טל יעקובסון מנכל פריון
צילום: באדיבות החברה

אופנהיימר: אזהרת הרווח של פריון הפכה אותה לאטרקטיבית לרכישה

בית ההשקעות הוריד את התחזיות שלו לחברת התוכנה, ואף הוריד את הדירוג שלה ל-Perform ללא מחיר יעד. ברמות התמחור הנוכחיות של מניית פריון, סבורים בבית ההשקעות כי החברה עשויה למשוך רוכשת פוטנציאלית
עוזי גרסטמן | (2)

בבית ההשקעות אופנהיימר סבורים כי אחרי הורדת התחזיות האחרונה, פריון עשויה להיות אטרקטיבית לרוכשת פוטנציאלית. כך עולה מניתוח שמתפרסמת היום. פריון פרסמה ביום שני השבוע, בפעם השנייה בתוך חודשיים, אזהרת רווח, תוך הורדה נוספת משמעותית בצפי ההכנסות והרווחיות ל-2024 כולה. גם הפעם עדכון התחזית נובע משינוי מדיניות מיקרוסופט בפעילותה מול שותפות הפצה. מיקרוסופט החליטה על הסרת פבלישרים - מהלך בעל משמעות לפעילות החיפוש של פריון. בנוסף, פריון, שמפתחת פתרונות לפרסום דיגיטלי במגוון ערוצים, ציינה בהודעתה כי היא ממשיכה לחוות האטה משמעותית בוורטיקל הווידאו.

התגובה בשוק לא איחרה לבוא: מניית החברה ירדה בכ-28%, כשהיא משלימה ירידה של 70% מתחילת השנה. היום יורדת פריון כעת ב-2.15% במסחר. בעקבות כך, מעדכנן כאמור אופנהיימר את תחזיתו לפריון כלפי מטה, ובבית ההשקעות מניחים כעת כי ההכנסות ב-2024 יגיעו ל-499 מיליון דולר, לעומת צפי קודם ל-602 מיליון דולר.

אופנהיימר מורידים דירוג לפריון ל-Perform ללא מחיר יעד, לאור הורדת התחזית ואי הוודאות השוררת בפעילות החיפוש, וההאטה המתמשכת בפעילות הפרסום. פריון נסחרת כעת במכפיל EBITDA ל-2025 של פי 2.6. לאחר הירידה במחיר המניה, שווי השוק של פריון הגיע ל-416 מיליון דולר, לצד קופת מזומנים של 470 מיליון דולר. ברמות תמחור זה סבורים בבית ההשקעות כאמור כי החברה עשויה למשוך אליה רוכשת פוטנציאלית.

ברבעון השני פריון צפויה להציג הכנסות של 108-106 מיליון דולר - טווח האמצע משקף ירידה של 39% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אומדן זה נמוך מהתחזית הקודמת של החברה, ל-122-118 מיליון דולר, ומתחת לתחזית הקונצנזוס וזו של אופנהיימר עצמם, של 120 מיליון דולר. הצפי לרווח EBITDA מתואם בטווח של 7.5-6.5 מיליון דולר - נמוך מהתחזית הקודמת של 12-10 מיליון דולר, והוא משקף ירידה ירידה של כ-36% לעומת הרבעון השני של 2023. הצפי הזה נמוך מהתחזית של בית ההשקעות, שהיא 11 מיליון דולר.

בנוסף, פריון הורידה את התחזית שלה ל-2024. כעת החברה צופה הכנסות בטווח של 510-490 מיליון דולר - מתחת לטווח הקודם של 610-590 מיליון דולר, ונמוך משמעותית מהטווח המקורית של 880-860 מיליון דולר. אמצע הטווח המעודכן משקף דעיכה בהכנסות של כ-33% - נמוך מתחזית הקונצנזוס של 602 מיליון דולר. בשורת הרווח EBITDA צופה החברה טווח של 52-48 מיליון דולר (ירידה משמעותית לעומת הטווח הקודם של 78-82 מיליון דולר). אמצע הטווח משקף ירידה של  כ- 67% מול שנת 2023. הנהלת פריון מייחסת את הירידה לשינוי מדיניות מיקרוסופט בינג לפעילות החיפוש, ובמידת מסוימת גם להאטה מפעילות פרסום הווידאו.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נתקעתם? חחחחה. (ל"ת)
    חי 13/06/2024 16:12
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עכשיו הכל ברור (ל"ת)
    דדו 13/06/2024 14:44
    הגב לתגובה זו
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד