סיוה השיקה מעבד בינה מלאכותית חדש: מתי היא תראה הכנסות ממנו?
הטכנולוגיה של חברת סיוה סיוה הישראלית נמצאת ככל הנראה בלפחות אחד ממוצרי האלקטרוניקה שאתם מחזיקים. החברה הוותיקה, מתכננת רכיבי מוליכים למחצה ומספקת טכנולוגיות קישוריות אלחוטית וחישה חכמה, עבור מגוון מוצרי קצה החל ממכוניות, עובר בטלוויזיות טלפונים וכלה באוזניות אלחוטיות ושעונים חכמים.
בשנים האחרונות נכנסה החברה גם לתחום הבינה המלאכותית, באמצעות מעבד בשם NeuPro-Nano, אשר מיועד למוצרי בינה מלאכותית עבור מוצרי קצה (edgeAI). למעשה מדובר בבינה מלאכותית, שפועלת מחוץ לשרתים ולמרכזי הנתונים של ענקיות הטכנולוגיה. זה תחום מאד רחב שכולל בתוכו בין היתר מכוניות, בתים חכמים, מחשבים, טלפונים ומצורים לבישים (אוזניות, שעונים חכמים וכו'). סיוה, מציעה פתרונות עבור מעבדי בינה מלאכותית, או בשמם המקצועי NPU (neural processing unit), המיועדים למוצרי קצה שונים.
שלשום, הודיעה החברה על כניסה לסגמנט בתוך עולם הבינה המלאכותית עבור מוצרי קצה - TinyML. הסגמנט מתאפיין במודלים שרצים באופן מקומי, על מוצרים קטנים יחסית, בהספק קטן, מבלי להיעזר בגישה לזיכרון רחב יותר. כך לדוגמא, רכיב הבינה המלאכותית שרצים באופן מקומי ומתמיד על מכשירים סלולאריים, כמו זיהוי פנים או עוזרים אישיים כמו סירי נופל תחת ההגדרה של TinyML. דוגמא אחרת, הוא סינון הרעשים באוזניות אלחוטיות.
"כשאנחנו מסתכלים על גודל השוק, TinyML צפוי להפוך לשוק הגדול ביותר בעולם של ה-edgeAI. ההערכות הן שבשנת 2028 ייוצרו 6-7 מיליארד שבבים עבור מוצרי קצה, מתוכם 4 מיליארד עבור TinyML. מפה מגיע הרצון שלנו להתמקד גם בשוק הזה, ולתת מענה גם לדרישות שלו ולתפוס נתח משמעותי מהשוק הזה. יש פה מנוע צמיחה שאנחנו בונים עליו שייקח אותנו קדמה", מסביר משה שייר, סמנכ"ל השיווק של סיוה בשיחה עם ביזפורטל.
- ההנפקה המכוערת של סיוה
- סיוה עקפה את התחזיות - הרווח למניה 0.11 דולר והכנסות של 28.4 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משה שייר, סמנכ״ל השיווק של סיוה
המוצר החדש של החברה כבר זמין ללקוחות, והיא נמצאת בשלבים מתקדמים של מו"מ מול לקוחות, כאשר להערכתם העסקאות צפויות להסגר כבר בחצי השנה הקרובה. עם זאת, ההכנסות מהן יגיעו בשלבים במהלך השנים הקרובות. זאת משום שהחברה נשענת על הכנסות מהסכמי רישוי מול לקוחות ובשנים לאחר מכן מתמלוגים כפועל יוצא מייצור המכשירים. כך ששייר מעריך שאת התוצאות האמיתיות מהכניסה לתחום של TinyML רק בשנת 2025-2026.
המשקיעים בינתיים פסימיים
עם זאת, חשוב להגיד שההודעה של סיוה שלשום לא ריגשה את המשקיעים, שככל הנראה ימתינו לראות כיצד זה יבוא לידי ביטוי בתוצאות. מניית החברה נסחרת כיום במחיר של כ-18.4 דולר למניה, המשקף לה שווי שוק של 433 מיליון דולר. בשנה האחרונה נמצאת מניית החברה בירידה, כאשר מתחילת השנה ירדה מניית החברה בכ-20%.
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
גרף מניית סיוה בחמש השנים האחרונות. קרדיט: ביזפורטל
את הרבעון הראשון של 2024 סיימה סיוה עם הכנסות של כ-22.1 מיליון דולר, ירידה של 16% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ומתחת לצפי האנליסטים בוול סטריט. בחלוקה למקורות הכנסה, ההכנסות מתמלוגים גדלו ב-33% לעומת הרבעון המקביל ועמדו על 10.7 מיליון דולר (כ-48% מההכנסות), אך ההכנסות מהסכמי רישוי (52% מההכנסות) ירדו ב-37% ל-11.4 מיליון דולר, בשל דחיית החתימה על כמה הסכמים לרבעון השני. בשורה התחתונה, רשמה החברה מעבר להפסד נקי מתואם של 1.3 מיליון דולר (5 סנט למניה), לעומת רווח נקי מתואם של 1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (3 סנט למניה). החברה פספסה את צפי האנליסטים בוול סטריט שצפו רווח של 3 סנט למניה.
- 3.רמי 27/06/2024 14:57הגב לתגובה זוהמנוע של העולם
- 2.אזרח 27/06/2024 14:45הגב לתגובה זומתי יחזור אמון המשקעיים ???
- 1.בשבילי רק QCOM (ל"ת)דני 27/06/2024 13:09הגב לתגובה זו
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
הונאה ברשת (AI)המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?
על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור
בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת.
צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים.
מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך TrueScontrol.
הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון.
- יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס- יצא ל"שרת" בעזה מהבית
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובדן אמון = אובדן הכנסות
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממש. עסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.
