עובדי הייטק
צילום: sigmund, unsplash

גיוסי ההון גדלו משמעותית בשלושת הרבעונים הראשונים למרות המלחמה

בתשעת החודשים הראשונים של 2024, היקף גיוסי ההון הגיע ל-7.22 מיליארד דולר, גידול של כ-32% לעומת התקופה המקבילה אשתקד
אדיר בן עמי | (1)
נושאים בכתבה גיוס הון הייטק

ההיי-טק הישראלי ממשיך להפגין חוסן ולצמוח על אף האתגרים הרבים שניצבים בפניו. לפי נתונים ראשוניים מדו"ח ההיי-טק Tech Review לרבעון השלישי של 2024, שפורסמו היום, היקף גיוסי ההון ברבעון השלישי עמד על 2.43 מיליארד דולר ב-99 סבבי גיוס, עלייה של 40% בהיקף ההון ו-8% במספר הסבבים לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

מיה אייזן-צפריר, מנכ"לית לאומיטק, התייחסה לנתונים החיוביים: "ההיי-טק הישראלי, שממשיך לפעול בצל המלחמה, מפגין חוסן ואף שומר על מגמת צמיחה מעודדת בהשוואה ל-2023. אנחנו שמחים על כך שלצד העסקאות הגדולות, רואים עלייה עקבית בגיוסי ההון ביתר העסקאות, רבעון אחר רבעון, מתחילת השנה."

על פי הדו"ח שפורסם על ידי IVC ולאומיטק, בתשעת החודשים הראשונים של 2024, היקף גיוסי ההון הגיע ל-7.22 מיליארד דולר, גידול של כ-32% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, בהשוואה לרבעון השני של 2024, נרשמה ירידה של 20% בהיקף גיוסי ההון ו-17% במספר הסבבים ברבעון השלישי.

בן קליין, מנכ"ל IVC, הדגיש את החוסן של ההיי-טק הישראלי: "אנו עוקבים מקרוב אחר ההיי-טק הישראלי כבר מעל 25 שנה, ומעולם לא ראינו תנאים כה מאתגרים לחדשנות ולהשקעות. אל מול חוסר הוודאות, משמח להיווכח שהמשקיעים הזרים כמעט ולא שינו את היקף החשיפה שלהם ופעילותם נשארה בטווח שנצפה בשנים 2018–2019."

מגמה מעניינת נוספת היא השינוי בדומיננטיות של תחומים שונים. בעוד שברבעון הקודם תחום הסייבר היווה 62% מסך ההון שגויס, ברבעון השלישי היקף העסקאות בתחום זה הסתכם בכ-14% בלבד מסך כלל הגיוסים. גיוס ההון הבולט ברבעון היה של חברת Safe Superintelligence, שגייסה מיליארד דולר, המהווים כ-41% מהסך ההון שגויס ברבעון.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בוקר 01/10/2024 13:07
    הגב לתגובה זו
    ההיי-טק הישראלי ממשיך להפגין חוסן ולצמוח על אף האתגרים הרבים למרות איומי סרק של השמאל
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

יובל כהן פורטיסימו
צילום: שלומי יוסף

פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים

התמורה כ-100 מיליון שקל; פורטיסימו נערכת לרכישת השליטה בנטפים; הרכישות הגדולות בשנה האחרונה - סלקום וסטרטסיס 

רן קידר |
נושאים בכתבה פורטיסימו

קרן ההשקעות פורטיסימו רוכשת מאבי בר יהודה את חברת קולפלו (Callflow), שפיתחה את מערכת ניהול התורים MyVisit  תמורת כ-100 מיליון שקל.

קולפלו, שפועלת בתחום ניהול תורים, תהליכי שירות לקוחות ואופטימיזציה רב-ערוצית, מפעילה מערכות קביעת התורים במשרדי ממשלה לחידוש רישיונות נהיגה, הוצאת דרכונים ותעודות זהות, וכן לניהול תורים בקופות חולים, בנקים ועוד. ברחבי העולם, פועלת החברה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמדוקס ומיקרוסופט, ומספקת פתרונות מתקדמים ללקוחות גלובליים דוגמת רשת בתי המרקחת Boots הבריטית וענקית התקשורת AT&T האמריקאית. עם זאת, ההצלחה היא חלקית ופורטיסימו סבורה שניתן לקחת את החברה למקום גבוה יותר.  

מסע של שני עשורים: מהתורים הידניים לפלטפורמה גלובלית

הסיפור של קולפלו מתחיל בצורך בסיסי שהיה נפוץ בתחילת שנות האלפיים: ניהול תורים ידני, איטי ולא יעיל, שהוביל לתורים אינסופיים ולתסכול ציבורי רחב היקף. אבי בר יהודה, יזם פיתוח של מערכת שכללה ניהול יומנים דינמיים, ניטור זמינות נציגים בזמן אמת, חלוקת עומסים אוטומטית וניתוח מתקדם של נתונים על זמני המתנה. כיום, מגוון המוצרים התרחב כולל את Q-Flow לניהול תורים רב-ערוצי, Q-Place להזמנת מקומות ו-Q-Shift לניהול משמרות עובדים.

פורטיסימו, קרן פרייבט אקוויטי מהמובילות בישראל עם נכסים מנוהלים בשווי של 2.7 מיליארד דולר, רואה בקולפלו נכס אסטרטגי מרכזי להרחבת נוכחותה בתחום התוכנה לשירותי לקוחות - תחום שצומח בקצב שנתי מרשים של כ-15% ברחבי העולם, על פי דוחות שוק עדכניים.

הקרן צפויה להשקיע בקולפלו כדי להאיץ את הצמיחה הבינלאומית, כולל הרחבה משמעותית בשוק האמריקאי והאירופאי, ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לניתוח התנהגות לקוחות וחיזוי מגמות.

פורטפוליו החברות הנוכחי של פורטיסימו כולל מעל 50  חברות, עם דגש מובהק על טכנולוגיה ותעשייה. בין ההשקעות הבולטות ניתן למנות את ריווחית בתחום התוכנה הפיננסית, פריוריטי שנמכרה חלקית לבלקסטון בשווי מרשים של 800 מיליון דולר ב-2024, וכן את Titan Security, Gigaspaces ו-Incredibuild.