קיה EV9 - פרימיום חשמלי לשישה או שבעה נוסעים, החל מ-429,000 שקל
טלקאר, יבואנית דגמי קיה לישראל השיקה הבוקר את הקיה EV9, קרוסאובר פרימיום חשמלי בעל שישה או שבעה מקומות.
הקיה EV9 הוא קרוסאובר חשמלי היושב על הפלטפורמה החשמלית הגלובלית של קונצרן יונדאי-קיה ה-e-GMP המשותף לדגמים נוספים כמו הקיה EV6 וכן דגמי יונדאי וג'נסיס.
העיצוב החיצוני של ה-EV9 מרשים מאוד וחריג מאוד, עם קווים זוויתיים, מידות עצומות ומראה מרשים שלא ניתן להתעלם ממנו. למרות העיצוב והגודל, הצליחו מעצבי קיה לשמור על מקדם גרר נמוך מאוד של 0.28 לטובת שמירה על היעילות האנרגטית של הרכב, והשגת טווח נסיעה ראוי. מעצבי ה-EV9 עשו שימוש נדיב בתאורת לד ליצירת חתימת אור ייחודית הם מלפנים והן מאחור, כאשר דגם ה-GT Line מקבל גם יחידות תאורה מטריקס לד מתקדמות.
מחלקת העיצוב של קיה לא עצרה בחוץ, כאשר פנים הרכב קיבל הרבה התייחסות עם שלושה מסכים מחוברים, שני מסכים של 12.3'' – אחד לוח מחוונים והשני מולטימדיה, וביניהם מסך בגודל 5.3'' השולט על מיזוג האוויר. החומרים והגימור מרשימים מאוד, כאשר הרכב מגיע בשתי תצורות מושבים – דגם הכניסה, פרימיום עם תצורה של שבעה מושבים 2+3+2 ואילו דגם ה GT Line בתצורה של שישה מושבים מפנקים 2+2+2. בקיה שילבו איבזור נדיב כמו תביעת אצבע לזיהוי פרופיל נהג, משטח טעינה אלחוטי מאוורר, בקרת אקלים עם שלושה איזורים פתחי מיזוג לכל שורות המושבים ועוד. שני הדגמים של ה-EV9 מאובזרים בגג פנורמי מחולק לשניים, כאשר זה הקדמי גם נפתח.
צילום: יצרן.
ה-EV9 נהנית מבסיס גלגלים עצום באורך 3.1 מטר, לטובת מרוח פנימי ראוי לכל הנוסעים. האורך הכללי של הרכב עומד על ס"מ שלם מעל 5 מטר, והרוחב 1.98 מטר.
על ההנעה אחראי מנוע יחיד בהספק של 203 כ"ס ו-35.7 קג"מ בדגם הפרימיום עם הנעה אחורית או שני מנועים עם הספק משולב של 384 כ"ס ו-71.4 קג"מ בדגם ה-GT-Line עם הנעה כפולה. סוללת ה-EV9 זהה בשני הדגמים והיא בקיבולת של 99.8Kwh עם אפשרות לטעינת AC בהספק של 11Kw או טעינת DC בהספק של 209Kw. בהתאם לגודל הסוללה, הטווח של דגם הפרימיום עם ההנעה האחורית עומד על 563 ק"מ ואילו הטווח של דגם ה-GT-Line עומד על 505 ק"מ. נתונים אלו הם המוצהרים, ונכון יהיה לבחון את הנתונים בפועל. מה שברור הוא שעם סוללה בגודל האמור לא צריכה להיות ל-EV9 שום בעיית טווח.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- קיה EV3-איך כוכב אחד לבד מעז? (מול מיטב תוצרת סין)
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהיבטי בטיחות קיבלה ה-EV9 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של ארגון ה-EuroNcap המחמיר, והיא מצויידת בכל מערכות הבטיחות האקטיביות המוכרות למעט מערכת אקטיבית למניעת שכחת ילדים אלא כרגע רק התרעה. ציון איבזור הבטיחות של ה-EV9 עומד על 7.
מחיר ה-EV9 עומד על 429,000 שקל לדגם הפרימיום ו-489,000 שקל לדגם ה-GT-Line. המחיר הזה משקף לדעתי את ההקצאות המוגבלות של הדגם לשוק המקומי.
ה-EV9 נהנית מאחריות מלאה לשלוש שנים, ואילו הסוללה נהנית מאחריות של שבע שנים או 150,000 ק"מ.
ה-EV9 שהושק בחו"ל לפני כשנה, נהנה מביקוש גבוה, העולה על כושר הייצור של היצרן הדרום קוריאני. בשל כך מקימה קיה מפעל בארה"ב שיענה על הביקושים בצפון אמריקה, ויפנה כושר ייצור של המפעל בדרום קוריאה לשווקים באירופה, לרבות השוק הישראלי.
ה-EV9 מביאה את קיה לעולמות הפרימיום עם איבזור, חומרים ופיצ'רים מרשימים מאוד. טלקאר היבואנית כבר הוכיחה כי היא יודעת למצב את דגמי קיה הבכירים בגזרות מחיר גבוהות, ומסקרן יהיה לראות איך השוק הישראלי יאמץ את ה-EV9 החדשה.
- 3.חצי מליון קיה??? חחחח (ל"ת)Sali 29/05/2024 14:01הגב לתגובה זו
- 2.Macavita 29/05/2024 10:26הגב לתגובה זוהצרכן הישראלי מטומטם אם יקנה במחיר כזה
- 1.דויד 29/05/2024 07:54הגב לתגובה זולמה שאקנה בחצי מיליון קאיה...
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
