טסלה Y
צילום: טסלה

טסלה משיקה גרסה חדשה למודל Y; איך זה ישפיע על המכירות?

טסלה שמתקשה להמציא את עצמה מחדש ולא משיקה דגמים חדשים, מנסה את מזלה עם גרסאות חדשות של דגמים קיימים ובהם של מודל Y הפופולארי והנמכר ביותר שלה; מה מייחד אותו מהגרסה הנוכחית?
דור עצמון |
נושאים בכתבה טסלה

ענקית הרכבים החשמליים (EV) האמריקנית טסלה שואפת להגביר את קצב המכירות של דגם ה-Y, הרכב הפופולארי והנמכר ביותר שלה, ולשם כך משיקה גרסה חדשה של הרכב. במהלך סוף השבוע, טסלה הוסיפה לאתר האינטרנט שלה גרסה חדשה למודל Y בעלת הנעה אחורית ארוכת טווח כך שמתקבל טווח נסיעה של כ-510 קילומטר לכל טעינה.

המחיר של הגרסה החדשה מתחיל בכ-45,000 דולר. עד כה כללה הגרסה הנוכחית של מודל Y הנעה אחורית עם טווח נסיעה של כ-415 קילומטר לטעינה במחיר שהחל בכ-43,000 דולר. טסלה בעצם שדרגה את הטווח של דגם Y הבסיסי בכ-100 קילומטר לטעינה תמורת כ-2,000 דולר.

כל כלי הרכב מדגם Y זכאים לזיכוי מס רכישה בסך 7,500 דולר מהממשלה הפדרלית, אשר מוריד בעת הרכישה. השפעת הזיכוי היא שה-Y החדש long-range עולה לקונה כ-37,500 דולר לפני תוספות שונות ודמי משלוח. מנגד, טווח הנסיעה הסטנדרטי של דגם 3 עומד על כ-430 קילומטר לטעינה, הוא אינו זכאי לאף זיכוי מס ומחירו מתחיל מ-39,000 דולר. בהקשר זה צריך לציין כי מדובר במכונית קטנה יותר, עם טווח נסיעה נמוך יותר ושעולה יותר כסף, כך שעל פניו נראה כי גרסת ה-Y החדשה נראית כמו עסקה הרבה יותר טובה.

גרסת ה-performance של מודל 3 היא הגרסה היחידה שמתאימה לזיכוי המס הפדרלי. ברמת הרכב זה תלוי בדברים כמו היכן הגיעו הסוללות וחומרי הסוללה. טסלה מייצרת חלק מהסוללות שלה ומשיגה אחרות מיצרניות סוללות כמו חברת Contemporary Amperex Technology Co. Ltd בסין, המוכרת יותר בשם CATL.

טסלה מכרה כזכור 30,842 מכוניות ממודל 3 בארה"ב ברבעון הראשון של 2024, ירידה של 44% לעומת התקופה המקבילה לפני שנה. היא מכרה 96,729 מכוניות ממודל Y בארה"ב ברבעון הראשון של 2024, עלייה של כ-1.4% בלבד מהשנה שעברה. ובכל זאת, מודל ה-Y היווה כ-35% מכלל מכירות הרכב החשמלי בארה"ב ברבעון. נראה כי טסלה מקווה שמגוון גדול יותר של גרסאות ואפשרויות יוכל להקפיץ את צמיחת המכירות של הדגם הפופולרי ביותר שלה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולסג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולס

ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג הפרימיום בצפון אמריקה. 

אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר ביחס לתחרות

פחות אהבנו: צריכת דלק, מחיר אבסולוטי

ציון מסכם 4.6 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה ג'נסיס GV70

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בצפון אמריקה, ומשכך חשיבותו גבוהה. לפני כשלושה חודשים עבר ה GV70 עדכון, מתיחת פנים קלה, סיבה מצוינת (שלא לומר תירוץ נהדר), לבקש אותו למבחן.

תעודת חובה        
קטגוריה                 קרוסאובר פרימיום D-Suv
מימדים (מטר)        אורך 4.725 /רוחב 1.91 /גובה 1.63 /בסיס גלגלים 2.875
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    טורבו בנזין, 2.5 ליטר / טורבו בנזין 3.5 ליטר V6. הנעה כפולה AWD
הספק ומומנט            300 כ"ס, 43 קג"מ / 375 כ"ס, 54 קג"מ
צריכת דלק              9.8 ק"מ לליטר / 8.9 ק"מ לליטר.  נתוני יצרן
בטיחות            ציון אבזור בטיחות 8.  חמישה כוכבים במבחן EuroNcap
מחיר                החל ב 400.0 אש"ח עד 540.0 אש"ח


למבחן מתייצבת ה GV70 בגירסתה הבכירה, Sport, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ואבזור שכולל בערך הכל.

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני שבהתחלה היה מצריך הסתגלות קצרה, כבר עובר חלק, והרכב השחור מושך לא מעט מבטים. ללא ביצוע מדגם מייצג, לא מעט מהמבטים היו בזכות העיצוב, ואני סבור שמעטים מהמתבוננים ידעו לומר 'זו ג'נסיס'. היא פשוט נראית גדולה, שחורה, גריל גדול ומרשים, סאונד עמוק מהמפלטים, כלומר זה בטוח רכב יוקרה.

בחזית כאמור גריל גדול ועמוק, ויחידות תאורה בקצוות המורכבות משני פסים אופקיים. סמל ג'נסיס גדול במרכז מכסה המנוע הגדול. מהצד ניתן להבחין במעט כרום מוברש עדין, ומאחור שוב אותן שני פסי תאורה מקבילים בכל צד.