GEELY GEELY
צילום: GEELY

ג'ילי מכרה מעל 7,100 רכבים בישראל ב-2023; 1.7 מיליון רכבים בעולם

החברה הציגה צמיחה של 4.6% בישראל לעומת השנה המקבילה; דגם הג'יאומטרי שיא הוא הדגם ה-5 הנמכר ביותר בישראל מבין כל הרכבים (חשמליים ולא חשמליים)
רוי שיינמן | (4)

חברת הרכבים החשמליים ג'ילי הציגה תוצאות חזקות לשנת 2023 - בך הכל מכרה החברה 1.7 מיליון רכבים ברחבי העולם, גידול של 18% לעומת שנת 2022, ומעל ליעד המכירות שהציבה החברה שעמד על 1.65 מיליון. מתוך אלה נמכרו 487 אלף רכבים המושתתים על אנרגיה חדשה (NEV), גידול של 48% בהשוואה לאשתקד, שהוא כ-1/3 מכלל המכירות השנתיות של ג'ילי וצמיחה חיובית בהשוואה לשנה הקודמת, של 11 חודשים רצופים.

יעד המכירות של החברה לשנת 2024 נקבע על 1.9 מיליון כלי רכב וקצב גידול המכירות של רכבי NEV לשנה החדשה נקבע על 66%.

בנוסף, ג'ילי ייצאה 273 אלף כלי רכב לחו"ל, גידול של 38% בהשוואה לשנה קודמת, כולל 21 אלף כלי רכב שנשלחו בחודש דצמבר, גידול של 9% מול התקופה המקבילה אשתקד. במקביל, ג'ילי פרסה ברחבי המזרח התיכון, אסיה-פסיפיק, אפריקה, אמריקה הלטינית ובאירופה 532 נקודות מכירה ושירות ב-70 מדינות, עם 10 מוצרים שהושקו ב-43 מדינות. החברה גם הקימה את חברת הבת הרביעית שלה בשוק המקסיקני, כדי לקדם את חדירתה לשווקי אמריקה הלטינית.  

בישראל, חברת גיאו מוביליטי מסרה 7,129 רכבים חדשים בשנת 2023 - 4.6% צמיחה בעוד כלל השוק סיים בעלייה של 0.7%. זו השנה שנייה מאז ההשקה (נובמבר 2021) שמותג ג'ילי הוא אחד מעשרת המותגים הנמכרים בישראל.  דגם הג'יאומטרי C הינו הדגם ה-5 הכי נמכר בישראל מבין כלל הדגמים בשוק (חשמלי ולא חשמלי). כיום נוסעים על כבישי ישראל מעל 14 אלף רכבי ג'ילי. 

בנוסף, ג'ילי ישראל הודיעה כי לאחרונה הרחיבה את פעילותה ופתחה אולם תצוגה ומרכז שירות חדש, שמיני במספר, בירושלים (ברחוב האומן 14 באזור התעשיה תלפיות). מרכז זה יצטרף ל-7 מרכזי השירות והמכירה הקיימים בארץ – ת"א, חיפה, מודיעין, נתניה, באר שבע, עפולה, ראשל"צ וירושלים.

בינתיים, בניגוד ללחצים שמפעילים משרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה, משרד האוצר מפגין עמידות אינו מסכים לדחות את העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים מ-20% ל-35%. באוצר נלחמים על כל שקל, במיוחד בהינתן המלחמה שתעלה כ-200 מיליארד שקל. לצד זאת, מחירי הרכבים החשמליים בעולם בירידה משמעותית. טסלה TESLA INC , BYD הסינית ובכלל - כל החברות, דגש על חברות הרכבים החשמליות הסיניות מתחרות גם במחיר וזה אומר שליבואנים המקומיים יש מרווח תמרון מאוד גדול. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יואל 08/01/2024 11:44
    הגב לתגובה זו
    בדיוק כמו רוסיה, טורקיה וצפון קוריאה
  • 2.
    רועי 06/01/2024 19:56
    הגב לתגובה זו
    מתלהבים מהמחיר הסיני וכשצריך תיקון ויש מאה מכוניות בכל העיר, ברור. שלא יהיה מוסך שידע לתקן.
  • 1.
    דן 03/01/2024 17:26
    הגב לתגובה זו
    סין היום שונאת את ישראל והיהודים, בחדשות אומרים שחבל שהיטלר לא סיים את העבודה. מי שקונה רכב סיני בוגד בישראל
  • יהודים יותר נוכלים מסינים. מעדיף סינים. (ל"ת)
    מתן 07/01/2024 09:31
    הגב לתגובה זו
BYD
צילום: BYD

חשבתם שטסלה היא הכי גדולה? סין, שוק ה-EV הגדול ביותר, בחרה ב-BYD

יצרנית הרכב החשמלי הגדולה ביותר בסין כמעט הכפילה את נתוני מסירות המכוניות לעומת המסירות לפני שנה; גם בישראל BYD עושה חיל ותופסת את המקום השני אחרי טסלה
דור עצמון |
נושאים בכתבה BYD טסלה
שוק הרכב החשמלי הסיני עדיין בצמיחה וזה טוב לכל יצרני ה-EV. סין, אחרי הכל, היא השוק הגדול בעולם לרכבי רכב חשמליים. אבל ה-EV המוביל הסיני BYD BYD COMPANY LTD ADR צומח הרבה יותר מהר מהשוק כך שהצורך להתחרות ב-BYD אינו כל כך טוב עבור יצרניות EV אחרות. BYD פרסמה אתמול כי מכרה 209,467 מכוניות נוסעים חשמליות (EV) בחודש אפריל, עלייה של 1.6% מ-206,089 מכוניות שנמסרו במרץ ועלייה של כמעט 100% מ-105,475 מכוניות שנמסרו באפריל 2022. מתחילת השנה מכרה BYD כ-757,384 מכוניות חשמליות, עלייה של כ-94% משנה לשנה. המכירות של רכבי סוללה חשמליים (BEVs), הסתכמו באפריל ב-104,364 יחידות, עלייה של 1.6% מ-102,670 שנמכרו במרץ ועלייה של כ-82% מ-57,403 שנמסרו באפריל 2022. BYD השנה מכרה 369,011 רכבי BEV עד כה השנה, עלייה של כ-84% לעומת התקופה המקבילה של 2022. יתרת מכירות הרכבים החשמליים של BYD הן היברידיות פלאג-אין. מניית BYD יורדת מעט במסחר בהונג קונג אך התוצאות שלה נראות מוצקות והיא עדיין בעלייה של 20% מתחילת השנה. אנליסט של סיטי, ג'ף צ'ונג, חזר על דירוג הקנייה שלו וכינה את מניית BYD כבחירה המובילה שלו. מחיר היעד של צ'ונג הוא 602 דולר הונג קונגי למניה, אפסייד מדהים של 160% מהרמות האחרונות. עם זאת, צ'ונג הוא אחד האנליסטים השוריים ביותר בוול סטריט, כאשר מחיר יעד האנליסטים הממוצע של מניית BYD הוא כ-338 דולר הונג קונגי למניה. השוק הסיני חשוב עבור כל יצרניות ה-EV והמשקיעים רוצים לראות ביקוש חזק. התוצאות מ-BYD היו מעודדות וגם הראו שהחברה עדיין תופסת נתח. המכירות שלה צומחות הרבה יותר מהר משאר השוק. נתוני אפריל המלאים אינם זמינים עדיין, אך מכירות ה-BEV בסין צמחו בכ-12% משנה לשנה ברבעון הראשון. אחד המשקיעים הידועים ב-BYD הוא וורן באפט - המשקיע המהולל נכנס להשקעה בחברה עוד בשנת 2008 כשרכש 225 מיליון מניות בעבור 230 מיליון דולר. מאז 2008 מניות החברה עלו בכפי 40 אך באפט העדיף לממש רווחים כשברקשייר האת'ווי מחזיקה כעת פחות מ-155 מיליון ממניות החברה. לפני שמונה חודשים הושקה תחרות אמיתית לטסלה עם כניסת BYD לארץ. החברה השיקה את דגם ATTO 3 במחיר של כ-165 אלף שקל. טווח הנסיעה הרשמי הוא 420 קילומטר, והמכוניות נמכרות בקצב מרשים - 1,800 רכבים בחודש. עד כה נמכרו כ-10,000 רכבים. אתמול התפרסמו גם המסירות של NIO, XPeng ו-Li Auto שהיו טובות, אך ללי-אוטו היה חודש בולט בהשוואה לשתיים האחרות. בסך הכל, השלושה מסרו 39,418 כלי רכב, לעומת 38,203 כלי רכב שנמסרו במרץ. הצמיחה הייתה טובה, אבל וול סטריט חיפשה קרוב יותר ל-43,000 יחידות ביחד. המשלוחים החודשיים הגיעו לשיא בדצמבר 2022 עם 48,000 יחידות, אך התמריצים לרכישת רכבים חשמליים בסין הסתיימו בדצמבר, ותרמו לצניחה במסירות בתחילת השנה.