נבחרת ניגריה
צילום: נבחרת ניגריה טוויטר

ניגריה נגד חוף השנהב בגמר אליפות אפריקה - אלו השחקנים היקרים ביותר

כוכב נאפולי ויקטור אוסימן, בלמים צעירים בקבוצות חזקות, וגם: שווי הסגלים ראש בראש. גמר אליפות אפריקה בהיבט הכלכלי
יובל כרמל | (3)

העולות לגמר אליפות אפריקה נקבעו, לאחר סדרת משחקים מותחים שבהן חוף השנהב גברה על קונגו וניגריה ניצחה את דרום אפריקה בפנדלים. שתי הנבחרות ירצו להחזיר הביתה את הגביע - ניגריה לראשונה מ-2013 וחוף השנהב לראשונה מ-2015.

אך זה לא יהיה פשוט, על סוללת כוכבים אפריקאים שמשחקים בכל נבחרת. מהצד הפיננסי, חוף השנהב מנצחים את הסופר איגלס עם שווי כולל של 334.5 מיליון אירו, בעוד שהניגרים עם שווי סגל שמוערך ב-332 מיליון אירו - אך הנתון המטורף באמת זה ששליש מכך שייך ללא אחר מאשר ויקטור אוסימן.

אוסימן במדי נאפולי העונה (נאפולי טוויטר)

חלוץ נאפולי שהוביל אותה לזכייה באליפות איטליה בשנה שעברה נחשב לשחקן היקר ביותר בטורניר כולו (ואחד היקרים בעולם), עם שווי של 110 מיליון אירו. אוסימן סיפק תצוגות גדולות בטורניר, עם שער אחד ו-3 בישולים (הכי הרבה בנבחרת), כשבליגה האיטלקית נמצא החלוץ בכושר סביר עם 7 שערים ו-4 בישולים ב-13 משחקים העונה.

אחריו זהו אדמולה לוקמן שמשחק באטלאנטה, ומשמש כיריבו של אוסימן בסרייה א'. לוקמן בן ה-26 הוא מלך השערים של הסופר איגלס בטורניר עם 3 כאלה, כשהוא תורם בישול נוסף. גם בליגה רשם החלוץ מספרים מרשימים, עם 7 שערים ו-3 בישולים העונה, כששוויו נמצא בפער אדיר משל אוסימן - כ-30 מיליון אירו "בלבד".

אחריו מגיע אלכס איוובי, שמשחק עבור פולהאם מהפרמייר ליג. הקשר ההתקפי ששיחק בכל הנבחרות הצעירות של אנגליה בחר לבסוף לייצג את ניגריה, ומשחק תפקיד משמעותי בנבחרת. שוויו של איוובי מוערך כיום ב-28 מיליון אירו.

בחוף השנהב המצב שונה. לעומת ניגריה, בה הכוכבים היקרים ביותר הם שחקני התקפה, הפיינסליטית השנייה מתהדרת בחלק אחורי יקר במיוחד. השחקן היקר ביותר הוא בלם ספורטינג ליסבון, אוסמן דיומנדה בן ה-20, שנמצא בעלייה מתמדת. לפני כשנה שוויו הוערך ב-4 מיליון אירו, כשכיום הוא הכפיל את עצמו פי 10, בעוד דיומנדה נהיה לשחקן הרכב בקבוצה הפורטוגלית.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עותניאל 08/02/2024 15:46
    הגב לתגובה זו
    העיקר שדרום אםריקה הלכה הביתה
  • 2.
    מרקו 08/02/2024 13:18
    הגב לתגובה זו
    לפי הכתבה נבחרת ישראל שווה לפחות 180 מליון...
  • 1.
    מרקו 08/02/2024 13:17
    הגב לתגובה זו
    לפי הכתבה נבחרת ישראל שווה לפחות 180 מליון...
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.