אבטלה סמויה במילואים - "רבים מהמילואימניקים לא עושים כלום"
מדינת ישראל ממשיכה להכות בחמאס בעזה במלוא העוצמה ובמקביל - ממשיכה להחזיק חיילים בגבול הצפון. כל זה קורה כשהתקציב עבר, אבל ברור כי העובדה שהמלחמה נמשכת תשנה את התוכניות לשנת התקציב הבאה.
חלקם יסיים את השירות בקרוב? חיילי מילואים (דובר צה"ל)
בינתיים, החיילים, שעושים את התפקיד החשוב ביותר במלחמה הזאת, עולים למדינה לא מעט כסף. השאלה הגדולה היא האם חלק מהחיילים, שעולים 900 מיליון שקל בחודש, יכולים לפנות את מקומם ובכך המדינה תוכל לחסוך מאות מיליונים בחודש, מבלי לסכן את עצמה מבחינה ביטחונית.
"צה"ל עשה נכון כשגייס מיד את כלל כוחות המילואים, אבל חודש אחרי תחילת הלחימה, עדיין היו יותר מ-200 אלף חיילים וחיילות מגויסים", אמר סגן יו"ר הכנסת משה טור-פז ל"ידיעות אחרונות". "רבים מהם לחמו בעזה ובצפון או ביצעו מבצעים נועזים לפגיעה בתשתיות חמאס ביהודה ושומרון, אבל רבים אחרים לא עשו כלום. ב-7 בדצמבר, חודשיים אחרי מתפקת הדמים, עדיין היו רוב החיילים שגויסו בצו 8 בשירות מילואים פעיל וכך גם כעת. האמת העצובה היא שאין בהם צורך. אני מקבל דיווחים על בטלה של חיילים רבים, ואפילו בבסיס שבו אני משרת יש חיילים מיותרים רבים".
- הופחתו ריביות ונסגרו תיקים ב-1.45 מיליון ש' לחייב
- האם משמורת כמעט שווה מצדיקה הפחתת מזונות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדבריו, כל חייל מילואים עולה כ-600 שקל ליום ישירות ועוד עלויות עקיפות רבות למשק. "50 אלף כאלו עולים בחודש 900 מיליון שקל. זה אומר שיש מאות מיליוני ואף מיליארדי שקלים מבוזבזים, שיידרשו למדינה בשנה הקרובה כאוויר לנשימה", הודה.
ככל שהמלחמה מתארכת, גם בממשלה מבינים כי העלות למשק עשויה להיות משמעותית. לא בטוח שזה יגרום להעלאת מסים, אבל ייתכן כי ישראל תלך לקיצוץ רוחבי ביום שאחרי. בינתיים, אם הדברים של סגן יו"ר הכנסת מדויקים - המדינה תוכל לקצץ חלק קטן מהמילואימניקים שלא בחזית ובכך לסייע ולחלץ את עצמה מבעיה כלכלית ביום שאחרי.
- 14.סתם אחד העם 19/02/2024 21:15הגב לתגובה זוביטחון נמדד גם במספר החיילים שנמצאים בשרות. היכולת להפעילם בעת הצורך הינו המפתח לביטחון ולהרגשת ביטחון
- 13.לצערי, יש בזה הרבה... (ל"ת)מילואימניק 28/12/2023 00:55הגב לתגובה זו
- 12.בא 27/12/2023 09:38הגב לתגובה זונשמות לגיהנום.
- 11.בא 27/12/2023 09:21הגב לתגובה זובטלן מושחת כמו הרבה קצינים גובניקים ,שלא עושים כלום ,החיים קצרים מאוד ,אחכ הם ירדו לגיהנום ,זה מקום אמיתי לחלק מהאנשים ,אפשר לבלות שם אלפי שנים בניקוי הנשמה ,לדוגמה שורפים את הנשמות בלבה ,אבל ..הן לא מיתכלות ,בסוף מחזירים חזרה לכאן. אנחנו לא בעלי חיים ,לטוב ולרע. תאמינו לי .אני אף פעם לא אומר דבר שאני לא יכול להוכיח!! !
- 10.אלתר 27/12/2023 09:07הגב לתגובה זולהיכנס לישיבות , לחדור לבתי הכנסת, להוציא משם את האברכים ולגייס!!
- 9.בולי 27/12/2023 06:43הגב לתגובה זואני רואה מקרוב מה קורה , אני רואה את ניצול התבהלה, הם רושמים ומקבלים מליון שעות חרטה והם בדכ לפעמים או צהריים עם הילדים, רוב הבטלנים של הישוב
- 8.אחד 26/12/2023 22:29הגב לתגובה זונראה אותם משרתים 80 יום ברצף בלי לראות בית - מה לגבי רציפות? תחלופה? רענון?
- למה? 27/12/2023 01:00הגב לתגובה זוהלוחמים אנשים טובים , ערכיים שמאמנים שצריך תורה בכוללים לקיום נשמת עם ישראל. אתה עם השפה הכעורה שלך אין סיכוי שהיית רץ להגן על העם שלך, יתכן שאתה בכלל בוט של איראן.
- גולו 27/12/2023 00:55הגב לתגובה זוהם כבר משרתים מגיל 3. כשלומדים תורה יש הגנה, ומי שלא מבין שינשך את עצמו
- אתה פשוט שייך לעבר, שנאת חרדים זה כבר לעוס, מיצינו תתקדם חמוד. (ל"ת)עמי 26/12/2023 23:37הגב לתגובה זו
- בת אל 26/12/2023 23:16הגב לתגובה זולהוציא את האברכים הפרזיטים מהמחילות ולגייס אותם
- 7.האבטלה הסמויה שיש במדינה זה בכוללים. (ל"ת)ציון 26/12/2023 19:31הגב לתגובה זו
- במעשיות הבטחוניות חסר ? (ל"ת)ארי 20/03/2024 16:22הגב לתגובה זו
- מה שמש"ק ממטרות בקריה מקבל ביום, הם מקבלים מהמדינה בחודש, אנשי אצולה ערכיים (ל"ת)חי 26/12/2023 23:39הגב לתגובה זו
- 6.שאול 26/12/2023 18:41הגב לתגובה זונותנים לך תיקח גם מי שלא עושה כלום - הולכים לקראתו מספרים עליו סיפורים של מה השירות שלו מי ישמע פתח מקררים בעזה
- 5.זאב ערבות 26/12/2023 18:28הגב לתגובה זומרבית האבטלה של חיילי המילואים הינה בחיל האוויר שגייס 40 אלף חיילים מרביתם טכנאי מטוסים שאף אחד לא זקוק להם
- אמרו לך שלא צריך , מה עוד מיליון ?הכסף גודל על העצים? (ל"ת)יאאללה 26/12/2023 19:43הגב לתגובה זו
- 4.ליאורה 26/12/2023 15:40הגב לתגובה זובאים לקשקש ולהרשים בג'ובים האזרחיים שלהם והולכים לישון בבית ומקבלים עשרות אלפי שקלים בחודש על חשבוננו
- בא 27/12/2023 09:15הגב לתגובה זולהם,הם יגמרו בגיהנום ,זה מקום אמיתי לחלק מהאנשים,שם מנקים את הנשמות ,נגיד שורפים בתוך לבה , של המושחתים ,ואחכ מחזירים לכאן ,אבל....לא ממהרים .
- 3.חבר של מילואימניק 26/12/2023 14:25הגב לתגובה זוכדאי לצמצם את חוסר היעילות הזה ולשחרר אלפי מילואימניקים חזרה הביתה.
- 2.וכמה עלות אנשי קבע כולל פנסיות? (ל"ת)משה 26/12/2023 14:17הגב לתגובה זו
- 1.למה? 26/12/2023 14:03הגב לתגובה זוהוא מספר שהוא לא היחיד ויש המון המון אבטלה במילואים , שווה בדיקה רצינית.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
