הדגמים החדשים של BYD ומתי הם יגיעו לישראל?
היצרנית הסינית BYD היא המותג החזק ביותר בשוק החשמלי בארץ, הרבה מעל טסלה. BYD מסרה ברבעון הראשון של 2024 לא פחות מ-5,220 מכוניות חדשות מדגם ATTO-3 מה שהפך את הדגם הזה לדגם הנמכר ביותר בישראל עם כמעט כפול מהמכירות של יונדאי אלנטרה שמסרה 2,745 מכוניות ברבעון הראשון של השנה ושתפסה את המקום השני בקטגוריית הדגם הנמכר ביותר בישראל. החברה מסרה בסך הכל 6,995 מכוניות חדשות ברבעון הראשון של השנה כמעט פי 4 מיצרנית ה-EV ג'ילי (Geely) שמסרה 1,932 מכוניות ברבעון בקטגוריית הרכבים החשמליים.
כוחה של BYD בישראל הוא כבר עובדה מוגמרת. קצב המכירות של BYD קפץ ב-18.6% מהרבעון הראשון של 2023 לרבעון הראשון של 2024. כמעט כל מומחי הרכב בארץ אינם מופתעים מהנתון הזה ומעריכים כי המגמה רק תגדל, על אחת כמה וכמה כאשר יופיעו בישראל דגמים נוספים.
גם בעולם BYD מתחזקת, עקפה את ענקית המכוניות החשמליות האמריקאית טסלה. BYD נחשבת כיום ליצרנית הגדולה בעולם של רכבים חשמליים מבוססי סוללה (BEVs). החברה מכרה 526,000 רכבים ברבעון הרביעי של 2023, בעוד טסלה מכרה 485,000 רכבים. בשנה כולה טסלה מכרה 1.8 מיליון רכבים, בעוד BYD מסרה 1.6 מיליון. עם זאת, במידה ונכלול גם את רכבי הפלאג-אין ההיברידיים של החברה הסינית, נקבל מכירות של יותר מ-3 מיליון מכוניות בשנת 2023. BYD צופה עלייה מסיבית במכירות לשנת 2024, כשהיא מכוונת למעל 3.63 מיליון כלי רכב.
לאחרונה מותג Yangwang של BYD חשף את מכונית העל שלו U9 בתערוכת רכב בסין. המכונית החדשנית צפויה לעלות מעל 230,000 דולר והיא צפויה להוסיף לחץ על המתחרות. חברות כמו לוטוס טכנולוגיות, פולסטר ולוסיד צפויות להיות מושפעות מכניסת BYD לפלח השוק שלהן ולהתמודד עם לחץ מוגבר למכור יותר רכבי EV מתקדמים. לגבי טסלה, סביר להניח שרכב הספורט החדש לא ישנה לה. המאבק בין BYD לטסלה מתמקד בלתפוס כמה שיותר נתח שוק בסין ואירופה.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- ענקית הרכב החשמלי BYD מדווחת על צניחה של 33% ברווחים: האם זו תחילתו של משבר מערכתי בשוק הסיני?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היוקרתיות החדשות
BYD צפויה לחשוף בתערוכה שתתקיים בסין 3 דגמי יוקרה חדשים. רכב הבאו 3 (Bao) הוא רכב פנאי קומפקטי עם הנעה חשמלית. שצפוי להיות ארוך מ-BYD ATTO-3. העיצוב החיצוני קשוח למראה, עם פגושים בולטים, פסי הגנה מסיביים סביב למרכב ובתי גלגלים מודגשים המכילים צמיגי שטח אגרסיביים. יש גם כבלים בין קצה מכסה המנוע לגג לטובת מניעת פגיעות ענפים בשמשה הקדמית וגגון מסיבי הכולל גם מקום לרחפן ייעודי.
דגם ה-Bao 8 מתהדר בעיצוב שהחברה מתארת כאלמנטים של ספינת חלל עתידית, אם כי למרבה המזל, העיצוב שלו לא מוזר מדי. מדובר ברכב שטח שנוסע על ארכיטקטורת ה-DMO ההיברידית המותאמת אישית של BYD, ומבטיח יכולות עבירות מתקדמות. למרות שהחברה לא פרסמה מפרט טכני מדויק, אנו צפויים לראות מגוון של מערכות הנעה היברידיות לדגם זה.
הדגם אולי היוקרתי ביותר של החברה הוא ה-SUPER 9 שנושא צורה של מכונית ספורט עתידנית דו-מושבית בעלת חופה שעוטפת נוסעי הרכב וקווים אווירודינמיים. החלק האחורי של ה-Super 9 כולל פנסים כפולים המעוצבים כמו הלוגו של Fang Cheng Bao מותג היוקרה של ענקית הרכב הסינית. בצד המכונית, ניתן להבחין במספר 30, המציין את יום השנה ה-30 של חברת BYD.
- פניית הפרסה של פורד אירופה
- אופל פרונטרה - רכב שבעה מקומות הזול בישראל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
- 1.ליאור 19/04/2024 10:31הגב לתגובה זוכלי רכב רבים לשווקים נישתיים במקום להמשיך להיות b2c קלאסי ולקחת את שוק מכוניות המשפחתיות לאורך כל התקופה.טעות אסטרטגית.
- "טעות אסטרטגית" - חחח. עוד "גאון" מקלדת התפנה לטוקבק. (ל"ת)כל-כך ישראלי 19/04/2024 15:06הגב לתגובה זו

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
.jpg)