אסף רפפורט וויז
צילום: עומר הכהן

בדרך להנפקה? וויז גייסה מיליארד דולר לפי שווי של 12 מיליארד דולר

חברת הסייבר הישראלית השלימה סבב גיוס נוסף, בשווי גבוה מהסבב הקודם שערכה לפני כשנה, וממשיכה לחפש אחרי מיזוגים ורכישות וושואפת להציג הכנסות שנתיות של 1 מיליארד דולר, לקראת הנפקה אפשרית בוול סטריט
רוי שיינמן | (8)

חברת הסייבר הישראלית וויז השלימה סבב גיוס בהיקף של 1 מיליארד דולר, לפי שווי של 12 מיליארד דולר. את הסבב הובילה קרן ההשקעות האמריקאית אנדריסן הורוביץ (Andreesen Horowitz), Lightspeed Ventures Partners ו-Thrive Capital, והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים בחברה והקרנות Greylock ו-Wellington Management.

לאחר שאת שנת 2023 סיימה החברה עם מחזור הכנסות (ARR) של כ-350 מיליון דולר, היא הציבה לעצמה יעד שאפתני של מכירות - 1 מיליארד דולר, לקראת הנפקה בוול סטריט. בנוסף, ציינה ווויז כי סבב הגיוס ישמש אותה להמשך איתור חברות טכנולוגיה עבור מיזוגים ורכישות עתידיים, לצד עובדים ופיתוח מוצרים חדשים.

וויז הוקמה בשנת וויז 2020 על ידי אסף רפפורט (המנכ"ל), ינון קוסטיקה (סמנכ"ל המוצרים), עמי לוטבק (סמנכ״ל הטכנולוגיות) ורועי רזניק (סמנכ״ל המו"פ). זאת לאחר שבשנת 2015 מכרו את חברת אבחת המידע אדאלום, לקבוצת אבטחת הענן של מיקרוסופט, בה עבדו להקמת וויז. מאז הקמתה גייסה החברה סכום כולל של 1.9 מיליארד דולר, כאשר סבב הגיוס האחרון שלה נערך במהלך חודש בפברואר 2023, לפי שווי של 10 מיליארד דולר.

"המשימה המרכזית שעומדת לנגד עינינו היא להמשיך ולהניע חדשנות עבור הלקוחות שלנו – ולתת ערך מוסף לצוותי האבטחה והפיתוח שמשתמשים בפלטפורמה שלנו", מסר אסף רפפורט, מייסד-שותף ומנכ"ל וויז. "סבב הגיוס הנוכחי יסייע לנו להמשיך לפתור את האתגרים המורכבים ביותר בתחום אבטחת הענן וכן לסייע לארגונים לקדם תהליכי קונסולידציה בקרב כלי האבטחה בהם הם משתמשים."

"וויז היא לא רק חלוצה בתחום אבטחת הענן – ההנהלה של החברה הפגינה יכולת יוצאת דופן לזוז מהר, לזהות את הדינמיקות בשוק ולהסתגל אליהן במהירות", מסרה שרה וונג, Andreessen Horowitz. "כל אלה אפשרו לחברה לצמוח במהירות ובחוכמה ומיצבו אותה כשחקנית המובילה בתעשיית אבטחת הסייבר".

תנופה מתמשכת בסקטור הסייבר המקומי

הגיוס של וויז מגיע על רקע התנופה המתמשכת שמציג סקטור הסייבר הישראלי בשנים האחרונות, חרף הדשדוש של ענף ההייטק המקומי. בזמן שבשנת 2023 נרשמה ירידה של מעל 50% בהיקף המכירות וההנפקות של חברות הייטק ישראליות, שהסתכמו בכ-7.5 מיליארד דולר, 19 מתוך 45 העסקאות, בסכום כולל של כ-3.8 מיליארד דולר, המהווים כ-51% מהשווי הכולל של העסקאות הגיעו מתחום הסייבר. מתוך 12 עסקאות בשווי של 200 מיליון דולר ומעלה 10 הגיעו מעולמות הסייבר, כאשר שתי העסקאות הנוספות היו הנפקות של חברות ישראליות, אודיטי ופרייטוס, מעבר לים.

תנופה זו נמשכה גם אל תוך שנת 2024 עם ההודעות על שלושה אקזיטים חדשים בתחום בהיקף כולל של 900 מיליון דולר. בתחילת חודש פברואר דווח כי חברת פלואו סקיוריטי (Flow Security) נמכרה לחברת קראודסטרייק האמריקאית תמורת 210 מיליון דולר. שבוע לאחר מכן הצטרפו אליה החברות אבאלור וג'ם סקיורטי, שנמכרו כל אחת ב-350 מיליון דולר לענקיות הסייבר זיסקיילר ו-וויז (בהתאמה). בחודש שעבר, השלימה חברת Cyera (סייארה), סבב גיוס (C) בהיקף של 300 מיליון לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר ובכך הפכה ליוניקורן. 

עסקאות אל הגיעו בעיקר על רקע מגמה של קונסולידציה (התגבשות) שעוברת על התחום. זאת בשל העובדה שהשוק מוצף בכמות גדולה של חברות המציעות פתרונות לתחומים וענפים מגוונים, דבר שמביא את הלקוחות לחפש אחר חברות המציעות פתרונות רחבים ככל האפשר. מה שמביא את החברות הגדולות בתחום לחפש אחר חברות המספקות מענה בתחומים בהם הם חלשים. מגמה שרק עשויה לגבור בשנים הקרובות ולהביא למכירה ולמיזוג של חברות סייבר ישראליות נספות כבר השנה.

קיראו עוד ב"BizTech"

בתוך כך, בשבוע שעבר השלימה חברת הסייבר הישראלית איילנד, המפתחת דפדפן ארגוני מאובטח, סבב גיוס של 175 מיליון דולר לפי שווי של 3 מיליארד דולר. זאת לאחר שבשנה שעברה הפכה ליוניקורן, עת גייסה 100 מיליון דולר, לפי שווי של 1.5 מיליארד, שנתיים בלבד מיום הקמתה.

מתי נראה הנפקות?

העניין הגובר בחברות הסייבר הישראליות מעלה את התהייה מתי נראה הנפקה של אחת החברות הללו מעבר לים. שמה של וויז עלה לא אחת בהקשר זה, לאחר שהחברה הציבה בתחילת השנה יעד שאפתני להגיע למכירות של 1 מיליארד דולר. זאת כחלק מהכנה לקראת ההנפקה הצפוה בניו יורק. על פי ההערכות, במידה ואכן תצא לפועל, ההנפקה לא צפויה לקרות לפני תחילת שנת 2025.

ברקע, שוק ההנפקות הטכנולוגיות בארצות הברית ממשיך להתחמם כשהמשקיעים מגלים עניין רב בתחום. לפני פחות משבועיים רשמה חברת אבטחת המידע רובריק (Rubrik) את מניותיה למסחר בבורסה בניו יורק במחיר של 32 דולר למניה, לפי שווי שוק כולל של כ-5.6 מיליארד דולר. מאז ההנפקה הראשונית עלתה מניית החברה בכ-9% והיא נסחרת כעת במחיר של כ-35 דולר למניה, המשקף לה שווי שוק של כ-6.1 מיליארד דולר. 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    מצאתי ביצה בכתבה (ל"ת)
    פמוס 08/05/2024 16:55
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    והוווווו! (ל"ת)
    יאן שוף 07/05/2024 17:58
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אייל 07/05/2024 17:56
    הגב לתגובה זו
    שווי מנופח , מעניין כמה ההכנסות שלה.
  • קנאה לא עושה טוב לעור הפנים (ל"ת)
    אלון788 07/05/2024 18:05
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הינשוף 07/05/2024 17:54
    הגב לתגובה זו
    הוווו הווווו הווווו
  • 3.
    גיא 07/05/2024 17:54
    הגב לתגובה זו
    הו הו הו
  • 2.
    חרבו דארבו 07/05/2024 17:40
    הגב לתגובה זו
    :hcazt:
  • 1.
    מעניין כמה הם מפסידים בשנה (ל"ת)
    יואב 07/05/2024 17:05
    הגב לתגובה זו
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

יובל כהן פורטיסימו
צילום: שלומי יוסף

פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים

התמורה כ-100 מיליון שקל; פורטיסימו נערכת לרכישת השליטה בנטפים; הרכישות הגדולות בשנה האחרונה - סלקום וסטרטסיס 

רן קידר |
נושאים בכתבה פורטיסימו

קרן ההשקעות פורטיסימו רוכשת מאבי בר יהודה את חברת קולפלו (Callflow), שפיתחה את מערכת ניהול התורים MyVisit  תמורת כ-100 מיליון שקל.

קולפלו, שפועלת בתחום ניהול תורים, תהליכי שירות לקוחות ואופטימיזציה רב-ערוצית, מפעילה מערכות קביעת התורים במשרדי ממשלה לחידוש רישיונות נהיגה, הוצאת דרכונים ותעודות זהות, וכן לניהול תורים בקופות חולים, בנקים ועוד. ברחבי העולם, פועלת החברה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמדוקס ומיקרוסופט, ומספקת פתרונות מתקדמים ללקוחות גלובליים דוגמת רשת בתי המרקחת Boots הבריטית וענקית התקשורת AT&T האמריקאית. עם זאת, ההצלחה היא חלקית ופורטיסימו סבורה שניתן לקחת את החברה למקום גבוה יותר.  

מסע של שני עשורים: מהתורים הידניים לפלטפורמה גלובלית

הסיפור של קולפלו מתחיל בצורך בסיסי שהיה נפוץ בתחילת שנות האלפיים: ניהול תורים ידני, איטי ולא יעיל, שהוביל לתורים אינסופיים ולתסכול ציבורי רחב היקף. אבי בר יהודה, יזם פיתוח של מערכת שכללה ניהול יומנים דינמיים, ניטור זמינות נציגים בזמן אמת, חלוקת עומסים אוטומטית וניתוח מתקדם של נתונים על זמני המתנה. כיום, מגוון המוצרים התרחב כולל את Q-Flow לניהול תורים רב-ערוצי, Q-Place להזמנת מקומות ו-Q-Shift לניהול משמרות עובדים.

פורטיסימו, קרן פרייבט אקוויטי מהמובילות בישראל עם נכסים מנוהלים בשווי של 2.7 מיליארד דולר, רואה בקולפלו נכס אסטרטגי מרכזי להרחבת נוכחותה בתחום התוכנה לשירותי לקוחות - תחום שצומח בקצב שנתי מרשים של כ-15% ברחבי העולם, על פי דוחות שוק עדכניים.

הקרן צפויה להשקיע בקולפלו כדי להאיץ את הצמיחה הבינלאומית, כולל הרחבה משמעותית בשוק האמריקאי והאירופאי, ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לניתוח התנהגות לקוחות וחיזוי מגמות.

פורטפוליו החברות הנוכחי של פורטיסימו כולל מעל 50  חברות, עם דגש מובהק על טכנולוגיה ותעשייה. בין ההשקעות הבולטות ניתן למנות את ריווחית בתחום התוכנה הפיננסית, פריוריטי שנמכרה חלקית לבלקסטון בשווי מרשים של 800 מיליון דולר ב-2024, וכן את Titan Security, Gigaspaces ו-Incredibuild.