ישי דוידי
צילום: שלומי יוסף
ועידת ההשקעות

ישי דוידי הוא המעסיק הגדול בארץ והעסקים שלו יצמחו השנה בעשרות אחוזים

דוידי מייסד ויו"ר קרן פימי שנבחר לאחד מאנשי השנה הבולטים של הקהל ומערכת ביזפורטל, יודע שהשנה יהיו פחות מימושים, אבל מדגיש שיהיו יותר עסקאות רכישה "אנחנו לונג על המשק הישראלי"
רוי שיינמן | (15)

פימי רוכשת, משביחה ומוכרת בתשואה יפה. זה לא שאין טעויות, אבל יש הרבה הרבה יותר הצלחות. התשואה הממוצעת שפימי הביאה למשקיעים היא 25%. והיא עושה זאת מעל 30 שנה. כבוד והערכה לקרן ופימי והעומד בראשה - ישי דוידי שנבחר לאחד מאנשי השנה הבולטים של גולשי האתר ושל המערכת. דוידי התארח בוועידת ההשקעות של ביזפורטל ונשאל איך זה להיות בפועל איש העסקים המוביל בישראל. אין עוד איש עסקים, גורם כלשהו שקנה ומכר חברות בהיקף של דוידי. "רכשנו והשקענו בעשרות רבות של חברות ומימשנו חלק גדול מהן", אומר דוידי שפועל בשוק המקומי מתחילת שנות ה-90 ומאתר בהתמדה חברות ישראליות עם יכולת לצאת לעולם הגדול ולהפוך לגדולות.

ישי דוידי - הכי טוב בתשואות, הכי גדול במשק, "לונג על כלכלת ישראל"  (צילום:שלומי יוסף)

כמה עובדים אתם מעסיקים היום ובכמה חברות?

"אנחנו מחזיקים ב-32 חברות - 16 ציבוריות, 16 פרטיות, 55 מפעלים, 110 חברות בנות בעולם. מועסקים בהן 57,000 עובדים, הרוב בישראל - מעל 45,000. אנחנו הגוף התעשייתי והמעסיק הגדול במשק. זו אחריות גדולה, בטח בתקופה כזו, על עובדים ומנהלים".

יש לכם השקעות בתחום הביטחוני.

"פימי תמיד האמינה שהתחום הביטחוני יצליח כי אנחנו שדה הניסויים הגדול בעולם, כי אין לנו ברירה. תמיד השקענו בחברות ביטחוניות והיום אנחנו מושקעים ב-10 שהן חברות מובהקות או שיש להן חטיבות ביטחוניות לרבות אורביט, מר, מנועי בית שמש, PCB, ובתחום הפרטי גל-שבב ועוד 3 חברות פרטיות".

היכן תהיה הכלכלה הישראלית בעוד שנה מהיום?

"אני פחות רוצה לתת תחזית על כל הכלכלה ויותר על מה אנחנו רואים בפימי. מדובר על שלושה ממדים: אחד, חברות פורטפוליו בהיקף של עשרות מיליארדים של מכירות וגם ערך. זה בא יחד. ממד נוסף - רכישות חדשות, וממד שלישי - מימושים. עיקר הפעילות בחברות פורטפוליו. למרות המלחמה והעובדה שספגנו טילים במפעלים ויש לנו חטופים, הרוגים ופצועים – אנחנו הולכים להציג תחזית גידול דו ספרתית ל-2024, אולי הצמיחה הכי יפה ב-28 השנים האחרונות. אנחנו מאוד גאים על היכולת לעשות את זה בתקופה כה מורכבת.

"לגבי רכישות חדשות, פימי קיבלה החלטה להשקיע בקצב מואץ ב-2024. מבחינת מימושים, צריך להסתכל על עצמנו במראה, צריך להביא משקיעים זרים להשקעות ריאליות משמעותיות בישראל. היום, אם יש חברה בקריית שמונה, באשדוד או באופקים ויש לה מסה של עובדים זה לא טריוויאלי להביא גורם מחו"ל לקנות אותה. אנחנו מעריכים שהיקף המימושים יהיה נמוך יותר. לא חושב ששנת 2024 תהיה שנת הצטיינות במימושים".

אני שומע בין השורות דווקא אופטימיות. אם אני מבין נכון, 2024 תהיה בלי מימושים משמעותיים, אבל אתם עומדים לעשות יותר עסקאות. כלומר, קונים עכשיו ותממשו אחרי התקופה הקשה, בעתיד הבינוני-ארוך.

קיראו עוד ב"בארץ"

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    אריאל 08/05/2024 15:34
    הגב לתגובה זו
    פימי השקיעה ב RAVAL ויצאה ממנה לפני מספר שנים מאז החברה רק הולכת מדחי אל דחי מישהו יודע למה פימי מכרה את RAVAL???
  • 13.
    דוידי תקנה אותי (ל"ת)
    חזי 15/02/2024 16:47
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    25% תשואה שנתית במשך 30 שנה- ישי דוידי אלוף (ל"ת)
    מעריץ 15/02/2024 13:55
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    אני חלק מ-57 אלף עובדים, את החברה שלי הם שיפרו מאוד (ל"ת)
    נועם 15/02/2024 07:47
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אחד העם 14/02/2024 22:05
    הגב לתגובה זו
    אין ולא יהיה הצלחות כל כך גדולות,רבות ולאורך זמן. מקווה שקרנות פנסיה,גמל וכ מושקעות גם בימים.
  • 9.
    צריך עוד יזמים ומנהלים טובים (ל"ת)
    ילדי ישראל 14/02/2024 20:42
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    לונג על ישראל , רכש כעת את פייטון, אומר ועושה (ל"ת)
    רמי 14/02/2024 20:28
    הגב לתגובה זו
  • איש העסקים 12/12/2024 22:45
    הגב לתגובה זו
    תשקיע בקרן שלנו הלוואי:)
  • 7.
    קנה עכשיו את פייטון (ל"ת)
    גדי 14/02/2024 20:19
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    הצלחנ גדולה, אדם צנוע (ל"ת)
    שמעון 14/02/2024 20:02
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בדיחה לא מצחיקה (ל"ת)
    אסקובר 14/02/2024 19:11
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    עשות בדרך …..???????? (ל"ת)
    Hak1 14/02/2024 19:09
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    קנו בריינסוויי לאחרונה (ל"ת)
    רז 14/02/2024 18:57
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דני 14/02/2024 18:19
    הגב לתגובה זו
    אם הוא אופטימי אז זה חדשות טובות לכלכלה ולבורסה ללא ספק.
  • 1.
    בגללי החליפו את האתר של חישולי כרמל (ל"ת)
    עדית מזרחי 14/02/2024 17:59
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

תיירות במרוקו קרדיט: גרוקתיירות במרוקו קרדיט: גרוק

בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות

התעופה הישראלית מתאוששת עם חזרה הדרגתית לשמיים, יעדים חדשים-ישנים ותחרות שאט אט חוזרת בענף - תמונת מצב


הדס ברטל |

ענף התעופה הישראלי עובר בתקופה האחרונה תמורות שונות במטרה לחזור לשגרה של לפני המלחמה. אחרי חודשים של האטה עמוקה בעקבות המלחמה, השמיים של ישראל מתחילים להיפתח מחדש, אך התמונה עדיין רחוקה מלהיות פשוטה ומהשגרה שהכנו לפני ה-7 באוקטובר. לצד חידוש קווים בינלאומיים חשובים והגעת שחקנים חדשים לשוק המקומי, ניכרת ירידה כללית בהיקף הפעילות, בעיקר בטיסות יוצאות, והאתגרים בענף נותרו רבים.

אחת ההתפתחויות הבולטות היא חידוש הטיסות בין ישראל ומרוקו, שנעצרו לחלוטין במהלך המלחמה. הקו הזה, שנפתח במקור כחלק מההסכמות המדיניות בין המדינות, מקבל כעת רוח חיים מחודשת, והוא נחשב לסמל לחזרה הדרגתית של התיירות והקשרים הכלכליים. עם זאת, נראה שהביקוש עדיין מתון, בעיקר בגלל זהירות של נוסעים ותנאי ביטחון אזוריים שלא חזרו לשגרה מלאה.

במקביל, חברת וייז אייר (Wizz Air),  אחת מחברות הלואו־קוסט ההונגרית ואחת הבולטות באירופה, מתכננת להקים בסיס בישראל, צעד שממחיש את האמון המתחדש בשוק המקומי. הבסיס צפוי לשמש מוקד לפעילות שוטפת, ולהגדיל את היקף הטיסות לאירופה וליעדים נוספים. מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להעמיק את אחיזת החברה באזור, תוך מתן תחרות ישירה לשחקניות הוותיקות ובראשן אל על.

מטוס
 וויזאייר קרדיט: מתוך אתר החברה
מטוס וויזאייר - קרדיט: מתוך אתר החברה


אל על ניצלה את תקופת הגאות בשווקים ואת הסביבה התפעולית החיובית בשנה שלפני המלחמה כדי לשפר את מצבה הפיננסי. החברה הצליחה לצמצם חובות באופן ניכר, הודות לרווחיות גבוהה ולעלייה חדה במניית החברה, שאפשרה גיוס הון בתנאים נוחים. כיום, אל על נמצאת בעמדה טובה יותר מבחינת איתנות פיננסית וניהולית, אבל היא פועלת בסביבה שונה לחלוטין כאשר התחרות גדלה, מחירי הדלק נותרו תנודתיים והנוסעים נזהרים יותר בתכנון נסיעות לחו"ל.