שווים 33 מיליון אירו יותר מסק: השחקנים היקרים בנבחרת סנגל
שלב הבתים של אליפות אפריקה בעיצומו, כשהנבחרות השונות נאבקות על הצמרת. אחת מהפייבוריטיות לזכייה היא נבחרת סנגל, שנמצאת במקום הראשון בבית עם שני ניצחנות בשני משחקים, ובה נציגות של כדורגלן שמשחק בישראל - הלוא הוא עבדולאי סק של מכבי חיפה, אחד הבלמים האיכותיים שנראו בליגת העל בשנים האחרונות.
סק העונה (מכבי חיפה האתר הרשמי)
הבלם הוא כאמור חלק מסגל מלא כוכבים, שכולל כמה שחקנים יקרים במיוחד, כשמעל כולם נמצאים פאפה סאר (21) וניקולס ג'קסון (22) - שניהם צעירים שמככבים העונה בפרמייר ליג. נתחיל מסאר, שמשחק בטוטנהאם, ונחשב לאחת מתגליות העונה בליגה הטובה בעולם. בשל חוסרים בסגל התרנגולים, הקשר קיבל את חולצת ההרכב ברוב העונה, כשרשם 18 הופעות ליגה בהן הבקיע 2 שערים והוסיף 2 בישולים. שוויו של סאר עומד כיום על 35 מיליון אירו, והוא רשם עד היום 18 הופעות בנבחרת הבוגרת של סנגל, בהן תרם שער אחד.
גם ג'קסון מציג יכולת לא רעה במדי צ'לסי, לאחר שנקנה בקיץ מויאריאל עבור 37 מיליון אירו. החלוץ הצעיר כבש 7 שערים ובישל 2 נוספים ב-19 הופעותיו הראשונות בליגה האנגלית, כשבנבחרת סנגל רשם עד כה 7 הופעות וטרם מצא את הרשת. שוויו של ג'קסון זהה לשל סאר - כ-35 מיליון אירו.
- ניגריה נגד חוף השנהב בגמר אליפות אפריקה - אלו השחקנים היקרים ביותר
- מעל שואו ומילסון: אלו השחקנים היקרים ביותר בנבחרת אנגולה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחריהם באים עוד צמד שחקנים מרשים - סאדיו מאנה (31) ועיסמעילה סאר (25). מאנה, שנשחב לכוכב הגדול ביותר של נבחרת סנגל אי פעם, משתף כיום פעולה עם כריסטיאנו רונאלדו באל נאסר לאחר שכיכב במדי ליברפול במשך 6 עונות (כלשאחר מכן עבר לבאיירן מינכן בעונה פחות מוצלחת). הקיצוני הבקיע העונה בליגה הסעודית 8 שערים והוסיף 8 בישולים, כשבנבחרת הוא הכובש המוביל בהיסטוריה עם לא פחות מ-40 שערים, ואף הוביל אותה לזכייתה הראשונה באליפות אפריקה ב-2021. שוויו של מאנה מוערך ב-20 מיליון אירו.
באגף הנגדי זהו עיסמעילה סאר, שמשחק במארסיי, במדיה מצא את הרשת 3 פעמים העונה ב-14 הופעות בליגה הצרפתית, כשהוא תורם בישול נוסף. שחקן הכנף שהגיע לליג 1 בקיץ שיחק בארבע השנים האחרונות בווטפורד, כשבמדי הנבחרת רשן על שמו 11 שערים. שווי השוק של סאר עומד על אותו סכום כמו של מאנה, כ-20 מיליון אירו.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
