GEELY GEELY
צילום: GEELY

ג'ילי מכרה מעל 7,100 רכבים בישראל ב-2023; 1.7 מיליון רכבים בעולם

החברה הציגה צמיחה של 4.6% בישראל לעומת השנה המקבילה; דגם הג'יאומטרי שיא הוא הדגם ה-5 הנמכר ביותר בישראל מבין כל הרכבים (חשמליים ולא חשמליים)
רוי שיינמן | (4)

חברת הרכבים החשמליים ג'ילי הציגה תוצאות חזקות לשנת 2023 - בך הכל מכרה החברה 1.7 מיליון רכבים ברחבי העולם, גידול של 18% לעומת שנת 2022, ומעל ליעד המכירות שהציבה החברה שעמד על 1.65 מיליון. מתוך אלה נמכרו 487 אלף רכבים המושתתים על אנרגיה חדשה (NEV), גידול של 48% בהשוואה לאשתקד, שהוא כ-1/3 מכלל המכירות השנתיות של ג'ילי וצמיחה חיובית בהשוואה לשנה הקודמת, של 11 חודשים רצופים.

יעד המכירות של החברה לשנת 2024 נקבע על 1.9 מיליון כלי רכב וקצב גידול המכירות של רכבי NEV לשנה החדשה נקבע על 66%.

בנוסף, ג'ילי ייצאה 273 אלף כלי רכב לחו"ל, גידול של 38% בהשוואה לשנה קודמת, כולל 21 אלף כלי רכב שנשלחו בחודש דצמבר, גידול של 9% מול התקופה המקבילה אשתקד. במקביל, ג'ילי פרסה ברחבי המזרח התיכון, אסיה-פסיפיק, אפריקה, אמריקה הלטינית ובאירופה 532 נקודות מכירה ושירות ב-70 מדינות, עם 10 מוצרים שהושקו ב-43 מדינות. החברה גם הקימה את חברת הבת הרביעית שלה בשוק המקסיקני, כדי לקדם את חדירתה לשווקי אמריקה הלטינית.  

בישראל, חברת גיאו מוביליטי מסרה 7,129 רכבים חדשים בשנת 2023 - 4.6% צמיחה בעוד כלל השוק סיים בעלייה של 0.7%. זו השנה שנייה מאז ההשקה (נובמבר 2021) שמותג ג'ילי הוא אחד מעשרת המותגים הנמכרים בישראל.  דגם הג'יאומטרי C הינו הדגם ה-5 הכי נמכר בישראל מבין כלל הדגמים בשוק (חשמלי ולא חשמלי). כיום נוסעים על כבישי ישראל מעל 14 אלף רכבי ג'ילי. 

בנוסף, ג'ילי ישראל הודיעה כי לאחרונה הרחיבה את פעילותה ופתחה אולם תצוגה ומרכז שירות חדש, שמיני במספר, בירושלים (ברחוב האומן 14 באזור התעשיה תלפיות). מרכז זה יצטרף ל-7 מרכזי השירות והמכירה הקיימים בארץ – ת"א, חיפה, מודיעין, נתניה, באר שבע, עפולה, ראשל"צ וירושלים.

בינתיים, בניגוד ללחצים שמפעילים משרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה, משרד האוצר מפגין עמידות אינו מסכים לדחות את העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים מ-20% ל-35%. באוצר נלחמים על כל שקל, במיוחד בהינתן המלחמה שתעלה כ-200 מיליארד שקל. לצד זאת, מחירי הרכבים החשמליים בעולם בירידה משמעותית. טסלה TESLA INC , BYD הסינית ובכלל - כל החברות, דגש על חברות הרכבים החשמליות הסיניות מתחרות גם במחיר וזה אומר שליבואנים המקומיים יש מרווח תמרון מאוד גדול. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יואל 08/01/2024 11:44
    הגב לתגובה זו
    בדיוק כמו רוסיה, טורקיה וצפון קוריאה
  • 2.
    רועי 06/01/2024 19:56
    הגב לתגובה זו
    מתלהבים מהמחיר הסיני וכשצריך תיקון ויש מאה מכוניות בכל העיר, ברור. שלא יהיה מוסך שידע לתקן.
  • 1.
    דן 03/01/2024 17:26
    הגב לתגובה זו
    סין היום שונאת את ישראל והיהודים, בחדשות אומרים שחבל שהיטלר לא סיים את העבודה. מי שקונה רכב סיני בוגד בישראל
  • יהודים יותר נוכלים מסינים. מעדיף סינים. (ל"ת)
    מתן 07/01/2024 09:31
    הגב לתגובה זו
טסלה
צילום: אתר החברה

כמה עולה טסלה משומשת והאם המחיר ימשיך לרדת?

מחירון לוי יצחק וכן הצעות ביד2 חושפים ירידה של עד 10% במחירי טסלה המשומשות כתוצאה משרשרת הורדת המחירים של ענקית הרכב החשמלי; למה הירידות צפויות להימשך ומה יותר כלכלי - רכב חשמלי או רכב על בנזין?
דור עצמון |

רוצים לקנות טסלה? מתלבטים אם רכב חדש או יד-שנייה? יהיו כאלה שהנתונים של מחירון לוי יצחק וההצעות שמופיעות בלוחות השונים, לרבות ביד2, יגרמו להם להפסיק להתלבט ויביא אתכם היישר לשולחן המחשב להזמין רכב מהאתר. מחירי הרכבים המשומשים יורדים, הם יורדים בגלל הרכבים החדשים שמחירם יורד. הרכב החדש נעשה יותר נוח לרכישה, אבל אף אחד לא מבטיח שהירידה לא תימשך.  טסלה, קרדיט: יצרן ענקית המכוניות החשמליות הודיעה פעם אחר פעם על הורדות מחירים כאשר בפעם האחרונה היא הורידה את המחירים של רכבי דגם Y מגרסת "long range" ו"performance" ב-3,000 דולר כל אחד ואת דגם 3 מגרסת "rear-wheel drive" ב-2,000 דולר ל-39,990 דולר. החברה בראשות אילון מאסק הורידה את המחירים בארה"ב של דגם הבסיס שלה ב-11% עד כה השנה ושל דגם Y שלה ב-20% - מהלכים שמגיעים בזמן שארה"ב, השוק הגדול ביותר שלה, מתכוננת להציג סטנדרטים מחמירים יותר שיגבילו זיכוי מס על רכבים חשמליים. הורדת המחירים בעולם הגיעה כמובן גם למחירים בארץ. אתם יכולים לקנות טסלה 3 חדשה  במחיר של קצת מעל 190 אלף שקל.  כשלוקחים בחשבון את העלויות השוטפות של רכב חשמלי לעומת רכב על בנזין, מבינים שהפער בעת הרכישה בין טסלה לרכב על בנזין שמגיע ל-50 אלף שקל בממוצע, מוחזר תוך כמה שנים של שימוש ברכב החשמלי. יש סיכונים כלכליים - הסוללה הולכת ומשתפרת ובעוד כמה שנים, הסוללות הקיימות יהיו כמעט לא רלבנטיות. מעבר לכך, השחיקה וירידת המחירים בחשמליות צפויה להיות משמעותית יותר, גם כי בסוף הדרך וזה לא רחוק - מחירי הרכבים החשמליים יתקרבו למחירי הרכבים על בנזין.  ועדיין רכב חשמלי מספק כדאיות כלכלית לארוך זמן. הכדאיות הזו רק תלך ותגבר במקביל לירידת מחירי הרכבים האלו. למי שמעוניין להתעמק בעניין - הנה מדריך: איזו מכוניות משתלמת כלכלית? בנזין או חשמלית?

כמה עולה טסלה משומשת?

הורדת המחירים הביאה כמובן לירידת הערך עוד יותר של הרכבים המשומשים/יד-שנייה, ולמרות שטסלה מודל Y כמעט ולא ספגה פגיעת ערך, גרסת הבסיס של טסלה 3 משומשת מודל 2023 ירדה למחיר של 175-178 אלף שקל. מודל 2022 ירד ל-165-170 אלף שקל ואילו מודל 2021 נמכר ב-160-165 אלף שקל. המחירים האלו לא מבטאים את מלוא התגלגלות ירידת המחירים, והם צפויים להמשיך לרדת. לא הגיוני לרכוש טסלה שנתיים על הכביש רק ב-20% מתחת לטסלה חדשה. ברכבי בנזין זה 20%-30% מתחת למחיר רכב חדש, ברכבים חשמליים זה אמור להיות משמעותי יותר.  כך נוצר מצב שאלו המחפשים לרכוש מכונית טסלה חדשה מרוויחים מהורדת המחירים גם של החברה גם בשוק היד-שנייה, ואילו המוכרים מנגד מצאו עצמם עם ירידת ערך משמעותית של המכוניות אותה הם מעוניינים למכור. לכך יש להוסיף את העובדה שהירידה במחיר בין היד הראשונה לשנייה היא חדה יותר - בכל סוג של רכב - מאשר הירידה במחיר מהיד השנייה והלאה. הירידה בשווי בין רכב בשנתו הראשונה לרכב בשנים הבאות היא גם חדה יותר. כלומר, ברגע שרכשתם רכב חדש, הפסדתם במידי עשרות אלפי שקלים. אם רכב חדש בממוצע עולה 130 אלף שקל, אזי יש ירידת ערך מקובלת של 15% תוך שנה - כ-20 אלף שקל. בהמשך זה הולך ופוחת.