צאבי הרננדס
צילום: ברצלונה טוויטר רשמי

צ'אבי: "אעזוב את ברצלונה בתום העונה" - זה השכר שעליו ויתר

זעזוע בקטלוניה: המאמן הספרדי הודיע כי זמנו במועדון יגמר בסיום העונה, למרות שלהנהלה לא הייתה כוונה לפטרו. וגם: השדרוג בשכר שעליו ויתר
יובל כרמל |
רעידת אדמה בכדורגל הספרדי: מאמן ברצלונה צ'אבי הודיע אמש (שבת) כי הוא יעזוב את המועדון בסיום העונה לאחר ההפסד המשפיל 5:3 לויאריאל, שבו הצוללת הצהובה ניצחה את הקטלונים בדקות האחרונות של המשחק במהפך אדיר. זהו ההפסד השני ברציפות של ברצלונה ברציפות, אחרי שהודחה מהגביע ברבע הגמר במשחק שנגמר בתוצאה 4:2 לאתלטיק בילבאו. כעת הפער מריאל מדריד שנמצאת בצמרת הטבלה עלה ל-10 נקודות, כשניתן להכריז כי הבלאוגרנה יצאו ממירוץ האליפות.   חניכיו של המנג'ר הספרדי מציגים יכולת מזעזעת העונה, כשבשילוב עם בניית סגל חלשה ומכת פציעות בלתי נגמרת גרמו לצ'אבי לקחת את מלוא האחריות עליו. בליגת האלופות הקבוצה רשמה הצלחה, כשהעפילה לשמינית הגמר לאחר שנתיים של היעדרות. הספרדי חזר כמאמן למועדון בו הפך לאגדה כשחקן בינואר 2022, כשבספטמבר האחרון חתם על חוזה חדש עד שנת 2025 במועדון, שכמעט והכפיל את שכרו פי 2. כעת המאמן מרוויח כ-8.5 מיליון אירו לעונה, כשהוא צפוי לוותר על מלוא השכר לשנה בעקבות עזיבתו. ייתכן כי צ'אבי לקח על עצמו את ההחלטה בעקבות המצב הכלכלי הקשה של ברצלונה, שלא יכלה לשלם לו פיצויים מטעמי פייר פליי במקרה של פיטורים. במועדון מאוכזבים כאמור מבניית הסגל ומפנים את האצבע המאשימה כלפי המאמן, שתולה את תקוותיו יתר על המידה בצעירים כדוגמת לאמין יאמאל בן ה-16 ושלא מצא תחליף הולם לסרחיו בוסקטס שעזב את המועדון בקיץ, לאחר 15 עונות. לפני שחזר לברצלונה, אימן צ'אבי את א-סאד הקטארית במשך 3 שנים. עונתו הראשונה בקטלוניה לא הלכה כמתוכנן, כשברצלונה הודחה בשלב הבתים של ליגת האלופות לראשונה מאז עונת 00/01 ובליגה סיימה הקבוצה במקום השני, כ-13 נקודות מריאל מדריד. העונה הקודמת לעומת זאת הייתה מוצלחת משמעותית, כשצ'אבי וחניכיו החזירו את האליפות לקטאלוניה לאחר 4 שנות בצורת. הקבוצה גם זכתה תחת הספרדי בסופרקופה. המאמן רמז על עזיבה פוטנציאלית לאחר ההפסד לבילבאו בסאן מאמס - "כשאני אומר שהקבוצה נמצאת בתהליך של בנייה, זוהי ההתחלה של משהו גדול. של דור גדול, בין אם אני המאמן או לא. לבארסה יש עתיד מבטיח". כעת שחרר צ'אבי הודעה נוספת, בה אמר: "אני לא אמשיך כמאמן ברצלונה אחרי ה-30 ביוני. כאוהד, הדבר הטוב ביותר זה לעזוב את המועדון אחרי יוני. אני חושב שזה יעזור לשינוי הדינמי ואני עדיין חושב שאנחנו יכולים לעשות עונה מצוינת. אני חייב לחשוב על המועדון לפני שאני חושב על עצמי". "אני לא רוצה להוות בעיה עבור המועדון", המשיך המאמן, "והדבר הטוב ביותר יהיה לעזוב אחרי יוני. אני הייתי הפתרון לפני שנתיים, אבל עכשיו לעזוב זו האופציה הטובה ביותר. התבוסה היום הייתה מאוד אכזרית. אני לא זוכר תבוסה כואבת כזו בכל הקריירה שלי". המנג'ר הספרדי הוסיף והודה לנשיא המועדון, חואן לאפורטה, על האמונה בו לכל אורך הדרך. לפי הדיווחים, הנשיא לא תכנן לפטר את צ'אבי באף שלב, כשההחלטה באה ממנו. המאמן הוסיף כי הוא לא ישנה את דעתו, גם במצב בלתי סביר שבו תזכה ברצלונה בליגת האלופות. שחקני הקבוצה הופתעו מאוד מההחלטה של מאמנם, שבאה כהפתעה גמורה לכל אדם במועדון. אחרי ההדחה מהגביע, כוכב הקבוצה רונאלד אראוחו נשאל על מצבו של המאמן הספרדי, ואמר: "ובכן, זה משהו שתלוי בהנהלה, אבל צ'אבי עזר לנו מאוד. השחקנים מאחוריו ורוצים שהוא ישאר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.