בדיקת "ביזספורט": אלה השחקנים המבוגרים בליגת העל
ליגת העל חזר אלינו לפני כמעט שבועיים, ומאבק האליפות התלקח מחדש. אחרי שבדקנו מי הם שחקני הבית המבטיחים בכל קבוצה, כעת נסתכל על השחקנים המובילים ביותר בליגה הבכירה בישראל, וגם על ממוצע הגילים הגבוה ביותר מכל 14 הקבוצות המשתתפות. כמובן, בחרנו כאן שמות של שחקנים בכירים, מוכרים. כולם זומנו בעבר גם לנבחרת ישראל.
לעוד הרבה שנים. שרן ייני (מכבי תל אביב טוויטר)
במקום החמישי זהו חלוץ הפועל באר שבע תומר חמד, שחזר לישראל לפני כשנה אחרי קריירה מרשימה מעבר לים. חמד נולד במאי 1987 וכיום בן 36. השחקן ממעט לשחק העונה ומעמדו דעך בקבוצתו של אליניב ברדה; בעונה שעברה כבש 9 שערים והוסיף 2 בישולים ב-37 הופעות, ומתחילת העונה הנוכחית שיחק ב-3 משחקים בלבד ורשם 110 דקות ללא שער או בישול.
במקום הרביעי נמצא חברו לקבוצה לשעבר שחולק איתו את עמדת החלוץ, איתי שכטר, שנולד בפברואר 1987 וגם הוא בן 36. שכטר שיחק בכל הגדולות בליגת העל בשנים האחרונות, לרבות מכבי חיפה, בית"ר ירושלים ומכבי תל אביב כשאת שתי העונות האחרונות בילה בבירת הנגב, ובקיץ חתם בעולה הטרייה לליגת העל הפועל פתח תקווה. מתחילת העונה בישל שכטר שער אחד.
- בדיקה: למרות רכש במיליונים, הקבוצות הגדולות הרוויחו בשל מכירת שחקנים
- נחשף: כמה מרוויחים הזרים החדשים במכבי ת"א, חיפה, בית"ר ובאר שבע?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המקום השלישי חגג יום הולדת 37 לא מזמן, והוא לא אחר משרן ייני, הקפטן הנצחי של מכבי תל אביב שמשחק בקבוצה מאז 2006 (למעט גיחה קצרה להולנד לפני כמה שנים). בשל גילו, ייני ממעט לשחק ורשם 3 הופעות בלבד במדי הצהובים העונה, כשדיבורים על פרישה נמצאים באוויר, אך מבחינתו הקפטן מסוגל להישאר בקרית שלום עוד כמה שנים טובות.
במקום השני נמצא עוד ליגיונר שחזר לארץ אחרי קריירה ארוכה באירופה, הפעם ליאור רפאלוב שחזר לכרמל אחרי 12 שנים בהן ביסס את עצמו כאחד השחקנים הבולטים בבלגיה. הקשר הבלתי נגמר יחגוג 38 באפריל הקרוב, והעונה הוא ממשיך להראות את הטאץ' הנהדר שלו במדי אלופת המדינה. רפאלוב כבש העונה שער אחד והוסיף 3 בישולים ב-20 הופעות.
המקום הראשון והמפתיע הוא אוהד לויטה בן ה-37, אשר נולד בפברואר 1986. הצטרף בקיץ להפועל חדרה אחרי אחרי שנתיים בהפועל חיפה ופתח את העונה בין הקורות, אך יצא מההרכב לאחר 4 מחזורים בהם ספג 10 שערים. לויטה שיחק בעבר במכבי חיפה ומכבי נתניה בין השאר.
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר
- בגיל 41 ועם ברך מטיטניום: לינדסי וון חזרה לנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן...
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
