הצרות בפריון נמשכות - שוב מורידה תחזית; המנייה נופלת ב-25%
פריון פריון נטוורק -2.01% שוב מורדיה תחזיות, רק חודשיים אחרי ההורדה האחרונה. בדומה לפעם הקודמת, גם הפעם פריון טוענת שהסיבה להורדה היא שינויים שמיקרוספט בינג עושה. החברה ציינה כי במהלך הימים האחרונים, הודיעה מיקרוסופט בינג לפריון על החלטתה להסיר מרשת ההפצה שלה מספר מפרסמים. לדברי פריון כתוצאה מהחלטה זו ובהמשך לשינויים במנגנון תמחור הפרסום שיישמה מיקרוסופט ברבעון הראשון של 2024, צפויות ההכנסות מהחוזה עם מיקרוסופט בינג להגיע לפחות מ-5% מסך ההכנסות במחצית השנייה של 2024.
בתוך כך, החברה צופה כעת הכנסות של 490-510 מיליון דולר ב-2023, זאת בהשוואה לתחזית הקודמת שעמדה על 590-610 מיליון דולר. פריון צופה גם EBITDA מתואם של 52-48 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת של 78-82 מיליון דולר. לרבעון השני היא צופה הכנסות של 106-108 מיליון דולר לעומת טווח קודם של 118-122 מיליון דולר לצד EBITDA מתואם של 7.5-6.5 מיליון דולר לעומת טווח קודם של 10-12 מיליון דולר.
פריון ציינה כי בעוד שינויים בבינג מהווים את הסיבה העיקרית לתחזית ה-EBITDA המופחתת, היא רואה לאחרונה גם ירידה בהכנסות בערוצי הוידאו ובפרסום בפורמטים סטנדרטים (Display).
"השינויים האחרונים שיישמה מיקרוסופט בינג מול שותפי ההפצה בשוק החיפוש מצערים והשפיעו משמעותית על פעילות הפרסום מבוסס החיפוש שלנו", מסר טל יעקובסון, מנכ"ל פריון. "פריון נותרה מחויבת להרחבת פעילות פתרונות הפרסום מבוססי בינה מלאכותית באמצעות מוצרים חדשניים ושותפויות. אנו ממוקדים במנועי הצמיחה שלנו הכוללים פרסום מבוסס בינה מלאכותית בטלוויזיות חכמות (CTV), במדיה קמעונאית (Retail Media), ופתרון פרוגרמטי לפרסום דיגיטלי חוץ-ביתי (DOOH) – ערוצים המייצגים הזדמנות משמעותית עבור פריון הודות לגודלם ושיעור הצמיחה הגלובלי שלהם. כמו כן, הנהלת ודירקטוריון פריון מחויבים לספק ערך לבעלי המניות באמצעות מינוף המאזן החזק שלנו להשקעות בטכנולוגיה, רכישת פתרונות משלימים, ויישום תוכנית buyback בהיקף של 75 מיליון דולר, אשר כבר החלה״.
- הפחד של המשקיעים: אי וודאות שתוביל לביטול תחזיות; לוג’יטק היא רק הסנונית
- כרטיס אדום להנהלת סולאראדג' - אין להם מושג מה קורה בשוק הפאנליים הסולאריים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 5.אנונימי 11/06/2024 00:10הגב לתגובה זוהענקיות האלו מחסלות כל דבר.
- 4.הכועס בפינה 10/06/2024 20:46הגב לתגובה זוחייבים דיוידנד כדי לפצותטת המשקיעים!
- 3.העריק ממיאמי 10/06/2024 14:54הגב לתגובה זועד הניצחון המוחלט.. בינתיים החברה נראית כמו ממשלת החורבן. רק צרות צרורורת
- 2.אנונימי 10/06/2024 14:41הגב לתגובה זוועכשיו הספינה כבר במצולות.איזה הרס הוא השאיר.החברה קרסה לתוך עצמה.ברח עם מאה מליון דולר ואנחנו נמחקנו כליל
- 1.משקיע 10/06/2024 14:40הגב לתגובה זומאז שהוא הגיע המנייה בכיוון אחד. מנכל איום ונורא. ירדה כבר 77 אחוז מהשיא.

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
