מוחמד סלאח
צילום: נבחרת מצרים טוויטר

כולל מוחמד סלאח: השחקנים היקרים ביותר באליפות אפריקה

אליפות היבשת שהתחילה השבוע מאגדת כמה שמות ענק, כשמעל כולם נמצאים שלושה כוכבי על. המספרים בפנים
יובל כרמל |

בתחילת השבוע נפתחה לה אליפות אפריקה, שמאגדת את כלל שחקני היבשת שנאלצים לעזוב את המועדונים בהם משחקים, ונקראים לדגל במטרה לזכות בתואר הנחשק. כוכבים בעלייה כמו פאפה סאר וניקולס ג'קסון משחקים כנגד שחקנים יותר מנוסים, לדוגמת אנדרה אוננה ומוחמד קודוס. אך מעליהם נמצאים שלושה שחקני על, מהגדולים ביותר בעולם כיום - ואלו הם גם הכדורגלנים היקרים ביותר בטורניר.

נתחיל מאשרף חכימי שמשחק עבור מרוקו, הפייבוריטית לזכייה בטורניר לאחר ההעפלה הסנסציונית שלה לחצי הגמר של גביע העולם האחרון. בשנתיים האחרונות משחק המגן עבור פריז סן ז'רמן, לאחר שהחל את הקריירה בריאל מדריד, עבר לאינטר (איתה זכה באליפות), כשלאחר מכן הגיע לבירה הצרפתית עבור 68 מיליון אירו, כשעד היום זכה עם הקבוצה בשתי אליפויות.

אשרף חכימי (נבחרת מרוקו טוויטר)

חכימי מגיע לטורניר בכושר נהדר, כשהעונה בליגה רשם 14 הופעות, בהן כבש 3 שערים והוסיף 4 בישולים. שוויו של המרוקאי בן ה-25 עומד כיום על 65 מיליון אירו.

לאחר מכן מגיע מוחמד סלאח, אחד השחקנים הלוהטים ביותר כיום (ובכללי בשנים האחרונות) בפרמייר ליג. הכנף המצרי משמש כשחקן מפתח העונה בליברפול, והיכולת הנהדרת שלו היא אחת מהסיבות שהקבוצה שוכנת בצמרת הפרמייר ליג. סלאח בן ה-31 כבש העונה 14 שערים ובישל 8 נוספים ב-20 משחקים, כשיורגן קלופ יצטרך למצוא פתרונות יצירתיים בשל חסרונו של המצרי.

בקיץ סירבה ליברפול להצעה מערב הסעודית בגובה 150 מיליון אירו עבור סלאח, אך במפרץ לא אמרו נואש, כשלפי הדיווחים האדומים יקבלו הצעה דומה בקיץ הקרוב. סלאח משחק בליברפול מ-2017, וזכה עם הקבוצה באליפות ובליגת האלופות בעבר. שוויו של הקיצוני זהה לשל חכימי - כ-65 מיליון אירו.

השחקן היקר ביותר באליפות אפריקה הוא לא אחר מויקטור אוסימן, האס של נאפולי שהוביל אותה לזכייה באליפות איטליה בשנה שעברה. בדומה לקבוצתו, החלוץ הניגרי נמצא בכושר סביר עם 7 שערים ו-4 בישולים ב-13 משחקי ליגה העונה, אך הכסף מדבר בעד עצמו, כששוויו של אוסימן בן ה-25 מוערך ב-110 מיליון אירו, ירידה קלה של 10 מיליון משוויו הקודם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.