מספרים שלא דמיינתם: כמה הכניסה ריאל מדריד ומה הולך לקרות בקיץ?
גמר הצ'מפיונס אתמול הותיר את בורוסיה דורטמונד עם זכייה אחת על המדף, בעוד שריאל מדריד כבר מתכננת את הזכיה ה-16 שלה במפעל. הניצחון של ריאל מדריד, למרות השליטה של הצהובים-שחורים במחצית הראשונה, ממש לא מפתיע.
מאי 2022 היה אולי המשחק שמאפיין יותר מכל את הקבוצה הזאת: אחרי 3:4 במנצ'סטר הגיע הגומלין בברנבאו, כשרודריגו כבש צמד בתופסת הזמן אחרי שסיטי הובילה, ובנזמה כבש בפנדל חמש דקות בתוך ההארכה, מה שגרר את הקובצה לגמר מול ליברפול ולזכיה ה-14 שלה.
ובכל זאת, אם יש משהו שדורטמונד יכולה להתנחם בו, זאת לא העובדה שריאל פשוט גדולה גם על המפעל הזה, אלא סכומי הכסף שיכנסו. על פי ההסכם בין ריאל ודורטמונד, האחרונה תקבל 25 מיליון דולר במידה וג'וד בליגנהאם, שעבר בקיץ לבלאנקוס יזכה עם הקבוצה בתואר. אתמול, זה קרה. אחרי עונה גדולה שלו, החלוץ האנגלי זכה עם הקבוצה בתואר וריאל "תיאלץ" לשלם לדורטמונד את הסכום הזה. דורטמונד הרוויחה 15.4 מיליון אירו כי הגיעה לגמר, ריאל קיבלה עוד 20.4 מיליון יורו עבור הניצחון אבל מצד שני, הפסידה יותר כסף על בלינגהאם.
- ריאל מדריד חילקה רכבי יוקרה: כמה שווים הרכבים של ויניסיוס ואמבפה?
- האם צרפת תלך עד הסוף ביורו וכמה שווה שוער סרביה ראיקוביץ'?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשורה התחתונה, רווח נקי. בלינגהאם (טוויטר רשמי ריאל מדריד)
נכון, הכסף במקרה הזה הוא עניין מינורי ובכל זאת - לא זכור מתי בפעם האחרונה קבוצה הפסידה כסף מזה שזכתה בליגת האלופות, ושימו לב גם למענקים: היא תשלם 1.4 מיליון אירו לכל שחקן בסגל בגין הזכיה, כשבזכיות האחרונות היא שילמה מענקים של 800-900 אלף אירו. כמובן, אפשר להסתכל על זה בצורה שונה: ריאל אמנם הפסידה כסף מהתשלו םעל בלינגהאם, אבל בראיה הכוללת היא הכניסה 150 מיליון אירו עבור על המענקים עד הגמר.
כדי להבין כמה מדובר בכסף קטן, צריך להסתכל על ההכנסות. מדובר במועדון עשיר, שכספי ההכנסות שלו לא משנים כל כך את התמונה: למרות שלא זכתה בעונה שעברה והתואר הלך לסיטי, ריאל הכניסה מעל 800 מיליון אירו.
- 2.למה וינסיוס לא קיבל אדום על התיקול של השוער? (ל"ת)כפיר 03/06/2024 14:22הגב לתגובה זו
- 1.סתם קבוצה זבל. חוץ משחצנות שגורמת לשיפוט מכור (ל"ת)בן 03/06/2024 14:22הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
