byd
צילום: טוויטר

לקראת התאוששות? מכירות ה-EV בסין מרימות את הראש

BYD רשמה עלייה של 38% במכירות הרכבים בחודש מאי לעומת מאי שעבר, זאת לצד עלייה של 9% במכירות רכבים חשמליים בסין בכלל - סין היא לרוב המקום ממנו יוצאות המגמות לעולם בשוק הרכבים החשמליים, מה שאולי מעיד על כך שהשוק לקראת התאוששות
רוי שיינמן |

אחרי מספר חודשים מקרטעים בכל הנוגע לנתוני מסירות רכבים חשמליים בסין ובעולם, מכירות הרכבים החשמליים בסין מתאוששות, מה שכנראה מעיד על תחילת התאוששות בכל העולם. עם זאת, מכירות הרכבים ההיברידיים עדיין עוקפות את מכירות הרכבים החשמליים, מה שיכול להקשות על חברות הרכבים החשמליים כמו למשל טסלה  TESLA INC בחודשים הקרובים. בינתיים, נתוני המכירות של BYD הסינית מעידים על כך שאולי אנחנו לקראת התאוששות.

 

הנתונים החזקים של BYD

יצרנית הרכב החשמלי הסינית BYD דיווחה על נתוני המכירות לחודש מאי. החברה מכרה 330,488 מכוניות נוסעים, כולל 146,395 מכוניות חשמליות ו-184,093 מכוניות היברידיות נטענות. סך מכירות הרכבים של החברה גדל ב-6% מאפריל וב-38% מחודש מאי בשנה שעברה. מכירות הרכבים החשמליים גדלו ב-8% בהשוואה לאפריל וב-22% לעומת חודש מאי שעבר. מכירות הרכבים ההיברידיים הנטענים גדלו ב-4% בהשוואה לאפריל וב-54% לעומת חודש מאי שעבר.

בשנת 2024 עד כה, BYD מכרה 1,266,934 מכוניות, עלייה של 27% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2023. מכירות הרכבים החשמלייםהסתכמו ב-580,974, עלייה של 19%. מכירות הרכבים ההיברידיים הנטענים הסתכמו ב-685,960, עלייה של 35%. ייצוא הרכב הסתכם ב-176,409 יחידות השנה, עלייה של כ-177% מ-63,753 הרכבים ש-BYD ייצאה בתקופה המקבילה ב-2023. המכירות בחו"ל היוו כ-14% מסך מכירות המכוניות הפרטיות של BYD בשנת 2024.

מהנתונים ש-BYD הציגה עולה כי חלה עלייה של כ-9% במכירות רכבים חשמליים בסין ברבעון הראשון של 2024, מה שמביא לאופטימיות אצל המשקיעים שמעלים את מניית BYD ב-5% במסחר. הנתונים של BYD מצביעים גם על ביקוש חזק לרכבי פלאג-אין היברידיים השנה. צרכני רכב בסין ובעולם מחפשים רכב חשמלי עם טווח נסיעה סביר במחיר תחרותי, ורכבי פלאג אין היברידיים בדרך כלל זולים יותר מדגמים חשמליים.

באירופה, מכירות הרכבים ההיברידיים עלו ב-10% ברבעון הראשון בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ועקפו את הצמיחה של 4% בלבד שנרשמה ברכבים החשמליים. בארה"ב, מכירות הרכבים ההיברידיים בכלל זינקו ב-65%, בעוד שמכירות הרכבים החשמליים עלו רק ב-3%. נתון זה כולל גם רכבי פלאג אין היברידיים וגם רכבים היברידיים מסורתיים שאינם נטענים בחשמל, כמו הפריוס של טויוטה.

 

החברות שישמחו לשמוע על התאוששות

ההאטה במכירות הרכבים החשמליים שנרשמה בחודשים האחרונים פוגעת במניות של רוב יצרניות הרכב החשמלי. מניית טסלה  TESLA INC ירדה בכ-28% מתחילת השנה, מניית NIO  NIO INC צנחה בכ-41% ומניית ריביאן  RIVIAN AUTOMOTIVE ירדה בכ-53%. לעומת זאת, מניית BYD עלתה בכ-2%, בפיגור אחרי השוק אך נתמכת על ידי נתוני המכירות החזקים. טסלה עצמה לא מדווחת על נתוני מכירות חודשיים או אזוריים. הדוח הבא שלה לגבי מסירות רכב יפורסם בתחילת יולי, עם פרסום נתוני המסירות לרבעון השני.

המשקיעים עוקבים אחר נתוני המכירות והמסירות כדי לקבל תמונה לגבי תוצאותיה האפשריות של טסלה ושל החברות האחרות. באפריל, הייצור של טסלה בסין ירד בכ-18% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. באירופה, מכירות טסלה ירדו בכ-2%.  לגבי הרבעון השני, וול סטריט צופה שטסלה תמסור כ-452,000 רכבים, ירידה בהשוואה ל-466,000 יחידות שמסרה ברבעון השני של 2023.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5