רוברטו דה זרבי
צילום: ברייטון טוויטר

סעיף שחרור של 20 מיליון אירו: האם דה זרבי בדרך לאמן את ברצלונה?

מאמן ברייטון כיום נמצא בפנקס הבלאוגרנה, אך מחזיק בחוזהו סעיף שחרור יקר ערך. כמה הוא מרוויח לעומת צ'אבי?
יובל כרמל |

המאמן הבא שלה? זה לא חדש שאחד מהמועמדים הנחשקים ביותר בברצלונה לרשת את צ'אבי הוא רוברטו דה זרבי, שנמצא על הקווים של ברייטון. האיטלקי, שהגיע לאנגליה אחרי קריירת אימון לא מרשימה במיוחד, הפך את השחפים לשם דבר והנחיל בהם כדורגל נהדר - והתוצאות באו בהתאם.

בעונה שעברה רשמה ברייטון הישג שיא, כשהקבוצה סיימה תחת דה זרבי במקום השישי, והשיגה את הכרטיס הנחשק לליגה האירופית. העונה הקבוצה מעט מדשדשת, כשהיא במקום התשיעי הליגה הטובה בעולם, אך עדיין עם הרבה יכולת נהדרת. בליגה האירופית השחפים הרשימו וסיימו במקום הראשון לאחר שהוגרלו לבית קשה עם מארסיי ואייאקס.

דה זרבי חוגג (ברייטון טוויטר)

נשיא ברצלונה חואן לאפורטה היה רוצה לראות את דה זרבי מגיע לקטלוניה, אך המכשול הגדול שעשוי למנוע את המעבר הוא סעיף השחרור של המאמן מברייטון, שעומד על לא פחות מ-20 מיליון אירו - סכומים שברצלונה לא מסוגלת לשלם.  אמש, סוכניו של דה זרבי הגיעו לספרד במטרה לסגור את פרטי החוזה החדש של מיוצג נוסף שלהם - בלם הקבוצה רונאלד אראוחו, שמעורר עניין רב בבאיירן מינכן, אך נוטה להמשיך ללבוש את מדי הבלאוגרנה ולהאריך חוזה במועדון.

שכרו של המנג'ר האיטלקי נמוך בהרבה מהממוצע, כשהוא מכניס 2.3 מיליון אירו לעונה. לשם השוואה, צ'אבי משתכר ב-8.5 מיליון אירו בכל עונה, כשהוא צפוי לוותר על מלוא השכר לשנה בעקבות עזיבתו. ייתכן כי צ'אבי לקח על עצמו את ההחלטה בעקבות המצב הכלכלי הקשה של ברצלונה, שלא יכלה לשלם לו פיצויים מטעמי פייר פליי במקרה של פיטורים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.