BYD חדש
צילום: אתר החברה

הדגמים החדשים של BYD ומתי הם יגיעו לישראל?

לאחר שעקפה את טסלה, האם BYD תשבור את השוק של מכוניות היוקרה? החברה צופה עלייה מסיבית במכירות לשנת 2024, כשהיא מכוונת למעל 3.63 מיליון כלי רכב
דור עצמון | (2)

היצרנית הסינית BYD היא המותג החזק ביותר בשוק החשמלי בארץ, הרבה מעל טסלה. BYD מסרה ברבעון הראשון של 2024 לא פחות מ-5,220 מכוניות חדשות מדגם ATTO-3 מה שהפך את הדגם הזה לדגם הנמכר ביותר בישראל עם כמעט כפול מהמכירות של יונדאי אלנטרה שמסרה 2,745 מכוניות ברבעון הראשון של השנה ושתפסה את המקום השני בקטגוריית הדגם הנמכר ביותר בישראל. החברה מסרה בסך הכל 6,995 מכוניות חדשות ברבעון הראשון של השנה כמעט פי 4 מיצרנית ה-EV ג'ילי (Geely) שמסרה 1,932 מכוניות ברבעון בקטגוריית הרכבים החשמליים.

כוחה של BYD בישראל הוא כבר עובדה מוגמרת. קצב המכירות של BYD קפץ ב-18.6% מהרבעון הראשון של 2023 לרבעון הראשון של 2024. כמעט כל מומחי הרכב בארץ אינם מופתעים מהנתון הזה ומעריכים כי המגמה רק תגדל, על אחת כמה וכמה כאשר יופיעו בישראל דגמים נוספים.

גם בעולם BYD מתחזקת, עקפה את ענקית המכוניות החשמליות האמריקאית טסלה. BYD נחשבת כיום ליצרנית הגדולה בעולם של רכבים חשמליים מבוססי סוללה (BEVs). החברה מכרה 526,000 רכבים ברבעון הרביעי של 2023, בעוד טסלה מכרה 485,000 רכבים. בשנה כולה טסלה מכרה 1.8 מיליון רכבים, בעוד BYD מסרה 1.6 מיליון. עם זאת, במידה ונכלול גם את רכבי הפלאג-אין ההיברידיים של החברה הסינית, נקבל מכירות של יותר מ-3 מיליון מכוניות בשנת 2023. BYD צופה עלייה מסיבית במכירות לשנת 2024, כשהיא מכוונת למעל 3.63 מיליון כלי רכב.

לאחרונה מותג Yangwang של BYD חשף את מכונית העל שלו U9 בתערוכת רכב בסין. המכונית החדשנית צפויה לעלות מעל 230,000 דולר והיא צפויה להוסיף לחץ על המתחרות. חברות כמו לוטוס טכנולוגיות, פולסטר ולוסיד צפויות להיות מושפעות מכניסת BYD לפלח השוק שלהן ולהתמודד עם לחץ מוגבר למכור יותר רכבי EV מתקדמים. לגבי טסלה, סביר להניח שרכב הספורט החדש לא ישנה לה. המאבק בין BYD לטסלה מתמקד בלתפוס כמה שיותר נתח שוק בסין ואירופה. 

היוקרתיות החדשות

BYD צפויה לחשוף בתערוכה שתתקיים בסין 3 דגמי יוקרה חדשים. רכב הבאו 3 (Bao) הוא רכב פנאי קומפקטי עם הנעה חשמלית. שצפוי להיות ארוך מ-BYD ATTO-3. העיצוב החיצוני קשוח למראה, עם פגושים בולטים, פסי הגנה מסיביים סביב למרכב ובתי גלגלים מודגשים המכילים צמיגי שטח אגרסיביים. יש גם כבלים בין קצה מכסה המנוע לגג לטובת מניעת פגיעות ענפים בשמשה הקדמית וגגון מסיבי הכולל גם מקום לרחפן ייעודי.

דגם ה-Bao 8 מתהדר בעיצוב שהחברה מתארת כאלמנטים של ספינת חלל עתידית, אם כי למרבה המזל, העיצוב שלו לא מוזר מדי. מדובר ברכב שטח שנוסע על ארכיטקטורת ה-DMO ההיברידית המותאמת אישית של BYD, ומבטיח יכולות עבירות מתקדמות. למרות שהחברה לא פרסמה מפרט טכני מדויק, אנו צפויים לראות מגוון של מערכות הנעה היברידיות לדגם זה.

הדגם אולי היוקרתי ביותר של החברה הוא ה-SUPER 9 שנושא צורה של מכונית ספורט עתידנית דו-מושבית בעלת חופה שעוטפת נוסעי הרכב וקווים אווירודינמיים. החלק האחורי של ה-Super 9 כולל פנסים כפולים המעוצבים כמו הלוגו של Fang Cheng Bao מותג היוקרה של ענקית הרכב הסינית. בצד המכונית, ניתן להבחין במספר 30, המציין את יום השנה ה-30 של חברת BYD.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ליאור 19/04/2024 10:31
    הגב לתגובה זו
    כלי רכב רבים לשווקים נישתיים במקום להמשיך להיות b2c קלאסי ולקחת את שוק מכוניות המשפחתיות לאורך כל התקופה.טעות אסטרטגית.
  • "טעות אסטרטגית" - חחח. עוד "גאון" מקלדת התפנה לטוקבק. (ל"ת)
    כל-כך ישראלי 19/04/2024 15:06
    הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5