אופנהיימר: אזהרת הרווח של פריון הפכה אותה לאטרקטיבית לרכישה
בבית ההשקעות אופנהיימר סבורים כי אחרי הורדת התחזיות האחרונה, פריון עשויה להיות אטרקטיבית לרוכשת פוטנציאלית. כך עולה מניתוח שמתפרסמת היום. פריון פרסמה ביום שני השבוע, בפעם השנייה בתוך חודשיים, אזהרת רווח, תוך הורדה נוספת משמעותית בצפי ההכנסות והרווחיות ל-2024 כולה. גם הפעם עדכון התחזית נובע משינוי מדיניות מיקרוסופט בפעילותה מול שותפות הפצה. מיקרוסופט החליטה על הסרת פבלישרים - מהלך בעל משמעות לפעילות החיפוש של פריון. בנוסף, פריון, שמפתחת פתרונות לפרסום דיגיטלי במגוון ערוצים, ציינה בהודעתה כי היא ממשיכה לחוות האטה משמעותית בוורטיקל הווידאו.
התגובה בשוק לא איחרה לבוא: מניית החברה ירדה בכ-28%, כשהיא משלימה ירידה של 70% מתחילת השנה. היום יורדת פריון כעת ב-2.15% במסחר. בעקבות כך, מעדכנן כאמור אופנהיימר את תחזיתו לפריון כלפי מטה, ובבית ההשקעות מניחים כעת כי ההכנסות ב-2024 יגיעו ל-499 מיליון דולר, לעומת צפי קודם ל-602 מיליון דולר.
אופנהיימר מורידים דירוג לפריון ל-Perform ללא מחיר יעד, לאור הורדת התחזית ואי הוודאות השוררת בפעילות החיפוש, וההאטה המתמשכת בפעילות הפרסום. פריון נסחרת כעת במכפיל EBITDA ל-2025 של פי 2.6. לאחר הירידה במחיר המניה, שווי השוק של פריון הגיע ל-416 מיליון דולר, לצד קופת מזומנים של 470 מיליון דולר. ברמות תמחור זה סבורים בבית ההשקעות כאמור כי החברה עשויה למשוך אליה רוכשת פוטנציאלית.
ברבעון השני פריון צפויה להציג הכנסות של 108-106 מיליון דולר - טווח האמצע משקף ירידה של 39% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אומדן זה נמוך מהתחזית הקודמת של החברה, ל-122-118 מיליון דולר, ומתחת לתחזית הקונצנזוס וזו של אופנהיימר עצמם, של 120 מיליון דולר. הצפי לרווח EBITDA מתואם בטווח של 7.5-6.5 מיליון דולר - נמוך מהתחזית הקודמת של 12-10 מיליון דולר, והוא משקף ירידה ירידה של כ-36% לעומת הרבעון השני של 2023. הצפי הזה נמוך מהתחזית של בית ההשקעות, שהיא 11 מיליון דולר.
- אופנהיימר: "2026 תהיה שנת המבחן של נייס"
- אופנהיימר: "אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים"; מעלה מחיר יעד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, פריון הורידה את התחזית שלה ל-2024. כעת החברה צופה הכנסות בטווח של 510-490 מיליון דולר - מתחת לטווח הקודם של 610-590 מיליון דולר, ונמוך משמעותית מהטווח המקורית של 880-860 מיליון דולר. אמצע הטווח המעודכן משקף דעיכה בהכנסות של כ-33% - נמוך מתחזית הקונצנזוס של 602 מיליון דולר. בשורת הרווח EBITDA צופה החברה טווח של 52-48 מיליון דולר (ירידה משמעותית לעומת הטווח הקודם של 78-82 מיליון דולר). אמצע הטווח משקף ירידה של כ- 67% מול שנת 2023. הנהלת פריון מייחסת את הירידה לשינוי מדיניות מיקרוסופט בינג לפעילות החיפוש, ובמידת מסוימת גם להאטה מפעילות פרסום הווידאו.
- 2.נתקעתם? חחחחה. (ל"ת)חי 13/06/2024 16:12הגב לתגובה זו
- 1.עכשיו הכל ברור (ל"ת)דדו 13/06/2024 14:44הגב לתגובה זו
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
