שגיב יחזקאל
צילום: אנטליהספור טוויטר רשמי

שגיב יחזקאל שוחרר ממעצר ולא ימשיך בטורקיה: מה שוויו והיכן יחתום?

הליגיונר הציג מחווה מרגשת לכבוד החטופים במשחק של קבוצתו, שהגיבה בחריפות לסיטואציה. כעת, הוא יוכל לחזור רק להפועל באר שבע, אלא אם יערער. שווי השוק, העתיד ועוד - בפנים
יובל כרמל |

כבר מעבר לכדורגל: שחקנה של אנטליהספור הטורקית, שגיב יחזקאל כבש אתמול שער במשחק של קבוצתו והציג מחווה מרגשת לכבוד החטופים שנמצאים בשבי החמאס. המספר 100, שמסמל 100 ימים מאז שהחטופים בשבי, וה-7.10 כתב יחזקאל על פרק כף ידו. הטורקים הגיבו מהר - הוא הושעה מהמועדון בתום המשחק, נעצר, הובא הבוקר (שני) בפני שופט ושוחרר ממעצר, בדרך הביתה - לישראל.

הערב הזה לא היה פשוט עבורו כלל: זה התחיל בהשעיה מהסגל עם גיבוי מהתאחדות הכדורגל הטורקית, המשיך עם הצהרה של נשיא הקבוצה שהודיע כי חוזהו של יחזקאל בוטל, כשלבסוף נודע כי שר המשפטים הטורקי יפתח בחקירה כנגד יחזקאל בשל "הסתה", עם לקיחתו של הכדורגלן בן ה-28 לחדר החקירות. מאוחר יותר היום הוציא משרד החוץ הודעה בה כתב: "לאחר פעילות מדינית וקונסולרית של משרד החוץ וגורמים נוספים, הכדורגלן שגיב יחזקאל שוחרר ממעצר וישוב בהמשך היום הביתה לישראל. ביממה האחרונה, בהנחיית שר החוץ ישראל כ"ץ, פעל משרד החוץ מול כלל הגורמים הרלוונטיים בטורקיה על מנת להביא לשחרורו המהיר של שגיב יחזקאל, הכדורגלן הישראלי שנעצר בעקבות מחווה לחטופים הישראלים לציון 100 ימים לטבח חמאס, שהציג במהלך משחק קבוצתו".

יחזקאל לאחר הגול (אנטליהספור טוויטר)

אם נחזור לכדורגל, נגלה כי הישראלי נמצא בכושר פנטסטי ובולט כאחד הליגיונרים האיכותיים העונה. יחזקאל חזר לשחק במדינה העוינת ככנף, לאחר שבהפועל באר שבע הוסט לעמדת המגן. הישראלי כבש העונה 6 שערים והוסיף 2 בישולים ב-13 במשחקים בליגה הטורקית, כששוויו עומד על 1.7 מיליון אירו.

במידה ויחזקאל אכן יעזוב, הוא יוכל לשחק רק בבירת הנגב, שבדקה כבר אופציות לגבי חזרה פוטנציאלית, מפאת חוקת אופ"א שאוסרת על שחקן לשחק עבור יותר משני מועדונים שונים באותה עונה, אך ייתכן כי יחזקאל יקבל אשרה מיוחדת, בדומה לאנואר אל גאזי ששוחרר ממיינץ בעקבות תמיכתו הפומבית בחמאס, וכעת מנהל תביעה כנגד אופ"א.

כזכור, יחזקאל הגיע ביחד עם רמזי ספורי לקבוצה הטורקית לקראת סוף חלון ההעברות, כשהפועל באר שבע מכרה את האחרון תמורת 250 אלף אירו ואת הקיצוני עבור 750 אלף.

ספורי טרם שחרר את תגובתו לסיטואציה, אך כן בחר להחרים את אחד ממשחקי הקבוצה ביחד עם יחזקאל, כשבועיים לאחר ה-7.10, בשל דקת דומיה עם קורבנות עזה. לאחר המשחק, מאמן אנטליהספור, נורי שאהין, דיבר על השניים: "השחקנים שלי אוהבים את אנטליהספור מאוד, אבל גם את המדינה שלהם ויש להם את האמונות שלהם. השחקנים שלי לא אמרו שהם לא רוצים לשחק. ההתאחדויות של ישראל וטורקיה דיברו עם השחקנים וזה הוחלט במשותף. אין טעם להסתכל על העבר, כי מה שעשו היום חשוב. שניהם עבדו בצורה בלתי מתפשרת מהיום שהגיעו ושניהם העלו מאוד את האיכות שלנו".

קיראו עוד ב"ביזספורט"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.