רענן רז כפיר תשבי אוואלור
צילום: רועי שור

חברת Zscaler רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי Avalor ב-350 מיליון דולר

זו הרכישה השלישית של Zscaler בישראל, ופעילות ראשונה של הענקית בתחום ה-Data Fabric; אוולור תמשיך לפעול כיחידה עצמאית ותגייס עשרות עובדים נוספים
רוי שיינמן | (1)

חברת הסטארט אפ Avalor, אשר פיתחה טכנולוגיית Data Fabric לסיווג, זיהוי וניתוח מידע ממקורות שונים, נרכשת על ידי ענקית הטכנולוגיה Zscaler  ZSCALER ב-350 מיליון דולר. זו הרכישה השלישית של Zscaler בישראל.

אוואלור הוקמה בשנת 2022 על ידי רענן רז, מנכ"ל החברה, וכפיר תשבי, המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות ראשי. עד כה גייסה 30 מיליון דולר מקרן Salesforce Ventures, Cyberstarts, קרן TCV, קרן Jibe Ventures והיזמים של דאטורמה אפי כהן ורן שריג. אוואלור, המונה כיום כ-80 עובדים, תפעל כיחידה עצמאית בזיסקלייר ותמשיך בפיתוח המוצר כדי לאפשר לפלטפורמת אבטחת הענן של ענקית הטכנולוגיה, Zero Trust Exchange, לעבד כמויות דאטה גדולות ולספק תובנות על איומים. עם השלמת הרכישה אוואלור צפויה לגייס עשרות עובדים נוספים.

הטכנולוגיה של אוואלור מאפשרת לחבר את כלל נכסי הדאטה של החברה, מכלי אבטחה ועד תוכנות ניהול כוח אדם, לדאשבורד אחד, ללא מגבלה על כמות או סוג הדאטה. הרכישה תאפשר לזיסקלייר למנף את כמויות הדאטה האדירות שהיא מעבדת (כ- 400 מיליארד טרנזקציות ביום) בפלטפורמת אבטחת הענן שלה, לחבר אותן לתמונה אחידה ובכך לאפשר ללקוחותיה לתעדף איומים בצורה יעילה ומהירה יותר. עסקה זו מהווה דריסת רגל עבור זיסקיילר בתחום ה-Data Fabric ותאיץ את יכולת החברה להשתמש בכמויות המידע שלה לטובת אפליקציות נוספות ללקוחותיה.

"פתרונות Machine Learning דורשים כמויות דאטה אדירות ומגוונות. הבנת ההקשר של הנתונים האלו, הם שיאפשרו פיתוח פתרונות בינה מלאכותית משמעותיים", מסר ג'יי צ'אודרי, מנכ"ל, יו"ר ומייסד של Zscaler. "רכישת אוואלור תאפשר לזיסקיילר לזהות ביעילות רבה יותר חולשות ולנבא פרצות במסגרת פלטפורמת ה - Zero Trust שלה. השילוב הזה יוצר פתרון AI עוצמתי שיאפשר ללקוחות שלנו להישאר צעד אחד לפני התוקפים".

"ארגונים נאלצים להתמודד עם עשרות כלי אבטחה ואלפי התראות ביום, לעתים סותרות, ללא יכולת לתעדף אותם ולזהות מהם האיומים הדחופים ביותר ואנו הצלחנו לספק מוצר Data Fabric ראשון לתחום אבטחת המידע, שמסייע לאנשי אבטחת המידע לנתח את הררי הדאטה במהירות ובכך מאפשר לנקוט בפעולות המשמעותיות ביותר", מסר כפיר תשבי, מייסד שותף וה- CTO של Avalor. "השותפות עם זיסקיילר תאפשר לנו להפיק תובנות על בסיס המידע, להאיץ את פיתוח המוצר ולהנגיש אותו לבסיס לקוחות בינלאומי רחב".

"יצאנו לדרך עם רענן וכפיר, ללא רעיון וללא נסיון קודם שלהם בסייבר סקיוריטי. מה שכן היה, זה זוג יזמים עם אנרגיה, כריזמה ו-20 שנות ניסיון כמהנדסי דאטה", מסרה ליאור סיימון, שותפה מנהלת בקרן Cyberstarts, והמשקיעה הראשונה בחברה. "התזה שלנו, לקחת אנשי דאטה, ובאמצעות תהליך למידה ארוך (Sunrise), למצוא ולפתור בעיות סקיוריטי עמוקות בצורה אחרת לגמרי מאיך שנעשה בעבר, הוכיחה את עצמה מהר. Avalor נבנתה להיות פלטפורמת דאטה מדהימה, ש-zscaler זיהו בשלב מוקדם וכחלק מהתרחבות הפעילות שלהם בישראל. אני בטוחה שרענן, כפיר והצוות המוכשר שבנו יקחו את החברה לגבהים חדשים".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    קרויצר אדם 14/03/2024 14:50
    הגב לתגובה זו
    מדוע מניית Zscaler אינה קופצת ?
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.