וול סטריט
וול סטריט
וול סטריט

נעילה חיובית בוול-סטריט; טאבולה קפצה ב-6%, הנפט איבד 2%

שלושת המדדים העיקריים סיימו את שבוע המסחר בעליות שערים, כאשר הנאסד"ק, ה-S&P 500 והדאו ג'ונס עלו ב-1%, 1.1% ו-1.6% בהתאמה. וול-סטריט עברה שבוע תנודתי במיוחד עם נפילה של הנאסד"ק ביום רביעי של יותר מ-3%. התנודתיות הזו צפויה להישאר איתנו עוד תקופה הודות לתקופת הבחירות והורדת הריבית הצפויה.

בוול-סטריט אופטימיים: האייפון החדש של אפל APPLE עשוי לקחת אותה לשיאים חדשים - האנליסטים והמשקיעים עדיין אופטימיים שהבינה המלאכותית תגדיל את ההכנסות של אפל משמעותית. עם זאת, קשיים בשוק הסיני עשויים להרוס להם את התוכניות. לראשונה האייפון אינו אחד מחמשת הסמארטפונים המובילים בסין

טסלה TESLA INC מקבלת עוד הורדת דירוג - למה המניה בקושי מגיבה? חברת הרכבים החשמליים נפלה לאחר הדוחות וקיבלה שורה של הורדות דירוג כתוצאה מכך. עם זאת, נראה שבוול-סטריט סבורים שהתוצאות לא היו כל כך נוראיות

לוותר על 23 מיליארד בשביל חברה בת 4? אם גוגל היתה מוכנה לשלם סכום כזה על סטארט אפ צעיר כמו WIZ, זה אומר שיש לו פוטנציאל להתברג בין חברות הסייבר המובילות בעולם, וזו ההזדמנות של מדינת ישראל לא ללכת שבי שוב אחרי אקזיט מכניס אלא לפרוס עליו חסות כדי שיהפוך לחברת ענק גלובלית.

הורדת הריבית עדיין אפשרית: מדד האינפלציה המועדף על הפד עם עלייה מתונה ביוני - מדד הליבה עלה ב-0.2% בחודש יוני, בהתאם לצפי וב-2.6% לשנה כולה, גבוה מהצפי של 2.5%; הסבירות להורדת ריבית בחודש ספטמבר עומדת כעת על 99.7%.

S&P 500 0.13%

נאסד"ק -0.21%

קיראו עוד ב"גלובל"

דאו ג'ונס 0.16%

BITCOIN 1.61%

  • טרם החל המסחר הרציף

מאקרו

וורן באפט לא מאמין בקריפטו - אבל עדיין עושה ממנו כסף - ברקשייר BERKSHIRE HATHAWAY B  הרוויחה מאות מיליוני דולרים השנה מהחזקותיה בבנק דיגיטלי בברזיל, שמאפשר ללקוחותיו למשוך ביטקוין, איתריום וסולנה מהחשבון שלהם.

יוליוס בר: "יש פער גדול בין ההכנסות להוצאות בתחום הבינה המלאכותית" בבנק ניהול העושר יוליוס בר מצביעים על הפער הגדול בין ההכנסות להוצאות בתחום הבינה המלאכותית, אך לא ממליצים לשנות פויזיציות קיימות: "אנו ממליצים למשקיעים לשמור על עמדתם הנוכחית בזכות המשך ההשקעות בתחום".

פרישת ביידן צבעה את החוזים העתידיים על מניות בארה"ב בירוק אחרי שירדו ביום שישי, החוזים על הדאו ג'ונס, S&P 500 ונאסד"ק רושמים היום עליות. תשואות האג"ח עלו גם כן, ואילו הביטקוין ירד לזמן קצר ואז התייצב.

האינדיקטור של וורן באפט מאותת על ירידות ב-S&P 500 - מה הסיבה? האינדיקטור ראה הצלחות בעבר והצליח לחזות משברים כמו בועת הדוט קום, עם זאת, בוול-סטריט סבורים כי לא בטוח שהאינדיקטור עוד רלוונטי היות ואנחנו בכלכלה שונה מבחינה מבנית.

 

מניות במרכז

מניית 3M 3M COMPANY זינקה ב-20% הודות לדוחות חזקים - החברה רשמה רווח למניה של 1.93 דולר על הכנסות של 6 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 1.68 דולר על הכנסות של 5.9 מיליארד דולר

מניית קראודסטרייק CROWDSTRIKE ירדה קלות, לאחר שעלתה במסחר המוקדם בעקבות הודעת המנכ"ל, ג'ורג' קורץ, כי יותר מ-97% ממערכות האבטחה של החברה חזרו לעבוד לאחר הקריסה בשבוע שעבר. עם זאת, מניית החברה בקצב לירידה של 17% בשבוע.

מניות השבבים אנבידיה NVIDIA CORP , ברודקום BROADCOM INC , AMD ADVANCED MICRO DEVICES , קוואלקום QUALCOMM INC -1.33% ומיקרון MICRON TECHNOLOGY נסחרו בעליות שערים של עד 2% לאחר שיצרניות השבבים מנסות להתאושש מעט מהירידות האחרונות.

מניית חברת ההנעלה Deckers Outdoors  DECKERS OUTDOOR CORP זינקה ב-6% לאחר שהחברה דיווחה על עלייה ברווחים והכנסות ברבעון הראשון. הרווח למניה עמד על 4.52 דולר, בעוד ההכנסות עמדו על על 825 מיליון דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 3.48 דולר על הכנסות של 808 מיליון דולר.

OpenAI מכריזה על מנוע חיפוש חדש - אלפאבית ירדה אמש בתגובה ב-3% - החשש הגדול של המשקיעים בגוגל הופך למציאות. OpenAI פועלת על מנת להתרחב רשמית לשוק החיפוש

הסיבה לירידות במובילאיי? ספקית החלקים שהזהירה מחולשה בשוק הרכב - היצרנית הגדולה של כריות אוויר וחגורות בטיחות אמרה שהיא רואה כעת צמיחה אורגנית במכירות לשנה כולה של 2%, ירידה מ-5% קודם לכן

וורן באפט ממשיך למכור מניות של בנק אוף אמריקה BANK OF AMERICA - המשקיע האגדי ממשיך למכור דרך החברה שלו, ברקשייר האת'ווי, מניות של בנק אוף אמריקה ומוכר כמעט 19 מיליון מניות עבור 800 מיליון דולר. ברקשייר מחזיקה כעת ב-980 מיליון מניות של הבנק והנתח שלה שווה בערך 41 מיליארד דולר.

 

הישראליות בוול סטריט

סולאראדג' סולאראדג' עלתה קלות, לאחר עלייה של 9% אמש בעקבות דיווח על שיתוף פעולה עם חברת קראקן טכנולוגיות.

הכישלון הגדול של מורי ארקין - סולג'ל סול ג'ל , קרסה אתמול ב-30%, לאחר שהכריזה על חתימה על שישה הסכמים בלעדיים למכירה של  TWYNEO ו-EPSOLAY באירופה ודרום אפריקה. עם זאת, היום היא נסחרה בעליות של 11%.

לצד זאת, צ'ק פוינט  צ'ק פוינט דיווחה השבוע על תוצאות בהתאם לצפי ועדכנה כי מצאה מנכ"ל חדש - נדב צפריר, מהמייסדים של קרן Team8 ואחת מהדמויות הבולטות בתחום הסייבר יתחיל לכהן כמנכ"ל החברה החל מדצמבר הקרוב. מניית צ'ק פוינט עלתה ב-6%. ברבעון השלישי צ'ק פוינט צופה הכנסות של 632.5 מיליון דולר ורווח של 2.24 דולר למניה - בהתאם לצפי האנליסטים.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    לא להתקרב למניות תא35 רק פוטים קריסה (ל"ת)
    עמי פלדמן 27/07/2024 18:42
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אין מה לגעת במניות אצלנו ולא בנסדק (ל"ת)
    מיכאל ד. 27/07/2024 18:42
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    הגרף של תא 35 ושל הנסדק ניראה רע מתמיד (ל"ת)
    סמדר לוי 27/07/2024 14:30
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אנו בשורטנעך ת''א 35.שורט נסדק . שורט על מניות (ל"ת)
    שוקי 27/07/2024 14:29
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    תשכחו מעליות אצלנו. ובטח בארצות הברית (ל"ת)
    שוקי 27/07/2024 14:29
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לא לגעת בתא 35 ולא בהסדר .קריסה קריסה (ל"ת)
    עודד 27/07/2024 09:15
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    המנתח טכני צדק 26/07/2024 15:27
    הגב לתגובה זו
    בסוף הוא צדק רק שבתאריך הוא טעה ואת זה הוא צפה לפני חצי שמה בערך....כמו שעון מקולקל פעמים ביום הוא פוגע...בקיצור לך תעשה חמוצים עם הטכני....
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.