סטרטאפ ה-AI של אילון מאסק השיק גרסה חדשה לגרוק
סטרטאפ הבינה המלאכותית של היזם אילון מאסק xAI השיק גרסה חדשה של הצ'טבוט שלו גרוק, אבל נראה שגם העדכון האחרון עדיין לא מספיק בשביל שהחברה תוכל להוות איום למיקרוסופט וגוגל בשוק הבינה המלאכותית הג'נרטיבית.
לפי xAI, גרוק 2 הוא היורש של הצ'טבוט שהחברה שחררה בחודש נובמבר והוא יהיה זמין במצב בדיקה למנויים ברשת החברתית X. הצ'טבוט צפוי להיות זמין למפתחים מאוחר יותר החודש. "אנו נרגשים לשחרר גרסה מוקדמת של גרוק 2, זהו צעד משמעותי קדימה מהגרסה הקודמת של גרוק 1.5 הכולל יכולות מוגבלות יותר בצ'ט, תכנות והיגיון", אמרה xAI.
החברה, אותה הקים מאסק בשנה שעברה, עדיין מפגרת מאחורי טכנולוגיית הבינה המלאכותית של חברות אחרות מבחינת מוצרים מסחריים וכללים. החידוש הבולט בגרוק 2 הוא היכולת לייצר תמונות AI. עם זאת, היכולות הללו מגיעות מטכנולוגיה שנוצרה על ידי סטרטאפ אחר שנקרא Black Forest Labs.
גוגל לעומת זאת הכריזה לאחרונה על יכולות AI חדשות שתשלב במכשירי הפיקסל שלה, הכוללות אפליקציית לייצור תמונות ואפליקציה הסורקת צילומי מסך ומושכת מהם את התוכן. בנוסף, גוגל ג'ימיני לייב, הצ'טבוט של החברה המופעל בעזרת הקול, הושק לכל מכשירי האנדרואיד של החברה השבוע בשפה האנגלית וגרסה למכשיריה של אפל צפויה להיות מושקת גם כן בקרוב.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בינתיים, OpenAI, הנתמכת על ידי מיקרוסופט, הובילה עד כה את הדרך בבינה מלאכותית ג'נרטיבית מאז ההשקה של ChatGPT בסוף 2022. לפי הערכות בוול-סטריט, החברה שווה כ-86 מיליארד דולר, הרבה יותר מהשווי המוערך של xAI שעומד על 24 מיליארד דולר.
OpenAI סיפקה תצוגות מקדימות ליכולות בינה מלאכותית שטרם הושקו לציבור, כולל מחולל טקסט לווידיאו שנקרא Sora ובחרה לבצע לשיפורים מצטברים למודל ה-GPT-4 שלה במקום להשיק גרסה חדשה לחלוטין.
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
