טל יעקובסון מנכל פריון
צילום: באדיבות החברה

אופנהיימר: אזהרת הרווח של פריון הפכה אותה לאטרקטיבית לרכישה

בית ההשקעות הוריד את התחזיות שלו לחברת התוכנה, ואף הוריד את הדירוג שלה ל-Perform ללא מחיר יעד. ברמות התמחור הנוכחיות של מניית פריון, סבורים בבית ההשקעות כי החברה עשויה למשוך רוכשת פוטנציאלית
עוזי גרסטמן | (2)

בבית ההשקעות אופנהיימר סבורים כי אחרי הורדת התחזיות האחרונה, פריון עשויה להיות אטרקטיבית לרוכשת פוטנציאלית. כך עולה מניתוח שמתפרסמת היום. פריון פרסמה ביום שני השבוע, בפעם השנייה בתוך חודשיים, אזהרת רווח, תוך הורדה נוספת משמעותית בצפי ההכנסות והרווחיות ל-2024 כולה. גם הפעם עדכון התחזית נובע משינוי מדיניות מיקרוסופט בפעילותה מול שותפות הפצה. מיקרוסופט החליטה על הסרת פבלישרים - מהלך בעל משמעות לפעילות החיפוש של פריון. בנוסף, פריון, שמפתחת פתרונות לפרסום דיגיטלי במגוון ערוצים, ציינה בהודעתה כי היא ממשיכה לחוות האטה משמעותית בוורטיקל הווידאו.

התגובה בשוק לא איחרה לבוא: מניית החברה ירדה בכ-28%, כשהיא משלימה ירידה של 70% מתחילת השנה. היום יורדת פריון כעת ב-2.15% במסחר. בעקבות כך, מעדכנן כאמור אופנהיימר את תחזיתו לפריון כלפי מטה, ובבית ההשקעות מניחים כעת כי ההכנסות ב-2024 יגיעו ל-499 מיליון דולר, לעומת צפי קודם ל-602 מיליון דולר.

אופנהיימר מורידים דירוג לפריון ל-Perform ללא מחיר יעד, לאור הורדת התחזית ואי הוודאות השוררת בפעילות החיפוש, וההאטה המתמשכת בפעילות הפרסום. פריון נסחרת כעת במכפיל EBITDA ל-2025 של פי 2.6. לאחר הירידה במחיר המניה, שווי השוק של פריון הגיע ל-416 מיליון דולר, לצד קופת מזומנים של 470 מיליון דולר. ברמות תמחור זה סבורים בבית ההשקעות כאמור כי החברה עשויה למשוך אליה רוכשת פוטנציאלית.

ברבעון השני פריון צפויה להציג הכנסות של 108-106 מיליון דולר - טווח האמצע משקף ירידה של 39% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אומדן זה נמוך מהתחזית הקודמת של החברה, ל-122-118 מיליון דולר, ומתחת לתחזית הקונצנזוס וזו של אופנהיימר עצמם, של 120 מיליון דולר. הצפי לרווח EBITDA מתואם בטווח של 7.5-6.5 מיליון דולר - נמוך מהתחזית הקודמת של 12-10 מיליון דולר, והוא משקף ירידה ירידה של כ-36% לעומת הרבעון השני של 2023. הצפי הזה נמוך מהתחזית של בית ההשקעות, שהיא 11 מיליון דולר.

בנוסף, פריון הורידה את התחזית שלה ל-2024. כעת החברה צופה הכנסות בטווח של 510-490 מיליון דולר - מתחת לטווח הקודם של 610-590 מיליון דולר, ונמוך משמעותית מהטווח המקורית של 880-860 מיליון דולר. אמצע הטווח המעודכן משקף דעיכה בהכנסות של כ-33% - נמוך מתחזית הקונצנזוס של 602 מיליון דולר. בשורת הרווח EBITDA צופה החברה טווח של 52-48 מיליון דולר (ירידה משמעותית לעומת הטווח הקודם של 78-82 מיליון דולר). אמצע הטווח משקף ירידה של  כ- 67% מול שנת 2023. הנהלת פריון מייחסת את הירידה לשינוי מדיניות מיקרוסופט בינג לפעילות החיפוש, ובמידת מסוימת גם להאטה מפעילות פרסום הווידאו.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נתקעתם? חחחחה. (ל"ת)
    חי 13/06/2024 16:12
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עכשיו הכל ברור (ל"ת)
    דדו 13/06/2024 14:44
    הגב לתגובה זו
משקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיותמשקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיות

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם

משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון? 

רן קידר |

מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב. 

ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.

המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.

המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים

המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.

בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.