קבוצה במשבר: אילו שחקנים החתימה באיירן מינכן מתחילת העונה?
באיירן מינכן במשבר. אלופת גרמניה הרגישה כיצד התואר שעליו שמרה במשך עשור של עליונות בבונדסליגה נחמק לה מבין האצבעות, לאחר שנרמסה 3:0 על ידי באייר לברקוזן ביום שבת האחרון. חניכיו של צ'אבי אלונסו פשוט ריסקו את הבווארים בכל קנה מידה, כשבאיירן סיימה את המשחק עם בעיטה בודדה אחת לשער היריבה.
הקבוצה קיוותה לרומם את הרוחות לאחר שקיבלה הגרלה נוחה נגד לאציו בשמינית גמר ליגת האלופות. הבווארים לא ציפו להפסיד 1:0, עם נתון מביש הרבה יותר מהמשחק נגד לברקוזן - באיירן פשוט לא שחררה בעיטה בודדת אחת לעבר שער האיטלקים - שמדשדשים במקום השביעי בליגה האיטלקית.
שחקני באיירן אמש (באיירן מינכן טוויטר)
הפעם האחרונה שהאלופה הגרמנית, שידועה בהתקפה העוצמתית שלה, רשמה שני משחקים רצופים ללא שער, הייתה אי שם ב-2015. הנהלת באיירן ערכה מסע רכש מרשים מתחילת העונה, כך שהאצבע המאשימה מופנת דווקא לתומאס טוכל, שאתמול רשם את ההפסד העשירי שלו בקדנציה, בה הוא עומד על 43 משחקים עד כה. לשם השוואה, יוליאן נגלסמן הצעיר, שפוטר בעקבות החתמת טוכל, רשם עשרה הפסדים בכל 84 המשחקים בהם עמד על קווי הקבוצה.
- המספרים של באיירן מינכן הופכים אותה למפלצת. זה מה שראינו אתמול
- לא תאמינו: כמה היו שוות ריאל מדריד והסיטי לפני עשור וכמה היום?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באיירן התחילה את הרכישות בקיץ עם שחקנים איכותיים מהזירה המקומית: קונארד ליימר שהגיע מרד בול לייפציג ורפאל גריירו שהגיע מדורטמונד. ליימר בן ה-26 שגדל ברד בול זלצבורג וב-2017 עשה את קפיצת המדרגה ללייפציג, הגיע בכדי לחזק את מרכז הקישור של האלופה. האוסטרי שווה כיום כ-28 מיליון אירו. גריירו בן ה-29 שמשחק בעמדת המגן השמאלי עבר לבאיירן לאחר כמה עונות שבהן היה הפורטוגלי בורג משמעותי בהרכב דורטמונד. מחזיק בשווי שוק של 20 מיליון אירו.
לחיזוק מרכז ההגנה החתימו הבווארים את אחד הבלמים המוכשרים בעולם, שחקן ההגנה של העונה שעברה בסרייה א' - קים מין-ג'יי, שבעונת הפריצה שלו החזיר לנאפולי את הסקודטו לאחר 30 שנות בצורת. הקוריאני השתלט במהרה על מקומו של מתיאס דה ליכט בהרכב, והשתלב מצוין בקבוצה.
לאחר מכן הגיע הארי קיין, שהיה לאחת ההחתמות הגדולות של הקיץ, כשנקנה ב-100 מיליון אירו מטוטנהאם. קפטן התרנגולים לשעבר ומלך השערים של המועדון ושל נבחרת אנגליה, שגדל בצפון לונדון מגיל ילדות, עזב את הקבוצה בה הפך לסמל והצטרף לאלופת גרמניה. האנגלי רושם עד כה מספרים יוצאים מן הכלל, עם 28 שערים ו-8 בישולים ב-29 משחקים, אך הציג יכולת מזעזעת וכמעט ולא הורגש בשני המשחקים האחרונים של הקבוצה.
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר
- בגיל 41 ועם ברך מטיטניום: לינדסי וון חזרה לנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן...
ההחתמה האחרונה של הקיץ הגיעה בצורתו של דניאל פרץ, שהסב הרבה גאווה לאחר שנרכש על ידי מועדון הפאר הגרמני ב-5 מיליון אירו, שהועברו למכבי תל אביב. השוער הצעיר לא ממש נספר עד כה, וישב על הספסל עד לחזרתו של מנואל נוייר, מה שהפך את פרץ לשוער השלישי בהיררכיה, אחרי סוון אולרייך.
- 1.עותניאל 15/02/2024 18:45הגב לתגובה זוהקבוצה הכי מעוטרת בגרמניה.פיקששה העונה בגדול. להערכתי תכניס ידה עמוק לכיסים ושנה את הסגל ואת המאמן לקראת העונה החדשה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
