כמעט מביך: מה שווי השוק של שחקני הנבחרת לעומת צרפת, בלגיה ואיטליה?
נבחרת ישראל תסגור בחודש הבא את הסיבוב הראשון במסגרת מוקדמות ליגת האומות. אחרי ההפסדים לבלגיה (3:1) ואיטליה (2:1), הנבחרת של רן בן שמעון אמורה לסיים, אם לא יהיו הפתעות מיוחדות, עם אפס נקודות אחרי הסיבוב הראשון.
הדברים שאמר אתמול רן בן שמעון, מתקבלים בהבנה מצד אחד, אבל מהצד השני - הם מעוררים תהיות. הנבחרת רשמה אתמול הפסד מינימלי, בעוד שהמאמן טען לבזבוזי זמן של האזורי. זו טענה שאמורה לעשות חסד על הנבחרת, אבל אולי היה מיותר להימנע ממנה. אנחנו זוכרים לא מעט משחקים שבהם הנבחרת הובילה על נבחרות קטנות ממנה ובדקות מסוימות בזבזה זמן. זה לא יכול להוות תירוץ. אף אחד לא הפחית את הנקודות ממאזנה אז, ואף אחד לא יעשה זאת כעת. הפערים בין הנבחרות הגדולות לקטנות מצטמצמים וישראל עדיין נותרה מאחור. אם בן שמעון ירשום הפסד מינימלי לצרפת, בסוף יזכרו לו שלא הביא נקודה בסיבוב הזה. זה לא מופרך, זו לא הפתעה ועדיין - ישראל לא צריכה לתרץ.
על מנת להבין את פערי הרמות בין ישראל לשאר הנבחרות בבית, צריך להבין מאיפה ההגרלה הזאת מגיעה: ישראל מדורגת בדרג A בגלל ההצלחה היחסית שלה בקמפיין הקודם ולכן היא משחקת עם אריות אירופה. לפי אתר Transfermarkt יש פער עצום בשווי השוק של השחקנים בין הנבחרות.
ישראל: שווי שוק - 76.2 מיליון אירו
אוסקר גלוך, שטעה אתמול בשער השני מוביל את הנבחרת עם שווי שוק של 25 מיליון אירו. מנור סולומון, שלאחרונה חזר מפציעה ומשחק בלידס ובנבחרת, שווה 13 מיליון אירו.
בן שמעון (אתר רשמי א.א.ק. לרנקה)
איטליה: 631.5 מיליון אירו
אלסנדרו בסטוני, בלם אינטר והנבחרת האיטלקית, שווה לבדו כמו הנבחרת שלנו - 70 מיליון אירו. השוער והקפטן ג'יאנלואיג'י דונארומה שווה 40 מיליון אירו בלבד, אבל ברור ששוער פריז סן ז'רמן, יחד עם שחקנים בכירים נוספים, יימכרו במחירים גבוהים יותר.צרפת: 1 מיליארד אירו
הטרי קולור מחזיקים בסגל שחקנים "זוטרים" ששווים בין 10-20 מיליון אירו, אבל רוב השחקנים הבכירים בסגל שווים כמובן הרבה יותר. מיותר לציין את קיליאן אמבפה ששווה 180 מיליון אירו - כמעט כפול מהנבחרת שלנו. ויליאם סאליבה, שמתפקד כבלם בארסנל, שווה לבדו 80 מיליון אירו - יותר מכל הנבחרת. גם במקרה של הסגל הצרפתי, חלק מהשחקנים שווים הרבה יותר.בלגיה: 507 מיליון אירו
ג'רמי דוקו, הקיצוני של מנצ'סטר סיטי מהפרמייר ליג, שווה לבדו 65 מיליון אירו - לא רחוק מהשווי של נבחרת ישראל כולה. לואיס אופנדה מלייפציג שווה 60 מיליון אירו, וקווין דה ברוינה 50 מיליון. רק להבין את סדרי הגודל - שווי השוק של שחקן ורבע בבלגיה, שווה יותר משווי השוק של כל הנבחרת שלנו.- מיזוג הענק בתעשיית הרכב יוצא לדרך ומה קרה היום לפני 35 שנה
- למה עשירים מכל העולם עוברים לאיטליה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.פעם שוויץ היתה ברמה שלנו, וראו איפה היא, איפה אנחנו.. (ל"ת)מרקוס 10/09/2024 10:21הגב לתגובה זו
- 2.לליטה 10/09/2024 09:45הגב לתגובה זוכי מבזבזים כספים על טיסות ומלונות
- 1.עוזי 10/09/2024 09:19הגב לתגובה זוגדולה בהחלט על הנבחרת אבל לא ניכר שהיו פערי רמות כאלה אתמול וזה כבוד גדול לנו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
