גאווה ודעה קדומה: מאחורי הכישלון הגדול של טסלה בישראל
מרץ 2021 היה ארוע מכונן בתעשיית הרכב בישראל. באותו החודש הגיעו לראשונה מכוניות טסלה לארץ. היתה התרגשות רבה ומוצדקת מפאר היצירה של אלן מאסק. טסלה ייצגה אז משהו אחר ונחשק.מכונית חשמלית ולצידה קידמה וביצועים מעולים. אוחזי ההגה נפעמו מהפלא שנחת בנמל אשדוד.
בשנת 2021 נמכרו 6300 רכבי טסלה שהיוו 60% מכלל מכירת מכוניות חשמליות בישראל. בנוסף טסלה חדרה לטבלת 10 הדגמים הנמכרים בישראל בשנת 2021. טסלה הציגה חידוש גם בתהליך רכישת הרכב: ללא יבואן, ללא אולמות תצוגה, ללא מוסכים, ללא טרייד אין, ללא ציי מכוניות בליסינג.
אלא שהאופוריה היתה קצרה במיוחד. כבר בשנתה השנייה נרשמה ירידה של 4% למול 2021. בשנת 2022 נמכרו 6050 לעומת 6300 בשנת ההשקה. באותה שנה ג'ילי עקפה אותה והפכה למכונית החשמלית הנמכרת בישראל. אלא שזה היה פרומו לקטסטרופה האמיתית שהתרחשה בשנת 2023. בשנת 2023 שוק הרכב החשמלי גדל בצורה משמעותית ונמסרו מעל 48000 רכבים חשמלים.נתח השוק של רכבי החשמל הגיע כבר ל 18%. הובילה את השוק BYD שמכרה 15100 רכבים פי 2.5 מטסלה, גם ג'ילי עברה את טסלה שנשארה עם מכירות של 6700 רכבים בלבד בדומה לשנת ההשקה. נתח השוק של טסלה צנח ל 13% מכלל מכירת הרכבים החשמלים.
בשלישון הראשון של 2024 BYD כבר מכרה פי 4 מכוניות מטסלה 7900 רכבים לעומת 1775 של טסלה, אבוי לבושה. לצורך השוואה,בארצות הברית נתח השוק של טסלה בעליה והוא הגיע כבר ל-51% מכלל מכירות הרכבים החשמלים. הכשלון של טסלה בישראל כואב ומורכב מכמה טעויות משמעותיות שעשתה החברה.
10 הסיבות שהביאו לכשלון הגדול של טסלה בישראל
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- וול-סטריט ננעלה בעליות מתונות; נייקי קפצה ב-5%, מיקרון עלתה ב-4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
1. אפס שווק-זה נחמד אולי בחודשים הראשונים להישען על כוח המותג והחשדנות שלו, אבל זה גובל בחוסר אחריות להשאיר את הצלחתו רק על זה. טסלה לא פירסמה בטלויזיה וגם לא עשתה פעילות יחסי ציבור בישראל. היא נשענה על הצלחת שנת ההשקה ולא השכילה להבין שללא שווק אין מכירות. יש מוצר מצויין שלא נחשף. היעדר שווק לצד שווק מאסיבי של המתחרות השאירה את טסלה מחוץ למשחק. זו תקלה משמעותית שהביאה לכך שנתח השוק שלה צנח בשנתיים מ 60% ל 13% בלבד בקטיגורית החשמליות
2. יבואן רשמי-טסלה העדיפה להכנס לארץ באופן ישיר ללא יבואן רכב. זו שגיאה עצומה וחוסר הבנה של שוק המכוניות בישראל. יש בארץ 10 יבואנים גדולים שעבורם היתה זו מלחמת קיום. הם נזעקו והביאו לארץ 22 מותגים סינים ,שנטלו מיידית מטסלה את ההובלה. יבואני הרכב בארץ מכירים את השוק,את צרכי הנהגים והם בגמישות מחשבתית. סביר שאין יבואן שהיה מסרב להיות הנציג של טסלה בישראל. אילו טסלה היתה עובדת בארץ עם אחד היבואנים, היא היתה היום במצב אחר עם מכירות כפולות של רכבים. כאשר לקוח נכנס לאולם תצוגה גם אילו חשב לרכוש רכב חשמלי ,הוא עשוי לרכוש היברידי או אפילו בנזין בטסלה לא היה אולם תצוגה ואין קשר עם הלקוח, החברה מסתמכת על מוניטין בלבד.
3. ניהול -במקום להסתייע במנהלים מצויינים מהתחום ,טסלה העדיפה ללכת באופן שונה. היא מינתה לתפקיד המנכלית את עדי גיגי שעיקר נסיונה היה במטה טסלה בארצות הברית. גיגי היתה בתפקיד תקופה לא ארוכה ולאחר הדשדוש ,לאחר שנת ההשקה מונה במקומה מנהל התפעול פז גנטינובסקי. שוב טסלה פספסה את ההזדמנות להעמיד בראש מנהל מנוסה מתחום הרכב. גנטינובסקי החזיק בתפקיד פחות משנה הקרקס הניהולי נמשך והוא הביא לכך שטסלה החלה לאבד עניין בשוק בארץ המכירות המשיכו לקרטע, חברות סיניות עקפו את טסלה והנהלת טסלה בארץ איבדה סמכויות לחברה באירופה. מחלקת השיווק והמכירות הוכפפה לזו שבמטה החברה בהולנד.
- מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
למנהל הפעילות מונה איתי ראבד שהיה מנכל חברת הקורקינטים השיתופים. הוא הגיע לנהל את נושא המכירות והמסירות, לרבות אחריות מול הנהלת טסלה אירופה בפעם השלישית טסלה התעקשה לא למנות אדם מקומי בכיר שמכיר הייטב את תחום הרכב והעדיפה לצאת להרפתקה. בדיון בוועדת הכספים שהתקיים לפני חודש איתי ראבד אמר שלא ירחק היום שבו טסלה בסיסית תעלה 300 אלף שקל. אלא ששבוע אחרי נאומו של ראבד טסלה למעשה הורידה את מחירי המכוניות שלה במידה ניכרת והדבר קרה בשבוע שעבר כחלק ממהלך גלובלי של היצרנית.
- 41.צופה עתיד 06/06/2024 21:17הגב לתגובה זוכולם יחזרו לבנזין תוך עשור. קרינה בלי סוף חכו עוד עשור ותראו. כמו שפעם חשבו ששומן זה רע והיום מבינים שסוכר הוא הבעיה
- 40.לא מחליטים כאן על כלוםבטח איתי לא הפתרון כעת. צריך 06/06/2024 19:02הגב לתגובה זולא מחליטים כאן על כלוםבטח איתי לא הפתרון כעת. צריך זעזןע
- 39.זאב 06/06/2024 18:06הגב לתגובה זוטסלה היתה חייבת להיות במקום אחר עצוב שהיא הגיע למספרים האלה הסיבות אכן כמו שכתובות
- 38.אלי תל אביב 06/06/2024 15:15הגב לתגובה זוחבל שהרכב לא נגיש להרבה אנשים בשל המחיר הגבוה. מעל 220 אלף שקלים לגרסת הבסיס. לא כולל ביטוח ועמדת התקנה.
- 37.דריוש 06/06/2024 11:12הגב לתגובה זומרבית המכוניות נדחפות לחברות הליסינג שדוחפות את המכוניות ללקוחותיהם. והפרסומות אודות ה"מבצעים" "ימי מכירות" אולי כמה סאקרים מושפעים מהפרסומת. הבעייה של שוק הרכב הישראלי הוא הקרטל של היבואנים והאוצר שקובעים את המחירים.
- 36.שמיר 06/06/2024 09:30הגב לתגובה זוזה עצוב צאד שזה המצב.האוטו ממש נהדר
- 35.בעיה קשה במשומשות (ל"ת)טל 06/06/2024 08:32הגב לתגובה זו
- 34.אביהו 06/06/2024 08:31הגב לתגובה זוהכתבה התחילה עם נתונים של מספר המסירות כדי להציג ירידה, לאחר מכן עברה בכלל לשווי שוק, שוב כדי להציג את הדברים בצורה שלילית. 4% של ירידה במסירות הוצגה כמשמעותית, אבל עליה של מעל 10% בשנה לאחר מכן לא הוזכרה בכלל. טסלה פונה לקהל פרימיום והיא לא אמורה להיות מובילה בנתח שוק, כמו שמרצדס לא מובילה בנתח שוק של הבנזין.
- 33.דיבורים וכתבה מרתקת, עולים על ה Y ונכנסים לעולם אח 06/06/2024 08:10הגב לתגובה זודיבורים וכתבה מרתקת, עולים על ה Y ונכנסים לעולם אחר. קסום
- 32.עוז 06/06/2024 07:18הגב לתגובה זוישיר,ללא פרסום,ללא יבואן
- 31.במאמר מדוייקהאחד 06/06/2024 05:44הגב לתגובה זובמאמר מדוייקהאחד
- 30.אחלה כתבה (ל"ת)אורן 06/06/2024 05:25הגב לתגובה זו
- 29.יוני 06/06/2024 05:22הגב לתגובה זוולכן זה הרכב הכי משתלם
- 28.ליאור 06/06/2024 02:17הגב לתגובה זואיך אפשר להשוות מכירות של רכבים שאינם בקטגוריה של ציי רכב ואינם באותו סגמנט מחיר של טסלה ? כמו להשוות מכירות של מרצדס ליונדאי
- 27.עפ"י שם המשפחה של הכתב הוא שייך למשפחה שהיא יבואנית (ל"ת)מתחרה ותיקה 06/06/2024 01:10הגב לתגובה זו
- 26.צחי 05/06/2024 23:43הגב לתגובה זוהכל הכל
- 25.מכוניות יותר טובות ויותר זולות 05/06/2024 22:35הגב לתגובה זומכוניות יותר טובות ויותר זולות
- 24.עדי 05/06/2024 22:29הגב לתגובה זורציתי לרשום את רוב הדברים כמכתב להנהלת טסלה כבר לפני מספר חודשים. פשוט חבל. יכלו להיות הרכב הכי נמחר בישראל בכלל ולא רק בחשמליות
- 23.איזה דבר מטופש זו הנסיעה הזו לקחת רכב 05/06/2024 21:56הגב לתגובה זואיזה דבר מטופש זו הנסיעה הזו לקחת רכב
- 22.מור 05/06/2024 20:23הגב לתגובה זואיזו צניחה בנתח שוק
- 21.אנונימי 05/06/2024 20:14הגב לתגובה זואני בעל טסלה מהראשונים, בהתחלה היו קשיים בשירות מטבע הדברים, אך מאז שפז בפרונט שירות מעולה ומחיר הוגן ללא גזירת באמצע של יבואן
- 20.מבין עניין 05/06/2024 19:37הגב לתגובה זוועל זה משלמים. אלא שזה קליפת שום בשבילם.
- 19.גונזו 05/06/2024 18:58הגב לתגובה זוהיה ברור שמשפחת חרל"פ ושאר חברי הקרטל ששלט כאן בשוק הרכב מאז קום המדינה ינסו לדחוף לצרכנים רכבים סיניים במחירים מופקעים תוך הפעלת הלוביסטים שיש להם בכל מקום בשורה התחתונה - הנתח של טסלה ביחס לפלח השוק אליו היא מכוונת עדיין עצום, ויסלחו לי כל המתלהבים שקונים קיה נירו חשמלית ב120 אלף שלא שווה חצי מזה.
- 18.כלכלן 05/06/2024 18:03הגב לתגובה זוועל טסלה יש סובסידיה של הממשל האמריקאי ועם כל זה טסלה לא נחשבת בארהב להיט מכירות ביחס לשוק הבנזין
- 17.מומי 05/06/2024 17:45הגב לתגובה זושם אין יבוא סיניות ואין כלל תחרות. ההשוואה לארהב לא רצינית...
- 16.שחר 05/06/2024 17:27הגב לתגובה זומניח שיתקנו את מה שצריך.הרכה נהדר
- 15.יואב 05/06/2024 17:25הגב לתגובה זואיזו נפילה
- 14.שרון 05/06/2024 17:20הגב לתגובה זויהיה מאוד קשה למכור אותה יד שניה. זה רכב כמו וולבו אמזון שהחזיקו בה 20 שנה ומכרו לחלפים. בטסלה תאונה היא כפולה ומכופלת. בקרוב הביטוח שלה יוכפל.
- 13.מיכאל 05/06/2024 17:12הגב לתגובה זואוטו נהדר וכל מה שכתוב נכון,המוסך זו בעיה עצומה ללא פתרון
- 12.ללי 05/06/2024 17:10הגב לתגובה זולא זוכר דבר כזה
- 11.אחד שמבין 05/06/2024 17:01הגב לתגובה זו1.היה עדיף לו הכותב היה מתרכז בנושאים בהם הוא מבין כגון מכירת חופשות לטורקיה, שכן את ע הרכב הוא בטח לא מבין 2.מקצועיות: אם היה עושה קצת חקר שוק כמו כל עיתונאי מתחיל היה לומד שזהו מודל המכירות ושיווק של טסלה בעולם כולו.
- 10.ממש כל הסיבות. גם הביטוח חרכב יקר 05/06/2024 16:55הגב לתגובה זוממש כל הסיבות. גם הביטוח חרכב יקר
- 9.ניר 05/06/2024 16:32הגב לתגובה זוהבעיה היחידה של טסלה כיום - המחיר. זהו, חסכתי לכם 10 דק' של כתבת חרטה
- איזה אינטרס? (ל"ת)אלדד 05/06/2024 17:26הגב לתגובה זו
- 8.שועל ערבות 05/06/2024 16:11הגב לתגובה זואנשים שחצנים שלא ענו לטלפונים ..עשו טובה שהתייחסו בכלל..שלא לדבר על הנחות שלא קיימות אצלם גם אם אתה קונה מאות רכבים הכל היה ידוע מראש..חבל מאוד ..היו יכולים להצליח בגדול
- לבן 06/06/2024 08:41הגב לתגובה זוחחחח. אתה מצחיק אותי....איזה יבואן מתייחס ברצינות ללקוחות? כסף. זה מה שמעניין אותם. כלמוביל העלו מחיר של ג'נסיס ב80000 בחודשיים.... ולא התייחסו אלי... כך גם לובינסקי קרסו ויוניון....
- 7.לבן 05/06/2024 16:09הגב לתגובה זוהרכבים, ישראל היא דוגמא מצויינת בטמטום. מדינה שיונדאי קיה mg נמצאות בראש הרשימה,..... זה מספיק...אני נהנה במודל y שלי. היתר.... לא מעניין...
- 6.יש לציין 05/06/2024 15:38הגב לתגובה זואם היה, לא היה כותב "רכב מצוין" והיה מזכיר את כל התקלום ובעיות התפעול שמתגלות ברכב
- 5.לסיכום: יש מי שקונה איפון ויש מי שקונה סיני (ל"ת)ישראל ישראלי 05/06/2024 15:31הגב לתגובה זו
- ויש כאלה המכנים את עצמם בשם גנרי (ל"ת)ישראלה שרואלי 05/06/2024 16:52הגב לתגובה זו
- 4.בעלים גאה 05/06/2024 15:27הגב לתגובה זוY פרפורמנס, כבר שנתיים שאני מתלהב מכל נסיעה, יותר מכל הבמוו והוולוו שהיו לי קודם. בחצי מחיר מהגרמניות, בזכות העובדה שאין דמי תיווך ליבואן, אני נוהג למעשה על פרארי, רק מרווחת למשפחה עם 950 ליטר מטען, נהיגה בדוושה אחת עם תגובה מיידית ותמרון ספורטיבי ללא זווית גלגול כלל. והכל ב200 ש"ח חשמל לחודש הפעלה דרך הסמארטפון ללא מפתח עם עדכונים דחופים דרך הרשת, שיא הטכנולוגיה והיעילות התפעולית. רוצו לקנות
- דמיקולו בלאט 05/06/2024 17:05הגב לתגובה זומי שכל כך מתלהב מהעלות החודשית של החשמל זה רק סוכן מכירות :)
- 3.איזו שחיטה (ל"ת)05/06/2024 15:26הגב לתגובה זו
- 2.דורון שטייף 05/06/2024 15:24הגב לתגובה זוהנדסת אנוש מזעזעת. גג שמש ללא וילון. אין תחושת פאר שקיימת ברכבים אחרים. גם הביצועים בדגמים הבסיסיים לא כאלה שאין ברכבים אחרים. מי שרוצה רכב חשמלי איכותי יכול לקבל איוניק 5 או 6 שהינם טובים בכל פרמטר מטסלה. טסלה הוא יותר גאדג'ט מרכב טוב.
- 1.ניקולאי 05/06/2024 15:17הגב לתגובה זומונופול של מבטחת אחת שלוקחת מחירים מופרעים שקופצים בלי פרופורציה לשאר השוק לא עושה חשק

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
כלי רכב חשמלייםשפורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)פניית הפרסה של פורד אירופה
המעבר מעבר מפואר לעתיד לא ברור של פורד אירופה
לאחרונה חתמו פורד אירופה וקבוצת רנו על הסכם לייצור כלי רכב חשמליים קטנים, סופרמיני ומיני, שיתבססו על פלטפורמה החשמלית שפיתחה Ampere, חטיבת כלי הרכב החשמליים של קבוצת רנו. מדובר בשני דגמים קטנים, שישתלבו בסגמנט B ואולי אף A, סגמנט שעדיין אין לו נוכחות גדולה בקטגוריית כלי הרכב החשמליים, בעיקר בגלל הקושי בשילוב סוללה בכלי רכב קטן. אולם בעיה זו תיפתר בעתיד - היא חייבת להיפתר - מאחר שלא סביר ששוק הרכב העתידי יתנהל ללא כלי רכב קטנים, שלא רק שהם מתאימים יותר לסביבה עירונית, אלא גם מחיריהם יהיו נמוכים יותר ויקרבו את המכונית החשמלית אל ההמונים.
כלי רכב חשמליים שב-2022 פורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)
עבור פורד אירופה זהו שיתוף פעולה שני בייצור כלי רכב חשמליים עם יצרנית רכב אירופית. פורד אקספלורר ופורד קאפרי, שני קרוסאוברים הנושאים שמות היסטוריים של המותג, שאין להם קשר למוצר עליו הם מודבקים (כשם שלמוסטנג מאך-E אין שום קשר למוסטנג המקורי), הינם קרוסאוברים חשמליים המבוססים על פלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן ומיוצרים במפעל פורד בקלן, שהוסב בשנים האחרונות, בהשקעה של כ-2 מיליארד יורו, למרכז לייצור כלי רכב חשמליים וסוללות. אולם הפרויקט כשל, בין השאר בגלל הצמיחה האיטית מהצפוי בגידול התפוצה של כלי רכב חשמליים. כשלונו של המפעל תרם לכך שבעסקה הנוכחית עם רנו, כלי הרכב ייוצר במפעלי רנו בצפון צרפת, המתמחים בייצור כלי רכב חשמליים – מיוצרים בהם הדגמים רנו 5 ורנו 4 החשמליות - אחרי שפורד תעצב את כלי הרכב, מבחוץ ומבפנים, ותעניק לו את המאפיינים הוויזואליים של פורד אירופה. שני הסכמים אלה, עם פולקסווגן ועם רנו, מעידים שיתכן שפורד אירופה, כפי שהיתה מוכרת ב-58 השנים האחרונות, נמצאת לקראת סיום דרכה. בנוסף להפיכת רנו לקבלנית ייצור (contract manufacturing) לפורד, שתי החברות גם ינהלו מו״מ על שיתוף פעולה בייצור כלי רכב מסחריים. עבור פורד, וככל הנראה גם עבור רנו, סגמנט כלי רכב מסחריים הוא בעל רווחיות גבוהה.
שיתוף הפעולה עם רנו, מצטרף למהלך שנקטה פורד מוטור קומפני השנה, כאשר הזרימה לפורד אירופה, שהמטה הראשי שלה נמצא בקלן, גרמניה, 4.4 מיליארד דולר, והודיעה שהיא אינה מחויבת יותר לתמוך בחברה, במידה ותידרש תמיכה כזו. כלומר פורד אירופה צריכה להפוך לחברה רווחית לטווח ארוך.
- עדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח
- פורד מתחילה למכור רכבי יד שנייה דרך אמזון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פיננסים
בשנים האחרונות התוצאות הפיננסיות של פורד אירופה אינן נחשפות, אחרי שבראשית 2022, בהתלהבות שנבעה מהצלחה הצפויה של המכונית החשמלית, פורד מוטור קומפני שינתה את צורת הדיווח מחלוקה לאזורים גיאוגרפיים לחלוקה לחטיבות כלי רכב: כלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית (פורד בלו), כלי רכב חשמליים (מודל e), וכלי רכב מסחריים (פורד פרו). החטיבה האחרונה היא גם החטיבה הרווחית ביותר של הקבוצה ובאופן ניכר.
למרות שנתונים מדויקים אינם ידועים ההערכה שבשנתיים האחרונות פורד אירופה אינה מפסידה, אולם רווחיה נמוכים.
