בניסיון לעורר את המכירות - אפל תשדרג את המחשבים שלה ותתמקד ב-AI
ענקית הטכנולוגיה שחררה את מחשבי המק שלה עם מעבד ה-M3 רק לפני חמישה חודשים ומתקרבת כעת לייצור הדור הבא עם מעבד ה-M4. לפי הדיווחים, אפל APPLE מתכוונת לעדכן את כל דגמי המחשבים שלה ותנסה להבליט יכולות בינה מלאכותית.
מחשבי המק החדשים צפויים להגיע בזמן קריטי. לאחר שמכירות המחשבים הגיעו ב-2022 לשיא, הן ירדו ב-27% בשנת הכספים האחרונה שהסתיימה בספטמבר. גם המכירות בתקופת החגים היו יציבות וללא צמיחה יוצאת דופן. החברה ניסתה לעורר את מכירות המחשבים עם אירוע ההשקעה של מעבד ה-M3 באוקטובר האחרון, אבל השבב החדש לא הצליח להציג שיפורים משמעותיים בביצועים לעומת ה-M2 של השנה שעברה.
אפל שואפת להשיק את המחשבים החדשים החל מסוף השנה הנוכחית ועד תחילת השנה הבאה. לפי התוכניות הנוכחיות, החברה תשיק מחשבי iMac, מחשבי Macbook pro בגדלים 14 ו-16 אינץ' בוריאציות שונות מבחינת מפרט ו-Mac mini, כאשר כל המחשבים יגיעו עם מעבד ה-M4.
מדובר ברענון מהיר עבור iMac ו-Macbook proו שעודכנו רק באוקטובר האחרון. ה-Mac mini שודרג לאחרונה בינואר 2023. החברה מתכננת להמשיך את סייקל השדרוג הזה במשך 2025 ולשדרג גם את ה-Macbook air ששודרג לפני כחודש, Mac Studio ו-Mac pro ששודרגו למעבד ה-M2 בשנה שעברה.
- אפל עקפה את הציפיות - אך נחלשה במכירות האייפון ובהכנסות מסין
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מעבד ה-M4 צפוי להגיע במספר גרסאות. גרסה בסיסית בשם Donan, גרסה חזקה יותר שנקראת Brava והמעבד עם הביצועים החזקים ביותר שיקרא Hidra. אפל מתכננת להדגיש את יכולות הבינה המלאכותית שיגיעו עם המעבד החדש וכיצד הם ישתלבו עם הגרסה הבאה של ה-macOS שתושק ביוני בכנס המפתחים השנתי של החברה. לפי הדיווחים, יכולות ה-AI שאפל צפויה להציג ירוצו מקומית על מכשיריה.
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
