amd
amd

מניית AMD קופצת ב-8% בעקבות תחזית חזקה לביקוש ל-AI

הביקוש ל-MI300 של AMD צפוי לעמוד על עד 8 מיליארד דולר השנה, לעומת התחזית הקודמת של בין 3 ל-4 מיליארד דולר
אדיר בן עמי |

הביקוש לשבבים ההכרחיים ליישומי בינה מלאכותית נמצא בעלייה, מה שצפוי לעזור בעיקר לשלושת חברות השבבים: AMD ADVANCED MICRO DEVICES , אנבידיה NVIDIA COR ומיקרון טכנולוגיות MICRON TECHNOLOGY. 

"בדיקות שרשרת האספקה הרבעוניות שלנו העלו תוצאות מעורבות. מגמות הביקוש נותרו ברובן חלשות, מאחר ושווקי הקצה של רכבים ותעשייה נפטרים ממלאי", כתב האנליסט ג'ון וין מ-KeyBanc Capital. "עם זאת, הביקוש ל-AI נשאר חזק". האנליסט אישרר את דירוג משקל היתר שלו ל-AMD, אנבידיה ומיקרון. 

לפי הנתונים שאסף האנליסט, נראה כי AMD הייתה החברה המועדפת, במיוחד עבור מוצרי הבינה המלאכותית שלה והמעבדים לשרתים. הייתה "הטייה משמעותית בביקוש ל-MI300X", נכתב. מבדיקת שרשרת אספקת השרתים עולה כי הביקוש למעבד AMD Genoa גובר והצפי הוא שהמעבד ימשיך לצבור נתח שוק לעומת המעבד של אינטל Sapphire Rapids. 

ה-MI300 הוא מעבד גרפי המשמש מרכזי נתונים ונועד עבור פרויקטים ואפליקציות של בינה מלאכותית. לפי ההערכות, הביקוש ל-MI300 של AMD צפוי לעמוד על עד 8 מיליארד דולר השנה, לעומת התחזית הקודמת של בין 3 ל-4 מיליארד דולר. במקרה של אנבידיה, מעבד ה-AI מהדור הבא של החברה, ה-B100, צפוי להגיע לשוק במהלך הרבעון השלישי ולהיות עם ביצועים הטובים ב-50% מהגרסה הקודמת ותמחור גבוה ב-40%. 

בנוסף, גם מיקרון טכנולוגיות מקבלת משוב חיובי בנוגע לביצועים של שבבי הזיכרון שלה HBM3E, שצפויים להגיע לשוק יותר מאוחר השנה. השבבים הללו ישמשו כחלק חשוב במעבדים של שרתי AI מתקדמים. לפי הערכות, נתח השוק של מיקרון בתוך המעבד הגרפי החדש של אנבידיה B100 צפוי לעמוד על עד 70%. מיקרון נחשבת לאחת היצרניות המובילות של זיכרונות דינמיים בעלי גישה אקראית (DRAM), המשמשים במחשבים, שרתים וזיכרונות פלאש הנמצאים בסמארטפונים וכונני SSD.

 

דוחות AMD לרבעון השלישי

בתוצאותיה לרבעון השלישי, רשמה AMD רווח למניה של 70 סנט על הכנסות של 5.8 מיליארד דולר. צפי האנליסטים היה לרווח למניה של 68 סנט על הכנסות של 5.4 מיליארד דולר. AMD אכזבה בתחזית לרבעון הרביעי ואמרה שהיא צופה מכירות של 6.1 מיליארד דולר, לעומת הצפי ל-6.4 מיליארד דולר. ההכנסות ממגזר מרכזי הנתונים היו יציבות לעומת הרבעון התואם אשתקד, ההכנסות ממגזר מחשבי הלקוחות עלו ב-42%. מגזר הגיימינג הציג ירידה של 8% וההכנסות הכוללות עלו ב-4% לעומת השנה שעברה.

"ברבעון הרביעי אנו צופים לראות צמיחה חזקה במרכזי הנתונים שלנו והמשך המומנטום אצל הלקוחות, שתקוזז חלקית עם מכירות נמוכות יותר במגזר המשחקים וריכוך נוסף בביקושים בשוק ה-Embedded", אמר מנהל הכספים הראשי של החברה ז'אן הו.

קיראו עוד ב"BizTech"

מנכ"לית AMD, ליזה סו, ציינה כי החברה הצליחה לסיים את הרבעון עם תוצאות טובות מהצפוי בעקבות מכירות חזקות של מעבדים מסוג Ryzen 7000 ומכירות שיא של מעבדים לשרתים. "עסקי מרכזי הנתונים שלנו נמצאים בצמיחה משמעותית המבוססת על החוזק של מגוון מעבדי Epyc שלנו והעלייה במשלוחי המאיץ Instinct MI300 על מנת לתמוך בלקוחות בסקיילים גדולים ולקוחות AI", אמרה סו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד