ברידגוייז
צילום: רמי זרנגר

Bridgewise השלימה גיוס של 21 מיליון דולר

רוי שיינמן |

חברת Bridgewise (ברידג'ווייז) הישראלית, אשר פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית המנגישה תובנות וידע אודות מניות, הכריזה היום (שלישי) על השלמת סבב גיוס A בהיקף של 21 מיליון דולר. לאחר גיוס סבב סיד של 14 מיליון דולר בתחילת השנה שעברה, סך ההון שגייסה החברה עומד על 35 מיליון דולר.

את הסבב הוביל SIX Group, תאגיד פיננסי שוויצרי שתחתיו פועלות הבורסה השוויצרית והספרדית, לצד משקיעים בתחום הפינטק, וביניהם Group 11 קרן הון סיכון אמריקאית להשקעה בפינטק בבעלות היזם הישראלי דובי פרנסס, L4 Venture Builder, קרן ההון סיכון של הבורסה הברזילאית וגופים פיננסיים גלובליים נוספים.

Bridgewise, אשר נוסדה ב- 2019 על ידי גבריאל דיאמנט (מנכ"ל), דור אליגולא (סמנכ״ל פיתוח עסקי), אור אליגולא (סמנכ"ל התפעול) ומור חזן (סמנכ"ל מוצר), הינה ספקית ניתוח בינה המלאכותית למניות ונירות. רק 20% מהמניות העולמיות נמדדות ומנותחות על ידי מוסדות פיננסיים, דבר שמותיר את המשקיעים ללא מידע, תובנות ותמיכה הדרושים לקבלת החלטות השקעה מושכלות, במיוחד כשמדובר במניות קטנות או מניות זרות. 

Bridgewise משרתת בתי השקעות וגופים מוסדיים ופיננסיים מ-15 מדינות, כולל ארה״ב, ברזיל, יפן, שוויץ, סינגפור, בריטניה, איחוד האמירויות, ישראל ועוד. בין לקוחות החברה בישראל: בנק הפועלים, בנק דיסקונט, הבנק הבינלאומי, הבורסה לניירות ערך, בנק וואן זירו ועוד, ובעולם: בורסת נסדאק, בורסת יפן, בורסת לונדון, חברת איטורו, אינטראקטיב ברוקרס, Avel ,Suno Investimentos ועוד. משרדי החברה בישראל ממוקמים במתחם הבורסה ברמת גן והיא מעסיקה מעל ל-70 עובדים בארץ וברחבי העולם.

"הגיוס מהווה צעד משמעותי במשימה שהצבנו למזער את הפער בידע והנגשתו לכל מי שמתעניין בשוק ההון ברחבי העולם", מסר גבריאל דיאמנט, מייסד שותף ומנכ"ל Bridgewise. "הטכנולוגיה שפיתחנו כדי לפתור בעיה זו, מספקת את הניתוחים, ההמלצות והתמיכה שהמשקיעים צריכים כדי לקבל החלטות מושכלות. עם שותפים אסטרטגיים כמו SIX Group Group 11 ו-L4VB יש לנו את הכלים הדרושים לנו כדי לספק תובנות משודרגות משמעותית ולהפוך את כל מי שמשקיע בניירות ערך למשקיע על, בכל שפה, בכל שוק".

הפלטפורמה המבוססת בינה מלאכותית מנתחת נתונים של למעלה מ-90% מניירות הערך העולמיים, לרבות מניות, תעודות סל וקרנות נאמנות, כדי לספק תמונה וניתוח בעשרות שפות, של שוק המניות. תוך שהיא מציגה תובנות ופרופיל מתומצת של כל נייר ערך. 

הפתרון של Bridgewise נשען על שתי טכנולוגיות בינה מלאכותית שפיתחה החברה. הראשון הוא אלגוריתם של למידת מכונה (machine learning) המבוסס על נתונים עדכניים והיסטוריים של מעל ל-20 שנה אודות מטריקות מדדים וקורלציה של תנודות מחירים, שמנתח יותר מ-50,000 ניירות ערך ומספק לכל אחד מהם ציון ביצועים בזמן אמת. השנייה היא בינה מלאכותית generative AI המבוססת על מודל שפה Small Language Model) SLM), שיוצר דוחות פשוטים להבנה עבור כל אמצעי אבטחה בשפה המועדפת על הקורא. שיטה זאת מספקת ניתוח והמלצות באיכות גבוהה, ומציעה מידע מקיף ובדיקה יסודית של ביצועי המניה של כמעט כל חברה הנסחרת בבורסה בעולם.

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייבאלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייב

רשות החדשנות משיקה שלוש תכניות דגל בהיקף של 180 מיליון שקל

שלושת המאגדים החדשים בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, מציבים את ישראל בלב זירת המחקר והפיתוח העולמית בתחומי איכות הסביבה, טכנולוגיות חישה וחומרה מתקדמת. מדובר ביוזמות רחבות-היקף שיחברו בין תעשייה, ממשלה ואקדמיה - ובהן חברות ענק כמו אנבידיה, רפאל, אלביט והתעשייה האווירית, לצד מכון ויצמן, מכון וולקני והאוניברסיטה העברית

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רשות החדשנות

רשות החדשנות הודיעה על השקת שלוש תכניות דגל בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, במסגרת מאגדי מחקר יישומי שנועדו להעניק לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי וליצור אימפקט כלכלי וסביבתי משמעותי. שלושת המאגדים - Green Soil, DiamondSEMI IL ו-NDT - ממוקדים בליבת החדשנות הישראלית: טכנולוגיות סביבתיות, רכיבי חומרה מתקדמים ומדע החומרים.

ד"ר אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, מסביר כי "שלושת מאגדי הדגל החדשים שאישרנו הם ביטוי עוצמתי ליכולת של ישראל לקחת את המדע והידע המצטבר באקדמיה ולהפוך אותו למנועי צמיחה כלכליים ותעשייתיים אמיתיים. הם מדגימים את העומק והבשלות של החדשנות הישראלית: מההתמודדות עם אתגרי הסביבה והאקלים דרך פיתוח רכיבים מבוססי יהלום שיכולים לשנות את תעשיית המוליכים למחצה ועד טכנולוגיות חישה ובדיקה מתקדמות שמציבות את ישראל בלב המהפכה התעשייתית הבאה".

"המאגדים האלה מראים איך השקעה ממשלתית חכמה, ממוקדת וארוכת טווח יכולה להצמיח ידע חדש, ליצור יתרון טכנולוגי ולבנות תשתיות של מצוינות שישרתו את הכלכלה הישראלית לשנים רבות קדימה. זהו בדיוק השילוב הייחודי של מדע, תעשייה וחזון שמבדיל את ישראל משאר העולם ומאפשר לה להיות לא רק מעצמת סטארט-אפים, אלא מעצמת עומק טכנולוגי גלובלית".

"האתגר האמיתי שלנו כיום הוא להמשיך לייצר חדשנות שמבוססת על ערך אמיתי - על מדע, על תעשייה ועל יכולת יישומית. זהו השלב בהתפתחות של ההייטק הישראלי - המעבר מהמהירות אל העומק, מהמוצר הבודד אל תשתיות שמעצבות את העתיד".

שלושת מאגדי הדגל: טיהור קרקעות, רכיבי מוליכים למחצה מבוססי יהלומים וטכנולוגיות בדיקה

Green Soil היא תכנית לפיתוח טכנולוגיות ביולוגיות לטיהור קרקעות ומי תהום מזיהומים קשים, בהם PFAS (תרכובות כימיות עמידות), חומרי נפץ ודלקים. הפיתוח מבוסס על שימוש בחיידקים ובמרכיבים ביולוגיים מותאמים לפירוק מזהמים בשטח עצמו ובעומק הקרקע, תוך שילוב שיטות החדרה וניטור מתקדמות. התכנית מאגדת 10 חברות ו-16 קבוצות מחקר ובהן אלביט, נטפים, בז"ן, נצר השרון ומכון וולקני, וצפויה לפתוח לשוק הישראלי והעולמי הזדמנויות בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים.