סעיף שחרור של 20 מיליון אירו: האם דה זרבי בדרך לאמן את ברצלונה?
המאמן הבא שלה? זה לא חדש שאחד מהמועמדים הנחשקים ביותר בברצלונה לרשת את צ'אבי הוא רוברטו דה זרבי, שנמצא על הקווים של ברייטון. האיטלקי, שהגיע לאנגליה אחרי קריירת אימון לא מרשימה במיוחד, הפך את השחפים לשם דבר והנחיל בהם כדורגל נהדר - והתוצאות באו בהתאם.
בעונה שעברה רשמה ברייטון הישג שיא, כשהקבוצה סיימה תחת דה זרבי במקום השישי, והשיגה את הכרטיס הנחשק לליגה האירופית. העונה הקבוצה מעט מדשדשת, כשהיא במקום התשיעי הליגה הטובה בעולם, אך עדיין עם הרבה יכולת נהדרת. בליגה האירופית השחפים הרשימו וסיימו במקום הראשון לאחר שהוגרלו לבית קשה עם מארסיי ואייאקס.
דה זרבי חוגג (ברייטון טוויטר)
נשיא ברצלונה חואן לאפורטה היה רוצה לראות את דה זרבי מגיע לקטלוניה, אך המכשול הגדול שעשוי למנוע את המעבר הוא סעיף השחרור של המאמן מברייטון, שעומד על לא פחות מ-20 מיליון אירו - סכומים שברצלונה לא מסוגלת לשלם. אמש, סוכניו של דה זרבי הגיעו לספרד במטרה לסגור את פרטי החוזה החדש של מיוצג נוסף שלהם - בלם הקבוצה רונאלד אראוחו, שמעורר עניין רב בבאיירן מינכן, אך נוטה להמשיך ללבוש את מדי הבלאוגרנה ולהאריך חוזה במועדון.
- תומר חמד פורש ועובר לאנגליה - כמה כסף הוא שווה?
- האם המאמן שאימן את מנור סולומון יגיע לריאל מדריד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שכרו של המנג'ר האיטלקי נמוך בהרבה מהממוצע, כשהוא מכניס 2.3 מיליון אירו לעונה. לשם השוואה, צ'אבי משתכר ב-8.5 מיליון אירו בכל עונה, כשהוא צפוי לוותר על מלוא השכר לשנה בעקבות עזיבתו. ייתכן כי צ'אבי לקח על עצמו את ההחלטה בעקבות המצב הכלכלי הקשה של ברצלונה, שלא יכלה לשלם לו פיצויים מטעמי פייר פליי במקרה של פיטורים.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
