בדרך להנפקה? וויז גייסה מיליארד דולר לפי שווי של 12 מיליארד דולר
חברת הסייבר הישראלית וויז השלימה סבב גיוס בהיקף של 1 מיליארד דולר, לפי שווי של 12 מיליארד דולר. את הסבב הובילה קרן ההשקעות האמריקאית אנדריסן הורוביץ (Andreesen Horowitz), Lightspeed Ventures Partners ו-Thrive Capital, והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים בחברה והקרנות Greylock ו-Wellington Management.
לאחר שאת שנת 2023 סיימה החברה עם מחזור הכנסות (ARR) של כ-350 מיליון דולר, היא הציבה לעצמה יעד שאפתני של מכירות - 1 מיליארד דולר, לקראת הנפקה בוול סטריט. בנוסף, ציינה ווויז כי סבב הגיוס ישמש אותה להמשך איתור חברות טכנולוגיה עבור מיזוגים ורכישות עתידיים, לצד עובדים ופיתוח מוצרים חדשים.
וויז הוקמה בשנת וויז 2020 על ידי אסף רפפורט (המנכ"ל), ינון קוסטיקה (סמנכ"ל המוצרים), עמי לוטבק (סמנכ״ל הטכנולוגיות) ורועי רזניק (סמנכ״ל המו"פ). זאת לאחר שבשנת 2015 מכרו את חברת אבחת המידע אדאלום, לקבוצת אבטחת הענן של מיקרוסופט, בה עבדו להקמת וויז. מאז הקמתה גייסה החברה סכום כולל של 1.9 מיליארד דולר, כאשר סבב הגיוס האחרון שלה נערך במהלך חודש בפברואר 2023, לפי שווי של 10 מיליארד דולר.
"המשימה המרכזית שעומדת לנגד עינינו היא להמשיך ולהניע חדשנות עבור הלקוחות שלנו – ולתת ערך מוסף לצוותי האבטחה והפיתוח שמשתמשים בפלטפורמה שלנו", מסר אסף רפפורט, מייסד-שותף ומנכ"ל וויז. "סבב הגיוס הנוכחי יסייע לנו להמשיך לפתור את האתגרים המורכבים ביותר בתחום אבטחת הענן וכן לסייע לארגונים לקדם תהליכי קונסולידציה בקרב כלי האבטחה בהם הם משתמשים."
- האקזיט הגדול בתולדות ישראל מתקרב לקו הסיום
- מיליארדרים בין לילה - המייסדים מאחורי האקזיט הגדול בישראל אי פעם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"וויז היא לא רק חלוצה בתחום אבטחת הענן – ההנהלה של החברה הפגינה יכולת יוצאת דופן לזוז מהר, לזהות את הדינמיקות בשוק ולהסתגל אליהן במהירות", מסרה שרה וונג, Andreessen Horowitz. "כל אלה אפשרו לחברה לצמוח במהירות ובחוכמה ומיצבו אותה כשחקנית המובילה בתעשיית אבטחת הסייבר".
תנופה מתמשכת בסקטור הסייבר המקומי
הגיוס של וויז מגיע על רקע התנופה המתמשכת שמציג סקטור הסייבר הישראלי בשנים האחרונות, חרף הדשדוש של ענף ההייטק המקומי. בזמן שבשנת 2023 נרשמה ירידה של מעל 50% בהיקף המכירות וההנפקות של חברות הייטק ישראליות, שהסתכמו בכ-7.5 מיליארד דולר, 19 מתוך 45 העסקאות, בסכום כולל של כ-3.8 מיליארד דולר, המהווים כ-51% מהשווי הכולל של העסקאות הגיעו מתחום הסייבר. מתוך 12 עסקאות בשווי של 200 מיליון דולר ומעלה 10 הגיעו מעולמות הסייבר, כאשר שתי העסקאות הנוספות היו הנפקות של חברות ישראליות, אודיטי ופרייטוס, מעבר לים.
תנופה זו נמשכה גם אל תוך שנת 2024 עם ההודעות על שלושה אקזיטים חדשים בתחום בהיקף כולל של 900 מיליון דולר. בתחילת חודש פברואר דווח כי חברת פלואו סקיוריטי (Flow Security) נמכרה לחברת קראודסטרייק האמריקאית תמורת 210 מיליון דולר. שבוע לאחר מכן הצטרפו אליה החברות אבאלור וג'ם סקיורטי, שנמכרו כל אחת ב-350 מיליון דולר לענקיות הסייבר זיסקיילר ו-וויז (בהתאמה). בחודש שעבר, השלימה חברת Cyera (סייארה), סבב גיוס (C) בהיקף של 300 מיליון לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר ובכך הפכה ליוניקורן.
עסקאות אל הגיעו בעיקר על רקע מגמה של קונסולידציה (התגבשות) שעוברת על התחום. זאת בשל העובדה שהשוק מוצף בכמות גדולה של חברות המציעות פתרונות לתחומים וענפים מגוונים, דבר שמביא את הלקוחות לחפש אחר חברות המציעות פתרונות רחבים ככל האפשר. מה שמביא את החברות הגדולות בתחום לחפש אחר חברות המספקות מענה בתחומים בהם הם חלשים. מגמה שרק עשויה לגבור בשנים הקרובות ולהביא למכירה ולמיזוג של חברות סייבר ישראליות נספות כבר השנה.
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
בתוך כך, בשבוע שעבר השלימה חברת הסייבר הישראלית איילנד, המפתחת דפדפן ארגוני מאובטח, סבב גיוס של 175 מיליון דולר לפי שווי של 3 מיליארד דולר. זאת לאחר שבשנה שעברה הפכה ליוניקורן, עת גייסה 100 מיליון דולר, לפי שווי של 1.5 מיליארד, שנתיים בלבד מיום הקמתה.
מתי נראה הנפקות?
העניין הגובר בחברות הסייבר הישראליות מעלה את התהייה מתי נראה הנפקה של אחת החברות הללו מעבר לים. שמה של וויז עלה לא אחת בהקשר זה, לאחר שהחברה הציבה בתחילת השנה יעד שאפתני להגיע למכירות של 1 מיליארד דולר. זאת כחלק מהכנה לקראת ההנפקה הצפוה בניו יורק. על פי ההערכות, במידה ואכן תצא לפועל, ההנפקה לא צפויה לקרות לפני תחילת שנת 2025.
ברקע, שוק ההנפקות הטכנולוגיות בארצות הברית ממשיך להתחמם כשהמשקיעים מגלים עניין רב בתחום. לפני פחות משבועיים רשמה חברת אבטחת המידע רובריק (Rubrik) את מניותיה למסחר בבורסה בניו יורק במחיר של 32 דולר למניה, לפי שווי שוק כולל של כ-5.6 מיליארד דולר. מאז ההנפקה הראשונית עלתה מניית החברה בכ-9% והיא נסחרת כעת במחיר של כ-35 דולר למניה, המשקף לה שווי שוק של כ-6.1 מיליארד דולר.
- 7.מצאתי ביצה בכתבה (ל"ת)פמוס 08/05/2024 16:55הגב לתגובה זו
- 6.והוווווו! (ל"ת)יאן שוף 07/05/2024 17:58הגב לתגובה זו
- 5.אייל 07/05/2024 17:56הגב לתגובה זושווי מנופח , מעניין כמה ההכנסות שלה.
- קנאה לא עושה טוב לעור הפנים (ל"ת)אלון788 07/05/2024 18:05הגב לתגובה זו
- 4.הינשוף 07/05/2024 17:54הגב לתגובה זוהוווו הווווו הווווו
- 3.גיא 07/05/2024 17:54הגב לתגובה זוהו הו הו
- 2.חרבו דארבו 07/05/2024 17:40הגב לתגובה זו:hcazt:
- 1.מעניין כמה הם מפסידים בשנה (ל"ת)יואב 07/05/2024 17:05הגב לתגובה זו
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
