130 אלף ליש"ט לשבוע: המשכורת של כוכב צ'לסי מטריפה את אנגליה
Cole Palmer 2033.
— Chelsea FC (@ChelseaFC) August 13, 2024
שדרוג משמעותי
השכר של פאלמר לא היה רע בכלל – הוא הרוויח 80 אלף ליש"ט לשבוע – אך לפי דיווחים טריים מהלילה, הצעיר בן ה-22 ירוויח כ-130 אלף ליש"ט בשבוע. כעת, פאלמר השיג את מה שרצה – הוא הפך לאחד המשתכרים הגדולים בצ'לסי ולא רק זה – הוא יוכל להרוויח שכר הרבה יותר גבוה אם יעמוד בסעיפים מסוימים בחוזה – כמו מספר שערים או הישגים קבוצתיים, שהם זכיה באליפות או בגביע וכמובן – הוא יתוגמל לפי הישגים באירופה בעתיד. פאלמר עבר ממנצ'סטר סיטי לסטמפורד ברידג' בקיץ שעבר בהעברת ענק תמורת 42.5 מיליון ליש"ט. רבים הרימו גבה בהתחילה, וטענו כי לא בטוח שהוא שווה את הסכום הזה. זה קרה בעיקר בגלל חוסר הניסיון של פאלמר. אחרי היורו האחרון, הביקוש סביבו גדל ולכן צ'לסי החליטה לפתוח את החוזה שלו. עונת הבכורה של פאלמר עבור הבלוז הייתה כמעט היסטורית: הוא שבר את השיא של הבלגי אדן הזאר, עם הכי הרבה שערים ובישולים. מי שיכול לשחק גם כקשר התקפי וגם בכנף, אמר אתמול אחרי החתימה: "אני מאושר. השגתי הרבה בעונה הראשונה שלי כאן - ואני מקווה שאוכל להמשיך לחוות דברים גדולים במועדון הזה, הן ברמה האישית והן מבחינת הבאת הצלחות וגביעים לצ'לסי". פאלמר סיפק 25 שערים ו-15 בישולים ב-45 משחקים בכל המסגרות של צ'לסי עד היום. הוא הוכתר לשחקן העונה הצעיר בפרמיירליג וגם לשחקן העונה של צ'לסי בקדנציה האחרונה. אחרי שאפילו פפ גווארדיולה הודה בשנה שעברה שהוא מעולם לא רצה שיעזוב, חובת ההוכחה כעת היא עליו.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
