוללה כאן היא הגדולה יותר עם קיבולת של 90Kwh ונתוני טעינה של 11Kw / 120Kw לטעינה איטית / מהירה בהתאמה.  הטווח המוצהר עומד על 430 ק"מ לפי תקן WLTP. גם ה MIFA9 נהנה איבזור נדיב ומפנק כבר ברמת הכניסה, כאשר לוח המחוונים הוא בגודל 7'' בלבד בכל רמות הגימור. רמת הגימור הגבוהה 'פרימיום' כבר שמה את הדגש על הנוסעים, עם מושבי קפטן הכוללים חימום ואיוורור, שמונה סוגי עיסוי, ומסך אישי לכל מושב לשליטה על הפונקציות השונות. גם ה MIFA9 נהנית מסט מערכות בטיחות אקטיביות מקיפות. ה MIFA9 משווקת במחירים של 275.0 אש"ח רמת הגימור קומפורט, 305.0 אש"ח ללקשרי 8 מקומות, 315.0 אש"ח ללקשרי 7 מקומות ו 355.0 אש"ח לפרימיום.

אחריות ושירות

האחריות לשני הדגמים MIFA7 ו MIFA9 עומדת על 5 שנים או 100,000 ק"מ, ואילו האחריות על הסוללה עומדת על שמונה שנים או 200,000 ק"מ. מרווח הטיפולים עומד על 30,000 ק"מ או שנתיים, ולרשות הלקוחות 35 מרכזי שירות של UMI ברחבי הארץ.

מה אנחנו חושבים

דעתנו הצנועה - ה MIFA7 ברמת הכניסה יכולה לייצר שינוי משמעותי בשוק, ויש לה פוטנציאל הצלחה גדול. במחיר של 215.0 אש"ח מתכנסות כמה מכוניות שבעה מקומות שונות מאוד זו מזו, החל מ KGM רקסטון בגירסת 4X2 ומנוע טורבו דיזל, סקודה קודיאק החדש עם מנוע טורבו בנזין ברמת גימור אדוונס, ועכשיו ה MIFA7 שמציגה חלופה חשמלית באותו המחיר, וללא ספק הוצאות תפעול (דלק וטיפולים) נמוכות משמעותית משתי המתחרות. יש לזכור כי המחירים הנקובים יתייקרו בוודאות ב 1.1.25 עם עליית המע"מ ל 18% ובהתאם לעליית המס על כלי רכב חשמליים שעלולה לטרוף את הקלפים.  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נדב 02/12/2024 10:26
    הגב לתגובה זו
    מנסיון העבר לא קונה מ - UMI רכב. קניתי מהם שברולט באחריות יצרן ויבואן, הרכב רק נכנס וייצא מהמוסך. קרוב ל-10-12 פעמים היה צריך לגרור למוסך. אחד המקרים ההזויים, שהרכב ייצא מהמוסך ובדרך הביתה נדלקו נורות התרעה. הגיע מנהל המוסך לבדוק, גם השאירו ברכב פלייר וגם לא תקנו את התקלה. גם בשביל להחליף אותו הם דרשו כסף. בקיצור, אני מהטעות שלי למדתי, לא קונה שברולט ולא קונה רכב מ- UMI & AVIS
מוניות
צילום: תמר מצפי

נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?

תעריפי הנסיעה במוניות לא עודכנו ובנתב"ג חסרות מוניות: הנהגים מאיימים בשביתה כללית, האם הגיע הזמן שהאוצר יאיים בחזרה - נכניס לכאן את אובר!

רן קידר |
נושאים בכתבה מונית נתב"ג

מי שנחת בישראל בשבוע האחרון בנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) ודאי שם לב לתורים ארוכים של נוסעים שמחכים למונית, אך המוניות עצמן מגיעות בטפטוף. הנסיעות הבין עירוניות פשוט לא משתלמות יותר לנהגים במיוחד מנתב"ג והם מעדיפים לוותר עליהן לטובת נסיעות קצרות ומכניסות יותר באזורים עירוניים.

לפני כשש שנים עודכנו תעריפי המוניות בפעם האחרונה ומאז הפכה הנסיעה הארוכה לפחות כדאית כלכלית לנהגים. התוצאה? נהגים רבים בוחרים להישאר באזורי המטרופולינים והשירות לשדה התעופה נפגע קשות. לאורך כל התקופה ארגוני נהגי המוניות דורשים עדכון מחירים מיידי אך משרד האוצר לא מקבל החלטה. יש הסכמות בין המשרדים הרלוונטיים אך ההצעה עדיין לא עברה. 

לפי ההצעה שסוכמה בין משרדי האוצר והתחבורה כל קילומטר לאחר הקילומטר ה-11 יתייקר בכ-1.75 שקלים בתנאי שהעלייה הכוללת לא תעלה על 16%. זוהי התייקרות משמעותית כשגם כך המחירים בשמיים. לדוגמה נסיעה מרמת גן לנתב"ג שמחירה כיום נע בין 140 ל-160 שקלים (תלוי בשעה ובתעריף) צפויה לעלות לאחר העדכון בין 155 ל-190 שקלים. במקביל נסיעה ארוכה יותר כמו מנתניה לנתב"ג (כ-54 ק"מ) שעולה כיום כ-250 שקלים תעלה לכ-280-310 שקלים.

למה המחירים המטורפים האלו? גם הוצאות שוטפות אכן התייקרו לרבות דלק, תיקונים וכו', וגם עלות הזמן של הנהג. אין שלא נסתכל על זה, העלות הגדולה היא שכר העבודה של הנהג וכנוסעים במונית במשך שעה, רק הזמן הוא במינימום 100 שקלים. יש חוסר הגיון בסיסי לנסוע במונית, אם יש תחבורה ציבורית זולה, אבל במקרים רבים אין תחב"צ ואין ברירה. הבעיה שמשרד התחבורה גם בולם כל התקדמות - שאלת השאלות היא מדוע איך אובר בארץ? זה היה חוסך סכומי עתק לנוסעים, אבל מעבר להסבר הפשוט לגבי הלובי של נהגי המוניות, יש בארץ רגולציה כבדה על נהגי מוניות ולהבדיל מהמנגנון של אובר, שבו ניתן להפוך לנהג פרילנס בפרוצדורה פשוטה, מבלי יותר מדי עלויות, בארץ הערכה גסה של עלויות היא כחצי מיליון שקל לפני שניתן לקחת את הנוסע הראשון, מנתב"ג או מכל מקום אחר. 

אמנם ההכשרה של נהגי מוניות אינה יקרה במיוחד, וניתן להעריך אותה בכ-15 אלף שקל, אבל ההמתנה לקורס עלולה לקחת מספר חודשים. החלק המשמעותי והיקר יותר הוא בראש ובראשונה "מספר", או במלים אחרות רישיון העסק לכלי רכב מסחרי להסעת נוסעים בתשלום. ניתן לסחור ב-"מספר", והעלות שלו לרכישת מספר היא כ-250 אלף שקל. כמובן שניתן להשכיר מספר קיים, אבל העלות תהיה כ-5000 שקל לחודש בממוצע. בנוסף, כלי הרכב עצמו חייב להיות לא יותר מ-12 חודשים על הכביש כשהוא נכנס לתפקד כמונית, וכך בעצם העלות להפעלת מונית היא גדולה לאין שיעור מאשר במדינות אחרות, שבהן ניתן לעבוד תוך יום עד שבוע, עם הוצאה של מאות בודדות של שקלים. 

סניף באדג'ט באיירפורט סיטי. ההצעה האטרקטיבית ביותר. קרדיט אתר באדג'טסניף באדג'ט באיירפורט סיטי. ההצעה האטרקטיבית ביותר. קרדיט אתר באדג'ט

השכרת רכב באוגוסט - פערי מחירים ופתרונות יצירתיים

לא כולם חייבים להחזיק רכב פרטי בבעלות או בעסקת ליסינג. ציבור גדול משתמש בחכמה בתחבורה ציבורית, ומשתמש ברכב 'פרטי' רק בעת הצורך. עבור קהל גדול זה מציעות חברות ההשכרה פתרונות שימושיים, אבל חיפוש באתרי החברות העלה פערי מחירים משמעותיים. בנוסף לחברות המסורתיות צומחת גם חברת GOTO המציעה פתרונות יצירתיים. 

יואב פולס |

השכרת רכב

חודשי הקיץ, החופש הגדול, יולי ואוגוסט הם לרוב תקופת ה "Vacances" של הישראלים, בדגש על המחצית השניה של אוגוסט. אם ביולי ותחילת אוגוסט עוד יש צהרונים, קייטנות, ועוד המצאות fsh שתשאירו את הקטנטנים בגן בתשלום נוסף, אזי המחצית השניה של אוגוסט היא נטו אתם והילדים.

רווקות ורווקים, זוגות ומשפחות, שלרוב מסתדרים ללא רכב ביומיום, מוצאים את עצמם עם צורך ברכב דווקא בסוף אוגוסט לטובת קפיצה קטנה לצפון או לאילת, וכאן כבר רוצים להיות ניידים וגמישים בתכניות, וזו שעתן הגדולה של חברות ההשכרה.

גם תיירות נכנסת, כרגע בעיקר בעלי זיקה חזקה לארץ, יהודים המתגוררים בחו"ל או ישראלים שעשו רילוקיישן מסיבות שונות, גם הם מוצאים את חודשי הקיץ (והחגים) כעונה המועדפת להגיע לארץ, וחלקם גם צריך רכב מושכר.

השכרת רכב היא פתרון מושלם למי שלא יכול להשאיל רכב מחבר / הורים / משפחה, או למי שרוצה להיות גמיש לחלוטין ללא 'טובות' מאיש.

אבל השכרת רכב היא לא אירוע זול, וטומנת בחובה הוצאות נוספות אם רוצים, כמו עלויות של נהג נוסף, עלויות דלק, מכשירי ניווט אם מישהו מבקש, כסא תינוק ועוד. על מנת לראות כמה עולה השכרת רכב דגמנו את מרבית אתרי החברות השונות הפועלות בתחום, לרבות אתרים האמורים לרכז עבורנו כמה וכמה הצעות.