מי מחזק את הבחירה שלנו במניות פיננסיות? וגם: לקנות סולאראדג׳ בתחתית? ואיך להשקיע ב״אמא של המדדים״?
המאמר היום יוקדש למקבץ מניות ורעיונות בדגש על סקטור הפיננסים המתחזק. תהנו.
נתחיל עם שתי מניות ששאל לגביהן י.א ושמעניינות רבים מכם.ן: SEDG סולאראדג' ו - RIVN RIVIAN AUTOMOTIVE .
שתי המניות הן סיפור של תמיכה. תמיכה זה אומר רכישה ברמת שפל ממנה המניה עלתה בעבר והסתמכות על הזיכרון של המשקיעים שיקנו ברמות האלו. האסטרטגיה נקראת אסטרטגיית מחיר, בהשוואה לסקטור הפיננסים שנמצא במצב של מומנטום.
עבור RIVN התמיכה היא באזור ה- 15.3.
עבור SEDG התמיכה היא באזור ה - 69 וכפי שתראו על אינדיקטור ה - RSI יש תמיכה לתמיכה משום שהוא במגמת עליה ולמעשה מתפצל בכיוונו מהכיוון של המניה.
- אנרגיה גרעינית: סיכוי או סיכון?
- הגרפים של גוגל וטסלה ולמה קריטי לשמור על ראש פתוח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה מעניין בפיננסים?
נמשיך לפיננסים ופינטק. אחד הסקטורים המתחזקים עכשיו בוול סטריט. ארי ואלד, המנתח הטכני המוערך של אופנהיימר, הקדיש סקירה שלמה לנושא שתומכת (בלי שיש קשר בינינו ולכן זה מחזק) בדעתי ביחס לסקטור. ארי מציין שבשלושת החודשים האחרונים המניות הפיננסיות עלו למקום הראשון מבחינת המומנטום, תופעה שעקבנו אחריה כאן בהתהוותה. ואלד צירף מספר רב של רעיונות. מכיוון שהוא מנתח טכני אז שלא כמו הרעיונות שאני מביא בדרך כלל, כמו אלו של בארונ׳ס, אלו של וואלד כבר ״בשלים״ גם מהבחינה הטכנית. בכל זאת, מתוכם אבחר את מה שנראה לי.
מבין קרנות הסל, ואלד מציין עוד אפשרויות בנוסף ל - XLF (קרן הסל של מניות הפיננסים שכלולות במדד ה -S&P500 ) ו-KBE שאני התמקדתי בה (מגזר בנקאות) אבל אני הייתי ממשיך להתמקד בשתיים האלו.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
זכרו שה-S&P500 מורכב מ-11 סקטורים ראשיים ולכל סקטור יש קרן סל. XLF מחזיקה את מניות הפיננסים שכלולות ב-S&P500. במסגרת המסע שלנו לתשואה עודפת על ה - S&P500 אחת האפשרויות שלכם.ן היא להשקיע רק בסקטורים החזקים של המדד. כך יהיה לכם.ן תיק מפוזר אבל עם אמירה טכנית חדה.
מרשימת המניות של ואלד קפצה לי GPN עליה כתבתי ביום שני. קיבלנו חיזוק. ואלד מציין גם את חברות הסליקה MA ו-V שבאמת משקפות מומנטום ברמות שיא. אני רוצה להציג את השלישית בתחום עליה ואלד כתב, FI, שכן יכול להיות שהיא תהיה קצת יותר חזקה מהשתיים הנ״ל.
על הגרף של FI אתם יכולים לראות פריצה של רמת התנגדות אחרי תקופת דשדוש ארוכה ולכן פוטנציאל עליה ארוך טווח. שוב דוגמא להבדל בין מניית מומנטום - FI : מחיר גבוה עם רוח גבית לבין מניית מחיר - SEDG: מחיר נמוך אבל כיוון הרוח לא ברור.
מבין קרנות ההשקעה בחרתי לציין את BX ו-CG משום שיש להן עוד מרחב לפני השיא. הגרף של BX מראה פריצה של רמת התנגדות אחרי תנועת התעגלות. יכולה לטפס לפחות לשיא.
כך גם הגרף של CG מראה בערך את אותו הדבר עם RSI מעל 50 - סימן טוב למומנטום.
בורסה ומדדים: איך להיות שותפים לממסד?
המשפט: אם אתה לא יכול לנצח אותם תצטרף אליהם עולה לי לראש כרגע. מדבר בעד השקעה בבתי קזינו במקום להמר בהם ואולי גם בזכות השקעה במי שמרוויחים מהמסחר ולא במסחר עצמו. אל תתנפלו עלי. רק מחשבה. בכל מקרה אם הגרף של ״בית המשחקים״ נראה טוב להשקעה אז זהו WIN-WIN.
מבין מניות הבורסות ברשימה של ואלד אני בוחר את זו של בורסת הנאסד״ק: NDAQ. מטפסת בסולמות פיבונאצ׳י ו-RSI מעל 50.
מבין חברות המידע בחרתי את SPGI שידועה לכולכם ממדדי המניות. דפוס מומנטום דומה של פריצת רמת התנגדות ותמיכה אחריה.
מבין חברות הביטוח בחרתי את GSHD. תראו שהיא בין תמיכה להתנגדות ואפשר לחקות קצת לפריצה של ההתנגדות לפני הצטרפות למהלך. יש לה הרבה מקום לעלות אם תפרוץ.
- 4.מאמין בסולאר (ל"ת)אמיר 28/01/2024 17:47הגב לתגובה זו
- 3.עמי 28/01/2024 10:44הגב לתגובה זויש לה עוד דרך ארוכה למעלה
- 2.פנדה 26/01/2024 12:10הגב לתגובה זותענוג לקרוא את דבריך
- 1.בתי קאזינו 26/01/2024 11:40הגב לתגובה זוסולידית יחסית,לא המלצה,כן השקעה עצמית
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
