אחרי עזיבת אמבפה: אלו השחקנים שיובילו את פ.ס.ז' בשנים הבאות. כמה הם שווים?
אין ספק שעזיבתו של קיליאן אמבפה לריאל מדריד תותיר בור שיהיה קשה למלא בפריז סן ז'רמן. מלבד לתרומה הבלתי נגמרת על המגרש, גם כשליאו מסי וניימאר שיחקו לצידו, החלוץ בן ה-25 היה ונשאר הפנים של מועדון הפאר הצרפתי.
אך בעיר האורות חושבים קדימה, וכבר סימנו שני שחקנים שיחליפו את אלוף העולם לשעבר בפרויקט העתידי שלהם. אלו הם וורן זאיר-אמרי וצ'אבי סימונס - שניהם צעירים וסומנו עוד מגיל ילדות.
זאיר-אמרי עם הכדור (פריז סן ז'רמן טוויטר)
נתחיל מזאיר אמרי, שכבר בגיל 17 משמש כשחקן מפתח בשורות אלופת צרפת, בו בזמן שהוא לומד בתיכון. הקשר הצעיר החל להתאמן עם הקבוצה הבוגרת כבר בגיל 15, ובעונה הקודמת החל לקבל דקות משמעותיות. העונה הפך זאיר-אמרי לשחקן הרכב של ממש, כשהוא מפגין יכולת אדירה והצצה לשחקן האדיר שיוכל להפוך אליו בעתיד.
- 4.8 מיליון אירו תוך חצי שנה: מלך שערי הלאומית לשעבר משגע את צרפת
- עם מעל 200 מיליון אירו שנשארו בחוזה: בנזמה יעזוב לליון בהשאלה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הצרפתי, שמשחק כאמור במרכז הקישור, שיפר העונה את המספרים שלו דרסטית, עם 3 שערים ו-6 בישולים ב-28 הופעות, בעוד שאת העונה הקודמת סיים השחקן עם 3 שערים ב-35, כשהוא זוכה עם הקבוצה באליפות. שוויו של כשירון העל עומד כיום על לא פחות מ-60 מיליון אירו, כשהוא השחקן הכי יקר מתחת לגיל 18, ביחד עם לאמין ימאל בן ה-16 שמשחק בברצלונה.
בשנה שעברה חתם זאיר-אמרי על חוזה הבוגרים הראשון שלו, עד 2025, כשבקרוב הוא צפוי לאריך את חוזהו לפרק זמן ממושך. במרץ היהלום יחגוג 18, כשהוא יכול כבר להתגאות בהופעת בכורה שרשם בנבחרת צרפת במסגרת מוקדמות המונדיאל, כשכבר בפעם הראשונה שלבש את מדי הטריקולור מצא הקשר את הרשת.
נשיא המועדון, נאסר אל-ח'אליפי, התראיין לעיתון ה"פריזיאן" לא מזמן ודיבח את זאיר-אמרי: "אני מאמין שהוא יחתום על חוזה חדש. המטרה שלי היא שהוא יהפוך לסטיבן ג'רארד של פ.ס.ז', אני רוצה שהוא ישאר פה לנצח. הוא גדל בפריז, מאוד אוהב את המועדון. הוא שחקן מצוין אבל גם בחור מדהים, הוא משמש דוגמה".
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר
- בגיל 41 ועם ברך מטיטניום: לינדסי וון חזרה לנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן...
השחקן השני, צ'אבי סימונס, גדל למעשה בלה מאסיה - מחלקת הנוער של ברצלונה, וסומן שם כ"מסי הבא". בהגיעו לגיל 16, סירב סימונס לחתום על חוזה בוגרים בקטלוניה, ועבר לקבוצת הנוער הפרזיאית. אחרי כשלוש שנים הושאל השחקן לפ.ס.וו איינדהובן במטרה שיקבל דקות משחק, כשלמעשה בעונת הבוגרים הראשונה שלו העמיד ההולנדי מספרים פנטנסטים: 22 שערים ו-12 בישולים ב-44 משחקים בכל המסגרות.
צ'אבי סימונס העונה (רד בול לייפציג טוויטר)
בקיץ החולף הוחלט שסימונס, שמשחק באגף ימין, יצא לעונת השאלה נוספת, הפעם ברד בול לייפציג הגרמנית. עד כה רושם הכישרון בן ה-20 עונה נהדרת בליגה קשה משמעותית מהליגה ההולנדית, עם 8 שערים ו-9 בישולים ב-31 משחקים, כשהוא בדרך הבטוחה לספרות כפולות בעונתו המלאה השנייה כשחקן בוגרים.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
